Gisterochtend vroeg vertrokken om 2 uur later bij de eigenaar van de neun-elfer aan de deur te staan. Even een bakje koffie gedaan, de Olijfgroene (ja, alleen als de zon er op staat zie je dat, anders lijkt ie zwart. Heel erg fraai) Porsche uit de garage en de M3 bij hem naar binnen, want ja we gingen alleen met de Porsche naar de Ring. Klein stukje Nederland binnendoor en dan de grens over. De eigenaar had de auto zo'n 2 maanden en had hem nog nooit echt door een tunnel gejaagd. Die kwamen we echter in Duitsland direct tegen....kippenvel overal!!!....wat een geluid. Deze 911 was voorzien van een sportuitlaat systeem van Porsche zelf. Met een knopje naast de stoel kan je een 'vlindertje' in de uitlaat open zetten en het geluid is fenomenaal.
De Autobahn op. Redelijk druk op de A3, dus echt enorme snelheden zijn er niet gereden, af en toe wat uitschieters boven de 200. Langzaam begon de zon te schijnen en kwamen we in de buurt van de Ring. Meteen maar even op de Parkplatz gekeken of er wat te doen was. Er bleken wat verschillende training gaande te zijn en er was dus het nodige leuke spul te aanschouwen. Ook erg gaaf om te zien hoe hard sommige wagens voorbij komen als ze dan een keer zo op Döttinger Hohe door mogen rijden en niet per sé de Parkplatz op hoeven. Vooral een Gallardo is dan lovely!
In de omgeving zijn we wat locaties op gaan zoeken om wat foto's te gaan maken. Daarvan zullen zeker nog de nodige worden getoond. De middag/avond hebben we verder ingevuld door af en toe wat foto's te maken of even langs de baan te staan. Ook de inwendige mens moest even verwend worden en zo hebben we bij Zum Wilden Schwein gedineerd. Ik was erg benieuwd geworden naar de veel besproken Specksuppe, en ik kan zeggen, hij is heerlijk!
Na het eten en wat 'toeren' door de omgeving nog even bij de Südschleife gekeken, helaas voor de auto onbegaanbaar i.v.m. slagbomen. Toen kwam HET moment. Ik mocht ook rijden. Het was toch wel een eer, de eigenaar heeft nog niemand in zijn auto laten rijden, zelfs zijn vrouw heeft er nog niet achter het stuur in plaatsgenomen. Ik vond het natuurlijk geweldig en voor mij was het de eerste keer aan het stuur van een echte 911. 914 en 968 waren de enige Porsche's die ik in handen heb gehad.
Ik begin met een samenvatting: WAUW!!!
Wat is dit een heerlijke wagen, ik kan niets anders zeggen. Je zit geweldig in de standaard Porsche stoelen en ook ik met mijn 1.92 heb een heerlijke zitpositie en kan mijn lange benen erg goed kwijt. Lekker zware koppeling en een heerlijke strakke en ook korte versnellingsbak. Eigenlijk voel je je na drie bochten al helemaal op je plek, en na 10 minuten rijden durf je er al erg hard mee te gaan. De auto geeft enorm veel vertrouwen.
Sturen is geweldig in de Carrera, zeer direct en je kunt hem echt heel goed 'zetten'. Waar jij heen wil, gaat de auto ook. In een lange doordraaier waarbij je iets extra gas los laat, voel je de gewichtsverdeling van de 911 en zet ie hem nog een extra tikkie naar binnen. Dit is niet hinderlijk, nee integendeel, je kunt er heerlijk mee spelen en nog veel sneller de bocht door dan je denkt. Haarspeldbochten zijn een feest en de rechte stukken erna nog meer, want wat vraagt die auto om gas geven. 2e versnelling, door tot 7000rpm, naar 3 met het korte pook en je gaat al dik 150 en het blijft maar gaan. Vooral boven 4200 toeren is de acceleratie niet normaal en echt een stuk indrukwekkender dan bijvoorbeeld mijn M3. Het werd ondertussen al donker en ik reed dus heerlijk de nacht in met deze jongensdroom op wielen. Richting het hotel in Bad Neuenahr kom je natuurlijk heerlijke stuurmanswegen tegen en ik kon dan ook een grijns niet van mijn gezicht krijgen. Klein stukje Autobahn en toen was daar het hotel. Mijn rit zat er op. +- 60km puur Porsche plezier and I love it!!!
Vandaag nog een heerlijke dag gehad langs de Ring en in de omgeving. Leuke foto’s geschoten en voor het eerst een keer een VLN race gezien. Erg indrukwekkend!
De discussie die al langer de ronde gaat hier, of een GT3 in NL wel nodig is. Ik zeg nu nee. Ik heb natuurlijk niet gereden in e GT3, maar de Carrera S voelt al zo verschrikkelijk goed. Met de ‘demperknop’ kun je hem nog wat strakker zetten en dat merk je. Op de Autobahn tegen het oncomfortabele aan. Wel is het verschrikkelijk lekker als je gewoon schofterig hard wilt rijden. Daar is deze auto helemaal voor gebouwd. Een GT3 is echt de pure racer en in mijn ogen ben je in Nederland met de 997 C2S meer dan rijk bedeeld!
Ik ben dus helemaal enthousiast zo als je merkt, vandaar mijn lange betoog. Maar ik kan wel door blijven schrijven dus roept u maar als er meer wensen zijn

Jeroen je bent een lul! (zoals we al samen concludeerden

[img:700:465]http://www.marknauta.nl/photo/porsche99 ... 94copy.jpg[/img]
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/photo/porsche99 ... 51copy.jpg[/img]