Wat maakt sportauto's nou zo gaaf?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 12 jul 2006, 10:53

Nadelen zitten er genoeg aan die supercars. De breedte die jij noemt vooral, inderdaad. Ga maar eens lekker volgas over een Fries land, polder of dijkweggetje rijden. Daar heb je dus geen zak aan met zo'n ding. Dan ben je inderdaad veel beter uit met een 130i of Evo.

De Testarossa was een droomauto vanwege zijn extreme vormgeving anno toen. Maar de Stelvio kon je er niet mee rijden.

Ik zou ook net als Adje denk ik wat kleiners kiezen. Mij spreekt de Exige S nog het meeste aan. Weliswaar geen cent waard boven de 240 km/u, maar dat rijd ik toch nauwelijks.

Zo'n Bugatti Veyron, dat is ook helemaal niets voor mij. Ik heb de testverslagen nu gelezen, maar het doet me niets. Misschien is dat dan weer zo'n auto die pas indruk maakt als je er echt mee hebt gereden. Ik wil het niet eens weten trouwens, want ik vind het een lelijk schijthok. :)

Knot

Bericht door Knot » 12 jul 2006, 10:59

Ik ben echt serieus verkocht door een ritje met Maik in de Speedster... een turbo moet helemaal gaaf rijden. Alleen wel een garage nodig om m te stallen voor t mooie.

Michel P

Bericht door Michel P » 12 jul 2006, 11:05

Knot schreef:Ik ben echt serieus verkocht door een ritje met Maik in de Speedster... een turbo moet helemaal gaaf rijden. Alleen wel een garage nodig om m te stallen voor t mooie.
Hehehehehe!

Ook veel goedkoper qua runningcost t.o.v. je M3 GT, maar elke auto in dat segment heeft zijn charme.

Ben ook geen fan van de boten die Dennis noemt. Een Exige lijkt mij ook super, idem als een Speedster waar ik echt serieus mee bezig ben geweest.

Michel

Tristan

Bericht door Tristan » 12 jul 2006, 11:07

Ik ben verziekt doordat ik ooit een op Zandvoort met een GT3 met PCCB's mocht rijden. Sindsdien lijkt alles langzaam..... :(

Maarten G

Bericht door Maarten G » 12 jul 2006, 11:13

Ik denk dat een auto uberhaupt al geweldig is voor veel mensen, omdat hij je in no-time van A naar B kan brengen en daardoor veel meer vrijheid verschaft dan een fiets of het OV. Bij een sportwagen is het denk ik toch de snelheid, misschien een beetje haantjesgedrag.. Bij het stoplicht het eerste wegkomen, en dat dat dan gepaard gaat met een prachtig geluid. Maar ook de vormen van de auto, net als een vormen van een vrouw kan je daar lang naar kijken zeg maar :lol:
Samen met de schaarste van zulke auto's is dat een belangrijk onderdeel.

Het zal sommige mensen misschien worst zijn, maar ik denk ook dat een hoop rijders van sportwagens het rijden omdat ze er zo trots op zijn (terecht). Als ik in een dikke Porsche of Ferrari zou rijden zou ik toch stiekum trots zijn op de indruk die ik maak op bekenden en onbekenden.
Ik mocht laatst in een DB9 zitten in het openbaar, en bijna iedere voorbijganger wierp wel even een blik op de auto, daar geniet je toch wel stiekum van, en ook al is het misschien wel heel zielig om zo je waardering te krijgen, ik vind het mooi :)

slibbe

Bericht door slibbe » 21 jul 2006, 00:22

Wat maakt het zo gaaf?

Gevoel dat je de volledige controle hebt, dat de grenzen veel verder liggen dan in een Astra DTI olieslurp edition (om maar wat te noemen), de lichtvoetigheid, snelheidsbeleving, 'één met de auto'-gevoel.

Zoiets. Veel moeilijker is de vraag wat een echte sportwagen is. Waaraan moet een auto voldoen om als echte sportwagen te worden ervaren (anders dan de voor de hand liggende bekende merken/types)?

Leen

Bericht door Leen » 21 jul 2006, 08:33

Knot schreef:Ik ben echt serieus verkocht door een ritje met Maik in de Speedster... een turbo moet helemaal gaaf rijden. Alleen wel een garage nodig om m te stallen voor t mooie.

Hehe, ja da's een fijn apparaat die van Maik, heb ook even het genoegen gehad om er mee te mogen sturen destijds op lelystad, net een kart.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 21 jul 2006, 09:49

Ik weet nog wel een leuke sportwagen 8)

Plaats reactie