Ik reed voor het eerst toen ik 18 jaar was in een 316i en heb daar ook zeker van genoten. Maar ik zou nu nooit 30k stukslaan voor zo n brommer motor. Maar ja dat ben ik. Als ik auto s niet meer kan betalen en 316i moet gaan rijden dan stop ik er mee en koop ik gewoon een goedkoop 6e hands vervoermiddel en ga ik lekker virtueel racen.
Ik kijk momenteel heel anders tegen auto s aan en dat komt allemaal omdat autorijden zo beestachtig duur is geworden. Het autoinruil tempo gaat voor mij ook drastisch omlaag afschrijvingen zijn niet van deze wereld meer en kan je niet meer opbrengen zeker op duurdere auto s. Daarom wil ik gewoon maximale fun uit mijn aankoop. Ik ben nog nooit zo in mijn nopjes geweest met een auto als met mijn 130i zoals ik hem nu heb opgebouwt dus die zal zeker niet snel ingeruild worden. Ik rij hem binnenkort al een jaar en hij heeft nog steeds niet verveeld das toch wel uniek voor mij:) Ik heb in het verleden mij zeker laten gaan met auto aankopen en zocht steeds extremer. Maar het eindstation is gehaald en het wordt niet gekker en financieel kan ik een GT3 RS niet trekken. Dus ik heb de rust en het plezier gevonden in een 130i dre edition.
Alleen Versnellen rechtvaardigt veel vermogen.
- Michel P
- RVV
De M3 is voor mij ook de laatste stap als superauto voor mij. Elke rit geniet ik weer met volle teugen en dat zal hopelijk nog jaren zo blijven.
Maar ik ben me er degelijk van bewust dat de versnelling die de auto kan realiseren duidelijk boven datgene zit van wat ik nodig heb. En dat is goed, want daardoor heeft de auto tenminste nog een stuk diepgang voor mij. En hoef ik niet bang te zijn dat ik snel op de versnelling/snelheid ben uitgekeken.
In principe hoeft een auto voor mij persoonlijk niet harder kunnen te versnellen dan de 130i (of gelijkwaardig), die auto sloot ook het best aan bij wat ik zoek in de snelheid van een auto.
Voor mij is de punch die de M3 bied out of this world, dat ding is zo mothafucking snel, iets wat je helemaal merkt als je binnendoorweggetjes pakt, dan voelt de M3 zo snel aan dat het lukt om het ritje scarry te maken. Steeds zijn er momenten dat ik diep onder de indruk ben van de versnelling van de auto. En dat geeft me wel een kick. die kick moet je zolang mogelijk zien vast te houden denk ik.
Maar iemand die veel snellere auto's is gewend zal daar heel anders over denken.
Maar ik ben me er degelijk van bewust dat de versnelling die de auto kan realiseren duidelijk boven datgene zit van wat ik nodig heb. En dat is goed, want daardoor heeft de auto tenminste nog een stuk diepgang voor mij. En hoef ik niet bang te zijn dat ik snel op de versnelling/snelheid ben uitgekeken.
In principe hoeft een auto voor mij persoonlijk niet harder kunnen te versnellen dan de 130i (of gelijkwaardig), die auto sloot ook het best aan bij wat ik zoek in de snelheid van een auto.
Voor mij is de punch die de M3 bied out of this world, dat ding is zo mothafucking snel, iets wat je helemaal merkt als je binnendoorweggetjes pakt, dan voelt de M3 zo snel aan dat het lukt om het ritje scarry te maken. Steeds zijn er momenten dat ik diep onder de indruk ben van de versnelling van de auto. En dat geeft me wel een kick. die kick moet je zolang mogelijk zien vast te houden denk ik.
Maar iemand die veel snellere auto's is gewend zal daar heel anders over denken.
- Dutch
Om even op een andere manier op de stelling te reageren: zelfs als je het vermogen niet gebruikt voor acceleratie en topsnelheid, dan rij je met een auto met 200 pk rij je 'lekkerder' naar pakweg 140 km/u dan met een auto met 100 pk. In een auto met (naar mijn gevoel) te weinig vermogen ben je altijd aan het jakkeren met een hijgerige motor om een beetje vlot die snelheid te bereiken, terwijl je dat in een auto met voldoende vermogen op je gemak doet. En die snelheid ook op een rustige manier kunt vasthouden, met (meestal) een minder armetierig geluid.
Dus met veel vermogen rij je niet alleen lekker snel, maar ook lekkerder langzaam...
Dus met veel vermogen rij je niet alleen lekker snel, maar ook lekkerder langzaam...