Bekende Belgische voetballer overleden / Ongeluk Caymann
-
Bekende Belgische voetballer overleden / Ongeluk Caymann
Rode Duivel François Sterchele is afgelopen nacht om het leven gekomen bij een auto-ongeluk in Vrasene, bij Beveren. Rond 3 uur raakte hij van de weg met zijn sportauto en was op slag dood. De Club Brugge-spits was 26.
Het ongeluk gebeurde op de N49 tussen Antwerpen en Knokke.
Sterchele verloor de controle over het stuur en botste tegen een boom. De spits, die alleen in zijn auto zat, was op slag dood.
Uit de eerste vaststellingen van een verkeersdeskundige blijkt dat Sterchele tegen een onaangepaste snelheid reed met zijn Porsche Cayman.
Sterchele moet plots bruusk naar rechts afgeweken zijn en reed in een sloot langs de kant van de weg. Hij werd daardoor weggekatapulteerd tegen een boom. Er was geen andere auto bij het ongeval betrokken.
François Sterchele was aan zijn eerste seizoen bezig bij Club. Daarvoor speelde hij bij Charleroi en Germinal Beerschot. Vorig jaar werd hij topschutter. Hij speelde 4 keer met de Rode Duivels. Sterchele was niet getrouwd, maar had wel een vriendin, hij heeft geen kinderen.
[img:464:261]http://www.hln.be/static/FOTO/pe/17/7/7 ... 384292.jpg[/img]
[img:400:270]http://assets.rug.be/img_art/site/image ... B0C2ED.jpg[/img]
[img:400:267]http://assets.rug.be/img_art/site/image ... e8fd6c.jpg[/img]
[img:400:267]http://assets.rug.be/img_art/site/image ... DE483E.jpg[/img]
Het ongeluk gebeurde op de N49 tussen Antwerpen en Knokke.
Sterchele verloor de controle over het stuur en botste tegen een boom. De spits, die alleen in zijn auto zat, was op slag dood.
Uit de eerste vaststellingen van een verkeersdeskundige blijkt dat Sterchele tegen een onaangepaste snelheid reed met zijn Porsche Cayman.
Sterchele moet plots bruusk naar rechts afgeweken zijn en reed in een sloot langs de kant van de weg. Hij werd daardoor weggekatapulteerd tegen een boom. Er was geen andere auto bij het ongeval betrokken.
François Sterchele was aan zijn eerste seizoen bezig bij Club. Daarvoor speelde hij bij Charleroi en Germinal Beerschot. Vorig jaar werd hij topschutter. Hij speelde 4 keer met de Rode Duivels. Sterchele was niet getrouwd, maar had wel een vriendin, hij heeft geen kinderen.
[img:464:261]http://www.hln.be/static/FOTO/pe/17/7/7 ... 384292.jpg[/img]
[img:400:270]http://assets.rug.be/img_art/site/image ... B0C2ED.jpg[/img]
[img:400:267]http://assets.rug.be/img_art/site/image ... e8fd6c.jpg[/img]
[img:400:267]http://assets.rug.be/img_art/site/image ... DE483E.jpg[/img]
- Jelmer850i
-
-
- Mari Oh Oh!
Nee dat is niet hèt probleem, maar wel hetgeen een simpel schuivertje om wat voor reden dan ook erg gauw converteert naar een dodelijk ongeval. Wie zit er nou eigenlijk te wachten op bomen zo dicht naast de weg? Voor 3 meter verder(aan de andere kant van de sloot in dit geval) de berm in is meestal wel ruimte en het bevordert tevens de veiligheid van kruisingen.Geelhoed schreef:Ja dat is het probleem!Mtechnik schreef: Altijd die f**** bomen ! en op sommige provincial wegen worden er alleen maar meer bomen naast geplant.
-
- Mari Oh Oh!
Waar we er wel over nadenken auto's uit te rusten met een externe airbag(i.p.v. de fietser ook iets aan zijn eigen bescherming te laten doen) heb je maar gewoon te accepteren dat een boom niet meegeeft als je om wat voor reden dan ook van de weg gaat. Denk dat je met 80 met zeer weinig auto's ongeschonden uit de strijd komt. Hou dan ook op met al die andere pretverlagende veiligheidsellende.
-
-
OnlineKasteel
Er sneuvelen jaarlijks ook mensen levens tijdens 'normaal' rijden tegen een boom. 70/80 tegen een boom heeft vaak al een behoorlijke impact...steve smith schreef:Misschien gewoon normaal rijden en op een circuit je lekker uitleven?
Laatst was er ook een forummember die een boom had geraakt met 50 en schade was ook groots..
-
Ongetwijfeld. Heb echter op Nordschleife en straat genoeg wrakken gezien en eerste hulp mogen verlenen om te weten dat kennismakingssnelheid Cayman-Boom dichter bij 180 dan bij 80 ligt.Kasteel schreef:Er sneuvelen jaarlijks ook mensen levens tijdens 'normaal' rijden tegen een boom. 70/80 tegen een boom heeft vaak al een behoorlijke impact...
- Mari Oh Oh!
-
Ik niet. 80% van NL zit al half te tukken achter het stuur, en wegen worden al saaier en saaier. Ik geniet intens van rijden op buitenwegen en dijken, simpelweg omdat je daar gedwongen wordt met rijden bezig te zijn. Vormt een welkome afwissling in de plm 200dkm per jaar die ik achter het stuur doorbreng.Mari Oh Oh! schreef:Ik heb het ook niet over dìt geval(al blijft het sneu natuurlijk). Dit is duidelijk niet met 80 gebeurd. Er komt echter iemand met de vraag wat het nut is van die dingen zo dicht op de weg is, wat ik eigenlijk een zeer terechte vind.
Of je nu in Scandinavie, Berggebieden of de chaos van Zuid Europa kijkt: het deelnemen aan het verkeer is er moeilijker en mensen rijden daardoor bekwamer & vlotter. Als het verkeer hier nog slaapverwekkender en langzamer wordt zuller er MEER ongevallen plaatsvinden, niet minder.
Laatst gewijzigd door steve smith op 08 mei 2008, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
GTRene schreef:In het bericht staat ook dat ie plots zonder ander verkeer ineens de andere kant op ging...misschien een bad hairday en zelfmoord actieaffijn niet leuk voor de nabestaanden natuurlijk.
En veel te hard, en mischien in slaap gevallen????
Anyway; van een boom win je het nooit.....................................
- Mari Oh Oh!
En als één van die 80% al tukkend jouw weghelft op kruipt heb je met bomen die op 10cm van de wegrand staan 0.0 kans. Wat mijn eigen kunnen betreft heb ik ook 0.0 problemen met de bomen, je bent echter niet alleen op de weg.steve smith schreef:Ik niet. 80% van NL zit al half te tukken achter het stuur, en wegen worden al saaier en saaier.
- Jelmer850i
- Downforce Hans
Het valt mij altijd op dat de schade aan een boom meestal miniem is.
Een beetje bast er van af is vaak het enige wat je ziet.
Voor de rest vind ik dat er weer aardig op feiten vooruit wordt gelopen met antwoorden dat de snelheid dichter bij de 180 als bij de 80 zou hebben gelegen.
In het kader van "ik rij 200.000 km per jaar dus ik weet het wel" vind ik een beetje ver gaan.
De opmerking"Misschien een beetje normaal rijden" vind ik ongepast in deze.
Als de weg recht is en je rijd 130 vind ik niet dat je abnormaal bezig ben.
Grtz,Hanz06
Een beetje bast er van af is vaak het enige wat je ziet.
Voor de rest vind ik dat er weer aardig op feiten vooruit wordt gelopen met antwoorden dat de snelheid dichter bij de 180 als bij de 80 zou hebben gelegen.
In het kader van "ik rij 200.000 km per jaar dus ik weet het wel" vind ik een beetje ver gaan.
De opmerking"Misschien een beetje normaal rijden" vind ik ongepast in deze.
Als de weg recht is en je rijd 130 vind ik niet dat je abnormaal bezig ben.
Grtz,Hanz06