Juridisch vraagje.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Obbe
Auto: M2

Juridisch vraagje.

Bericht door Obbe » 30 apr 2008, 19:03

Een korte vraag voor de mensen met juridische kennis.

Mijn brilmontuur is kapot binnen de garantie. Het montuur is niet meer te bestellen en ik moet zodoende een ander montuur uitkiezen waar mijn glazen niet inpassen Nu zegt de Pearle dat ik een ander montuur mag uitkiezen voor het bedrag van de oude. (€150) Over de glazen doen ze nogal vaag wat er op neerkomt dat ik die moet gaan betalen of dat ik een montuur moet uitkiezen waar mijn oude glazen inpassen(waardoor mijn keuze beperkt is). In mijn optiek word ik verplicht andere glazen te kopen doordat het montuur stuk is. Daarom lijkt het mij logisch dat ook de glazen vergoed worden door de Pearle of de leverancier van de Pearle die dit dan onderling mogen uitzoeken.

Hoe is zoiets juridisch geregeld?

Alvast bedankt!

Groet, Obbe

Joop

Bericht door Joop » 30 apr 2008, 23:56

Ben bang dat je aan het kortste eind trekt. Aangezien er niets mis is met de glazen, zul je toch voor de tweede keus moeten gaan. Ze zijn niet verplicht jouw de glazen te vergoeden, omdat je een montuur uitzoekt waar je glazen niet meer in passen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 01 mei 2008, 09:43

Even zeker weten dat het montuur niet meer te bestellen is.....................door dit te zeggen word je gedwongen om andere glazen te kopen.............................

Dat denk ik ervan althans.......................

Macboy

Bericht door Macboy » 01 mei 2008, 11:07

Uiteraard komt grotendeels voor hun rekening en risico dat jouw montuur kapot is gegaan. Dat betekent dat zij voor de kosten zullen moeten opdraaien als jij hetzelfde montuur wenst. Als datzelfde montuur niet voorhanden is, maar wel een ander montuur waar andere glazen in moeten, dan hoef jij daarvan natuurlijk niet de dupe te worden. Een coulance regeling is iets anders (dat ze zeggen, nou 150 normaal, maar voor jou nu 50).

Hoe te handelen? Brief sturen denk ik makkelijkste. Bellen werkt niet (vraag Peter maar ;))

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 01 mei 2008, 14:46

Joop schreef:Ben bang dat je aan het kortste eind trekt. Aangezien er niets mis is met de glazen, zul je toch voor de tweede keus moeten gaan. Ze zijn niet verplicht jouw de glazen te vergoeden, omdat je een montuur uitzoekt waar je glazen niet meer in passen.
Onee? Dus als jij gedwongen word om een ander montuur te kiezen binnen de garantie maar gezeur krijgt over de glazen dan kies jij als een mak schaap voor de weg van de minste weerstand?
Garantie = garantie en dus moeten zij zonder geouwehoer ook die nieuwe glazen vergoeden zoals Obbe zelf al stelt, en niet de gevolgen van hun eigen keuzes (montuur niet meer leverbaar) op de klant afwimpelen. Als ik Obbe was zou ik hierna subiet mijn zaken ergens anders gaan zoeken want dit slaat gewoon nergens op.

Obbe
Auto: M2

Bericht door Obbe » 08 mei 2008, 20:31

Bedankt voor alle tips. Er werd niet al te moeilijk gedaan en de glazen zijn nu dus ook voor de rekening van Pearle! Over ongeveer 2 weken is hij klaar.

Groet, Obbe

wjn

Bericht door wjn » 08 mei 2008, 21:48

Joop schreef:Ben bang dat je aan het kortste eind trekt. Aangezien er niets mis is met de glazen, zul je toch voor de tweede keus moeten gaan. Ze zijn niet verplicht jouw de glazen te vergoeden, omdat je een montuur uitzoekt waar je glazen niet meer in passen.
Ik koop voortaan een bril zonder glazen 8)

Joop

Bericht door Joop » 08 mei 2008, 23:46

Zeker netjes opgelost door Pearle... Blij om te horen trouwens, want ik loop ook bij Pearl en de service is daar tot nu toe nog altijd top geweest.
InjectTheVenom schreef:
Onee? Dus als jij gedwongen word om een ander montuur te kiezen binnen de garantie maar gezeur krijgt over de glazen dan kies jij als een mak schaap voor de weg van de minste weerstand?
Garantie = garantie en dus moeten zij zonder geouwehoer ook die nieuwe glazen vergoeden zoals Obbe zelf al stelt, en niet de gevolgen van hun eigen keuzes (montuur niet meer leverbaar) op de klant afwimpelen. Als ik Obbe was zou ik hierna subiet mijn zaken ergens anders gaan zoeken want dit slaat gewoon nergens op.
Dat zeker niet..., ben zelf niet de makkelijkste met dit soort zaken; schetste alleen de situatie die in het ergste geval kan gebeuren.
Maar Pearle is zo'n grote organisatie die een klant meer of minder ook niet interesseert...; dat is nou eenmaal het nadeel van de grote bedrijven.

Macboy

Bericht door Macboy » 09 mei 2008, 12:28

En het nadeel van mensen die het er bij laten zitten Joop. Met name dit is de reden dat bedrijven veel maken. Als de klanten het slikken is er toch niks aan de hand ?

Ik weet ook wel dat niet iedereen juridisch onderlegd is, maar toch. Waar mensen soms al dan niet mee akkoord gaan :?

Plaats reactie