Lijkt mij op zich een goede zaak. Deze auto's zijn voor de gemiddelde leaserijder een stuk realistischer dan de hybride gevallen of de supermini's waarvoor nu de 14%'s regeling geldt. Jammer alleen dat bijv. de 316i en de 318d net boven de grens zitten, dan had je pas echt een nuttige regeling.Rijden in een schone leaseauto loont steeds meer de moeite. Staatssecretaris Jan Kees de Jager van Financiën wil leaserijders verder aanmoedigen om te kiezen voor een relatief schone en zuinige auto van de zaak.
Hij is van plan een derde, voordelige tussencategorie voor de bijtelling van 20 procent (van de nieuwwaarde van de auto) in te voeren.
Bronnen rond het zogenoemde mobiliteitsoverleg waarin autoimporteurs en vertegenwoordigers van het ministerie van Financiën zitten, bevestigen donderdag een artikel uit De Telegraaf hierover.
Benzinewagens als de BMW 116i, Mini Cooper en Volkswagen Golf 1,4 en dieselauto's als de Seat Ibiza en de Volkswagen Polo, waarvoor nu een bijtelling van 25 procent geldt, vallen onder de nieuwe regeling die volgend jaar moet ingaan. Het scheelt de rijders "enkele honderden euro's per jaar".
Voor zeer zuinige en milieuvriendelijke auto's, zoals de Toyota Prius die op benzine en elektriciteit rijdt, geldt al sinds begin dit jaar de laagste bijtellingsregeling van 14 procent.
Grootverbruikers zijn sindsdien 25 procent (was 22 procent) bijtelling voor het privégebruik van de auto van de zaak schuldig.
De bijtelling van 20 procent gaat gelden voor benzineauto's met een uitstoot van 111 tot 140 gram van het broeikasgas kooldioxide (CO2) per kilometer en voor dieselwagens met een uitstoot tussen de 96 en 116 gram CO2.
Voorstel: 20% bijtelling voor BMW 116i, Mini Cooper etc.
- Daniel
Voorstel: 20% bijtelling voor BMW 116i, Mini Cooper etc.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
-
- Jelmer850i
- StefanW
- Auto: 106 Rallye S2
Leuk regeling voor maar een paar personen. De meeste leasewagens vallen niet in deze categorie, dus daar is vast over nagedacht...
Laten ze gewoon zeggen dat alle auto's met A labels in deze regeling vallen!
Die hybrides regeling slaat ook nergens op. Leaserijders rijden daar 1 op 13 mee, dus de uitstoot die de fabriek opgeeft klopt dat ook niet meer...
Laten ze gewoon zeggen dat alle auto's met A labels in deze regeling vallen!
Die hybrides regeling slaat ook nergens op. Leaserijders rijden daar 1 op 13 mee, dus de uitstoot die de fabriek opgeeft klopt dat ook niet meer...
-
Kwam net dit tegen bij een IT bedrijf:
http://www.best.nl/site/index.php?optio ... Itemid=127
Goede zaak!
Wel grappig, kwam een 360 Spider tegen bij Hengelo. Daar zaten stickers op van best.nl... ik wist dat die site niet van de gemeente Best (daar woon ik) was omdat daar nog gezeik over was geweest. Collega's zaten te geinen dat die vast wel naar Best zou rijden. Kom ik diezelfde Ferrari vanavond bij ons in het dorp tegen
is dus wel van een bedrijf uit Best.
http://www.best.nl/site/index.php?optio ... Itemid=127
Goede zaak!
Wel grappig, kwam een 360 Spider tegen bij Hengelo. Daar zaten stickers op van best.nl... ik wist dat die site niet van de gemeente Best (daar woon ik) was omdat daar nog gezeik over was geweest. Collega's zaten te geinen dat die vast wel naar Best zou rijden. Kom ik diezelfde Ferrari vanavond bij ons in het dorp tegen

- Jelmer850i
- Jelmer850i
Dan hoef je ook geen trage goedkope hybride te nemenJelmer850i schreef:Ja dat wil je toch niet?luco hornsveld schreef:Dat is toch alleen als je GEEN bijtelling wilt betalen.Jelmer850i schreef:ze vergeten te melden dat je dan wel een km registratie bij moet houden waar je helemaal gek van wordt.

Die neem je juist voor zo min mogelijk bijtelling, dus geen km registratie.
Als je km registratie bij moet houden kan je iets veel leukers nemen voor de zakelijke km's
- Niels v D
Dat is juist de bedoeling van dat hele plan, met de bijtelling die jij bespaart een auto voor je parner leasenluco hornsveld schreef:Dat is toch alleen als je GEEN bijtelling wilt betalen.Jelmer850i schreef:ze vergeten te melden dat je dan wel een km registratie bij moet houden waar je helemaal gek van wordt.
Volgens mij wordt er langs elkaar heen gepraatNeluhz schreef:Dat is juist de bedoeling van dat hele plan, met de bijtelling die jij bespaart een auto voor je parner leasenluco hornsveld schreef:Dat is toch alleen als je GEEN bijtelling wilt betalen.Jelmer850i schreef:ze vergeten te melden dat je dan wel een km registratie bij moet houden waar je helemaal gek van wordt.

- Jelmer850i
Volgensmij heb jij dit nog niet gelezen ? 
http://www.best.nl/site/index.php?optio ... iew&id=754& Itemid=127
Trage hybride.. mij niet gezien

Trage hybride.. mij niet gezien
- StefanW
- Auto: 106 Rallye S2
Wat een bullshit zeg.Jelmer850i schreef:Volgensmij heb jij dit nog niet gelezen ?
Als je een prive een auto gaat leasen?? Auto is niet van jezelf en moet je na 4 jaar weer inleveren.
Je gaat toch niet voor 213 euro per maand een Golfje rijden. Kun je beter die bijtelling van 286 per maand betalen, betaal je 70 euri meer, maar heb je wel een grotere auto.Je rijdt zakelijk een Volkswagen Passat 1.6 FSI, 115 pk Comfortline, catalogusprijs met metallic lak € 32.685,-. Je netto bijtelling is € 286,- per maand. Dat bedrag kun je je besparen. Je least privé de nieuwe Volkswagen Golf 1.4 TSI, 122 pk 3drs Trendline, met metallic lak voor € 499,- incl. BTW! Operationele (all in) lease, 4 jaar à 12.500 km exclusief brandstof.
Je least dus voor je partner in feite voor (€ 499 - € 286) € 213,- per maand een nieuwe Volkswagen Golf 1.4 TSI incl. BTW! En ook hierop moet je de huidige kosten van de tweede auto (€ 250,- per maand) in mindering brengen.
- Jelmer850i
Ja je eigen rijk rekenen is ook een manier, je bespaart helemaal geen 286 euro
voor 286 euro mag je prive met een passat rijden
en voor 499 een golf en hoef je die 286 niet te betalen
dus niet voor 213 euro rij je een golf
neeee voor 499 rij je een golf
en voor 286 rij je een passat
en dan kom je uit op 213 rij je een golf, JA ZONDER BRANDSTOF en maar 12.500 km per jaar
nou geef mij die passat dan maar die 213 euro stook ik prive al op aan benzine

voor 286 euro mag je prive met een passat rijden
en voor 499 een golf en hoef je die 286 niet te betalen
dus niet voor 213 euro rij je een golf
neeee voor 499 rij je een golf
en voor 286 rij je een passat
en dan kom je uit op 213 rij je een golf, JA ZONDER BRANDSTOF en maar 12.500 km per jaar
nou geef mij die passat dan maar die 213 euro stook ik prive al op aan benzine

- Jelmer850i
-
allen schreef:Dat iemand kiest voor 14% ipv 25% bijtelling, daar heb ik nog wel begrip voor. Maar een andere auto kiezen vanwege 5%... steekje los.
Je kunt het ook anders zien,
Een hybride scheelt tov een 118d 11% in bijtelling. Tov een Cooper D nog maar 6%.... De verleiding om dan toch maar voor de veel leukere Cooper D te gaan kiezen als auto met een beetje Driving-Fun, wordt dan toch wel weer aanzienlijk.
Kan me overigens wel weer voorstellen dat je de ruimte en het genot van een automatische versnellingsbak van de Civic Hybrid prefereert.
- Jelmer850i
- Macboy
Eeh voor mij speelt er veel meer hoor. Niet alleen de bijtelling, maar ook het hogere salaris. Auto is bij mij puur secundaire arbeidsvoorwaarde. Het verschil in kostenbesparing eis ik natuurlijk op in de vorm van hoger salaris.
Als het alleen de bijtelling was, zou ik nooit voor een 14% bijtellingsauto gaan. De Honda is nu eenmaal ook 23.900 met daarbij dus een erg lage leaseprijs.
Een 116i is leuk, maar met de nodige opties e.d. kost ie toch al richting de 30k en dus een hogere leaseprijs. Ook het verbruik is nog relatief hoog i.v.m. de hybride dus dat scheelt allemaal per maand.
Ergo: netto houd ik dan helemaal niet zoveel meer over t.o.v. mijn huidige A3.
Ik weet dat dit voordeel voor mij niet voor iedereen geldt. Meeste mensen kunnen niet zeggen: laat die auto maar zitten en doe mij maar meer salaris.
Als het alleen de bijtelling was, zou ik nooit voor een 14% bijtellingsauto gaan. De Honda is nu eenmaal ook 23.900 met daarbij dus een erg lage leaseprijs.
Een 116i is leuk, maar met de nodige opties e.d. kost ie toch al richting de 30k en dus een hogere leaseprijs. Ook het verbruik is nog relatief hoog i.v.m. de hybride dus dat scheelt allemaal per maand.
Ergo: netto houd ik dan helemaal niet zoveel meer over t.o.v. mijn huidige A3.
Ik weet dat dit voordeel voor mij niet voor iedereen geldt. Meeste mensen kunnen niet zeggen: laat die auto maar zitten en doe mij maar meer salaris.