Sport Auto 0 - 300 - 0
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Sport Auto 0 - 300 - 0
Uit de laatste Sport Auto (www.sportauto-online.de)
0 - 300 - 0:
Koenigsegg CCX 29,2 sec
SLR McLaren 722 37,0 sec
Murciélago LP 640 38,6 sec
911 GT2 43 sec
Alpina B6 S 49,3 sec
Corvette Z06 51,8 sec
0 - 250 - 0:
BMW M6 28,7 sec
Lexus IS-F 34,8 sec
0 - 300 - 0:
Koenigsegg CCX 29,2 sec
SLR McLaren 722 37,0 sec
Murciélago LP 640 38,6 sec
911 GT2 43 sec
Alpina B6 S 49,3 sec
Corvette Z06 51,8 sec
0 - 250 - 0:
BMW M6 28,7 sec
Lexus IS-F 34,8 sec
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Net het bijbehorende verhaaltje gelezen, de Corvette kon beter meedoen met de 0 - 250 - 0 testPeric schreef:ZIE JE WEL!! Corvette's zijn trage hokken! En er zitten kutremmen onder!!

(Oorzaak is de lange eindoverbrenging, hij verliest veel tijd van 200 - 300 tov de rest.)
Remmen zit allemaal redelijk dicht bij elkaar, topper de GT2 met keramische remmen. 6,8 sec van 300 - 0. Rest allemaal onder 8 sec van 300 - 0, dus dat maakt het verschil niet zo.
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Lange eindoverbrenging? De 6e versnelling is erg lang, maar de 5e valt wel mee hoor. Zo'n Z06 loopt iets van 270 in 4 en een goeie 320 in 5. De 5e versnelling is gewoon een normale versnelling en geen overdrive o.i.d.wjn schreef:Net het bijbehorende verhaaltje gelezen, de Corvette kon beter meedoen met de 0 - 250 - 0 testPeric schreef:ZIE JE WEL!! Corvette's zijn trage hokken! En er zitten kutremmen onder!!
(Oorzaak is de lange eindoverbrenging, hij verliest veel tijd van 200 - 300 tov de rest.)
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Als die in de 5e al 320 haalt, klopt dat van de lange overbrenging tochErikKramer schreef:Lange eindoverbrenging? De 6e versnelling is erg lang, maar de 5e valt wel mee hoor. Zo'n Z06 loopt iets van 270 in 4 en een goeie 320 in 5. De 5e versnelling is gewoon een normale versnelling en geen overdrive o.i.d.wjn schreef:Net het bijbehorende verhaaltje gelezen, de Corvette kon beter meedoen met de 0 - 250 - 0 testPeric schreef:ZIE JE WEL!! Corvette's zijn trage hokken! En er zitten kutremmen onder!!
(Oorzaak is de lange eindoverbrenging, hij verliest veel tijd van 200 - 300 tov de rest.)

Veel harder dan 300 - 320 zal die niet lopen. Verdeel het over 6 versnellingen, dan zit je elke versnelling hoger in je powerband en ben je uiteindelijk sneller op je top.
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Die heeft dan ook 800+ pk's en is lichter.DDX schreef:je zou eerder denken dat zo'n Koenigsegg last heeft van lange eindoverbrenging aangezien die dingen 400+ moeten kunnen halen
btw. Bugatti, Bentley en Ferrari waren ook aangeschreven, maar konden (wilden?) niet meedoen / geen auto's ter beschikking stellen.
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
De eindoverbrenging/6e versnelling kan wel extreem lang zijn, maar wordt in die test niet gebruikt dus heb je er naar mijn idee geen last van toch?
Natuurlijk kunnen de versnellingen misschien iets beter op elkaar aansluiten als je de 6 versnellingen zou verdelen over 320km/u net als BMW dat doet met de M3 en M5/6 hun 7 versnellingen. Maar om nou te spreken van een extreem lange 5e versnelling nee dat vind ik niet. Zeker niet bij een auto als de Z06 met zo'n extreme beul van een motor op een laag gewicht en een volgens mij vrij goede stroomlijn. Kost je trouwens wel een keer extra schakelen
Die Corvette's hebben zo'n extreme 6e versnelling vanwege allerlei Amerikaanse regels zodat die auto's daar verkocht mogen worden.
Natuurlijk kunnen de versnellingen misschien iets beter op elkaar aansluiten als je de 6 versnellingen zou verdelen over 320km/u net als BMW dat doet met de M3 en M5/6 hun 7 versnellingen. Maar om nou te spreken van een extreem lange 5e versnelling nee dat vind ik niet. Zeker niet bij een auto als de Z06 met zo'n extreme beul van een motor op een laag gewicht en een volgens mij vrij goede stroomlijn. Kost je trouwens wel een keer extra schakelen

Die Corvette's hebben zo'n extreme 6e versnelling vanwege allerlei Amerikaanse regels zodat die auto's daar verkocht mogen worden.
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Dat hij er lang(er) over doet dan de andere ben ik met je eens, maar ik vind het geen excuus wat SportAuto aan geeft voor een auto als de Z06 om op te voeren. Een 'lange' eindoverbrenging vind ik b.v. de 6e versnelling van de Z06, maar niet een versnelling waar een auto nog gewoon goed accelereert en misschien zelfs nog wel de toerenbegrenser kan aan tikken.wjn schreef:Je kan er lang of kort over zijn, feit is dat de corvette er dus relatief (!!) lang over doet. Ten opzichte van andere 500 pk auto's dan.
vb. 200 - 300, is wat duidelijker:
Corvette 32,3 sec
Alpina B6 S 28,4 sec
911 GT2 25,1 sec
- Downforce Hans
- Berichten: 12606
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
In zijn 5 tikt hij de toeren begrenzer ook niet aan.....ErikKramer schreef:Dat hij er lang(er) over doet dan de andere ben ik met je eens, maar ik vind het geen excuus wat SportAuto aan geeft voor een auto als de Z06 om op te voeren. Een 'lange' eindoverbrenging vind ik b.v. de 6e versnelling van de Z06, maar niet een versnelling waar een auto nog gewoon goed accelereert en misschien zelfs nog wel de toerenbegrenser kan aan tikken.wjn schreef:Je kan er lang of kort over zijn, feit is dat de corvette er dus relatief (!!) lang over doet. Ten opzichte van andere 500 pk auto's dan.
vb. 200 - 300, is wat duidelijker:
Corvette 32,3 sec
Alpina B6 S 28,4 sec
911 GT2 25,1 sec
Eigenlijk zou de bak uit de c5 zo6 beter zijn ivm de kortere over brenging.
De zesde versnelling is zo lang, om een bepaalde belasting in de states niet te hoeven betalen. (ook een soort slurptax).
Voordeel is wel dat de auto als je op de rijksweg rijd er weinig toeren maakt.
Bij 1400 toeren loopt de auto al 160 of zo iets en is het verbruik zo rond de 8 liter op 100 km.
@Peric,
Gefeliciteerd met je prijs voor de grootste schreeuwlelijk met de meeste onzin in zijn antwoorden van het forum.
Grtz,Hanz06.

- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Mmm hoe kan ik het het beste verwoorden:ErikKramer schreef:Dat hij er lang(er) over doet dan de andere ben ik met je eens, maar ik vind het geen excuus wat SportAuto aan geeft voor een auto als de Z06 om op te voeren. Een 'lange' eindoverbrenging vind ik b.v. de 6e versnelling van de Z06, maar niet een versnelling waar een auto nog gewoon goed accelereert en misschien zelfs nog wel de toerenbegrenser kan aan tikken.wjn schreef:Je kan er lang of kort over zijn, feit is dat de corvette er dus relatief (!!) lang over doet. Ten opzichte van andere 500 pk auto's dan.
vb. 200 - 300, is wat duidelijker:
Corvette 32,3 sec
Alpina B6 S 28,4 sec
911 GT2 25,1 sec
Als je meer moet schakelen (kost fractie van seconde tijd), zit je meer in hogere toerentallen, dus meer vermogen, dus snellere acceleratie.
Als je ipv. 5 versnellingen 6 versnellingen ter beschikking hebt voor hetzelfde snelheidsbereik, dan kun je dus continue meer vermogen op de weg brengen en dus sneller optrekken.
BMW en anderen halen de truuk uit met 7 of meer versnellingen, dus toch 6 versnellingen voor het snelheidsbereik en eentje over voor de emissie-eisen.
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Dat begrijp ik wjn 
Ik bekijk de bakverhoudingen van de Z06 ansich en dan vind ik de 5e versnelling niet zo gek lang t.o.v. de eerste 4. Dat hij sneller zou kunnen zijn met andere verhoudingen ja uiteraard. Maar de Z06 heeft het nu eenmaal te doen met 5 rij versnellingen die naar mijn idee best aardig op elkaar aansluiten en voor een auto met deze specs voldoende zou moeten zijn. Valt mij dan toch wat tegen dat het niet genoeg is om de anderen voor te blijven, ondanks dat hij de 1e pak hem beet 250km/u een 'stuk' sneller zal zijn dan b.v. de B6 S.
Even ter vergelijking, een B6 S heeft een 5e versnelling die tot 250reikt en dan dus naar 6 moet en daar zo'n 320 in kan halen. De B6 is veeel zwaarder meer luchtweerstand? en heeft maar iets meer vermogen, weliswaar ook aardig meer (top)koppel, maar of dat bij een dragrace veel zegt vraag ik me af.
0-250 km/h:
13.5s - Koenisgegg CCX
17.5s - Lamborghini Murcielago LP640
17.5s - Mercedes SLR McLaren 722
15.5s - Porsche 997 GT2
20.1s - Corvette Z06
22.4s - BMW M6 Coupe
22.5s - Alpina B6 S
28.5s - Lexus IS-F
0-300 km/h:
21.9s - Koenigsegg CCX
29.6s - Mercedes SLR McLaren 722
31.5s - Lamborghini Murcielago LP640
36.2s - Porsche 997 GT2
41.5s - Alpina B6 S
44.6s - Corvette Z06
De B6S maakt dus in de laatste 50km/u zo'n 5s goed.
Zie nu dat de Z06 theoretisch 350 zou moeten kunnen halen in 5, dat is wel langer dan ik dacht gezien de filmpjes die ik heb gezien als een Z06 +/-330teller rijdt had ik het idee dat hij bijna op 7000tpm zou zitten...

Ik bekijk de bakverhoudingen van de Z06 ansich en dan vind ik de 5e versnelling niet zo gek lang t.o.v. de eerste 4. Dat hij sneller zou kunnen zijn met andere verhoudingen ja uiteraard. Maar de Z06 heeft het nu eenmaal te doen met 5 rij versnellingen die naar mijn idee best aardig op elkaar aansluiten en voor een auto met deze specs voldoende zou moeten zijn. Valt mij dan toch wat tegen dat het niet genoeg is om de anderen voor te blijven, ondanks dat hij de 1e pak hem beet 250km/u een 'stuk' sneller zal zijn dan b.v. de B6 S.
Even ter vergelijking, een B6 S heeft een 5e versnelling die tot 250reikt en dan dus naar 6 moet en daar zo'n 320 in kan halen. De B6 is veeel zwaarder meer luchtweerstand? en heeft maar iets meer vermogen, weliswaar ook aardig meer (top)koppel, maar of dat bij een dragrace veel zegt vraag ik me af.
0-250 km/h:
13.5s - Koenisgegg CCX
17.5s - Lamborghini Murcielago LP640
17.5s - Mercedes SLR McLaren 722
15.5s - Porsche 997 GT2
20.1s - Corvette Z06
22.4s - BMW M6 Coupe
22.5s - Alpina B6 S
28.5s - Lexus IS-F
0-300 km/h:
21.9s - Koenigsegg CCX
29.6s - Mercedes SLR McLaren 722
31.5s - Lamborghini Murcielago LP640
36.2s - Porsche 997 GT2
41.5s - Alpina B6 S
44.6s - Corvette Z06
De B6S maakt dus in de laatste 50km/u zo'n 5s goed.
Zie nu dat de Z06 theoretisch 350 zou moeten kunnen halen in 5, dat is wel langer dan ik dacht gezien de filmpjes die ik heb gezien als een Z06 +/-330teller rijdt had ik het idee dat hij bijna op 7000tpm zou zitten...
Laatst gewijzigd door Erik K. op 11 mei 2008, 23:43, 4 keer totaal gewijzigd.
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Volgens Bugatti 16.7 sec om van 0 tot 300 te komen, goede schatting dus.Maik schreef:Mijn inschatting: 0-300 in 16.5s ( zoiets dacht ik), 300-0 in ook rond de 8s? Dus rond de 24-25s...Casper schreef:Vraag me af wat zo'n Veyron zou doen bij deze test.
Lijkt me btw best gaaf om met 300km/u vol de rem in te trappen tot stilstand. Volgens mij kan de achterkant dan best licht worden...
-
- Berichten: 55144
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Ja die 997GT2, over 10 jaar maar eens kijken naar een 2e handsje 8)
Porsche had trouwens 35 jaar(dus 1973) geleden al een auto die sneller optrok dan een Veyron en het was geen Formule 1 auto. De 917/30 Can Am, waar Mark Donohue(RIP) mee racete haalde volgens een Road & Track test 0-200 in 13,4 seconden.
En die 200 is in mph(dus 320kmh)
2,1 naar de 100kmh op ballonbanden en een 5 liter(of was 't 5.2?) biturbo V12.LOL
[img:360:199]http://www.tvnet.lv/auto/images/upload/ ... 917-30.jpg[/img]
80-120 in z'n 5 heb ik geen cijfers van.
Porsche had trouwens 35 jaar(dus 1973) geleden al een auto die sneller optrok dan een Veyron en het was geen Formule 1 auto. De 917/30 Can Am, waar Mark Donohue(RIP) mee racete haalde volgens een Road & Track test 0-200 in 13,4 seconden.
En die 200 is in mph(dus 320kmh)
2,1 naar de 100kmh op ballonbanden en een 5 liter(of was 't 5.2?) biturbo V12.LOL
[img:360:199]http://www.tvnet.lv/auto/images/upload/ ... 917-30.jpg[/img]
80-120 in z'n 5 heb ik geen cijfers van.

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten