Nieuwe milieumaatregelen US and A
- Joy
Nieuwe milieumaatregelen US and A
De luxemerken van deze wereld kijken met angst en beven uit naar de milieuwetgeving die in de Verenigde Staten op stapel staat. Vooral concerns als Porsche, BMW en Daimler komen flink in de problemen. Concerns die ook kleinere modellen in hun portfolio hebben, zoals Fiat, General Motors en Toyota, blijven juist voor het grootste deel buiten schot.
Alle commotie wordt veroorzaakt door de zogenaamde ‘footprint’ (voetafdruk) wetgeving, die vanaf 2011 in werking treedt. De ‘voetafdruk’ van een auto wordt bepaald door een combinatie van wielbasis en spoorbreedte. Volgens deze definitie valt een huidige Porsche 911 in de categorie ‘compacte auto’, en mag het gemiddeld verbruik van Porsches icoon vanaf 2015 niet boven de 41,3 mpg (5,7 liter per 100 kilometer) uitkomen.
Met de nieuwe regels mag het gemiddelde verbruik per verkochte auto in 2020 niet meer dan 35 mpg (6,7 liter per 100 kilometer) bedragen. Porsche hoopt dat de Amerikaanse overheid een uitzondering gaat maken voor fabrikanten van sterke sportwagens die verhoudingsgewijs kleine aantallen produceren.
Bron: Autoweek
Alle commotie wordt veroorzaakt door de zogenaamde ‘footprint’ (voetafdruk) wetgeving, die vanaf 2011 in werking treedt. De ‘voetafdruk’ van een auto wordt bepaald door een combinatie van wielbasis en spoorbreedte. Volgens deze definitie valt een huidige Porsche 911 in de categorie ‘compacte auto’, en mag het gemiddeld verbruik van Porsches icoon vanaf 2015 niet boven de 41,3 mpg (5,7 liter per 100 kilometer) uitkomen.
Met de nieuwe regels mag het gemiddelde verbruik per verkochte auto in 2020 niet meer dan 35 mpg (6,7 liter per 100 kilometer) bedragen. Porsche hoopt dat de Amerikaanse overheid een uitzondering gaat maken voor fabrikanten van sterke sportwagens die verhoudingsgewijs kleine aantallen produceren.
Bron: Autoweek
- Joop
Lijkt wel erg veel op ons systeem...
...maar wel weer op het belachelijke af.
Laten ze eerst maar eens beginnen met die V8 Gas-Guzzlers; als die nou eens van een V8 naar een V6 teruggebracht worden of d.m.v. efficiëntere techniek kan er al behoorlijk wat brandstof bespaart worden.
De kleintjes waar dan straks ook een Porsche onder gaat vallen zijn het probleem niet.
...maar wel weer op het belachelijke af.
Laten ze eerst maar eens beginnen met die V8 Gas-Guzzlers; als die nou eens van een V8 naar een V6 teruggebracht worden of d.m.v. efficiëntere techniek kan er al behoorlijk wat brandstof bespaart worden.
De kleintjes waar dan straks ook een Porsche onder gaat vallen zijn het probleem niet.
-
Het gemiddelde olieverbruik van een inwoner van de VS is het drie-tot vijfvoudige als die van de EU, een groot deel daarvan is nodig als stookolie voor verwarmingsdoeleinden. De sterk toegenomen energieprijzen zijn daar een groot probleem voor de onder-en middenklasse die straks gaat bepalen wie er de volgende president wordt.
Daarnaast is de afhankelijkheid van olie-importen voor de VS een strategisch probleem. Deze moet daarom omlaag.
Daarnaast is de afhankelijkheid van olie-importen voor de VS een strategisch probleem. Deze moet daarom omlaag.
- Joy
Zoals EVO het al zei, het einde van supercars in de huidige hoedanigheid is al in zicht.romo schreef:Auto rijden............................................doe het vandaag nog, want morgen weet je niet of het nog mag...........................
Zet die ventilator anders eens uit Romo, zonde van de stroom

- Joop
Dat klopt idd, maar ze hebben het anderzijds ook zelf over zich af geroepen met die "Bigger is Better"-mentaliteit van de gemiddelde Amerikaan.alpinab10biturbo schreef:Het gemiddelde olieverbruik van een inwoner van de VS is het drie-tot vijfvoudige als die van de EU, een groot deel daarvan is nodig als stookolie voor verwarmingsdoeleinden. De sterk toegenomen energieprijzen zijn daar een groot probleem voor de onder-en middenklasse die straks gaat bepalen wie er de volgende president wordt.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Joy Jolliffe schreef:Zoals EVO het al zei, het einde van supercars in de huidige hoedanigheid is al in zicht.romo schreef:Auto rijden............................................doe het vandaag nog, want morgen weet je niet of het nog mag...........................
Zet die ventilator anders eens uit Romo, zonde van de stroom
hehehehehe

- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Even voor mijn idee......maar Amerika was toch het land dat het Kyoto verdrag niet wilde ondertekenen ??
Amerika, dat toendertijd de grootste vervuiler ter wereld was....
Mag ik hier eerlijk toegeven dat ik het ff niet meer snap met dat Amerikaanse volkje....
Kunnen we het niet gewoon af laten zinken ??
Als dan iemand de oceaan overzwemt is het tenminste weer een echte prestatie !!
Mag ik hier eerlijk toegeven dat ik het ff niet meer snap met dat Amerikaanse volkje....
- Joy
Ja dag. En dan komen ze hier aan land en roepen ze 'WE'VE FOUND NEW LAND ! THIS IS THE NEW WORLD COLUMBUS WAS TALKING ABOUT. JEEZ...ALL THOSE YEARS WE WERE ON THE WRONG ISLAND. HEY YOU !... YOU MUST BE AN INDIAN !'EHA schreef:Even voor mijn idee......maar Amerika was toch het land dat het Kyoto verdrag niet wilde ondertekenen ??
Nee blijf maar lekker daar.
- SteV6
Or:Joy Jolliffe schreef:Ja dag. En dan komen ze hier aan land en roepen ze 'WE'VE FOUND NEW LAND ! THIS IS THE NEW WORLD COLUMBUS WAS TALKING ABOUT. JEEZ...ALL THOSE YEARS WE WERE ON THE WRONG ISLAND. HEY YOU !... YOU MUST BE AN INDIAN !'
Nee blijf maar lekker daar.
Hé guys, they speak Dutch, so we are in Germany :idea:
- Eric H
-
- Eric H
Hé ik heb niets tegen het land....maar wel tegen de onnavolgbare zaken die er daar wel eens plaatsvinden.Nandor schreef:Hee we gaan Amerika bashen,
Mag ik ook even iets zeggen dan? Dat ze Kyoto hebben gedist (jawel) wil niet zeggen dat ze niet een andere rits maatregelen hebben genomen......
Verder vind ik Bush net zo representatief voor de meeste Amerikanen als Balkenende voor de gemiddelde NLer, niet dus!
N.
En we hadden het nu niet over Nederland en bakellende, daar open je maar een ander topicje voor

-
-
- frank de jonge