DF Ongevallen statistiek
- duifjes.com
1. Je kruissnelheid binnen en buiten de BBK in procenten van de geldende max
2. Het aantal gereden kilometers sinds je je rijbewijsgehaald hebt
3. het aantal ongevallen dat je binnen en buiten de BBK gehad hebt, en of je daar de veroorzaker van was of niet.
Voorbeeld
1. buiten bbk 150% , binnen bbk 120%
2. 4.000.000km
3. 0
3. het aantal ongevallen dat je binnen en buiten de BBK gehad hebt, en of je daar de veroorzaker van was of niet.
Voorbeeld
1. buiten bbk 150% , binnen bbk 120%
2. 4.000.000km
3. 0
- Paul Broere
- Auto: Porsche Taycan / BMW Z4M / Mx5
1. buiten BBK: 130-140% (enkele keer tot 200+%, ff ene keertje doortrekken in het weekend op een lege weg)
binnen BBK: 100-110%
2. 200.000km (4 jaar rijbewijs)
3. buiten BBK: 0
binnen BBK: 1 (3 maanden na halen rijbewijs met 15km/uur en hevige regen een kleine aanrijding gehad (mijn schuld, auto van rechts niet gezien)
1. buiten BBK: 130-140% (enkele keer tot 200+%, ff ene keertje doortrekken in het weekend op een lege weg)
binnen BBK: 100-110%
2. 200.000km (4 jaar rijbewijs)
3. buiten BBK: 0
binnen BBK: 1 (3 maanden na halen rijbewijs met 15km/uur en hevige regen een kleine aanrijding gehad (mijn schuld, auto van rechts niet gezien)
- Jurriaan
Re: DF Ongevallen statistiek
Geelhoed schreef: Wat ik graag van jullie wil weten is:
1. Binnen bebouwde kom 80-110% Buiten 110% tot 140%
2. 150.000km in 3,5 jaar
3. 0/0
- Kasteel
1 Binnen 90-160%; Buiten 120%
2 +/- 500.000km
3 2 keer binnen:
1: stond stil bij stoplicht, iemand had niet gezien dat er iemand stond (binnen)
2: dronken bromfietser stond stil voor stoplicht, keek rechts en trok vervolgens op, om zo tegen mijn auto te rijden (geen snelheidsovertreding ter plaatse
)
2 +/- 500.000km
3 2 keer binnen:
1: stond stil bij stoplicht, iemand had niet gezien dat er iemand stond (binnen)
2: dronken bromfietser stond stil voor stoplicht, keek rechts en trok vervolgens op, om zo tegen mijn auto te rijden (geen snelheidsovertreding ter plaatse

- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
1)
Buiten BBK: 100-180% (100 in normaal verkeer, 180 in 60 km/uur zones), gemiddeld 120
Binnen BBK: 100 (m.u.v. ringwegen)
2) 75.000
3) 1 Buiten BBK, eenzijdig, kont auto kreeg een zwieper omdat er grint in de bocht lag (die dag aangebracht, uitgereden in de bocht) (snelheid lag overigens onder de max. op dat moment)
Buiten BBK: 100-180% (100 in normaal verkeer, 180 in 60 km/uur zones), gemiddeld 120
Binnen BBK: 100 (m.u.v. ringwegen)
2) 75.000
3) 1 Buiten BBK, eenzijdig, kont auto kreeg een zwieper omdat er grint in de bocht lag (die dag aangebracht, uitgereden in de bocht) (snelheid lag overigens onder de max. op dat moment)
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Herman Gast
- Macboy
- Niels v D
- Snipe
1. Binnen BBK 100%, buiten BBK 130%
2. Ca 500.000
3.
1 x geparkeerde auto aangereden binnen BBK
1 x auto aangereden die plotseling stopte voor groen licht buiten BBK
1 x duif tegen de buitenspiegel aangevlogen binnen BBK
1 x loslopende koe tegen m'n auto opgedenderd binnen BBK
5 x aangereden terwijl ik geparkeerd stond
1 x dronken voetganger op de motorkap gesprongen
1 x geraakt door rondvliegende onderdelen van een ander ongeluk
.......nu nog even definiëren wat een ongeval is.
Sorry voor het omhoog halen van het gemiddelde 8)
1. Binnen BBK 100%, buiten BBK 130%
2. Ca 500.000
3.
1 x geparkeerde auto aangereden binnen BBK
1 x auto aangereden die plotseling stopte voor groen licht buiten BBK
1 x duif tegen de buitenspiegel aangevlogen binnen BBK
1 x loslopende koe tegen m'n auto opgedenderd binnen BBK
5 x aangereden terwijl ik geparkeerd stond
1 x dronken voetganger op de motorkap gesprongen
1 x geraakt door rondvliegende onderdelen van een ander ongeluk
.......nu nog even definiëren wat een ongeval is.
Sorry voor het omhoog halen van het gemiddelde 8)
-
1. 130%, 150%
2. 150k
3. Eenmaal binnen de bebouwde kom ander schuld, Eenmaal eenzijdig uit een bocht gevlogen met gladde banden in de regen met een geleende auto
en vorige week een paaltje geraakt.
1. 130%, 150%
2. 150k
3. Eenmaal binnen de bebouwde kom ander schuld, Eenmaal eenzijdig uit een bocht gevlogen met gladde banden in de regen met een geleende auto

- Geelhoed
Dus de gemiddelden:
Buiten BBK: 125%, binnen 111%
40 ongelukken binnen de BBK, 30 erbuiten.
420.000 km
binnen bbk 0.71 ongevallen
buiten bbk 0.53 ongevallen
Gemiddeld binnen bbk 151.000 per ongeval, buiten bbk 269.000 per ongeval.
In totaal 1 ongeval op 330.000 km (gemiddelde nederland 750.000km)
De verhouding 40 tot 30 is lager dan het landelijk gemiddelde: In Nederland gebeuren 68% van de ongevallen binnen de bbk, op DF 57%.
Buiten BBK: 125%, binnen 111%
40 ongelukken binnen de BBK, 30 erbuiten.
420.000 km
binnen bbk 0.71 ongevallen
buiten bbk 0.53 ongevallen
Gemiddeld binnen bbk 151.000 per ongeval, buiten bbk 269.000 per ongeval.
In totaal 1 ongeval op 330.000 km (gemiddelde nederland 750.000km)
De verhouding 40 tot 30 is lager dan het landelijk gemiddelde: In Nederland gebeuren 68% van de ongevallen binnen de bbk, op DF 57%.
- Evert van der Linde
- Auto: BMW M140i
Moet er wel even bij vermelden dat ik me auto niet voor woon/werk verkeer heb. Puur voor fun. En als ik me dorp uit ben heb je veeeel lang gerekte polderwegen
Buiten BBK; +-130% en eigenlijk iedere rit ook wel wat gekker, vooral in de polders zit je zo op 200%..
Binnen BBK; 80-90% (warm rijden of warmte eruit rijden)
Aantal ongevallen: 0 (moet me eerste konijn nog vangen
)
Km's sinds rijbewijs: +/-3500 alweer ..

Buiten BBK; +-130% en eigenlijk iedere rit ook wel wat gekker, vooral in de polders zit je zo op 200%..
Binnen BBK; 80-90% (warm rijden of warmte eruit rijden)
Aantal ongevallen: 0 (moet me eerste konijn nog vangen

Km's sinds rijbewijs: +/-3500 alweer ..
- Maus335i
Leuk onderzoekje, ben al benieuwd naar de uitslag!Geelhoed schreef:Er is op DF wat scepsis jegens de conclusies van wetenschappelijk onderzoek betreffende snelheid en ongevallen. Dat doen we hier dus gewoon nog eens dunnetjes over.
Wat ik graag van jullie wil weten is:
Voorbeeld
1. buiten bbk 120% , binnen bbk 95%
2. 145000km
3. 1 binnen bbk aangereden door muts, 2 buiten bbk eenzijdig
Ik zal de gegevens bundelen en aantonen dat DF'ers wel veilig hard kunnen gaan!
1. binnen 140%, buiten 133% (met uitschieters naar 250% maar dat terzijde).
2. 180.000 km
3. 0
- frank de jonge
- Dennis Cavallino
<10% ik rijd nu vrijwel altijd volgens de maximum snelheid, 'vroeger' altijd minimaal 10 en minimaal 30% ik reed altijd (veels) te hard.
2. Het aantal gereden kilometers sinds je je rijbewijsgehaald hebt:
550.000
Binnen bbk: 3, waarvan 2 bij parkeersnelheid, waarvan 1 niet mijn schuld en de ander omdat de parkeersensoren van de 730d het niet deden bij een paaltje. De ander na het wegrijden (dus +- 15km) omdat ik niet wist dat er een trailer achter de auto zat en het spatbord ramde de pick up van Bert vd Dool.....
Buiten BBK: 0. Wel vaak gespind, bij het zoeken naar 'de limiet'. 1 keer zonder schade in een sloot gelegen met mijn Alfa 75 tijdens 't driften.
Op circuit 1 keer een E30 geraakt op een recht stuk, racing accident. En ik heb wat ramoefeningen gedaan, en daarmee wel wat schade veroorzaakt, hehe, maar dat telt hier niet, toch?
Kortom, parkeren is gevaarlijker dan hard rijden.
<10% ik rijd nu vrijwel altijd volgens de maximum snelheid, 'vroeger' altijd minimaal 10 en minimaal 30% ik reed altijd (veels) te hard.
2. Het aantal gereden kilometers sinds je je rijbewijsgehaald hebt:
550.000
Binnen bbk: 3, waarvan 2 bij parkeersnelheid, waarvan 1 niet mijn schuld en de ander omdat de parkeersensoren van de 730d het niet deden bij een paaltje. De ander na het wegrijden (dus +- 15km) omdat ik niet wist dat er een trailer achter de auto zat en het spatbord ramde de pick up van Bert vd Dool.....
Buiten BBK: 0. Wel vaak gespind, bij het zoeken naar 'de limiet'. 1 keer zonder schade in een sloot gelegen met mijn Alfa 75 tijdens 't driften.
Op circuit 1 keer een E30 geraakt op een recht stuk, racing accident. En ik heb wat ramoefeningen gedaan, en daarmee wel wat schade veroorzaakt, hehe, maar dat telt hier niet, toch?

Kortom, parkeren is gevaarlijker dan hard rijden.
- Daniel
- Buiten BK 120% Binnen BK 100%
- Aantal kilometers: ruwe schatting ±320.000
- Aanrijdingen: 1 buiten mijn schuld. Toen ik net mijn eerste auto had zag een dude in een busje de file waarin ik achteraan stond te laat en haalde het net niet met remmen: tik tegen de achterbumper maar er was niet eens schade, dus erg veel stelde het niet voor. Sindsdien ruim 7 jaar ongevalvrij.
- Aantal kilometers: ruwe schatting ±320.000
- Aanrijdingen: 1 buiten mijn schuld. Toen ik net mijn eerste auto had zag een dude in een busje de file waarin ik achteraan stond te laat en haalde het net niet met remmen: tik tegen de achterbumper maar er was niet eens schade, dus erg veel stelde het niet voor. Sindsdien ruim 7 jaar ongevalvrij.
- Downforce Dennis
- Buiten BK 120% - 150%, Binnen BK 100% - 120%
- Aantal km's: verdacht veel voor 2 jr rijbewijs, zo'n 350k denk ik.
- Ongevallen op openbare weg: 0 (hout vast houden en hopelijk kunnen we dat zo houden!)
- Ongevallen op Circuits, testbanen,...: 3
1) Vastlopend wiellager RV tegen 180 km/h met Fiesta ST op high speed Oval. Mooie klapper gemaakt, gelukkig enkel lichte blikschade.
2) Vol onderstuurd het decor(haag) in op de comfort/handling track in Lommel met een Mazda 3 MPS proto (was eigenlijk een focus body). Gewoon door de haag gesnirkt, op een andere baan terechtgekomen en doorgeblazen. Hoezo, die hard? :twisted:
3) Transit 140 pk voorwielaandrijver met 350kg ballast op achteras en geremde dubbelastrailer met 1.5 ton erachter tegen 33% gradients op in een stortbui. Baan zeiknat en niet echt stilgestaan bij het feit dat het een FWD was. Halverwege de gradient stilstaan met veel rook komende uit de voorste wielkasten. Trailer begon het voortouw te nemen en bij het vermijden van het "scharen" de trailer vakkundig bovenop de vangrail geparkeerd. Daarna door Discovery V8 eruitgesleurd. Gelukkig wederom alleen blikschade.
Wel veel near misses gehad, stukken camouflage tegen 280 vermijden op high speed oval enzo, allemaal lachen...
- Aantal km's: verdacht veel voor 2 jr rijbewijs, zo'n 350k denk ik.
- Ongevallen op openbare weg: 0 (hout vast houden en hopelijk kunnen we dat zo houden!)
- Ongevallen op Circuits, testbanen,...: 3
1) Vastlopend wiellager RV tegen 180 km/h met Fiesta ST op high speed Oval. Mooie klapper gemaakt, gelukkig enkel lichte blikschade.
2) Vol onderstuurd het decor(haag) in op de comfort/handling track in Lommel met een Mazda 3 MPS proto (was eigenlijk een focus body). Gewoon door de haag gesnirkt, op een andere baan terechtgekomen en doorgeblazen. Hoezo, die hard? :twisted:
3) Transit 140 pk voorwielaandrijver met 350kg ballast op achteras en geremde dubbelastrailer met 1.5 ton erachter tegen 33% gradients op in een stortbui. Baan zeiknat en niet echt stilgestaan bij het feit dat het een FWD was. Halverwege de gradient stilstaan met veel rook komende uit de voorste wielkasten. Trailer begon het voortouw te nemen en bij het vermijden van het "scharen" de trailer vakkundig bovenop de vangrail geparkeerd. Daarna door Discovery V8 eruitgesleurd. Gelukkig wederom alleen blikschade.
Wel veel near misses gehad, stukken camouflage tegen 280 vermijden op high speed oval enzo, allemaal lachen...
- wjn
- Binnen < 100%
- Buiten BBK ca. 120% (ik vind al die 60km/h zones maar niets)
- Ca. 1.000.000
- Binnen 4, 1x eigen fout (bij een stoplicht achterop met optrekken
), 3x tegenpartij (ik stopte voor spoorwegovergang, een keer geen voorrang gekregen, iemand die links bij mij naar binnen reed op een parkeerplaats)
- Buiten 2x tegenpartij (ik stopte voor een stopbord en iemand ging op de snelweg inhalen terwijl ik er naast zat)
Geen éénzijdige ongelukken.
- Binnen < 100%
- Buiten BBK ca. 120% (ik vind al die 60km/h zones maar niets)
- Ca. 1.000.000
- Binnen 4, 1x eigen fout (bij een stoplicht achterop met optrekken

- Buiten 2x tegenpartij (ik stopte voor een stopbord en iemand ging op de snelweg inhalen terwijl ik er naast zat)
Geen éénzijdige ongelukken.