Ziengscup

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
HSR

Ziengscup

Bericht door HSR » 03 mei 2008, 21:52

Ik merk dat steeds meer DF'ers zich aangetrokken voelen tot het competatieve racen. We hebben het over DSC wat ogenschijnlijk de kluit belazeren is. Tevens heeft de 130i cup ook een slechte reputatie.

Hoe zit het met de Ziengscup. Iedereen in een E36 325i met minimale aanpassingen en racen daarmee. Is dit niet iets voor een race-minded DFér? Reden dat ik dit aankaart is dat een goede kennis van mij een tijd met heel veel plezier geracet heeft in deze cup en hij was dan ook altijd er enthousiast over de gang van zaken.

Dus, is het geen leuk idee een DF-ziengs wagen te prepareren?

leonard

Bericht door leonard » 03 mei 2008, 22:15

Ziengs cup is denk ik wel een leuke klasse.Ze rijden toch alleen op assen??

Redelijk betaalbaar (rond de 10 k voor een auto) en volgens mij ook niet teveel illegaliteit.

Hielke

Bericht door Hielke » 04 mei 2008, 09:37

Ik heb ze afgelopen donderdmiddag op Assen zien rijden. Ziet er verdomd goed uit. Tijden van 2.06 voor een auto van 210 pk op semi slicks zijn ook ontzettend goed. Voor minder dan 10.000 heb je er een spik en span staan.

Er wordt over 7 weekends op Assen, Zandvoort en Oschersleben gereden. Per weekend vindt de kwalificatie en de 2 races van 1 uur op dezelfde dag plaats. 'S morgens de auto op de trailer en 's avonds weer terug. Perfect. In een 1 uurs race moet je geloof ik verplicht 1 minuut stilstaan in de pits. Je mag dan ook van rijder wisselen, hoeft niet.

Aantrekkelijke auto (wordt ook al schaars hoor ik), relatief betaalbaar, leuk race-format. Ziet er gewoon als een hele mooie klasse uit. Over illegaliteit en naleving van de reglementen middels controle weet ik nog niets.

HSR

Bericht door HSR » 04 mei 2008, 10:53

De desbetreffende kameraad van mij stapt uit de Ziengscup en heeft zodoende een E36 325i te koop voor de cup. Vp. is 10K waar je een zeer leuke en complete wagen voor krijgt.

Het is dat ik al helemaal geen geld heb voor zulk racen anders was de Ziengscup zeker mijn keuze geweest. Zijn vaak echte liefhebbers die ook niet een gigantische geldvoorraad voorhanden hebben. Ze moeten dus wel met beleid rijden en een beetje nadenken over de gevolgen van een crash e.d.

Plaats reactie