130i race auto
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
130i race auto
http://www.autosport.nl/actueel/markt_a ... 998dc54358
bleekemolen biedt ze nu aan voor 18.000 euro dat is echt geen geld. Ronde tijden van 1.55 a 1.54 haalbaar.
Die auto van sebastiaan heeft echt heel weinig gereden en ook geen grote schade. Ideale trackday auto of lekker in zomeravond.
Als ie nog meer zakt kan ik hem er wel bij hebben als T car:)
bleekemolen biedt ze nu aan voor 18.000 euro dat is echt geen geld. Ronde tijden van 1.55 a 1.54 haalbaar.
Die auto van sebastiaan heeft echt heel weinig gereden en ook geen grote schade. Ideale trackday auto of lekker in zomeravond.
Als ie nog meer zakt kan ik hem er wel bij hebben als T car:)
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
De vanafprijs geldt toch niet voor die van Sebastiaan? Denk dat je voor 18k best een hoop geld betaalt voor een auto die te bestempelen is als 'donor'. Maar ik ken de feiten niet, dus wellicht is het een koopje. Daar kun je al bijna geen E30 325 voor opbouwen, in dezelfde staat met zgan onderdelen, dit is allemaal splinternieuw in vergelijking tot zo'n oud gebakje.
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Laat ik dit nu ook vanochtend gezien hebben op de DSC website. Ik denk dat ik wel eens geïnteresseerd zou kunnen zijn. Is dit een reële optie voor mij Andre? Kijk ik heb twee linker handen en geen trekhaak
Ik heb dus ook een vorm van circuit service nodig. Zie jij mogelijkheden, zijn dit reële prijzen?

-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Dit is goedkoop te noemen. Ik snap niet dat er nog niemand hier interesse heeft getoont. Dit is echt een koopje.
Je moet hem of zelf op een aanhangwagen meenemen of door een team laten runnen. Maar dat loopt meestal weer in de papieren. Zelf doen is leukste en goedkoopste. Je kan evt wel een busje huren met een kar voor de dagen als je lekker wilt racen. Heel veel onderhoudt heeft zo n ding niet nodig. Tis gewoon een 130i straat auto eigenlijk in de basis. Maar wel een hele goedkope met rolkooi race dempers race stoel lichte deuren ramen en koffer klep grotere remmen. etc.
130i cup s zijn nagenoeg standaard auto s technisch. Kan gewoon bij de bmw aan de kast bij storingen.
Je moet hem of zelf op een aanhangwagen meenemen of door een team laten runnen. Maar dat loopt meestal weer in de papieren. Zelf doen is leukste en goedkoopste. Je kan evt wel een busje huren met een kar voor de dagen als je lekker wilt racen. Heel veel onderhoudt heeft zo n ding niet nodig. Tis gewoon een 130i straat auto eigenlijk in de basis. Maar wel een hele goedkope met rolkooi race dempers race stoel lichte deuren ramen en koffer klep grotere remmen. etc.
130i cup s zijn nagenoeg standaard auto s technisch. Kan gewoon bij de bmw aan de kast bij storingen.
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Is echt een koopje voor wat je er voor krijgt. Als ik niet al een racert in de schuur had staan wist ik het wel.
Oke ik zou er nog wat zaken aan veranderen denk ik, ander onderstelletje misschien en hier en daar wat kleine dingen.
Maar als ik even naar mezelf kijk. Auto als een E36 M3 bouwen met kunstof plaatwerk enz de hele bende kost je al minstens 25K en moet je het werk nog zelf doen ook, en rij je alsnog in een auto van meer als 10 jaar oud.
Die 130i staat kant en klaar, 2 jaar oud, modernere geometrie wat wil je nog meer. Goedkoop in running cost, setje schijven 80 euro, geen ultradure bougies of kleppen stellen en die flauwekul, keer per jaar olie wisselen en hoppakee gaan met die handel
Oke ik zou er nog wat zaken aan veranderen denk ik, ander onderstelletje misschien en hier en daar wat kleine dingen.
Maar als ik even naar mezelf kijk. Auto als een E36 M3 bouwen met kunstof plaatwerk enz de hele bende kost je al minstens 25K en moet je het werk nog zelf doen ook, en rij je alsnog in een auto van meer als 10 jaar oud.
Die 130i staat kant en klaar, 2 jaar oud, modernere geometrie wat wil je nog meer. Goedkoop in running cost, setje schijven 80 euro, geen ultradure bougies of kleppen stellen en die flauwekul, keer per jaar olie wisselen en hoppakee gaan met die handel

- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Ja ZACBert ///M3 schreef:ZAC ?luco hornsveld schreef:Ja probleem is dan alleen (als je wedstrijden wilt rijden) waar wil je gaan rijden met een 130i?
DSC ?
Enz. Zijn nog wel mogelijkheden genoeg voor zo'n ding in principe
Ben je voor de sport te snel

Ben je voor de supersport te langzaam

Dan moet je toch nog wel een hoop aan gaan passen hoor
Maar is een mooie auto voor een goede prijs
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Ik rij op oud rubber op zandvoort met de cambers nog niet goed 2 graden voor en 1.2 graad achter wat veel te weinig is. Al 1.55.5.
Met nieuw rubber kom ik op 1.54 a 1.53.
Deze auto is qua kg pk verhouding precies goed voor de sport klasse DSC.
En voor de zomeravond Supersport ben je ook niet laatste.
Met nieuw rubber kom ik op 1.54 a 1.53.
Deze auto is qua kg pk verhouding precies goed voor de sport klasse DSC.
En voor de zomeravond Supersport ben je ook niet laatste.
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Als je bijv bmw motorsport race abs koopt ben je compleet kwijt 6500 euro.
Als je nou een 130i haalt zonder btw en bpm en met dealer korting ben je ongeveer 23k euro kwijt voor een complete auto.
Je kan nooit zelf een race auto bouwen en starten met een kale carroserie als basis en dan zelf opbouwen voor relatief weinig geld.
Zelf een vanuit niks race auto s bouwen kost al gauw 150 a 200k euro.
Als je ziet dat men in de 130i cup al 1.54 rijdt met een nagenoeg standaard straat auto. Heeft af fabriek al goeie abs is al gespoten etc. Heeft een motor erin die bmw door en door getest heeft. oa op de nurburgring vele km.
Als je nou een 130i haalt zonder btw en bpm en met dealer korting ben je ongeveer 23k euro kwijt voor een complete auto.
Je kan nooit zelf een race auto bouwen en starten met een kale carroserie als basis en dan zelf opbouwen voor relatief weinig geld.
Zelf een vanuit niks race auto s bouwen kost al gauw 150 a 200k euro.
Als je ziet dat men in de 130i cup al 1.54 rijdt met een nagenoeg standaard straat auto. Heeft af fabriek al goeie abs is al gespoten etc. Heeft een motor erin die bmw door en door getest heeft. oa op de nurburgring vele km.
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
ok nou bouw je een race auto van 200k euro. Voor 120k heb je een GT3 cup. Dat is eigenlijk dus ook gewoon een kaal getrokken gt3 clubsport straat auto met een paar dingen anders.
Zelfbouw projecten lopen eigenlijk altijd financieel uit de hand. En je gaat er per saldo niet veel sneller mee. Sterker nog het duurt zeker nog een jaar of langer met testwerk en races voordat alles gesmeerd loopt.
Kijk als je echt geld uit wilt geven koop dan meteen een fabrieks auto die getest en goed bevonden is.
Maar voor de mensen die gewoon lekker willen racen voor plezier dan kan je beter een getest product kopen wat zo uit de stalling van de fabriek komt als straat auto en vanuit die basis verder gaan. Dan zelf maar een partij aan het pioneren gaan.
Het mooiste voorbeeld is de 130i cup auto. Tijden van 1.54. Ik zie race auto s rijden die kosten 6 x zoveel als een 130i en die haalt nog nauwelijks die tijden.
Voor 23k heb je nagel nieuwe 130i. Als je daar nog een keer 20k aan verspijkerd dat is veel dan je heb voor onder de 45k een super race auto. Wie kan hier voor 50k een ganz neue nieuwe race auto bouwen. 0 km.
Wil je sneller en iets duurder. Voor rond 45kex ex met dealer korting haal je een m3 sedan op. Bestel hem wit zonder opties. Trek hem leeg kooi erin race stoel blusser sparco stuur moton en je bent al mooi op weg. Ik denk dat je voor 75k een m3 sedan race auto staan hebt.
Ik heb het 2004 laten zien gewoon e36 m3 op kenteken een leeggetrokken straat auto wint gewoon de sport klasse. Gele platen erop en weer naar huis.
Straat auto s worden tegenwoordig als zogoed afgeleverd af fabriek dat dit nu mogelijk is.
Zelfde geld bijv ook voor een Z06 etc etc.
Zelfbouw projecten lopen eigenlijk altijd financieel uit de hand. En je gaat er per saldo niet veel sneller mee. Sterker nog het duurt zeker nog een jaar of langer met testwerk en races voordat alles gesmeerd loopt.
Kijk als je echt geld uit wilt geven koop dan meteen een fabrieks auto die getest en goed bevonden is.
Maar voor de mensen die gewoon lekker willen racen voor plezier dan kan je beter een getest product kopen wat zo uit de stalling van de fabriek komt als straat auto en vanuit die basis verder gaan. Dan zelf maar een partij aan het pioneren gaan.
Het mooiste voorbeeld is de 130i cup auto. Tijden van 1.54. Ik zie race auto s rijden die kosten 6 x zoveel als een 130i en die haalt nog nauwelijks die tijden.
Voor 23k heb je nagel nieuwe 130i. Als je daar nog een keer 20k aan verspijkerd dat is veel dan je heb voor onder de 45k een super race auto. Wie kan hier voor 50k een ganz neue nieuwe race auto bouwen. 0 km.
Wil je sneller en iets duurder. Voor rond 45kex ex met dealer korting haal je een m3 sedan op. Bestel hem wit zonder opties. Trek hem leeg kooi erin race stoel blusser sparco stuur moton en je bent al mooi op weg. Ik denk dat je voor 75k een m3 sedan race auto staan hebt.
Ik heb het 2004 laten zien gewoon e36 m3 op kenteken een leeggetrokken straat auto wint gewoon de sport klasse. Gele platen erop en weer naar huis.
Straat auto s worden tegenwoordig als zogoed afgeleverd af fabriek dat dit nu mogelijk is.
Zelfde geld bijv ook voor een Z06 etc etc.
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Als 1.54 mogelijk is rij je gewoon met de kop mee in een 130i.
18k is gewoon een koopje.Kijk maar wat de M3 van o.a Hans visser heeft gekost die rijd volgens mij ook rond de 1.56.
Ricardo vd Ende reed ook 1.55 met een 130
http://www.raceresults.nu/uitslagen/200 ... %20TT.html
18k is gewoon een koopje.Kijk maar wat de M3 van o.a Hans visser heeft gekost die rijd volgens mij ook rond de 1.56.
Ricardo vd Ende reed ook 1.55 met een 130
http://www.raceresults.nu/uitslagen/200 ... %20TT.html
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Die dingen staan standaard op koni s die speciaal voor de cup s gemaakt zijn maar mochten bijna niks kosten. De auto is helemaal niet stabiel op die koni s.
Zet er een setje moton onder en je gaat weer beter.
Ook rijden ze in de cup met pirelli banden ruil deze voor een goed setje michelin slicks. En weer wat gratis tijd. Vervang nog een keer standaard motorkap voor een van carbon en ook het dak. Verwijder overig gewicht. En de tijden gaan richting de 1.53 misschien er nog wel onder. Verdere opties remmen en seq 6 bak kortere eindoverbrenging etc.
18k is een koopje en je kan de auto beetje bij beetje nog sneller maken ook.
LOL om die uitslagen zie ik daar een GT3 achter een 130i cup staan.
Zet er een setje moton onder en je gaat weer beter.
Ook rijden ze in de cup met pirelli banden ruil deze voor een goed setje michelin slicks. En weer wat gratis tijd. Vervang nog een keer standaard motorkap voor een van carbon en ook het dak. Verwijder overig gewicht. En de tijden gaan richting de 1.53 misschien er nog wel onder. Verdere opties remmen en seq 6 bak kortere eindoverbrenging etc.
18k is een koopje en je kan de auto beetje bij beetje nog sneller maken ook.
LOL om die uitslagen zie ik daar een GT3 achter een 130i cup staan.

- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
-
- Berichten: 1303
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02
@ Ruben,
Voor het runnen van een 130i hoef je geen militaire operatie op poten te zetten. Het is een relatief simpele auto met behoorlijk wat standaard onderdelen.
Met kleine werkzaamheden zou je contact kunnen zoeken met je lokale BMW dealer. Voor de zaken waar meer specialisme voor nodig is zijn er voldoende kenners bereikbaar in Nederland.
Als je interesse hebt kan ik je wel helpen met het rekenen en runnen van een auto.
Voor het runnen van een 130i hoef je geen militaire operatie op poten te zetten. Het is een relatief simpele auto met behoorlijk wat standaard onderdelen.
Met kleine werkzaamheden zou je contact kunnen zoeken met je lokale BMW dealer. Voor de zaken waar meer specialisme voor nodig is zijn er voldoende kenners bereikbaar in Nederland.
Als je interesse hebt kan ik je wel helpen met het rekenen en runnen van een auto.
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: 130i race auto
Nog een cupracer te koop van Bleekemolen. Zou dit dezelfde zijn, of een andere? Staat geen prijs bij in elk geval.
http://www.autosport.nl/actueel/markt_a ... 5ae420158e" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.autosport.nl/actueel/markt_a ... 5ae420158e" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 4 gasten