Montoya weg uit F1, en naar ******

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Peter Tunissen

Montoya weg uit F1, en naar ******

Bericht door Peter Tunissen » 09 jul 2006, 20:02

What the ****???!!!
Ganassi tabs Montoya to drive No. 42 in '07

JOLIET, Ill. -- In one of the most surprising driver announcements in recent memory, Chip Ganassi on Sunday named Formula One driver Juan Pablo Montoya to drive his No. 42 Dodge in 2007.

Montoya, 30, has no NASCAR experience.

Ganassi signed up Montoya to a multi-year deal, making Montoya the first F1 regular to make the move to the Nextel Cup Series.

The No. 42 Dodge was considered by some in the Cup garage to be the best available car for 2007. Casey Mears announced last month that he was leaving Ganassi to drive the No. 25 Chevrolet for Hendrick Motorsports.

Not long after Mears' defection, Montoya called Ganassi and asked for the job, and Ganassi gave it to him.

"It took us an hour to go through everything," said Montoya. "It was that simple. It is hard to turn it down."

Montoya is in the midst of the F1 season, which does not end until Oct. 22. After its conclusion, Montoya will immediately begin testing for next season.

Because Montoya has no stock car experience, he will have to undergo a rigid program designed to get him approved for the 2007 Daytona 500.
Indycar ok, A1 GP prima, desnoods DTM maar NASCAR???? Please zeg.....
Ik wist niet dat hij zo gedemotiveerd was geraakt door de snelheid van zijn teamgenootje. :lol:
Keep turning left Juan....

Dutch

Bericht door Dutch » 09 jul 2006, 20:45

Ach ja, voor óns, Eurocentristen, is NASCAR niets meer dan een regionaal silhouette-toerwagenkampioenschap met zwaar verouderde machinerie.

Maar JPM is een halve Amerikaan. Niet voor niets las ik al ergens: "He's glad to come home."

Maar wat moet je dan als halve Amerikaan buiten de F1? Champ Cars? IRL? Dat zijn armzalige kampioenschappen met nog geen tiende van de exposure van NASCAR. En JPM wil niet sappelen, die wil roem vergaren. Dat doe je tegenwoordig tussen de rednecks van over de veertig...

(En let maar op: volgend jaar doet hij een Tony Stewart en rijdt hij in een derde Ganassi-auto mee in de Indy 500.)

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 09 jul 2006, 21:06

Tsja, roem, exposure, ok.
Maar dan nog kan ik me niet voorstellen dat je als topsporter (ok, dat is ook de eerste keer dat ik deze benaming voor Montoya gebruik :D) zelfs maar een NASCAR race overweegt, wat moet je daar in godsnaam?
Laat staan als actieve F1 coureur met iets meer aspiraties dan Yuji Ide zo'n overstap voor een compleet seizoen te maken.

Heeft niet eens zozeer met US trash overwegingen te maken want Champ cars of IRL had ik voor Montoya helemaal niet zo gek gevonden, maar NASCAR, dzjeesj..... :lol:

Het is als een voetballer die de overstap van Juventus naar Swift Boys maakt omdat all stars iedere werkdag op tv komt en hij gratis consumptiebonnen van de voorzitter krijgt en het team ook best bekend is in Sloterdijk en omstreken.
En nee, ik ben niet zo'n fan van NASCAR nee. :lol:

Hielke

Bericht door Hielke » 09 jul 2006, 21:58

Montoya naar Nascar?

Ik ben er kapot van!

Zucht, zo, nu ben ik er weer overheen :lol:

Dutch

Bericht door Dutch » 09 jul 2006, 23:22

Peter Tunissen schreef:Het is als een voetballer die de overstap van Juventus naar Swift Boys maakt omdat all stars iedere werkdag op tv komt en hij gratis consumptiebonnen van de voorzitter krijgt en het team ook best bekend is in Sloterdijk en omstreken.
En nee, ik ben niet zo'n fan van NASCAR nee. :lol:
*schudt handen met nóg een Eurocentrist*

Maar als je je een béétje inleeft in de autosportcultuur die momenteel in de VS heerst, dan begrijp je 't misschien een beetje. :wink:

NASCAR staat voor Amerikanen echt mij-len-ver boven Champ Cars en IRL, wat zeg ik, het is een stratosferisch verschil. Het enige waar je wilt rijden als Amerikaan, is NASCAR. Die vergelijking met Swift Boys raakt een Amerikaanse racefan diep in zijn ziel, héél diep, en wakkert een reusachtige eurohaat in hem aan.

Champ Cars een Amerikaans kampioenschap? Echt niet. Europees gefröbel voor homo's, in van die Europese speelgoedautootjes in plaats van in echte auto's. Bovendien: hoeveel Amerikanen doen er mee? Eén. Ja, één! (Okee, die wint net de laatste drie races op rij, maar da's een detail. :lol: )

En, let's face it, Montoya is gewoon een Amerikaan in hart en ziel.

Ook die andere halve Amerikaan, Jacques Villeneuve, had het er al over dat hij het goed voor mogelijk houdt dat hij straks in NASCAR verdergaat.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 09 jul 2006, 23:39

Dutch schreef:*schudt handen met nóg een Eurocentrist*
Haha, ja, ik weet het, maar weet je wat het is.
Ik zie NASCAR meer als show dan als topsport (net zoals DTM bijvoorbeeld of de verschillende driftkampioenschappen), met geregisseerde close finishes, met regelveranderingen tijdens het seizoen als één auto te hard loopt, in zekere zin is het nog minder show dan DTM met zijn Pflichtstops, maar toch, 500.000 rednecks die geamuseerd moeten worden op de eerste plaats en het principe van de snelste of de slimste of de beste die wint op de tweede plaats.
En dat staat me tegen aan NASCAR (of DTM) en dat is ook wat ik niet snap dat iemand die uit een hypercompetatieve sport als F1 komt daar deel van uit zou willen maken; enige reden die ik kan bedenken is dat de enorme druk om te presteren en de stress in de F1 hem toch niet zo liggen (zie ook zijn 'afgetraindheid' over het algemeen), maar ja, om daar na een paar jaar door Kimi om de oren gereden te zijn pas achter te komen is ook al zowat..... :wink:

Maar hoe dan ook, zeker een interessante move!
Ik kan me eigenlijk geen coureurs voor de geest halen die zowel F1 als NASCAR gereden hebben; zijn die er eigenlijk wel?

Dutch

Bericht door Dutch » 09 jul 2006, 23:44

Mario...

Dutch

Bericht door Dutch » 09 jul 2006, 23:46

En Dan the Man natuurlijk.

Maar goed, da's LANG geleden...

Hielke

Bericht door Hielke » 10 jul 2006, 00:00

Dan Akroyd?

Dutch

Bericht door Dutch » 10 jul 2006, 00:45

Nóg langer geleden. :lol:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 10 jul 2006, 13:23

Dutch

Bericht door Dutch » 10 jul 2006, 13:34

Speciaal voor Peter? :lol: :lol:

Dutch

Bericht door Dutch » 10 jul 2006, 16:49

Ook speciaal voor Peter:
NASCAR media services schreef: Formula One drivers who have competed in NASCAR NEXTEL Cup Series events:

Mario Andretti (USA) – 14 races: 1966-1969. 1 win, 1967 Daytona 500.

Bob Bondurant (USA) – 4 races: 1963-1981

Bobby Rahal (USA) – 1 race: 1984

Jim Clark (Scotland) - 1 race: 1967

Chuck Daigh (USA) – 2 races: 1963-1964

Mark Donohue (USA) – 6 races: 1972-1973. 1 win, 1973 Riverside 500.

Vic Elford (England) - 4 races: 1969- 1972

Christian Fittipaldi (Brazil) – 16 races: 2002, 2003

George Follmer (USA) – 20 races: 1972-1987

Hideo Fukiyama (Japan) - 4 races: 2002, 2003

Frank Gardner (Australia) – 1 race: 1968

Dan Gurney (USA) – 16 races: 1962-1980. 5 wins (All at Riverside, Ca.)

Walt Hansgen (USA) – 3 races:1964-1965

David Hobbs (England) – 2 races: 1976

Innes Ireland (England) - 2 races: 1967

Jacky Ickx (Belgium) - Attempted to make the field for the 1969 Daytona 500.

Lella Lombard (Italy) - 1 race: 1977

Brain Naylor (England) - 2 races: 1961

Jackie Oliver (England) - 8 races: 1971, 1972

Sam Posey (USA) – 1 race. 1970

Pedro Rodriguez (Mexico) – 6 races: 1959 – 1971

Bob Said (USA) - 1 race: 1959

Jo Schlesser (France) - 2 races: 1964

Rolf Stommelen (Germany) - 1 event: 1971

Danny Sullivan (USA) - 1 race: 1994

Bobby Unser (USA) – 4 races: 1969-1973

* The Indianapolis 500 was part of the Formula One schedule from 1950 to 1960. Any Indy 500 drivers who also competed in a NASCAR premier series event would technically be included in this list. They are: A.J. Foyt (7 NASCAR wins), Al Keller (1 NASCAR win), Bill Cheesbourg, Bill Holland, Bill Cantrell, Chuck Stevenson, Dick Rathmann (13 NASCAR wins), Jim Rathmann, Johnny Mantz (1 NASCAR win), Len Sutton, Lloyd Ruby, Marshall Teague (7 NASCAR wins), Mike Magill, Paul Goldsmith (9 NASCAR wins), Rodger Ward, Troy Ruttman.
Wat Fukiyama trouwens op die lijst doet... :roll:

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 10 jul 2006, 18:39

Wat een lijst hé!
Jim Clark (Scotland)
*BOINK*

*klimt weer op stoel*

:lol:

Michel P

Bericht door Michel P » 11 jul 2006, 13:00

Hij is per direkt weg, was net op het nieuws!
De La Rosa neemt de plek over.

Michel

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 11 jul 2006, 13:18

Inderdaad!
http://www.formule1.nl/pagina_nieuws.php?id=9825

Dus we hebben vorige week zijn laatste race in F1 gezien?
Wow.....

Dutch

Bericht door Dutch » 11 jul 2006, 14:53

Eigenlijk wel logisch ook, want JPM was dit jaar totaal niet gemotiveerd en geconcentreerd bezig.

Ik kan niet bij JPM naar binnen kijken, maar het zou weleens het glashelder resultaat kunnen zijn van Ron Dennis' truukje om de komst van Alonso zo vroeg bekend te maken. Pakte 't de eerste keer vooral negatief uit voor Williams - hoewel JPM z'n Williams-dagen uiteindelijk wel in stijl afsloot - nu krijgt RD zelf de kous op de kop. Twee keer zelfs, want van enige destabilisatie bij Renault is weinig te merken! :lol:

Verder blijft natuurlijk de vraag of RD zelf de stekker eruit heeft getrokken - want JPM pleegde natuurlijk contractbreuk door zijn nieuwe deal buiten het team om bekend te maken - of dat JPM inmiddels zelf de F1 zo zat is dat hij er een streep onder zet.

In het laatste geval: geen fraai einde van een loopbaan. Iemand met een beetje eergevoel werkt het seizoen dan toch netjes af en probeert zelfs met een hoogtepunt afscheid te nemen. Als ik Ganassi was, zou ik daar toch ook m'n vraagtekens bij hebben, ook heeft hij JPM nu vrij voor zichzelf. Okee, hij kent JPM nog van vroeger, maar het is maar de vraag of de JPM van toen nog wel dezelfde is als de JPM van nu. Ik vraag 't me ten zeerste af.

RVV

Bericht door RVV » 11 jul 2006, 16:25

Opmerkelijk allemaal !

Michel P

Bericht door Michel P » 11 jul 2006, 16:28

RD is een arrogante harteloze lul, montoya is een gevoelsmens, heb nooit begrepen wat bij bij McLaren te zoeken had. Heb altijd wel een zwak voor montoya gehad, want vaak lekker onberekenbaar. Bij McLaren heeft hij echter nooit top gepresteerd en dat is niet alleen zijn fout.

Michel

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 11 jul 2006, 20:25

Die JPM heeft in de hele F1 nooit naar behoren gefunctioneerd, laat staan gepresteerd!
Gebracht als de verlosser uit de States c.q. Colombia, gebracht als een hurricane, het bleek slechts een zuchtje wind, een blaaskaak, what`s in a name. Nooit iets met hem gehad, JPM just go home, hasta la vista baby, I`ll be back................. in your dreams :D :D

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 11 jul 2006, 23:16

Ah kijk, met Michel kan ik lezen en schrijven. Ik snap dus ook niet wat ie daar deed. Echt een verzameling kouwe kikkers bij elkaar. Nou snap ik ook dat er mensen zijn die dat tof en profi vinden, ìk vind het gewoon tergend saai. Je mag best mens zijn tussen de PR-werkzaamheden door en Montoya is het zelfs tijdens. Ik ga hem zeker missen.

Dutch

Bericht door Dutch » 11 jul 2006, 23:28

Juist vanwege Mr. Perfection heb ik McLaren nooit kunnen uitstaan en van The Iceman val ik in slaap. Terwijl ik de Renault-mentaliteit een warm hart toedraag en in Alonso een groot kampioen zie met voor sommigen irritante maar voor mij kleurrijke maniertjes, die als hij wat ouder wordt, een goede woordvoerder van zijn generatie kan worden.

En wat moet je dan in 2007 als die twee van plaats verwisselen? :lol:

Omgekeerd denk ik dat er zat McLaren-fans zijn die daar net zo veel moeite mee zullen hebben...

Ruud Hulsegge

Bericht door Ruud Hulsegge » 14 jul 2006, 20:22

Michel Pol schreef:RD is een arrogante harteloze lul, montoya is een gevoelsmens, heb nooit begrepen wat bij bij McLaren te zoeken had. Heb altijd wel een zwak voor montoya gehad, want vaak lekker onberekenbaar. Bij McLaren heeft hij echter nooit top gepresteerd en dat is niet alleen zijn fout.

Michel
wat een bullshit! Hoezo is het niet zijn fout? Ik heb hem dit seizoen veel domme dingen zien doen Michel, en voor zover ik weet kijk je de laatste tijd geen F1 race uit. Dus waar baseer je het op dat het aan het team ligt?
Als je nou zou zeggen dat Kimi door het team genaaid word zou ik zeggen dat je gelijk hebt. Want die heeft in het begin van het seizoen alleen maar pech met zijn auto gehad. Bij JPM lag het voornamelijk aan hemzelf en tussen zijn oren. Mischien viel de kracht en organisatie hem bij mclaren tegen? Denk het wel. Was de druk te groot? Denk ik ook.
Ik weet dat je altijd een zwak voor hem hebt gehad, maar je weet ook dat ik hem nooit zo fantastisch heb gevonden. Vrees dat ik toch gelijk heb gekregen. :roll:

Michel P

Bericht door Michel P » 14 jul 2006, 21:33

Ruud,

Hij heeft verkeerde keuzes gemaakt, door o.a. naar McLaren te gaan, maar ook de tijd bij BMW Williams was natuurlijk kut. Zou hem wel eens bij een team dat goed draait willen zien. RD was snel op hem uitgekeken, omdat Kimi zijn oogappel is. Net als bij Hakinnen en Coulthart, die laatste heeft ook altijd de 2e viool gespeeld.

Michel

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 15 jul 2006, 13:40

Vandaag in de krant; RD is not amused over wat JPM allemaal uitspookt, het is duidelijk die zijn bepaald niet on speaking terms met elkaar

Commentaar JPM; F1 is not my cup off tea anymore

Mijn commentaar; was it ever? :P :P

Plaats reactie