Queen Am Ring: VERSLAG !

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
SteV6

Bericht door SteV6 » 29 apr 2008, 22:40

Rijtip in de omgeving van de RING: - De klassementsproeven van de Rallye Köln-Ahrweiler

Lekker veel hairpins en veelal zeer verkeersluwe binnenweggetjes. Iets zuidelijker richting de Moezel is ook zeer de moeite waard. De bochten zijn daar wel ruimer en de omgeving is wat overzichtelijker. Afgelopen zaterdag was het er in ieder geval heerlijk!

SteV6

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 29 apr 2008, 23:07

Misschien dat ik zondag op de terugweg nog langs de Ring rijdt maar ik heb het definitieve programma voor de zaterdag/zondag nog niet vastgesteld dus pin me er niet op vast.

Prins Claus †
Auto: BMW 118iA

Bericht door Prins Claus † » 30 apr 2008, 09:05

Michel Pol schreef:
Macboy schreef: Baal enorm, maar hoop dat Michel het goed gaat maken :)
Ik zal Rebel wel ff voor je sms-en :lol: :lol:

Michel
:lol:

For those who care: Wij zijn vandaag met een NL zilverkleurige Seat Leon II daar in de omgeving onderweg...

M.vr.gr.,
Sander AKA ZKH

Prins Claus †
Auto: BMW 118iA

Bericht door Prins Claus † » 30 apr 2008, 20:13

Slechts 10 foto's gemaakt vandaag: http://www.nordschleife.nl/Scuderia08

M.vr.gr.,
Sander AKA ZKH

Macboy

Bericht door Macboy » 01 mei 2008, 10:19

Hier een verslagje van mijn zijde.

Uiteindelijk was de Ring helaas dicht op 30 april, maar dat was niet alle ellende, ook de Z4 coupe 3.0si was niet beschikbaar. Daarom met Michel in zijn E30 M3 afgesproken. Gerrit en Vincent kwamen in de nieuwe Mazda MX-5 van Vincent.

We zijn samen opgereden in natuurlijk het traagste tempo dat je je kan bedenken waarbij Gerrit en ik af hebben gesproken dat Michel Caravan buitenspiegels zal moeten monteren om motorrijders beter te kunnen spotten: hoezo zijn de EU-richtlijnen op dit punt een probleem ? Integendeel !

Maar goed, we zijn tot Keulen gereden en kwamen toen in een file terecht en van daaruit hebben we de TomTom de binnenroute vermijd snelweg gekozen: een geweldige keuze !

Ik ben ingestapt naast Gerrit in de Mazda en we gingen open rijden. Een geweldige ervaring om richting de Ring te rijden open. We hadden de hele weg zon, tot we in Adenau aankwamen, daar was het bewolkt. We hebben de hele dag eigenlijk géén regen gezien :)

Daar aangekomen gemeet bij Hannes met Mark en Steven Nauta en binnen 5 minuten kwam Dick met nog 2 kennissen aan. Lekker even praatje gemaakt. Even lekker wat gegeten.

Toen naar de GrandPrix strecke gereden en OH MY GOD wat een auto's hebben we gezien.

In mijn hele leven nog nooit zoveel Porsches gezien. Nog nooit. En wat gaaf. C63 AMG, S3, GT3, GT3 RS, Turbo's, 996 GT2. Een hele hele hele focking gave Aston Martin N24 gezien :!: Kende die hele uitvoering niet, maar wat een kleur die auto :shock: Met de ring gestickt op de middenarmsteun. Mark zal wel wat foto's van auto's posten.

Met Mark meegereden in zijn M3 (oranje is beter ;)) en ook even langs Manthey gegaan. Nooit geweten dat het daar zat.

Vervolgens nog even een shoot gedaan bij Brünchen en uiteindelijk een toertocht gedaan met de heren door de omgeving. Van Vincent mocht ik ook zelf even sturen en we kozen een prachtige route uit.

Je rijdt vanaf Hannes rechtsaf de weg op en pakt meteen na de Aral rechts de haarspeldbocht weg en op het punt dat je de scherpe bocht naar rechts krijgt ga je rechtdoor richting Kesseling (of zoiets?). Man man wat een gave weg is dat :!:

Bizar gewoon. Ik was erg onder de indruk van de Mazda. Mooie kleur van buiten en gaaf interieur. Auto voelt erg goed aan. Comfortabel en toch ook sportief. Kwaliteit staat op een hoog nivo. Deur sluiten als ie open is geeft zware plof. Interieurdelen zijn allemaal bijna hoogwaardig.

Motor heeft 160pk en is goed vooruit te branden. Open rijden is echt een feest. Een zeer trefzekere pook en schakelen gaat ontzettend direct en precies. Erg fijn, ook omdat je je hand mooi op de middenconsole kunt rusten. De koppeling pakt plezierig op en het is kinderlijk eenvoudig om meteen snel een sprintje te maken.

Auto had maar 800km aan het begin van de dag, aan het einde ongeveer 1600 dus de auto was goed ingereden :)

Vincent had Bilstein onderstel en veren van zijn vorige MX-5 ingedaan. Die combo was op één of andere manier niet goed. De auto deinde als het waren bij het zetten en leek over de wangen te schuiven. De tractie greep daarbij onnaatuurlijk vroeg in.

Achteraf bleek dat de bandenspanning volledig verkeerd was ingesteld door de dealer en daarmee was het probleem voor een groot deel verholpen. Toch is de veer/demping combinatie niet wat het moet zijn, hier moet Vincent nog aan werken. Als dat lukt, is het echt een bommetje waarbij het onderstel naar mijn gevoel echt letterlijk 300pk moet kunnen verwerken.

Inmiddels was het alweer rond 17.00 uur en Michel wilde pizza eten, maar ik dacht: zolang het licht is kunnen we beter nog even toeren.

Nou ja toeren .... toeren ? Rally Stage godverdomme !

Ik ging bij Michel in de auto zitten en die deed de hiervoor beschreven route nog eens en wat daar gebeurde tart iedere verbazing. Superlatieven schieten te kort om te beschrijven wat er gebeurde.

Michel ging zo godverpleuris hard over die route dat het echt leek alsof we een rally auto bij ons handen. Zo o-n-t-i-e-g-e-l-i-j-k hard dat het echt niet normaal was. Die remmen pakten geweldig op, heerlijke en veilige vertraging. Adrenaline gierde door je lijf. Wat een ongelooflijke kick kreeg je daarvan. Ook Michel was helemaal onder de indruk van zijn eigen auto.

Die BMW E30 is gewoon asociaal. ASOCIAAL. Ik heb er geen andere woorden voor. De wegligging is magnefiek. Andere woorden kun je er niet voor gebruiken. Die auto geeft géén enkele krimp. Je smijt ermee en die auto sméékt gewoon om meer. Hij wil niets anders.

in II 8500 toeren ...... klik III .......8500 toeren ..... ankers uit !

De auto is perfect in balans, geen seconden geeft die het gevoel te willen schuiven of anderszins niet in zijn element te zijn.

Hiervoor niets dan respect, naar zowel de rijder (je moet het maar doen) en de E30 M3.

Eigenlijk kun je alleen een idee krijgen door ons te zien uitstappen (Michel heeft de route 3x gereden, met Vincent, Gerrit en mij ernaast) en onze gezichten en het vloeken te horen ...

:shock: :!:

De terugweg was ook leuk. Gerrit in de E30 M3 en ik ernaast. Nog via Adenau richting Schuld gereden maar dan buitenom, via Benheim of zo. Erg leuke route.

Natuurlijk reden de mietjes Michel en Vincent dicht. In Keulen hebben we geswitched en ging ik in de Mazda rijden en Vincent in de E30.

Gerrit en ik reden open over de Autobahn met gemiddelde van 180 en uitschieters naar 215 op de teller :)

Leuk die reacties van die weggebruikers haha.

Al met al een geweldige dag gehad, waarbij de Ring dicht was. Dat zegt denk ik genoeg over het racegevoel in die omgeving, waar je ook heerlijk kan genieten van de omgeving, het eten en de mensen.

Ilija

PS Foto's komen nog wel van MarkNauta.
Laatst gewijzigd door Macboy op 01 mei 2008, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Dennis van der Schoot

Bericht door Dennis van der Schoot » 01 mei 2008, 10:32

Leuk geschreven Macboy,leest lekker weg!

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 01 mei 2008, 11:09

Naar de zin gehad zo te lezen :D

Michel P

Bericht door Michel P » 01 mei 2008, 11:16

Heel weinig aan toe te voegen. Ik draai maar 8k RPM max :wink: alhoewel het lijkt dat die 9k makkelijk kan draaien. Ik moet zeggen dat de M3 mij weer heeft verrast op de genoemde asfalt stage, GVD wat kun je ongehoord smijten met de auto, zonder dat die ook maar een kick geeft. Wat een feest om te doen, en wat gaaf dat alle 3 die heren die meereden ook meer dan genoten hebben. Op dat moment weet je ook waarom autorijden in NL totaal belevingsloos is en zal blijven, de Eifel is op elk front een feest.

De preview die ik van Mark zijn foto's zag beloven erg veel, Mark nogmaals hartelijk dank voor je fotoshoot!!!

Zoals macboy al melde na het avondeten even de MX5 qua bandenspanning aangepast naar 2.2 voor 2.0 achter, om het zoekende gedrag er uit te krijgen. Even de straat op en neer met Vincent achter het stuur, en toen ik even een deeltje van de special stage, ging wel aardig of niet Vincent :lol:

Nadat Gerrit tot aan Keulen binnen door in de M3 had gereden en ik in de MX5 even gewisseld, na een sanitaire stop. Toen macboy in de MX5 en Vincent achter het stuur van de M3, volgens mij heeft hij net zo genoten als macboy en ik in de MX5, die ik uiteraard consequent dicht heb gereden :lol: :lol:

Vincent is nu verslaafd aan touren maken volgens mij. Bij macboy zijn stam cafetaria nog even een milkshake gedronken.

De Eifel is werkelijk altijd een feest.

Michel

allen

Bericht door allen » 01 mei 2008, 12:20

Michel Pol schreef:Heel weinig aan toe te voegen. Ik draai maar 8k RPM max :wink: alhoewel het lijkt dat die 9k makkelijk kan draaien. Ik moet zeggen dat de M3 mij weer heeft verrast op de genoemde asfalt stage, GVD wat kun je ongehoord smijten met de auto, zonder dat die ook maar een kick geeft. Wat een feest om te doen, en wat gaaf dat alle 3 die heren die meereden ook meer dan genoten hebben. Op dat moment weet je ook waarom autorijden in NL totaal belevingsloos is en zal blijven, de Eifel is op elk front een feest.
Gisteren met 5 man lekker rondom Trier wezen knallen, inclusief onze persoonlijke last minute gids Kolkman. :wink:
Wat ik me eigenlijk afvraag bij het lezen van je tekst, is of je niet exact hetzelfde probleem zou hebben gehad als in Nederland, mocht je gespot worden door de sterke arm. Kan me niet voorstellen dat ze een duimpje opsteken als je voorbij vliegt. Zelf kan ik nog aardig wat lol hebben in het rijden in dit kikkerlandje. Enige jammere is misschien het gebrek aan steile kronkelweggetjes en haarspeldbochten hier.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 01 mei 2008, 12:32

Leuk stukje :D De omgeving is er echt prachtig, ik denk dat ik deze zomer een weekje die richting op ga. Twee jaar geleden zaten we ook redelijk in de buurt en huisjes zijn daar echt goedkoop om te huren :wink: Michel zijn M3 blijft echt een über wagen 8) Die zou ik ook graag nog eens meemaken met 8000RPM :D Gaaf is het dat je na zo'n lange tijd bezit nog weer verrast wordt door de kwaliteiten van zo'n apparaat. Je weet dan dat je de juiste wagen hebt :wink:

Gerrit Vrugteveen

Geweldige dag

Bericht door Gerrit Vrugteveen » 01 mei 2008, 12:55

Eigenlijk gewoon niets aan toe te voegen, maar doe toch maar een poging, vanuit Deventer Macboy opgepikt , daarna tot Koln over de snelweg, gelukkig was er een behoorlijke file en zijn we lekker binnendoor naar de Ring gereden, mocht het stuur van Vincent overnemen, en lekker het dakje eraf, en kunnen genieten van het cabrio rijden. 8)

Natuurlijk moest er eerst gegeten worden bij Hannes, waar we de gebroeders Nauta ontmoeten, Mark wilde wel graag een fotoshoot van de M3 maken, en na enig overleg tussen de broertjes wisten ze de perfecte lokatie, waar de M3 wel heel goed tot zijn recht kwam (paar foto's van mijn kant bijgevoegd), maar kan denk ik niet tippen aan die van Mark.

Onderweg nog het nodige speelgoed gezien, alsof het de gewoonste zaak van de wereld is dat je zoveel GT 2 en GT3 tjes tegenkomt.

Na de fotoshoot zijn we dan toch maar even de omgeving ingereden, Michel wist een mooi weggetje, waar de M3 tot zijn recht zou komen, nou dat heb ik geweten, Michel ging gewoon VOLLE BAK, niet te geloven hoe de M3 zich daar laat aanvoelen, wat een vertrouwen geeft die auto, ongelofelijk, wat heb ik genoten van dat ritje, gewoon een special stage was het, later zelf de rit gemaakt met de MX5 en Michel voorop met de M3, in no time was hij uit het zicht verdwenen, en zelf toch niet rustig aan gedaan voor mijn gevoel :evil:

Nog wat ritjes gedaan ,en een pizza erin gewerkt, toen maar richting huis gegaan, in de M3 tot Koln gereden met Macboy naast me, bij de verkeerslichten kwamen we naast een Z4 Coupe te staan, man wat een arrogante bal achter het stuur, Macboy zat me aan te kijken zo van die is voor ons, volle bak gegeaan, de M3 bleef maar gaan, geen Z4 meer te zien, in Koln gewisseld van auto, Vincent in de M3, heeft zo vertelde hij de tijd van z'n leven gehad.

Macboy wilde met de kap eraf rijden, omdat we eigenlijk nog binnendoor wilden gaan, maar de M3 stuurde de snelweg op, dus cabrio rijde met 200 op de teller is eigenlijk wel grappig, vooral de reactie's onderweg.

tot zover mensen, Michel en Vincent bedankt voor het rijden in jullie monsterlijk mooie auto's, en Macboy bedankt voor je aanwezig zijn :D :D :D

Hierbij nog even een paar foto's van een geweldige dag

[IMG:1010:758]http://i165.photobucket.com/albums/u52/ ... 302750.jpg[/img][IMG:1010:758]http://i165.photobucket.com/albums/u52/ ... 302763.jpg[/img][IMG:1010:758]http://i165.photobucket.com/albums/u52/ ... 302767.jpg[/img][IMG:1010:758]http://i165.photobucket.com/albums/u52/ ... 302768.jpg[/img][IMG:1010:758]http://i165.photobucket.com/albums/u52/ ... 302771.jpg[/img][IMG:1010:758]http://i165.photobucket.com/albums/u52/ ... 302782.jpg[/img][IMG:1010:758]http://i165.photobucket.com/albums/u52/ ... 302795.jpg[/img][IMG:1010:758]http://i165.photobucket.com/albums/u52/ ... 302806.jpg[/img][IMG:1010:758]http://i165.photobucket.com/albums/u52/ ... 302810.jpg[/img][IMG:1010:758]http://i165.photobucket.com/albums/u52/ ... 302813.jpg[/img][IMG:1010:758]http://i165.photobucket.com/albums/u52/ ... 302818.jpg[/img][IMG:1010:758]http://i165.photobucket.com/albums/u52/ ... 302839.jpg[/img][IMG:568:758]http://i165.photobucket.com/albums/u52/ ... 2843-1.jpg[/img][IMG:1024:768]http://i165.photobucket.com/albums/u52/ ... 302729.jpg[/img][IMG:1009:757]http://i165.photobucket.com/albums/u52/ ... 2796-1.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Gerrit Vrugteveen op 01 mei 2008, 15:13, 2 keer totaal gewijzigd.

Xave30

Bericht door Xave30 » 01 mei 2008, 13:26

Ge-weldig verslagen heren! :wink:

Kees Bunk

Bericht door Kees Bunk » 01 mei 2008, 13:53

Heel mooi om te lezen! Zo te lezen en aan de foto's te zien moet het zeker een geslaagde dag zijn geweest!

Mijn eerste bezoekje richting ring is uitgesteld tot 'ergens in de zomervakantie'.

Macboy

Bericht door Macboy » 01 mei 2008, 15:25

Die blauwe S3 vond ik ZO gaaf ! Echt mooie kleur ervoor.

JohanH

Bericht door JohanH » 01 mei 2008, 18:12

Nette kleur MX-5, tenminste weer eens wat anders dan standaard rood/grijs :) Geen sportive neem ik aan, gezien er een bilstein onderstel ondergezet is?

Ik zal mijn verslag van gisteren vanavond of morgen eens uitwerken en plaatsen. Drie leuke dagen bij de ring gehad ondanks het kleine aantal TF uren en de brombeer van de GMBH die zat te miepen dat we de GPS niet op mochten omdat men 'privat' reed. De gebroeders Nauta nog zien rijden bij het Dorint hotel, maar geen tijd gehad om ze aan te spreken helaas.

Alvast twee snapshots van vandaag:
[img:800:532]http://circuit.nhlrebel.com/temp/DSC_5600.jpg[/img]

[img:800:532]http://circuit.nhlrebel.com/temp/DSC_5698.jpg[/img]

Style

Bericht door Style » 01 mei 2008, 18:25

tering die Gumpert :shock:

Hopelijk is die er zaterdag ook weer 8)

was deze via de Scuderia Hanseat?

Maik

Bericht door Maik » 01 mei 2008, 20:44

Smakelijke verhalen heren :idea:
Eens kijken of het a.s. zondag ook nog een beetje lekker rijden is daar...
En wat is al dat geouwehoer over wel of niet open/dicht rijden met de Mazda? Als het niet regent MOET je open rijden :)
Zondag ga ik ook weer 900km erop zetten zonder dak (Ilija, neem je oordoppen mee?).

Michel P

Bericht door Michel P » 01 mei 2008, 21:45

Maik, alvast veel plezier!!

Ik ben geen fan van een cabrio, dus ik heb uiteraard dicht gereden, als ik een speedster zou hebben zou daar ook 24-7 een hardtop op zitten.

Michel

vincent jansen

Bericht door vincent jansen » 01 mei 2008, 22:31

Tja wat kan ik er nog aan toevoegen, ik ben nu pas in staat om wat te schrijven.
Het was gewoon lekker!
Lekker de G-krachten op de B-wegen voelen, lekker knallen op de Bahn, vooral de terugweg, lekker dikke germanen gek maken met de dB's van de E30, geweldige sound, echt verslavend, door naar 8TRPM en schakelen, hoezo het nieuwe rijden? Zoals gezegd de kleef en trek kracht van Pol's orgastische apparaat is geweldig, ik zou er bijna zelf een kopen maar voorlopig bevalt mijn MX prima. Na de 1.8 is de 2.0 sportive een verademing, eindelijk een beetje power en de 6-bak is ook fantastisch, alleen de combi van de standaard Bilstein's met de later gemonteerde Eibach's en de bandenspanning is nog even zoeken.
Voor wat betreft het open rijden; geen regen, 5-10gr., dak eraf!
greetz
Vince

Macboy

Bericht door Macboy » 02 mei 2008, 18:37

Maik schreef:(Ilija, neem je oordoppen mee?).
Komt Hugo ook dan??

Adje ///M3

Bericht door Adje ///M3 » 02 mei 2008, 19:24

HSR

Bericht door HSR » 02 mei 2008, 20:44

Macboy schreef:
Maik schreef:(Ilija, neem je oordoppen mee?).
Komt Hugo ook dan??

Maak ik zoveel kabaal, dan?

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 02 mei 2008, 21:08

Leuk verhaal MacSchnitzelboy! De M3 van Michel is een beestachtige auto, wat een machine. Kan me het ritje "Touge Malmedy" met Michel en Gerrit nog goed herinneren... :lol: :D

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 mei 2008, 21:36

Gaaf om te lezen :shock:

Pas op met de term "schnitzel".................................das een beladen/aangebraden term tegenwoordig.................... :lol: :wink:

HSR

Bericht door HSR » 03 mei 2008, 00:56

romo schreef:Gaaf om te lezen :shock:

Pas op met de term "schnitzel".................................das een beladen/aangebraden term tegenwoordig.................... :lol: :wink:

schnitzel geeft na inname toch meer power?

Plaats reactie