Op internet had ik een mooie Seat Ibiza 1.9tdi sport gezien in het zwart. Dus het type en kleur van deze wagen die mij wel aanstaan. De prijs is met 9000 euro ook goed en de km vond ik acceptabel, deze was volgens de advertentie 138.000km.
Vandaag besloten om naar de wagen te gaan kijken en als ie me aanstond een proefrit te maken (en als ie echt goed is, wie weet...). Om 1 uur ben ik in mijn auto gestapt om vanuit Eindhoven richting Uden te rijden. Op de oprit van de snelweg kom ik er achter dat ik mijn portemonee vergeten ben (gvd...) zonder rijbewijs zullen ze natuurlijk niet toestaan dat ik een proefrit zal maken. De volgende afrit weer moeten pakken om terug naar huis te rijden, en dan zul je altijd zien dat je alle verkeerslichten tegen hebt

Rond 2 uur was ik eindelijk op plek van bestemming, en na daar even daar te hebben rond gelopen staan zie ik daar de Ibiza van de advertentie staan. Beetje stoffig maar verder zag de wagen er aan de buitenkant keurig uit. Dan maar even aan de binnenkant kijken. Net interieur, beetje krap achterin. Even nog kijken naar de tellers kijken, en daar zag ik iets wat me niet beviel. De km-stand was niet 138.000 maar 149.xxx

Voor mij is het gevoel voor een auto dan al grotendeels weg, toen ik ook nog een scheur in de kap waar de speaker zit ontdekte ben ik onverichte zaken weer naar huis gegaan.
Persoonlijk vind ik het niet kunnen dat er in een advertentie zo'n fout gemaakt wordt. 11.000km is niet bepaald een klein verschil, maar wat vinden jullie er van ?
Zo, ik ben mijn "ei" weer kwijt en kan weer rustig verder gaan kijken naar een andere wagen.