Ik heb wel eens gehad dat een CD het ook niet deed in mijn gewone DVD drive, maar in de DVD brander deed hij het wel. Zal net aan de sterkere laser oid liggen. Maar verder heb ik er ook geen verstand van.
Maar als die CD onleesbaar is kan een stukje software daar ook niks aan veranderen verwacht ik.
Branden op CD blijft helaas niet eeuwig goed, maar daar hoor je weinig van. Ik heb het probleem ook al voorgehad en gewoon zoveel mogelijk PC's geprobeerd. Niet alles kunnen recoveren
Ik vind het een onbetrouwbaar backupmedium. Voor lange termijn opslag kan je beter iets anders zoeken, maar daar kom je natuurlijk altijd te laat achter
Uit eigen ervaring weet ik helaas wel dat recordable CD's niet tegen direct zonlicht kunnen. Na blootstelling gedurende iets langere tijd zijn ze onleesbaar voor alle CD-spelers
partyondude schreef:Heb al meerdere branders en pc's geprobeerd, tot zover geen succes.
Zat daar toevallig ook een DVD-brander tussen van het merk Plextor of Pioneer? Mijn ervaring is dat die 2 merken supergoed zijn in o.a. lezen van slechte cd's/dvd's.