Rijbewijs kwijt
- Davy MR2DRIFT
Rijbewijs kwijt
Ja hoor, mijn tijd is gekomen. Zoals jullie weten heb ik, na lange tijd gedieseld te hebben, vorige week een BMW 325i gekocht. Vandaag is het wiellager gemaakt en rond 23.30u dacht ik even lekker een rondje te gaan rijden. Auto rustig warm gereden en daarna de autoweg op om even vol op te trekken. De weg waar het over gaat is de tolbrug bij Tiel en dat is een autoweg met dubbele rijstroken, aan beide zijden een vangrail en bovendien geen verkeer. Toen ik halverwege de brug reed, zag ik heeeeeel in de verte een auto met xenon net zo hard meekomen en heb toen direct het gas losgelaten. Bleek een verlaagde, zilverkleurige R32 te zijn die me uiteindelijk voorbij ging. Na een kilometer of 15 achter deze auto gehangen te hebben, lieten ze mij er plotseling voorbij. Helaas mocht ik bij Geldermalsen stoppen en kon ik direct mijn rijbewijs inleveren. Helaas, maar zo is het spel.
Het bleek een auto van het programma Wegmisbruikers te zijn en er zaten 2 agenten en 2 cameramannen in. Ik weet dat ik even vol aan het optrekken was, maar volgens mij heb ik niet de snelheid gereden die zij me voorhielden. Volgens hen hebben ze me geklokt op 207 km/u en liep ik alleen maar uit. Ik weet dat als ik te hard rijd, dat dit het risico is, maar de videobeelden waren voor mij niet echt overtuigend, vanwege de grote afstand tussen mij en de surveillanceauto. Wel vertelden ze mij dat ik na de betreffende overtreding keurig heb gereden m.b.t. afstand, snelheid, richting aangeven, enz. Maar goed, te hard is te hard en 200 na meetcorrectie op een weg waar je 100 mag is gewoon niet volgens de regels. Helaas.
Het is wel verschrikkelijk jammer, omdat ik eindelijk weer eens een snelle auto heb en voorheen ook nog nooit een bekeuring heb gehad (11 jaar rijbewijs). Ik was van plan om in de vakantie naar de Nürburgring te gaan, maar dat gaat helaas niet door!
Waarschijnlijk ga ik wel in beroep tegen de gemeten snelheid, maar dat wil niet zeggen dat ik het er niet mee eens ben dat mijn rijbewijs is afgepakt. Alleen zou ik het papiertje graag z.s.m. terug hebben i.v.m. mijn werk. Hoe lang zou zoiets duren?
Het bleek een auto van het programma Wegmisbruikers te zijn en er zaten 2 agenten en 2 cameramannen in. Ik weet dat ik even vol aan het optrekken was, maar volgens mij heb ik niet de snelheid gereden die zij me voorhielden. Volgens hen hebben ze me geklokt op 207 km/u en liep ik alleen maar uit. Ik weet dat als ik te hard rijd, dat dit het risico is, maar de videobeelden waren voor mij niet echt overtuigend, vanwege de grote afstand tussen mij en de surveillanceauto. Wel vertelden ze mij dat ik na de betreffende overtreding keurig heb gereden m.b.t. afstand, snelheid, richting aangeven, enz. Maar goed, te hard is te hard en 200 na meetcorrectie op een weg waar je 100 mag is gewoon niet volgens de regels. Helaas.
Het is wel verschrikkelijk jammer, omdat ik eindelijk weer eens een snelle auto heb en voorheen ook nog nooit een bekeuring heb gehad (11 jaar rijbewijs). Ik was van plan om in de vakantie naar de Nürburgring te gaan, maar dat gaat helaas niet door!
Waarschijnlijk ga ik wel in beroep tegen de gemeten snelheid, maar dat wil niet zeggen dat ik het er niet mee eens ben dat mijn rijbewijs is afgepakt. Alleen zou ik het papiertje graag z.s.m. terug hebben i.v.m. mijn werk. Hoe lang zou zoiets duren?
- Davy MR2DRIFT
Het was trouwens een zilverkleurige VW R32 DSG met 250 pk en kenteken 16-SR-JL.
Dit is de beruchte brug met 2x2 rijbanen en een totale lengte van zo'n 4 km:
[img:634:389]http://home.wanadoo.nl/~deef02/tolbrug1.jpg[/img]
[img:629:388]http://home.wanadoo.nl/~deef02/tolbrug2.jpg[/img]
Dit is de beruchte brug met 2x2 rijbanen en een totale lengte van zo'n 4 km:
[img:634:389]http://home.wanadoo.nl/~deef02/tolbrug1.jpg[/img]
[img:629:388]http://home.wanadoo.nl/~deef02/tolbrug2.jpg[/img]
- Bert ///M3
- Davy MR2DRIFT
- Davy MR2DRIFT
- Bert ///M3
- Hans
Mooi klote. Maar dat ze je daarna nog 15km door lieten rijden voordat ze je aan de kant hebben gezet vind ik raar. Normaal blijven die rijbewijsgeile figuren je volgen tot ze ook nog je rijbewijs af kunnen pakken, maar dat was hier al meteen in het begin al het geval. Als het goed is heb je ook een formelier of telefoonnummer gekregen waar je je rijbewijs terug an vragen. Als je verder geen verleden hebt krijg e normaal binnen 10 (werk?) dagen je rijbewijs terug. Hoewel 100km te hard mischien wel erg hard is en de officier van justitie beslist om het meteen in te houden. (maar dan kan je ook nog meteen in beroep bij de rechter)
Leg je probleem eens voor op het forum van flitsservice.nl
Leg je probleem eens voor op het forum van flitsservice.nl
-
- Davy MR2DRIFT
Op zich waren de agenten heel correct en wil ik ook niet flauw doen, maar over de meting heb ik gewoon mijn twijfels. Komop zeg, een splinternieuwe Golf R32 met 250 pk en een top van 250!! En dan zeggen dat ze vol achter me aangingen en dat ik alleen maar van ze wegliep (met een schamele 193 pk):shock:
Aan het einde vroegen de sbs6-medewerkers me of ik mee wilde werken aan het programma. Ik heb toen gezegd dat als het Blik op de Weg was wél, maar Wegmisbruikers absoluut niet. Ik heb ook letterlijk gezegd dat ik een schijthekel heb aan die belerende, overdreven reacties van die krullebol en Spee. De cameraman zei dat hij dat veel vaker te horen krijgt en dat hij het er zelf wel gedeeltelijk mee eens is. Nu krijg ik een balkje over mijn ogen:-) Ik heb direct aangegeven dat ik zelfs daarmee niet akkoord wil gaan, maar dat werd moeilijk zei hij. Toen ik begon over portretrecht e.d. gaf hij toe dat het inderdaad mogelijk is om het te verbieden.
Aan het einde vroegen de sbs6-medewerkers me of ik mee wilde werken aan het programma. Ik heb toen gezegd dat als het Blik op de Weg was wél, maar Wegmisbruikers absoluut niet. Ik heb ook letterlijk gezegd dat ik een schijthekel heb aan die belerende, overdreven reacties van die krullebol en Spee. De cameraman zei dat hij dat veel vaker te horen krijgt en dat hij het er zelf wel gedeeltelijk mee eens is. Nu krijg ik een balkje over mijn ogen:-) Ik heb direct aangegeven dat ik zelfs daarmee niet akkoord wil gaan, maar dat werd moeilijk zei hij. Toen ik begon over portretrecht e.d. gaf hij toe dat het inderdaad mogelijk is om het te verbieden.
- Davy MR2DRIFT
-
- Dennis Cavallino
Ze reden zo lang achter je aan, omdat ze maximaal 3 boetes per keer mogen uitschrijven. Daar zaten ze dus op te azen... dan hadden ze alles achter elkaar geplakt en zou het net lijken of jij roekeloos was. Zoals ze bij allemaal doen.
Ik ben ook ooit met 200+ weggeaccelereerd bij eenzelfde auto als waar ik in reed. Zij moesten dus effectief veel langer te hard rijden dan ik.
Hele discussie. Maar ze reden ook van Utrecht tot Huizen achter me, totdat ze me van de weg haalden. Ik kreeg toen 'slechts' 2 bekeuringen en ook de opmerking dat ik verder heel goed reed. Ik had ze rechts ingehaald op een rotonde omdat ze niet doorreden... helaas stukje busbaan meegepikt. En dus 170 gereden voor correctie.
Ik heb gewoon betaald, omdat die 2 feiten ook daadwerkelijk door mij gepleegd waren. Maar in jouw geval zou ik ook flink balen dat er nog een cameraploeg bij zit.
Ik ben ook ooit met 200+ weggeaccelereerd bij eenzelfde auto als waar ik in reed. Zij moesten dus effectief veel langer te hard rijden dan ik.
Hele discussie. Maar ze reden ook van Utrecht tot Huizen achter me, totdat ze me van de weg haalden. Ik kreeg toen 'slechts' 2 bekeuringen en ook de opmerking dat ik verder heel goed reed. Ik had ze rechts ingehaald op een rotonde omdat ze niet doorreden... helaas stukje busbaan meegepikt. En dus 170 gereden voor correctie.
Ik heb gewoon betaald, omdat die 2 feiten ook daadwerkelijk door mij gepleegd waren. Maar in jouw geval zou ik ook flink balen dat er nog een cameraploeg bij zit.
- Knot
Davy, mail me even voor verdere info, ik heb ervaring 
Wel kut zeg... kunnen wel een nette brief opstellen over auto auto tegen nieuwe supersnelle golf, grote afstand en incorrecte meting etc. Ik kan je een paar voorbeelden mailen van mijn 81 te hard waar 60 toegestaan.. 1e keer binnen 10 werkdagen teruggehad.
Wegmisbruikers is inderdaad een kutprogramma.
Succes ermee!

Wel kut zeg... kunnen wel een nette brief opstellen over auto auto tegen nieuwe supersnelle golf, grote afstand en incorrecte meting etc. Ik kan je een paar voorbeelden mailen van mijn 81 te hard waar 60 toegestaan.. 1e keer binnen 10 werkdagen teruggehad.
Wegmisbruikers is inderdaad een kutprogramma.
Succes ermee!
- Davy MR2DRIFT
Rody, ik zal je zometeen even een mail sturen. Eigenlijk wel vreemd, want ze zeggen dat ik dus alleen maar van hun vandaan liep, terwijl ze aan het einde van de brug naast me reden. De brug is circa 4 km lang en toen ik op 2/3 zat, zag ik twee heeeele kleine xenonpitjes. Als ik 207 km/u heb gereden, hoe hard hebben zij dan wel niet gereden om naast me te eindigen? Zulke technieken zijn erg leuk voor op het circuit, naast een auto komen te rijden, die constant bij je wegloopt:-)
- Dennis Cavallino
-
Dennis Cavallino schreef:Davy, dat is inderdaad de ellende van die metingen. Zij geloven in die onzin en doen voorkomen alsof het ook klopt. Tot nu toe heb ik die discussie altijd gewonnen van agenten. Heeft me zeker 5 bekeuringen gescheeld.
Maak eens een geplastificeerd kaartje met al je quote's...
kunnen we het zo voor ze oplezen:)

- RVV
- Arthur
- Auto: Nr.51
- RVV
Ik heb 's wat op flitservice gekeken maar daar word je ook niet veel wijzer van.
Laatst ben ik dus geflitst met pak en beet 60 kilometer te hard, de bekeuring slik ik wel, maar wil geen gezeik voor de rechter ed, andere naam opgeven dan maar ? Maar familie hoef je toch niet te bezwaren ? (verschoningsrecht) gewoon hard volhouden dat jij niet heb gereden maar een familielid, hoe kijkt men er dan tegen aan ?
Laatst ben ik dus geflitst met pak en beet 60 kilometer te hard, de bekeuring slik ik wel, maar wil geen gezeik voor de rechter ed, andere naam opgeven dan maar ? Maar familie hoef je toch niet te bezwaren ? (verschoningsrecht) gewoon hard volhouden dat jij niet heb gereden maar een familielid, hoe kijkt men er dan tegen aan ?