Gereden: Porsche 997 Carrera S

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 08 mei 2008, 10:41

Robin schreef:Rico, goed verhaal, bllblalblabla

dat je eigenlijk nog steeds niet de top rijdt. imho.
Oke goede en duidelijke post Robin ! Ik begreep eerst de insteek niet nu na deze toelichting wel. En eerlijk is eerlijk we rekenen allemaal naar het moment van nu, maar over een paar jaar kunnen de zaken er heel anders voor staan.. Ik zal nog minimaal 16 jaar in de kids zitten en moet daar mijn auto keuze op aan passen, maar jij bent al veel eerder kids free. En dan gaan andere wegen voor je open qua auto keuze.

Ik denk ook wel dat een GT3 997 de meest perfecte rijdersmachine is die er te koop is.

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 08 mei 2008, 10:55

wouter :)

Die emotie daalt vanzelf wel weer als het 2e stemmetje weer komt. Misschien ooit nog eens wouter. Wie weet. Het 2e stemmetje overheerst nog.

:)

rico jij hebt 2 auto s die classic m3 weg en dan een GT3. :) familie wagen heb je al. Robin heeft maar 1 auto en moet daar alles mee doen.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 08 mei 2008, 11:04

GT3 droom kwijl droom :lol: :lol:

(klikt snel internetbankieren weg) :D :D

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 08 mei 2008, 11:14

financial lease.

:D

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 08 mei 2008, 11:16


Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 08 mei 2008, 15:15

Tom schreef:
Joop schreef:Overigens de prijs is zeker wat aan de hoge kant, het apparaat zou eigenlijk niet meer dan 90 mille mogen opbrengen, met als inkoop ca. 77 mille, dus Romo zit met zijn 50% wel aardig in de goede hoek.
Hier ontgaat mij de logica even? Je zegt dat ie niet meer dan 90 mille mag opbrengen maar dat doet ie wel. Dus hoezo zit Romo dan in de goede hoek?

Zover ik weet scoort Porsche qua waardevastheid juist erg goed dus ik weet niet wat er te zeuren valt.
Dit zijn de prijzen als ik de autokoerslijst er naast hou...

...de markt kan natuurlijk altijd anders uitvallen. Zeker bij een gewilde auto als een Carrera S kan de dealer de prijs kunstmatig hooghouden.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 08 mei 2008, 15:34

Andre schreef:wouter :)

Die emotie daalt vanzelf wel weer als het 2e stemmetje weer komt. Misschien ooit nog eens wouter. Wie weet. Het 2e stemmetje overheerst nog.

:)

rico jij hebt 2 auto s die classic m3 weg en dan een GT3. :) familie wagen heb je al. Robin heeft maar 1 auto en moet daar alles mee doen.
Andre, heb je last van MPS?..............................(Meervoudige Persoonlijkheids Stoornis)...........................al die stemmen in je kop.... :lol: :wink:

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 08 mei 2008, 17:53

Nee geen mps maar gt3CS:)

Wouter81
Berichten: 9423
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 08 mei 2008, 20:35

Kan dat, stemmen in het hoofd?

Het antwoord is vrij eenvoudig; JA! Maar, zal je dan zeggen, hoe kan dat en wat gebeurt er dan?
Ik denk dat het eerst belangrijk is te weten wat die stemmen zijn.
Veel ouders, die bijvoorbeeld een kind hebben met stemmen in het hoofd, denken dat het de fantasie van het kind zelf is.
Zij denken dat het kind hoort, wat het zelf graag wilt horen.

Dat is een erg groot misverstand.
Het zijn wel degelijk entiteiten.
U vertaalt dat misschien liever in: Geesten of spoken of stemmen in het hoofd.

Wat zijn dan die Geesten?

Als mensen sterven, dan wordt de Geest van het lichaam gescheiden.
Het lichaam is namelijk niets meer dan een woonhuis voor de Geest, zoals u en ik die in ons hebben.
In dit aardse leven heeft een mens, dus ook de Geest, een eigen vrije wil waar men mee beslist wat hij of zij wil doen.
Zelfs een klein kind heeft een volwassen Geest en dus een eigen wil.
Aangezien de Geest bij het sterven niet vergaat maar doorleeft, zal het je duidelijk zijn dat ook die vrije wil blijft bestaan.
Die vrije wil is immers geen onderdeel van het lichaam, maar behoort bij de Geest.

Om allerlei redenen kan de Geest, (wij spreken liever van een entiteit) beslissen dat na het verlaten van het lichaam, hij de weg naar het licht kiest of rond blijft dwalen.

Wat is de reden van het ronddwalen?
Dat kan allerlei oorzaken hebben.

De entiteit is heel erg boos,verdrietig, arrgessief enz. of heeft hier nog iets af te maken.
Er zijn er maar een paar die 'de weg kwijt zijn'.
De meeste entiteiten hadden toch wel een sterke binding aan het aardse leven.

Vaak zien we de verslaving aan alcohol, drugs, geld, seks en andere aardse dingen.

Ook gebeurt het vaak dat er jongeren zijn die zich als entiteit hebben aangekleefd bij een kind of een andere jongere.

Zij hebben vaak in zelfdoding een uitvlucht gezocht voor de problemen waarin zij eens zaten.

Zo kan een entiteit het kind waar hij of zij aankleeft, de opdracht geven om vader en moeder te slaan,uit te schelden, te schoppen, hele grote monden te geven, te haten of te negeren.

Op de vraag waarom zij die opdracht geven, hoor ik vaak: "tijdens mijn leven ben ik door mijn vader of moeder niet begrepen" of "ik ben mishandeld en misbruik ik probeer nu wraak te nemen".

Zo zien we dat de verslaving aan de eerder genoemde middelen en de haat tegen personen, zo groot kan zijn dat zij liever kiezen voor een verblijf op aarde via een ander mens, dan de weg in te slaan naar opvang en verzorging aan de andere kant.

Hoe herkent u dat een mens een entiteit bij zich kan hebben?
In de eerste plaats als de persoon zegt stemmen te horen.
Zeg niet: "Dat kan niet!".
Besteed er de nodige aandacht aan.
De persoon voelt zich dan tenminste begrepen en zal met wat hij hoort naar u toe blijven komen.
U kunt ingrijpen als u denkt: "Het wordt mij nu te erg...".

In de tweede plaats moet u alert zijn als het gedrag van een persoon, van het ene op het andere moment zomaar verandert, bijvoorbeeld van heel lief in agressief, of het doen van bijvoorbeeld gevaarlijke spelletjes of zelfs stelen.

In veel gevallen, waarin ik een kind behandelde, hoorde ik van de ouders dat ook de gezichtsuitdrukking veranderde.
Ogen draaide weg en het kind was onbereikbaar.
Dat je het maar ff weet André. :) Ik denk dat die entiteit Spee heet en erg boos is. 8)

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 09 mei 2008, 01:35

LOL@wouter.

Ik kwam vandaag 3 porsches onderweg tegen richting afsluitdijk. It must be a sign:)

witte 997 GT3 richting sneek
Rooie 911
zwarte boxter.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 09 mei 2008, 01:48

Ja teken van mooiweer rijders dag zeker :lol: Reed naar mijn ouders en kwam ook een grijze en een rode 911 tegen, achter elkaar aan rijdend.

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 09 mei 2008, 02:00

nou je kan beter met slechtweer rijden. Die witte 135i was gewoon zwart van de muggen.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 09 mei 2008, 02:17

hehe ja. Plus dat half nederland opeens fanatiek gaat wandelen en fietsen en als je naar de snelweg gaat sta je in de file tussen de campers en caravans. Dus opschieten doet het meestal ook niet :lol:

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 09 mei 2008, 08:00

Andre schreef:nou je kan beter met slechtweer rijden. Die witte 135i was gewoon zwart van de muggen.
Even een poetsers-vraag tussendoor :lol: Vind je dat wit sneller "vies" is dan zilver en is het beter of minder goed schoon te krijgen (wit unilak ivm zilver metallic)?

Gebruikersavatar
Francisco
Berichten: 535
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Francisco » 09 mei 2008, 08:38

op de ring wordt je doodgegooid met die kevers.

maar vorige week in spanje een witte 997 GT3 zo door de bergen zien janken. Conjo wat een porno op wielen man.

Mooi verslag Robin. Mooie auto maar je voelt aan alles dat het makkelijk meer vermogen aan kan en het wat puurder kan. En dat voor de hoofdprijs. lijkt mijn eerste proefrit met de 120d wel 8)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 09 mei 2008, 13:22

Wat ik nog steeds niet begrijp Robin: je profileert je als een hardcore liefhebber. Een M3 is een cruiseschip en een 997 S is te lief.

Waarom dan geen Cayman uitproberen???

Je Boxster opmerking is niet relevant, je zoekt geen cabrio. Maar waarom geen Cayman? Alleen omdat ie er iets vrouwelijk uitziet ?

Geloof ik geen flikker van. Als die auto rijdt zoals jij wilt dat ie gaat rijden, dan koop je er een.

Iedereen weet dat de Cayman de enige echte rijdersporsche is voor weinig geld.

Waarom jij niet ?? Ga er eens in rijden. Ik ben ontzettend benieuwd naar je verslag (liefst met sper dus).

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 09 mei 2008, 13:31

Met een 10/15%(?) beter weggedrag dan een al super 997(ik schat dat maar in hoor) en max 295pk voorspel ik hetzelfde verhaal:

Topkar super weggedrag, bewegelijk, mist veel teveel grunt.
En is misschien nog wel minder praktisch dan een 911 die iig 2 'stoeltjes'achterin heeft LOL.

En dan heb ik 't nog niet eens over de vormgeving waar ik gewoon m'n bedenkingen bij heb. Gaan we niet over twisten Macboy. period. Ik hoef ook geen Z4M, geen Caterham/Westfield hoe teringsuper ze ook mogen rijden

Kortom :Een BMW moet een minimaal een 6 pitter zijn, een horloge moet minimaal mechanisch en Zwitsers zijn weetikveel. Zo ook bij een Porsche. Sterker nog minimaal een GT3(996 ook best) De rest is allround perfect, maar dat is een RS4/S5/M3 E90/92/C63 ook, ergo da's m'n eigen auto ook. Het moet echter. En dat bereikt een popperig uitziende waarschijnlijk 's werelds beste weggedrag in z'n klasse hebbende(behalve voor betaald voetballers...)Cayman niet met die motor...

Kortom II, je Cayman enthousiasme begrijp ik. Best.
Maar het is hetzelfde 1 serie enthousiasme waar ik al 4 jaar mee bezig ben en er zijn volksstammen die 'm gewoon niet willen, om veel redenen. Zo ook de Cayman.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 09 mei 2008, 13:54

Tja..........zo komen we niet echt verder hahaha :lol:


Benieuwd waar dit naar toe gaat, :wink:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 09 mei 2008, 14:50

Robin, nu ben je tenminste duidelijk :) en snap ik het ook.

@Romo: achterkant 996 en 997 verschilt amper vriend. De algemene lelijkheid zit hem nu juist in de koplampen ... mening of geen mening, das gewoon een feit :)

Alleen het lijntje bij de koplampen wordt telkens iedere 7 jaar verplaatst, dan weer boven de koplamp, dan weer erachter :)

Om over de vrijwel identieke zijkant maar te zwijgen.

Je kunt zeggen wat je wil, je kunt meningen geven over van alles, maar je kunt denk ik niet zeggen dat je de 996 lelijk vindt vanachter en de 997 mooi. Op basis van één verschillend lijntje ? Minder mooi, niet zo mooi etc, maar mooi/lelijk nope. Das gewoon oneerlijk naar jezelf toe.

Oh sorry, IMHO

;)



[img:640:480]http://www.356-911.com/post1974/moderns ... derear.jpg[/img]
[img:640:480]http://www.northway.co.uk/car_sales/ima ... CF%20R.jpg[/img]

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 09 mei 2008, 20:17

He Macboy, even goede vrienden IMHO :lol: :wink:

Verschil van mening moet kunnen.................................

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 09 mei 2008, 23:06

Achterkanten verschillen niet zoveel per model; voor overigens ook niet; alleen die van de 996 zijn wel het meest in opspraak geraakt. Kijk je daar even doorheen dan blijven het allemaal in feite dezelfde auto's:

[img:1600:1200]http://xs227.xs.to/xs227/08195/porsche_ ... 94543.jpeg[/img]

(O ja, voor de oplettende kijker: er staat een Boxster tussen...)

Tom
Berichten: 22258
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 09 mei 2008, 23:13

Voorkant van de 997 vind ik mooier maar de 996 vind ik ook absoluut niet verkeerd. Sommige Porsche-adepten vinden het een ramp; mja, vind ik wel meevallen. Al moeten het wel de witte lichten zijn, niet die oranje.
Over de achterkant heeft Ilija helemaal gelijk.

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 09 mei 2008, 23:15

Weet je zeker dat dat niet een 996 Mk1 is die "Boxster"? Die leken nogal veel op elkaar namelijk, vandaar dat de 996 bij de facelift die koplampunits die uitlopen in een spitse punt hebben gekregen.

@Macboy: ik vind de 996 ook niet best en de 964/993 en 997 helemaal goed. Op de een of andere manier oogt hij zo on-verfijnd die 996: dash+stuurwiel, die lelijke koplampen (vooral van de Mk1 met die gruwelijk lelijke oranje knippers) en beetje plomp gedesignde achterzijde.

Het zit hem natuurlijk in de details want de basisvorm is al heel oud natuurlijk. Misschien dat ik (en kennelijk vele anderen) daarom zoveel (in dit geval negatieve) waarde hecht aan die kleine details.

LOL@Tom 8)

Edit2: ik zou ook altijd de helemaal rode achterlichten nemen als optie op de 997: ziet er veel mooier uit dan de std units.

Tom
Berichten: 22258
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 09 mei 2008, 23:21

Martijn schreef: @Macboy: ik vind de 996 ook niet best en de 964/993 en 997 helemaal goed. Op de een of andere manier oogt hij zo on-verfijnd die 996: dash+stuurwiel, die lelijke koplampen (vooral van de Mk1 met die gruwelijk lelijke oranje knippers) en beetje plomp gedesignde achterzijde.
Ja maar Macboy heeft wel gelijk dat je een 996-achterkant niet lelijk kunt vinden en een 997-achterkant mooi. Het zijn wat kleine details; lichtunits zijn iets moderner vormgegeven, dubbele uitlaat aan beide kanten en misschien dat een paar lijnen net iets anders lopen (al zou ik die niet eens kunnen benoemen, op die ene lijn die naar de bovenkant van de lichten loopt na) maar daar blijft het bij.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 09 mei 2008, 23:36

Was eergisteren bij Porsche Centrum Rotterdam, daar nog even gesproken over de nieuwe 911 (997 facelift). Hij is al in productie en zal dan ook spoedig worden voorgesteld. Als je nu een Carrera of Carrera S besteld nieuw, dan zal je iets langer moeten wachten, maar krijg je wel al de facelift. De 4 en 4S zullen pas in januari leverbaar zijn.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 4 gasten