Verschil in tellerafwijking ( M3 E92 Vs RS4 B5)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Marc R

Verschil in tellerafwijking ( M3 E92 Vs RS4 B5)

Bericht door Marc R » 05 mei 2008, 10:29

Dit kwam ik tegen op een duitse site,gaat over het verschil in afwijking bij V-Max.

De M3 gaf 335km/h aan waarbij de RS4 (die veel sneller ging) 320 op de teller aangaf.

Toch gek,maar bekijk het filmpje zelf maar even.
Hallo,

bin am We mit nen Kumpel(fährt den neuen M3 mit Software, Auspuff etc) auf der AB gefahren. Vorher meinte er mit der neuen Software + V-max aufhebung würde jetzt V-max bei ihm 335 auf der Uhr stehen. Beweis per Handyvideo. Staunte nicht schlecht weil ist schon ne Ansage(auch wenn´s nur Tachowert ist) naja just for fun sind wir dann mal auf die AB gefahren um zu sehen wie´s ausschaut. Naja was soll ich sagen... Beschleunigung und v-max sind eindeutig für den RS ausgegangen. Nur mit dem Unterschied das der BMW wirklich 335Km/h angezeigt hat aber der RS gerade mal 320Km/h. Bei 320 lt. Tacho liegt meine Drehzahl bei fast 7400U/min so dass ich dann sofort wieder vom Gas bin wie man auch auf den Video sieht. Finde halt den Unterschied schon heftig zwischen BMW u. Audi. Wenn man bedenkt was man wirklich real fährt wenn lt. Tacho 320 stehen sind es realistische knappe 300 beim audi oder?! Dann dürfte ja der BMW-Tacho 35Km/h mehr anzeigen. Ist zwar ein guter Show-effect für Beifahrer etc. aber "genau" ist was anderes wobei ich sagen muß der neue M3(gerade der von meinen Kumpel) ist schon ein Sahnestück!!! Aber schaut selbst...
http://de.youtube.com/watch?v=vxB8KRuv3sU

HSR

Re: Verschil in tellerafwijking ( M3 E92 Vs RS4 B5)

Bericht door HSR » 05 mei 2008, 10:33

Marc RS4 schreef:Dit kwam ik tegen op een duitse site,gaat over het verschil in afwijking bij V-Max.

De M3 gaf 335km/h aan waarbij de RS4 (die veel sneller ging) 320 op de teller aangaf.

Toch gek,maar bekijk het filmpje zelf maar even.
Hallo,

bin am We mit nen Kumpel(fährt den neuen M3 mit Software, Auspuff etc) auf der AB gefahren. Vorher meinte er mit der neuen Software + V-max aufhebung würde jetzt V-max bei ihm 335 auf der Uhr stehen. Beweis per Handyvideo. Staunte nicht schlecht weil ist schon ne Ansage(auch wenn´s nur Tachowert ist) naja just for fun sind wir dann mal auf die AB gefahren um zu sehen wie´s ausschaut. Naja was soll ich sagen... Beschleunigung und v-max sind eindeutig für den RS ausgegangen. Nur mit dem Unterschied das der BMW wirklich 335Km/h angezeigt hat aber der RS gerade mal 320Km/h. Bei 320 lt. Tacho liegt meine Drehzahl bei fast 7400U/min so dass ich dann sofort wieder vom Gas bin wie man auch auf den Video sieht. Finde halt den Unterschied schon heftig zwischen BMW u. Audi. Wenn man bedenkt was man wirklich real fährt wenn lt. Tacho 320 stehen sind es realistische knappe 300 beim audi oder?! Dann dürfte ja der BMW-Tacho 35Km/h mehr anzeigen. Ist zwar ein guter Show-effect für Beifahrer etc. aber "genau" ist was anderes wobei ich sagen muß der neue M3(gerade der von meinen Kumpel) ist schon ein Sahnestück!!! Aber schaut selbst...
http://de.youtube.com/watch?v=vxB8KRuv3sU

BMW heeft altijd al enorm enthousiaste tellerafwijkingen gehanteerd. Nu moet ik zeggen dat bij mijn E34 het ogenschijnlijk erg meevalt.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 05 mei 2008, 10:41

De wettelijk toegestane afwijking is dat de aangegeven snelheid kleiner dan 110% van de werkelijke snelheid + 4km/h moet zijn en groter dan de werkelijke snelheid. Maar die geldt alleen tot 130km/h.

Als je 2mm profiel hebt ipv 8mm ben je al een 1% sneller op de teller.
Bandenspanning is van nog meer belang.

15km/h bij dergelijke snelheden verbaast me niks.

Marc R

Bericht door Marc R » 05 mei 2008, 13:39

15 km in vergelijking met de RS4 is ook niet veel mar die audi zal ook een tellerafwijkng hebben,dan is het MI wel weer ff te.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 05 mei 2008, 18:06

Teller afwijkingen per auto zijn verschillend.

BMW(of andere merken) heeft niet per definitie een grote of kleine tellerafwijking.
Neem b.v. de teller van M3 e36 van Mark Nauta, die wijst bijna minder aan dan de gemeten snelheid via GPS, tellerafwijking van mijn M3 is ook heel weinig, 204teller is 200GPS.

SteV6

Bericht door SteV6 » 05 mei 2008, 19:13

En vlak aftermarket wielen/banden niet uit ...

SteV6

Maus335i

Bericht door Maus335i » 07 mei 2008, 16:41

ErikKramer schreef:Teller afwijkingen per auto zijn verschillend.

BMW(of andere merken) heeft niet per definitie een grote of kleine tellerafwijking.
Neem b.v. de teller van M3 e36 van Mark Nauta, die wijst bijna minder aan dan de gemeten snelheid via GPS
Sta je wel vies te kijken als je geflitst wordt met 120 op de teller waar je 120 mag :D

M-bitious

Bericht door M-bitious » 08 mei 2008, 10:44

Ik zie geen M3 teller op 335 staan???

Plaats reactie