Vijverberg Trofee

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Luuk
Berichten: 3071
Lid geworden op: 15 jan 2008, 15:12

Bericht door Luuk » 01 mei 2008, 15:08

atomchris schreef:Ik heb die voorspoiler een paar ronden lang zien liggen.... :roll:
Klopt, had de crew pas laat door :?

Kees Bunk
Berichten: 1046
Lid geworden op: 21 apr 2008, 19:41

Bericht door Kees Bunk » 01 mei 2008, 16:29

Ik vond er nog 2.
(het forum verkleind ze naar 700px breed, origineel is 800px breed. Vandaar dat ze er wat f-up uitzien...

[IMG:800:536]http://img178.imageshack.us/img178/5922/dsc7995al7.jpg[/img]
[IMG:800:536]http://img209.imageshack.us/img209/3271/dsc7974xj1.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 01 mei 2008, 17:12

@Chris, Hoe was het met je straatauto tussen de raceauto's? Groot verschil? Ik vond dat zelf erg vervelend tijdens de vijverberg dagen.. die gasten geven je echt maar 2mm ruimte ofzo.. alsof ze een race aan het rijden zijn!
Dit was wel aan het begin van mijn trackday avontuur.. daarna geen vijverberg meer gereden.. Geef mij maar de DF dagen :wink:

Gebruikersavatar
atomchris
Berichten: 905
Lid geworden op: 04 mar 2007, 10:14

Bericht door atomchris » 01 mei 2008, 18:01

Was idd wel lastig af en toe....maar als je goed in je spiegels kijkt dan kan je ruim op tijd aan de kant....ging goed moet ik zeggen.....


Mischien volgende keer eens meedoen met de df trackday...maar nu is het weer even genoeg.
Ben altijd blij aan het eind van de dag dat alles nog heel is........ :roll:
Als je zag dat sommige er 2/3 keer afgingen.... :shock:

En die elise helemaal totaal kapot.... :shock:
Voorlopig kan ik weer ff zonder,en gaan we gewoon weer saaie routes rijden... :roll: :lol: 8)

Voor de volgende keer gaan er rondom nog wel PAGID blokken op...die zitten nu alleen voor..

Kees Bunk
Berichten: 1046
Lid geworden op: 21 apr 2008, 19:41

Bericht door Kees Bunk » 01 mei 2008, 19:25

Welke Elise is kapot :o

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Bericht door Rupie » 01 mei 2008, 19:28

atomchris schreef:Ruben heeft ook nog een paar rondjes met mij meegereden....als ik has geweten dat er meer df-ers waren hadden die ook wel ffkes meegekund...

@ruben: bedankt nog voor de tips,laatste rondjes gingen sneller!!!! 8)
Chris, bedankt voor het meerijden gisteren. Erg leuk om meegemaakt te hebben. Het gewicht van deze auto lijkt totaal afwezig. Jullie hebben volgens mij een ideale auto voor zo eens en tourritje en dan eens een circuit dag. Ik vond het motortje fantastisch lopen. Hoe die door de toeren heenging met power all the way ongelofelijk. Hier ga je nog veel meer plezier van hebben en ik hoop je dan ook nog eens op een DF circuit dag tegen te komen zodat we eens krachten kunnen meten. Een rondje mee in mijn 130i is uiteraard inbegrepen mocht je me nog niet om de oren slaan met de Exige.

Gebruikersavatar
atomchris
Berichten: 905
Lid geworden op: 04 mar 2007, 10:14

Bericht door atomchris » 01 mei 2008, 19:41

Ruben schreef:
atomchris schreef:Ruben heeft ook nog een paar rondjes met mij meegereden....als ik has geweten dat er meer df-ers waren hadden die ook wel ffkes meegekund...

@ruben: bedankt nog voor de tips,laatste rondjes gingen sneller!!!! 8)
Chris, bedankt voor het meerijden gisteren. Erg leuk om meegemaakt te hebben. Het gewicht van deze auto lijkt totaal afwezig. Jullie hebben volgens mij een ideale auto voor zo eens en tourritje en dan eens een circuit dag. Ik vond het motortje fantastisch lopen. Hoe die door de toeren heenging met power all the way ongelofelijk. Hier ga je nog veel meer plezier van hebben en ik hoop je dan ook nog eens op een DF circuit dag tegen te komen zodat we eens krachten kunnen meten. Een rondje mee in mijn 130i is uiteraard inbegrepen mocht je me nog niet om de oren slaan met de Exige.
Deal!!!ik wil heel graag eens mee met de beamer!!!!ben benieuwd hoe dat gaat,in de handen van iemand die zijn racelicentie daar heeft gehaald. 8)
Dat om de oren slaan zal niet snel gaan gebeuren..... :oops:

Maar idd het gevoel van power in de lotus is groot...terwijl er echt wel autoos zijn die veel sneller gaan!Maar gewoon omdat ie zo licht is en het geluid van dat motortje(draaiend op 8.5k rpm)is gewoon erug fijn..

@kees bunk:een gele lotus elise van een engels man(aardige vent trouwens)

Kees Bunk
Berichten: 1046
Lid geworden op: 21 apr 2008, 19:41

Bericht door Kees Bunk » 01 mei 2008, 20:57


Luuk
Berichten: 3071
Lid geworden op: 15 jan 2008, 15:12

Bericht door Luuk » 01 mei 2008, 22:16

Was het wel de S1..? Er was namelijk ook een S2 bezig, of heb ik dat mis ? :)

Maargoed, maakt in principe niet uit welke.. Beide doodzonde inderdaad. :(

Gerhard
Berichten: 111
Lid geworden op: 04 feb 2006, 07:41
Locatie: Gelderland

Bericht door Gerhard » 01 mei 2008, 22:28

Ook ik ben geweest in Assen.

Veel te druk, denk zeker 60 auto's.
Gingen per 20 de baan op ivm geluid.

Heb 2x 20 minuten kunnen rijden voor 250,-.
Voor de rest staan wachten.
Voor 25,- extra was er een sticker te koop zodat je niet in de rij hoefde te wachten.

Voor mij geen herhaling op deze manier.

Gerhard

Kees Bunk
Berichten: 1046
Lid geworden op: 21 apr 2008, 19:41

Bericht door Kees Bunk » 01 mei 2008, 22:37

Hoe hoog zijn die geluidsnormen dan?

Ik vind het wel een beetje lariekoek dat er niet zoveel auto's de baan op mogen.

Stel een auto maakt 50 dB, dan maken twee auto's 53 dB. Ik kan me niet voorstellen dat meer auto's zo snel de norm overschrijden.

Andre
Berichten: 11403
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 01 mei 2008, 23:03

Was een drama inderdaad met de wachttijden.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12606
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Bericht door Downforce Hans » 01 mei 2008, 23:59

Gerhard schreef:Ook ik ben geweest in Assen.

Veel te druk, denk zeker 60 auto's.
Gingen per 20 de baan op ivm geluid.

Heb 2x 20 minuten kunnen rijden voor 250,-.
Voor de rest staan wachten.
Voor 25,- extra was er een sticker te koop zodat je niet in de rij hoefde te wachten.

Voor mij geen herhaling op deze manier.

Gerhard
Ik weet het niet maar als ik zo weinig zou hebben gereden dan was ik toch even een gedeelte van mijn geld terug gaan halen.

15000 euro......er is wel eens een middag dat ik het niet verdien :wink:

Luuk
Berichten: 3071
Lid geworden op: 15 jan 2008, 15:12

Bericht door Luuk » 02 mei 2008, 00:58

Gerhard schreef:Ook ik ben geweest in Assen.

Veel te druk, denk zeker 60 auto's.
Gingen per 20 de baan op ivm geluid.

Heb 2x 20 minuten kunnen rijden voor 250,-.
Voor de rest staan wachten.
Voor 25,- extra was er een sticker te koop zodat je niet in de rij hoefde te wachten.

Voor mij geen herhaling op deze manier.

Gerhard
Hmm, dat klinkt inderdaad niet leuk. Als je er zo'n dagje heen gaat, verwacht je voor dat bedrag toch wel iets meer dan 40 minuten rijden.
Kees Bunk schreef:Hoe hoog zijn die geluidsnormen dan?
Ben je van plan met je Alhambra het circuit op te gaan dan :lol:
Dan mogen er misschien net 3 auto's op de baan :lol: :lol:

Gebruikersavatar
atomchris
Berichten: 905
Lid geworden op: 04 mar 2007, 10:14

Bericht door atomchris » 02 mei 2008, 08:26

Ik dacht dat het die was ja,de elise s mk2 was van een kennis van ons(hij ging niet rijden)

Op CPZ heb ik niet hoeven wachten,ik heb van 1 tot half 5 bijna aan een stuk op het circuit gezeten...

Als je maar 20 min kan rijden zou ik ook wel gek worden... :evil:


Op CPZ was de norm ik geloof 85db,de witte exige cup van vd kooij kreeg een zwarte vlag,ze hebben toen een cola blikje op de uitlaat gedaan,en toen konden ze weer..... :shock:

Andre
Berichten: 11403
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 02 mei 2008, 11:14

Ik ga de standaard einddemper weer monteren op me 130i racer.

Het heeft totaal geen zin meer om absorpsie dempers te monteren als je op circuits wilt rijden. Die halen allemaal niet die DB norm. Houdt uitlaten gewoon standaard dat is gewoon is het beste.

Gebruikersavatar
David R.
Berichten: 867
Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32

Bericht door David R. » 02 mei 2008, 13:22

Gisteren ook op Assen geweest. Er is niet veel meer aan zo. Eerst 40 minuten wachten, dan 2 rondjes rijden, vervolgens code rood, dus weer naar binnen en dan weer 40 min wachten. Tevens krijg je op deze manier dat mensen op slicks blijven rijden terwijl dit eigenlijk regenbanden hadden moeten zijn. Niemand gaat echter naar binnen om banden te wisselen want dan moet je weer 40 minuten wachten. Er werd mij trouwens verteld dat er 90 inschrijvingen waren. Via via hoorde ik dat er op Zolder op de donderdagen geen geluidsbeperkingen zijn en dat er dan ook vaak vrij rijden is. Weet iemand hier iets meer over ?

David

Luco

Bericht door Luco » 02 mei 2008, 13:51

DR schreef:Gisteren ook op Assen geweest. Er is niet veel meer aan zo. Eerst 40 minuten wachten, dan 2 rondjes rijden, vervolgens code rood, dus weer naar binnen en dan weer 40 min wachten. Tevens krijg je op deze manier dat mensen op slicks blijven rijden terwijl dit eigenlijk regenbanden hadden moeten zijn. Niemand gaat echter naar binnen om banden te wisselen want dan moet je weer 40 minuten wachten. Er werd mij trouwens verteld dat er 90 inschrijvingen waren. Via via hoorde ik dat er op Zolder op de donderdagen geen geluidsbeperkingen zijn en dat er dan ook vaak vrij rijden is. Weet iemand hier iets meer over ?

David
Bijna elke donderdag vrije training op zolder, er rijdt dan wel van alles rond van langzame toerwagens tot en met formulewagens.

Kees Bunk
Berichten: 1046
Lid geworden op: 21 apr 2008, 19:41

Bericht door Kees Bunk » 02 mei 2008, 16:37

Foto's van mij zijn te vinden op onderstaande link. Helaas is dit een album waar je geen foto's kan opslaan. Heb je belangstelling voor een foto, stuur me een email ofzo.

www.keesbunk.nl/foto/vijverberg

Andre
Berichten: 11403
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 02 mei 2008, 17:12

he er reed ook een witte 135i mee zie ik nu

Kees Bunk
Berichten: 1046
Lid geworden op: 21 apr 2008, 19:41

Bericht door Kees Bunk » 02 mei 2008, 18:24

Yep, bijna dezelfde waar Mark Nauta een shoot mee had. Deze heeft nét een iets ander kenteken :)

Allebei witte 135i coupé, en nu ik 'm een paar keer gezien heb, kan ik 'm echt waarderen!

Gerhard
Berichten: 111
Lid geworden op: 04 feb 2006, 07:41
Locatie: Gelderland

Bericht door Gerhard » 02 mei 2008, 18:34

@ David,

www.eranracing.be

Trackdays, drift events enzovoort.

Gerhard

Gebruikersavatar
David R.
Berichten: 867
Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32

Bericht door David R. » 02 mei 2008, 18:55

Bedankt Gerhard,

13 mei rij ik voor de eerste keer op Zolder dus ben benieuwd of ik daar wel onder het geluidsniveau blijft. Ik zag namelijk op de door jou aanbevolen site dat men daar ook 95 db hanteert. We gaan het wel zien.

David

Andre
Berichten: 11403
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 02 mei 2008, 19:10

DR rij je in een porsche zoals je avatar?

Die dingen gaan meestal door de geluidsbarrière:)

Gebruikersavatar
atomchris
Berichten: 905
Lid geworden op: 04 mar 2007, 10:14

Bericht door atomchris » 02 mei 2008, 22:47

Kees Bunk schreef:Foto's van mij zijn te vinden op onderstaande link. Helaas is dit een album waar je geen foto's kan opslaan. Heb je belangstelling voor een foto, stuur me een email ofzo.

www.keesbunk.nl/foto/vijverberg

Goeie fotoos man!

Die zwarte exige(met duits kenteken)heeft 300 pk! :shock: de man heeft ook nog een ultima gtr.... :shock:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten