Iemand nog Ringen 9 of 10 juni

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Paul

Iemand nog Ringen 9 of 10 juni

Bericht door Paul » 16 mei 2006, 11:31

Wordt maar eens tijd dat ik mijn vuurdoop krijg op de Ring.. ben van plan om met een maatje van me naar de Ring te gaan , 2 dagen , 9 & 10 juni...is een Vrijdag en een Zaterdag...

Nog meer mensen van hiero die me dan kunnen helpen om de BMW uit de bomen te halen daaro? 8)

René

Bericht door René » 16 mei 2006, 18:05

We zijn net terug :D

Paul

Bericht door Paul » 16 mei 2006, 23:33

Ja weet ik Rene, ik zou in eerste instantie ook mee.. maarja.. 5 ploegen dus ben ik weekends vaak aan het werk.

Paul

Bericht door Paul » 17 mei 2006, 11:11

Andre? MAK DE HELM EK OP DE KOP DWAEN???????

Tom

Bericht door Tom » 17 mei 2006, 11:24

Knot

Bericht door Knot » 12 jul 2006, 08:24

Hier een kopie van mn verslagje op gummen van maandag 10 juli:

Had zondag een vrijgezellenfeest, dus einde van de avond nog snel een videotje gekeken in een half uurtje, niet echt veel voorbereiding maar volgende keer beter.

Gisterochtend vroeg op, nog even wat op internet rommelen, laatste dingen in mn tas gooien en langs de pomp, bandjes voor op 2,55 bar en richting de A12. Samen met Maik en Danny de file in. Na Bunnik nog een aantal speedster's opgepikt en de stoet kon richting Venlo. Even na 10 uur stonden we met zn allen in het zuiden, leuk om iedereen weer irl te zien en de hand te schudden. Zelf nog even de astra volgegooid op de tankpas (alleen NL) en de stoet de grens over om daar de rest af te tanken. Best vaag dat de diesel bij de buren duurder is :s...

Meteen even een walkietalkie van sjef in ontvangst genomen, best geinig met 4 man lullen als je verdeeld over een trein auto's zit. De 565 en de 257 gereden, lekker binnendoor om rond 12:30 op de parkeerplaats Nordschleife aan te komen, drukte viel nog mee (werd later op de dag wel drukker), het was alleen wel best warm.

Christoph en Sjeft hadden mazzel met de rondekaart van een Engelsman die van de weg geduwd was... hij kwam eerst naar mij toen maarja, ik vond het wel redelijk de heren die brandstof zelf moeten betalen dat voordeeltje te gunnen... en ik heb iets met bijgeloof, dus ringkaart en engelse vingerafdrukken... :)

Eerste rondje bij Christoph ingestapt als passagier, was zn eerste rondje dus heb een beetje rustig de lijnen en bochten aan proberen te geven... verbaasde me wel over het toerental, dacht soms wtf.. dit zijn M toeren als ie m doortrok en zich op de bochten concentreerde ipv over te schakelen :)

Daarna zelf maar eens begonnen, eerst even inkomen en steeds iets rapper. Eigenlijk steeds na 1 ronde eraf gegaan, blokje om en even afkoelen, wat was het warm in de auto zeg, en de aircon gaat natuurlijk niet aan, dan kom ik helemaal niet rond! Een paar rondjes verder zag ik dat ik toch iets eerder in moest sturen somminge stukken (aremberg, bergwerk, kallenhard etc) dan kwam ik pas echt helemaal buiten uit zonder m daar expres heen te laten lopen. Hoop dat de 2 ronden logging met Dennis wat geworden zijn, hij had echt een mooie tool op zn pda met de kaart van de Nordschleife als referentie, je ziet tijd, snelheid, hoogteverschillen enz, dus dan heb je een idee hoe je bepaalde bochten pakt.

De laatste paar rondjes ging het redelijk voluit en kwam ik toch tegen de grenzen van de 120pk 1305kg wegende diesel... vanaf hocheichen tot aremberg voluit met alleen een tik op de rem voor schwedenkreuz (kom daar met 210 teller aan). Stuk Hohe Acht, links, links/rechts ook voluit in 4, dat durfde ik eerst echt niet... Wippermann in 4 aanzetten, en echt tegen de randen uitkomen, de kick werd steeds groter.

Ben ook nog bij Maik ingestapt, hij vertelde me dat ie niet zoveel ervaring had maar ik vond het best knap gaan, beetje werken aan instuurpunten (later) en vloeiender remmen, maar GVD wat heeft die speedster een grip zeg, gewoon ECHT niet normaal in vergelijk met mijn astra! Vond m zelfs een stuk beter plakken dan de 205 van Paskal die nog lichter is en meer vermogen heeft!

Einde van de dag eindelijk Paskal de hand kunnen schudden en een rondje met hem mee kunnen rijden dus, het is een hoop sensatie in de auto, komt mede door het geluid, geen isolatie etc, ging redelijk hard en heb er zeker wat van kunnen leren, paar punten waar hij duidelijk andere lijnen pakte en dat werkte bij mij ook daarna. Zag wel dat ik met de astra best vaak een hogere snelheid op de teller had bij insturen en uitkomen maar volgens mij geeft de teller van de astra 10 teveel aan en die in de 205 10 te weinig zo lijkt het.

Laatste rondje alleen gereden, zonder passagier merk je dus echt wel, de auto kun je veel makkelijker van bocht naar bocht zetten, acceleratie heb je iets mee, aanremmen, je merkt het gewoon overduidelijk dat je 75/80kg minder aan boord hebt. Haalde op diverse stukken gewoon 20km/u meer op de teller en heb eindelijk Schwedenkreuz bijna voluit doorgetrapt met 200 op de teller bij uitkomen... dan moet je best knap in de ankers om niet bij aremberg het grint in te gaan.. en daar heb ik volgens mij mn remmen ook gesloopt, zit nu een bobbelend geluid in (tijdens rijden/remmen toen meteen al dus komt niet door het niet laten afkoelen ofzo), bij redelijk remmen is het net of de schijven krom zijn of er een hap uit de blokken is ofzo. Had stiekem op de klok gekeken maar het kan bijna niet dan ik in minder dan 9m30 rond was met nog een stukje rustig omdat er een motorfiets afgevoerd werd bij metzgesfeld.

Einde van de dag naar het zwijn, met 9 man lekker gegeten, de dag nog eens doorgesproken en natuurlijk de gebruikelijke grappen en leedvermaak.

Wat ik weer niet heb gedaan is een rondje met Sjeft mee, rondje met Wim ook nog nooit gevraagd en weer geen stukje met de 330i van Tom meegereden... zelfs niet langs de baan wezen kijken :( Volgende keer maar gewoon overnachten ofzo en zondag kijken, maandag rijden ofzo.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 12 jul 2006, 08:31

Dat gaat heel rap door Schwedenkreuz...mij niet gezien...

Knot

Bericht door Knot » 12 jul 2006, 08:41

Marcel van Meerbeek schreef:Dat gaat heel rap door Schwedenkreuz...mij niet gezien...
Naja, ook niet met passagier doen... ik durf m niet helemaal volgas te houden met 210 op de teller in 5 maar het is wel mogelijk volgens mij. Heb onder andere op dat punt mn remschijven gesloopt dus doe het de volgende keer iets rustiger aan want de leasemij vond het niet zo gaaf...

Maik

Bericht door Maik » 12 jul 2006, 21:54

Ik weet niet precies wat ik nou deed in Schwedenkreuz, maar 200 bij lange na niet. Eens kijken wat de logfile zegt :wink:
Jij kan daar ook even checken wat je nu echt in Schwedenkreuz deed knot (maar dan wel die keer met passagier).

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 12 jul 2006, 22:11

Knot waarom ga je niet met de M3 man :lol:

Maik

Bericht door Maik » 12 jul 2006, 22:16

ssssst, Bert, dat is een pijnlijk verhaal :wink:

Ik heb even gekeken, maar ik doe het nog even rustig aan in SK, 165 km/u :oops:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 12 jul 2006, 22:26

Hm oke ;)

Zondag was ik er zelf ook had het eerste rondje ook 200+ bij SX op de klokken zonder op te letten eigenlijk. Daar schrok ik toch wel een beetje van met maar 3 rondjes ervaring :? Dus heb toch maar iets rustiger aan gedaan de rest van de dag. 12 rondjes gereden maar daarna was het bij mijzelf wel redelijk op, op een gegeven moment concentreer je je niet meer en ga je automatisch rijden, niet zo'n goed idee daar. 2 rondjes in een 328 met AST onderstel meegereden. Die had veel meer ervaring als ik en was ook aardig wat sneller, hoewel het niet heel veel scheelde had ik het idee. Maar goed motorvermogen telt toch pittig op de ring ondanks dat ze zeggen van niet, vooral bij de stukken die omhoog lopen. Ook nog 5 rondjes met een geprepareerde E36 325 meegereden, echt snel, onder 9 min. Laatste rondje was aleen niet zo geweldig omdat de auto op 3 wielen verder wou :?

M3 reed verder prima en geen remproblemen of ook maar iets van die aard, alleen een beetje onderstuur omdat ik voor slechtere banden heb. En dat ik voor de ring eigenlijk te laag ben, kom soms met uitkomen karussel aan de grond.

[img:800:533]http://www.ring-action.de/data/media/420/IMG_1980.jpg[/img]

[img:864:576]http://img.photobucket.com/albums/v240/ ... ouris9.jpg[/img]

[img:512:384]http://img.photobucket.com/albums/v240/ ... CT0001.jpg[/img]

[img:700:469]http://www.racepicture.de/assets/images ... _05943.jpg[/img]

M@rcel

Bericht door M@rcel » 12 jul 2006, 22:37

Best mooi ...zo'n rooie :D

Maik

Bericht door Maik » 13 jul 2006, 08:41

Wow Bert, ga je echt met 200 door swedenkreuz heen? Of kom je daar aan met 200 en rem je eerst nog wat af? Als het dat eerste is ben je goed bezig, maar doe voorzichtig daar. Ik heb niet veel ervaring op de ring (27 rondjes nu), maar ik heb daar al aardig wat auto's, al 3 ofzo, in de vangrail zien staan :( .

Maik

Bericht door Maik » 13 jul 2006, 08:41

En mooi rood is inderdaad niet lelijk :wink:

Knot

Bericht door Knot » 13 jul 2006, 09:53

Maik schreef:Ik weet niet precies wat ik nou deed in Schwedenkreuz, maar 200 bij lange na niet. Eens kijken wat de logfile zegt :wink:
Jij kan daar ook even checken wat je nu echt in Schwedenkreuz deed knot (maar dan wel die keer met passagier).
Met passagier had ik 170/175 op de teller bij uitkomen, wilde niet teveel angst zaaien... was al een circus de hele tijd met die kut noodsystemen van opel.

Knot

Bericht door Knot » 13 jul 2006, 09:57

Bert ///M3 schreef:Knot waarom ga je niet met de M3 man :lol:
Ben bijna blut en rondjes ring en avondeten kosten me al dik 200 euro.. als daar dan nog eens 250 euro brandstof op komt (tank heen, tank ring, tank terug) is dat mn enige uitje van de maand en moet ik verder kluizenaar spelen, zit ik niet op te wachten.

Ga in augustus nog wel een keer met de M3, heb mn vakantie afgezegd in september, eerst zondag op Zandvoort eens kijken hoe het rijdt, misschien toch wel andere remmen monteren om te beginnen maar dat is ook weer een aardige uitgave, schijven en blokken voor de M3. Verdien eigenlijk ook niet zoveel dat ik een M3 naast de leaseauto (in de bijtelling) en motorfiets kan rijden.

RVV

Bericht door RVV » 13 jul 2006, 11:19

Knot waarom ga je dan nog bijtelling betalen voor die Astra ?

Je hebt prive een M3 waar je bijna al je prive kilometers in rijd, dan zou ik de Astra 100% zakelijk rijden en een kilomteradministratie gaan bijhouden.

Voor het verschil wat je bespaard met de bijtelling kun je mooi een paar keer per jaar met de M3 op de ring rijden.

Knot

Bericht door Knot » 13 jul 2006, 11:57

Rico,

Als ik dat doe kost het me alsnog een paar 100 euro meer aan brandstof als ik naar bekenden in Hoogezand etc met de M3 moet.

Beter gewoon alleen een leaseauto dus.

RVV

Bericht door RVV » 13 jul 2006, 12:17

Oke je moet gewoon veel prive kilomters maken, ja dan is de Astra weer beter, maar dan toch wat meer de M3 laten staan ?

Knot ik kies daar ook bewust voor, ik kan elke dag wel 200 kilometer gaan knallen met de M3 maar dan is het voor mij qua kosten ook zo over. Ik geniet er liever langer van. Dus ook nog over 3 jaar ofzo. Nu staat de M3 soms 2. 3 dagen stil, maar als ik dan weer instap is het net weer alsof het nieuw is. Dat gevoel moet je bij dit soort auto's zolang als mogelijk is vasthouden.

Als je een M3 gaat rijden als een kilometerhoer is het A) binnen no time geen bijzondere auto meer, B) een blijvend leeglopend vat.

Knot

Bericht door Knot » 13 jul 2006, 12:25

Dat probeer ik nu ook Rico, heb zelfs een xls sheet op mn buroblad staan. Pak m alleen vrijdag en zaterdagavond maar soms kan ik t doordeweeks ook niet laten om ff een blokje om te gaan.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 13 jul 2006, 12:39

Als je een M3 gaat rijden als een kilometerhoer is het A) binnen no time geen bijzondere auto meer, B) een blijvend leeglopend vat.
Helemaal mee eens. Hoe minder je ermee rijdt, hoe leuker het is.

Voor die bijtelling die je betaalt kun je gewoon niet zelf autorijden.

Ik doe nu 19 ct/km declaratie. Simpelweg omdat ik met een oude auto wil blijven rijden. Ik kan de 535 ook op de zaak zetten en overal btw aftrekken (had interessant kunnen zijn ivm schade aan sloten na diefstal) en dan alle zakelijke km's doorbelasten (doe ik nu ook).

Maar ik zet hem niet op de zaak, ook al is de bijtelling nihil. Gewoon een keuze die je maakt.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 13 jul 2006, 13:00

Remmen zou ik maar mee uitkijken ja als je serieus met die M3 over het circuit gaat. Jurid blokken houden daar niet zo van. Stock schijven zijn wel goed, helemaal als je die van de 3.2 hebt.

200 voor SX denk ik, niet er doorheen in elk geval. Vond het hard zat gaan in elk geval. S'morgens kon je de sporen van de VLN nog zien, dat was wel een aardige leidraad als lijn. Maar als je gewoon door rijd op de stukken die je weet en andere wat rustig aan doet kan je evengoed al onder de 10 min rijden met een M3, gaat al best snel.

Hielke

Bericht door Hielke » 13 jul 2006, 13:48

Bertus toch!!!!

Met een E36 M3 kun je, mits de auto goed ligt en goed remt, onder de 8.30 BtG rijden. 10 minuten is voor de heidenroosjestellers :lol:

En Knot haalt met z'n 120 pk diesel voor Schwedenkreuz, waar hij dus met 170/175 doorheen gaat, al 210 km/h. Het loopt daar naar beneden, bijna iedere auto kan daar z'n theoretische top halen.

RVV

Bericht door RVV » 13 jul 2006, 13:58

Met de Arosa reed ik ook 10 minuten BTG.

Plaats reactie