Juridisch vraagje.
-
- Auto: M2
Juridisch vraagje.
Een korte vraag voor de mensen met juridische kennis.
Mijn brilmontuur is kapot binnen de garantie. Het montuur is niet meer te bestellen en ik moet zodoende een ander montuur uitkiezen waar mijn glazen niet inpassen Nu zegt de Pearle dat ik een ander montuur mag uitkiezen voor het bedrag van de oude. (€150) Over de glazen doen ze nogal vaag wat er op neerkomt dat ik die moet gaan betalen of dat ik een montuur moet uitkiezen waar mijn oude glazen inpassen(waardoor mijn keuze beperkt is). In mijn optiek word ik verplicht andere glazen te kopen doordat het montuur stuk is. Daarom lijkt het mij logisch dat ook de glazen vergoed worden door de Pearle of de leverancier van de Pearle die dit dan onderling mogen uitzoeken.
Hoe is zoiets juridisch geregeld?
Alvast bedankt!
Groet, Obbe
Mijn brilmontuur is kapot binnen de garantie. Het montuur is niet meer te bestellen en ik moet zodoende een ander montuur uitkiezen waar mijn glazen niet inpassen Nu zegt de Pearle dat ik een ander montuur mag uitkiezen voor het bedrag van de oude. (€150) Over de glazen doen ze nogal vaag wat er op neerkomt dat ik die moet gaan betalen of dat ik een montuur moet uitkiezen waar mijn oude glazen inpassen(waardoor mijn keuze beperkt is). In mijn optiek word ik verplicht andere glazen te kopen doordat het montuur stuk is. Daarom lijkt het mij logisch dat ook de glazen vergoed worden door de Pearle of de leverancier van de Pearle die dit dan onderling mogen uitzoeken.
Hoe is zoiets juridisch geregeld?
Alvast bedankt!
Groet, Obbe
- Joop
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Macboy
Uiteraard komt grotendeels voor hun rekening en risico dat jouw montuur kapot is gegaan. Dat betekent dat zij voor de kosten zullen moeten opdraaien als jij hetzelfde montuur wenst. Als datzelfde montuur niet voorhanden is, maar wel een ander montuur waar andere glazen in moeten, dan hoef jij daarvan natuurlijk niet de dupe te worden. Een coulance regeling is iets anders (dat ze zeggen, nou 150 normaal, maar voor jou nu 50).
Hoe te handelen? Brief sturen denk ik makkelijkste. Bellen werkt niet (vraag Peter maar
)
Hoe te handelen? Brief sturen denk ik makkelijkste. Bellen werkt niet (vraag Peter maar

- InjectTheVenom
Onee? Dus als jij gedwongen word om een ander montuur te kiezen binnen de garantie maar gezeur krijgt over de glazen dan kies jij als een mak schaap voor de weg van de minste weerstand?Joop schreef:Ben bang dat je aan het kortste eind trekt. Aangezien er niets mis is met de glazen, zul je toch voor de tweede keus moeten gaan. Ze zijn niet verplicht jouw de glazen te vergoeden, omdat je een montuur uitzoekt waar je glazen niet meer in passen.
Garantie = garantie en dus moeten zij zonder geouwehoer ook die nieuwe glazen vergoeden zoals Obbe zelf al stelt, en niet de gevolgen van hun eigen keuzes (montuur niet meer leverbaar) op de klant afwimpelen. Als ik Obbe was zou ik hierna subiet mijn zaken ergens anders gaan zoeken want dit slaat gewoon nergens op.
- wjn
Ik koop voortaan een bril zonder glazen 8)Joop schreef:Ben bang dat je aan het kortste eind trekt. Aangezien er niets mis is met de glazen, zul je toch voor de tweede keus moeten gaan. Ze zijn niet verplicht jouw de glazen te vergoeden, omdat je een montuur uitzoekt waar je glazen niet meer in passen.
- Joop
Zeker netjes opgelost door Pearle... Blij om te horen trouwens, want ik loop ook bij Pearl en de service is daar tot nu toe nog altijd top geweest.
Maar Pearle is zo'n grote organisatie die een klant meer of minder ook niet interesseert...; dat is nou eenmaal het nadeel van de grote bedrijven.
Dat zeker niet..., ben zelf niet de makkelijkste met dit soort zaken; schetste alleen de situatie die in het ergste geval kan gebeuren.InjectTheVenom schreef:Onee? Dus als jij gedwongen word om een ander montuur te kiezen binnen de garantie maar gezeur krijgt over de glazen dan kies jij als een mak schaap voor de weg van de minste weerstand?Joop schreef:Ben bang dat je aan het kortste eind trekt. Aangezien er niets mis is met de glazen, zul je toch voor de tweede keus moeten gaan. Ze zijn niet verplicht jouw de glazen te vergoeden, omdat je een montuur uitzoekt waar je glazen niet meer in passen.
Garantie = garantie en dus moeten zij zonder geouwehoer ook die nieuwe glazen vergoeden zoals Obbe zelf al stelt, en niet de gevolgen van hun eigen keuzes (montuur niet meer leverbaar) op de klant afwimpelen. Als ik Obbe was zou ik hierna subiet mijn zaken ergens anders gaan zoeken want dit slaat gewoon nergens op.
Maar Pearle is zo'n grote organisatie die een klant meer of minder ook niet interesseert...; dat is nou eenmaal het nadeel van de grote bedrijven.
- Macboy