Stel je voor !

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Sven VS
Berichten: 169
Lid geworden op: 13 aug 2007, 02:19

Bericht door Sven VS » 07 mei 2008, 00:43

dit is zowiezo mijn favoriet model van BMW .
En wat jij er dan mee doet ! Zalig gewoon .

supervette sleeper :twisted:

Gebruikersavatar
Rolf van der Heide
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 mei 2008, 21:43
Locatie: Zeewolde

Bericht door Rolf van der Heide » 07 mei 2008, 21:39

@ Desmond

Veel plezier op Kos en de groeten aan Wilrieke.

En zo te zien heb je nog genoeg Saab te doen !

Gebruikersavatar
MR M POWER
Berichten: 264
Lid geworden op: 21 mei 2007, 21:18
Locatie: Franeker

Bericht door MR M POWER » 07 mei 2008, 22:41

Welkom hier.

Een E28 blijft een erg mooie auto, leuk dat je 520i erop laat staan :wink:

Paul

Bericht door Paul » 08 mei 2008, 02:12

Kewl ding.. mn maatje heeft ook een S38 in zijn E28 liggen... Jelmer dus.. ook 520i achterop... de stoere bestuurder van een F348 in LWD is er nog steeds flauw van denk ik, dat die 520I hem gewoon op zijn reet zat 8)


Leuk dat je aparte filters op je TBs hebt... zat er zelf ook al eens aan te denken waarom je nooit ///MPowers hiermee ziet.. terwijl bijna iedere andere getunede auto met TBs zon setup heeft..

Gebruikersavatar
Rolf van der Heide
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 mei 2008, 21:43
Locatie: Zeewolde

Bericht door Rolf van der Heide » 08 mei 2008, 09:27

Die losse Pipercross filtersocks kun je alleen gebruiken als je de luchtmassameter weglaat. Ik heb het originele BMW motormanagement vervangen door een programmeerbare versie van Kronenburg Motorsport. (www.vankronenburg.nl)

Het inlaatgeluid wordt er veel beter van ! :wink:

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Bericht door indobesar » 08 mei 2008, 14:43

Is een luchtmassameter helemaal niet meer nodig met een standalone management?!

Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)

Bericht door Niels v D » 08 mei 2008, 16:32

In principe niet, het is alleen een kwestie van de juiste waardes zoeken, aan de hand van de gasklepstandmeter en je lambdawaardes.
Zonder LMM komt het alleen wat nauwkeuriger met afstellen.

Gebruikersavatar
Rolf van der Heide
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 mei 2008, 21:43
Locatie: Zeewolde

Bericht door Rolf van der Heide » 08 mei 2008, 21:04

Met dit Kronenburg motormanagement heb je eigenlijk maar 4 inputs nodig:

- krukas sensor (toerental)
- gasklep sensor (stand van de gaskleppen)
- temperatuursensor 1 (koelvloeistof)
- temperatuursensor 2 (inlaatlucht)

Hiermee kun je de motor goed laten lopen. Voor de veiligheid en automatisch bijstellen van het motormanagement zit er ook een lambda controller op.
Laatst gewijzigd door Rolf van der Heide op 13 mei 2008, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43135
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 09 mei 2008, 14:49

Welkom.

Gebruikersavatar
Jeroen van Emmerik
Berichten: 665
Lid geworden op: 15 apr 2008, 17:09
Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992

Bericht door Jeroen van Emmerik » 09 mei 2008, 17:47

indobesar schreef:Had het goed onthouden ;)

[img:733:1008]http://www.rpmracing.nl/images/E28%2013.jpg[/img]

staan toch een hoop mensen op die hier ook verschijnen.. 8)

Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)

Bericht door Niels v D » 10 mei 2008, 21:10

Rolf van der Heide schreef:Met dit Kronenburg motormanagement heb je eigenlijk maar 4 inputs nodig:

- krukas sensor (toerental)
- gasklep sensor (stand van de gaskleppen)
- temperatuursensor 1 (koelvloeistof)
- temperatuursensor 2 (inlaatlucht)

Hiermee kun je de motor goed laten lopen. Voor de veiligheid en automatisch bijstellen van het motormanagement zit er ook een lamba controller op.
Ik vind de lambdawaarde eigenlijk wel een vereiste om goed je injectie te kunnen regelen, zeker voor de veiligheid als een van de andere sensoren uitvalt en labda is eigenlijk gewoon de bepalende factor om te kunnen controleren hoe je mengsel is..

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 12 mei 2008, 13:17

Welkom hier, ik was deze auto op een ander forum (denk gummen?) ook al eens tegengekomen en toen viel me ook al op dat je wel een geheime broer van me kon zijn, zo en profil lijken we wel op elkaar (of dat een pluspunt is, weet ik niet :lol: ).

Deze 520i blijft ubercool!

Gebruikersavatar
Rolf van der Heide
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 mei 2008, 21:43
Locatie: Zeewolde

Bericht door Rolf van der Heide » 13 mei 2008, 11:27

Ja Dennis, dat weet je maar nooit !! Laten we maar van het positieve uit gaan.

Gebruikersavatar
Matthijs
Berichten: 493
Lid geworden op: 08 apr 2008, 19:47
Locatie: route 66

Bericht door Matthijs » 14 mei 2008, 20:15

Dit is toch wel een ultieme E28, en zal wel heel wat verbaasde gezichten achterlaten 8)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten