Auto's waar je hart een slag van overslaat
- Joy
- Berichten: 10905
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Auto's waar je hart een slag van overslaat
Ik las net dit stuk in EVO over de Koenigsegg (1000 pk):
'I pick up a big gear and floor the throttle from just above tickover. It's at about 4000 rpm that the engine note hardens and the shove in the back starts to become insistent. The fuse is lit. Even though I've just experienced it, the way the delivery ramps up when the V8 gets to 6000 rpm is shocking; the sudden massive thump in the back and the sound of the revs spiralling crazily is thrilling and scary in equal measure'
En een stukje over de Caterham R500:
'Steering wheel dead straight and nail the throttle. Bam ! The engine snaps into attention, the revs rising rapidly ,power building quickly through 3500-4000 rpm and then starting to climb hard towards the real fireworks. At 5500 the tyres start to slip and shimmy, at 6500 rpm it needs a lift and a twist of opposite lock and the noise and power jump intro fastforward. Now the road is rushing towards you in great chunks and the final rush to 8500 rpm is mind-scrambling in its intensity.'
Voor dit soort verslagen lees ik EVO. Het gevoel om in een auto te rijden die op het randje van beestachtig balanceert... zweethandjes.
Wat zijn jullie ervaringen ? Van welke auto stond je haar recht overeind, liep het angstzweet over je rug en rolden de krachttermen uit je mond ?
'I pick up a big gear and floor the throttle from just above tickover. It's at about 4000 rpm that the engine note hardens and the shove in the back starts to become insistent. The fuse is lit. Even though I've just experienced it, the way the delivery ramps up when the V8 gets to 6000 rpm is shocking; the sudden massive thump in the back and the sound of the revs spiralling crazily is thrilling and scary in equal measure'
En een stukje over de Caterham R500:
'Steering wheel dead straight and nail the throttle. Bam ! The engine snaps into attention, the revs rising rapidly ,power building quickly through 3500-4000 rpm and then starting to climb hard towards the real fireworks. At 5500 the tyres start to slip and shimmy, at 6500 rpm it needs a lift and a twist of opposite lock and the noise and power jump intro fastforward. Now the road is rushing towards you in great chunks and the final rush to 8500 rpm is mind-scrambling in its intensity.'
Voor dit soort verslagen lees ik EVO. Het gevoel om in een auto te rijden die op het randje van beestachtig balanceert... zweethandjes.
Wat zijn jullie ervaringen ? Van welke auto stond je haar recht overeind, liep het angstzweet over je rug en rolden de krachttermen uit je mond ?
-
Wouter81
- Berichten: 9544
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
- Locatie: Curaçao
Nooit niet met zulke brute auto's (mee)gereden. Wel op 2 wielen dit meegemaakt. Weet nog dat ik voor het eerst op een GSX-R1000 K5 stapte. Zo'n 190 PK bij 170 KG zeg maar en een eerste versnelling die tot 167 km/u ging.
Toen ik daar gas mee gas was het echt 'godverdomme tering jantjes jezus christus, wat gaat dit hard'.
Zelfde had ik bij een ZX10R, de eerste. Die was echt bruut ook. Weet nog dat op de Autobahn bij 280+ het voorwiel loskwam over een hobbel.
Was wel een spannende motor om op te rijden. 
Toen ik daar gas mee gas was het echt 'godverdomme tering jantjes jezus christus, wat gaat dit hard'.
Zelfde had ik bij een ZX10R, de eerste. Die was echt bruut ook. Weet nog dat op de Autobahn bij 280+ het voorwiel loskwam over een hobbel.
Laatst gewijzigd door Wouter81 op 25 apr 2008, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Mijn eerste rit toen ik echt voluit ging (nadat ik wist waar de max vermogens lagen) in de 320i E30 maar met 340pk M5 motor erin
damn wat lekker speelgoed toen, en natuurlijk in de TVR Griffith heerlijk bruut en ook niet zo stabiel als een BMW dus dat telt ook mee
en na de vele "snelle" auto's die ik gewend was de brute kracht van de Hartge :twisted: tja hierna wordt het wat moeilijk om zoiets te krijgen, of je moet mazzel hebben dat je wat tegenkomt, een kanon op wielen 8)
en na de vele "snelle" auto's die ik gewend was de brute kracht van de Hartge :twisted: tja hierna wordt het wat moeilijk om zoiets te krijgen, of je moet mazzel hebben dat je wat tegenkomt, een kanon op wielen 8)
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Had het zelf met de Elise, in 1998 toen ik een proefrit gemaakt heb bij van der Kooij in Lochem. Sindsdien wilde ik er al een en nu heb ik hem dus 
Maar er zijn auto's die echt nog wel een hartslagje meer bij mij doen slaan. Dan heb ik het alleen over auto's waarin ik gereden heb of meegereden ben. In willekeurige volgorde:
1. Radical SR-8: meegereden op Franchorchamps. Need I say more?
2. BMW E46 M3: meegereden en meegegleden over Papenburg. Zelf ook in gereden en voelde erg prettig aan.
3. Porsche 993RS ('de Banaan'): wat een fabuleus geweldige auto. Wegligging, vermogen, remmen en geluid: alles klopt!
4. Porsche 996GT3: En dan specifiek een zwarte met zwarte wielen met rode rand. Was een licht gemodificeerde (ander onderstel en uitlaat) op de Ring. Echt geweldig ook.
5. Mitsubishi Evo VII: Zelf gereden en dat heeft veel indruk gemaakt. Voelde lekker puur en direct aan, met ook voldoende pit.
6. Honda S2000: Voor mij nog altijd alternatief voor een Elise. Ook lekker puur, toeren tot in de gloria. Verder ook goede wegligging en lekker weggedrag. Ook zelf in kunnen rijden een paar keer, erg fijn.
7. smart roadster: in vergelijking met bovenstaande superauto's misschien een minder aansprekende auto. Maar mijn god, wat kun je met die roadster echt gooien en smijten. Wat dat betreft misschien wel een min-of-meer onderschatte auto als gevolg van het debacle wat 4/2 heet. Ondanks dat dat best te doen is. De roadster heeft namelijk wél een goede wegligging en remmen die beter zijn dan een Porsche 993 (100-0 in 33,6 meter!). Ben misschien licht bevooroordeeld hier, maar 'I speak of experience' is ook een leuke dan
8. Renault Mégane RS: Die Dennis heeft is de ultieme vorm, maar in de normale vorm vond ik het echt een leuke auto. Niet te hard, niet te soft en ook lekker om mee te rijden. Ondanks FWD ook een leuke auto.
9. Honda Civic Type-R (EP3): Ook zo'n heerlijke FWD. Zelf paar keer mee gereden en ook een heerlijke gooi-en-smijt auto. Rondje met André over de Ring staat ook nog in mijn geheugen gegrift.
10. Honda Civic VTi (EK4): Ding van Francisco. Wat een gaaf ding was dat. Met Irmmler onderstel en vreselijk herrieveroorzakende blèrpijp daar onder. Kon hem horen aankomen van 1,5km afstand. Ook geweldig ding.
11. Mazda RX-7 (FC/FD): Nog altijd erg goede herinneringen aan. Helaas destijds niet genoeg tijd er in gestoken om hem goed te leren kennen, maar het geluid van een wankelmotor is en blijft uniek.
12. Dodge RAM SRT-10 (met supercharger!): Auto van een oom van een vriend die ik kende via de Ring. Ding had 600ish PK of zoiets. Kan me nog herinneren dat we op een natte A16 schuin over het asfalt gleden in zijn 4 bij 160 kmh. Bizarre auto.
13. Audi RS4: Waarschijnlijk helemaal gebrainwashed toen, maar met Frank Stippler achter het stuur over de Ring in de schemering heeft heel veel indruk op mij gemaakt. Ondanks dat de banden volgens Frank toen op waren.
14. Nissan Skyline R-34 R-Tune: Die blauwe van Fili. Ben daar toen in meegereden toen hij hem net had. Heel erg indrukwekkend en vreselijk snel was dat ding.
15. Mitsubishi Evo VI TME (Eva): Auto van Gerrit. Wat hij er allemaal aan gedaan heeft is te veel om op te noemen, maar al tijdens TF echt briljant speelgoed. Zelf ook eens wat in gehobbeld, maar dat mag geen naam hebben. Ding is en blijft gewoon echt snel.
Helaas zelf nog niet met de E34 M5 van Dick mee kunnen rijden, maar dat lijkt me ook een auto die in dit rijtje thuis hoort.
Maar er zijn auto's die echt nog wel een hartslagje meer bij mij doen slaan. Dan heb ik het alleen over auto's waarin ik gereden heb of meegereden ben. In willekeurige volgorde:
1. Radical SR-8: meegereden op Franchorchamps. Need I say more?
2. BMW E46 M3: meegereden en meegegleden over Papenburg. Zelf ook in gereden en voelde erg prettig aan.
3. Porsche 993RS ('de Banaan'): wat een fabuleus geweldige auto. Wegligging, vermogen, remmen en geluid: alles klopt!
4. Porsche 996GT3: En dan specifiek een zwarte met zwarte wielen met rode rand. Was een licht gemodificeerde (ander onderstel en uitlaat) op de Ring. Echt geweldig ook.
5. Mitsubishi Evo VII: Zelf gereden en dat heeft veel indruk gemaakt. Voelde lekker puur en direct aan, met ook voldoende pit.
6. Honda S2000: Voor mij nog altijd alternatief voor een Elise. Ook lekker puur, toeren tot in de gloria. Verder ook goede wegligging en lekker weggedrag. Ook zelf in kunnen rijden een paar keer, erg fijn.
7. smart roadster: in vergelijking met bovenstaande superauto's misschien een minder aansprekende auto. Maar mijn god, wat kun je met die roadster echt gooien en smijten. Wat dat betreft misschien wel een min-of-meer onderschatte auto als gevolg van het debacle wat 4/2 heet. Ondanks dat dat best te doen is. De roadster heeft namelijk wél een goede wegligging en remmen die beter zijn dan een Porsche 993 (100-0 in 33,6 meter!). Ben misschien licht bevooroordeeld hier, maar 'I speak of experience' is ook een leuke dan
8. Renault Mégane RS: Die Dennis heeft is de ultieme vorm, maar in de normale vorm vond ik het echt een leuke auto. Niet te hard, niet te soft en ook lekker om mee te rijden. Ondanks FWD ook een leuke auto.
9. Honda Civic Type-R (EP3): Ook zo'n heerlijke FWD. Zelf paar keer mee gereden en ook een heerlijke gooi-en-smijt auto. Rondje met André over de Ring staat ook nog in mijn geheugen gegrift.
10. Honda Civic VTi (EK4): Ding van Francisco. Wat een gaaf ding was dat. Met Irmmler onderstel en vreselijk herrieveroorzakende blèrpijp daar onder. Kon hem horen aankomen van 1,5km afstand. Ook geweldig ding.
11. Mazda RX-7 (FC/FD): Nog altijd erg goede herinneringen aan. Helaas destijds niet genoeg tijd er in gestoken om hem goed te leren kennen, maar het geluid van een wankelmotor is en blijft uniek.
12. Dodge RAM SRT-10 (met supercharger!): Auto van een oom van een vriend die ik kende via de Ring. Ding had 600ish PK of zoiets. Kan me nog herinneren dat we op een natte A16 schuin over het asfalt gleden in zijn 4 bij 160 kmh. Bizarre auto.
13. Audi RS4: Waarschijnlijk helemaal gebrainwashed toen, maar met Frank Stippler achter het stuur over de Ring in de schemering heeft heel veel indruk op mij gemaakt. Ondanks dat de banden volgens Frank toen op waren.
14. Nissan Skyline R-34 R-Tune: Die blauwe van Fili. Ben daar toen in meegereden toen hij hem net had. Heel erg indrukwekkend en vreselijk snel was dat ding.
15. Mitsubishi Evo VI TME (Eva): Auto van Gerrit. Wat hij er allemaal aan gedaan heeft is te veel om op te noemen, maar al tijdens TF echt briljant speelgoed. Zelf ook eens wat in gehobbeld, maar dat mag geen naam hebben. Ding is en blijft gewoon echt snel.
Helaas zelf nog niet met de E34 M5 van Dick mee kunnen rijden, maar dat lijkt me ook een auto die in dit rijtje thuis hoort.
- Niels
- Berichten: 22556
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Van een auto ben ik nog nooit zo geschrokken dat mijn hart er van over sloeg. Tenminste niet qua power of handling al komt een Speedster dichtbij. De bochtensnelheid moet je toch even aan wennen zeg maar
Zoals Wouter zegt: motoren :!: Die dingen accelereren soms ZOOOO hard dat je hart er van over slaat
Je krijgt dan ook altijd de gedachte "DIE MOET IK HEBBEN"
De eerste keer achterop een 91-er GXSR750 was zo'n moment. Op het meest onmogelijke stukje weg met twee man 200km/h aantippen, twee jaar later stond ie bij me in de garage
Wat een onhandelbaar ding maar wat een kanon :!: Later nog wel eens onder de indruk geweest van o.a. een licht aangepaste TL1000R
Zoals Wouter zegt: motoren :!: Die dingen accelereren soms ZOOOO hard dat je hart er van over slaat
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Wat Wouter schreef... Mijn broer heeft 1 van de eerste ZX10R'en. Ik moest maar effe een stukkie rijden. 's Avonds om half tien de snelweg op, schakel, schakel, schakel, toch maar evn kijken hoe hard ik ga, WTF?!?! 270? Oef, even tikkie minder..
Maar ook een keer met een Eclipse Turbo gereden, schrok ik ook best van, hoe snel je daar mee op 200 zat.
Een gekietelde Corvette met een compleet RVS uitlaatsysteem. Als je door een smal straatje reed gingen er her en der alarmen af.
Maar wat een power als je het gas indrukte, dwars in de gloria. En er zat een erg lekker kort stuurhuis onder. 8)
En niet zozeer geschrokken, maar meer van, 'Aaaaaahh.... wat een verademing'. Toen ik ging proefrijden in m'n huidige Compact 323ti na 1,5 jaar in een 306 diesel gereden te hebben.
Maar ook een keer met een Eclipse Turbo gereden, schrok ik ook best van, hoe snel je daar mee op 200 zat.
Een gekietelde Corvette met een compleet RVS uitlaatsysteem. Als je door een smal straatje reed gingen er her en der alarmen af.
Maar wat een power als je het gas indrukte, dwars in de gloria. En er zat een erg lekker kort stuurhuis onder. 8)
En niet zozeer geschrokken, maar meer van, 'Aaaaaahh.... wat een verademing'. Toen ik ging proefrijden in m'n huidige Compact 323ti na 1,5 jaar in een 306 diesel gereden te hebben.
-
Mike R32
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Mijn eerste auto met meer dan 200pk was een Impreza GTT Limited Edition. Toen ik voor het eerst in deze auto reed en het gas richting bodem vloerde voelde ik mijn hart te keer gaan.
Na een paar weken vroeg een kennis bij ons in de straat of hij een keer in mijn auto mocht rijden. De beste man had circuit ervaring en ik kwam er toen pas achter waar de grens lag van de GTT.....
Na een paar weken vroeg een kennis bij ons in de straat of hij een keer in mijn auto mocht rijden. De beste man had circuit ervaring en ik kwam er toen pas achter waar de grens lag van de GTT.....
- Evert van der Linde
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 19:55
- Auto: BMW M140i
- Locatie: zuid-holland
- Downforce Bjorn
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 01 mar 2006, 18:36
- Locatie: Zolder, België - Real ///M are handbuilt!
-
Andre
- Berichten: 11470
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Een witte 997 gt3 clubsport. Ik kwam terug van de nurburgring net om de oren gesjeesd door zo n ding op de rennstrecke. Kom je net voorbij arnhem een duitser tegen met zo n ding. Ik kreeg het kippevel op de armen.
Zo n GT3 is misschien lang niet zo mooi qua looks dan menig andere exoten. Maar voor mij is het de race heritage die mij het kippevel bezorgt net zoals dat destijds de subaru en de evo s dat deden.
Porsche is ongeveer de enige die een clubsport af fabriek levert dat is gewoon ubergeil. Kippevel momenten. Ik heb dat met weinig ander spul. En het mooiste is nog dat het niet eens hele dure auto s zijn vergeleken met andere exoten.
Het is niet zozeer de auto maar de achterliggende gedachte van zo n auto. En waar die toe in staat is. Ik heb een gedrift op papenburg met zo n ding en dat had ik noooooooooooooooooooiiiiiiiiiiiit moeten doen.
Zo n GT3 is misschien lang niet zo mooi qua looks dan menig andere exoten. Maar voor mij is het de race heritage die mij het kippevel bezorgt net zoals dat destijds de subaru en de evo s dat deden.
Porsche is ongeveer de enige die een clubsport af fabriek levert dat is gewoon ubergeil. Kippevel momenten. Ik heb dat met weinig ander spul. En het mooiste is nog dat het niet eens hele dure auto s zijn vergeleken met andere exoten.
Het is niet zozeer de auto maar de achterliggende gedachte van zo n auto. En waar die toe in staat is. Ik heb een gedrift op papenburg met zo n ding en dat had ik noooooooooooooooooooiiiiiiiiiiiit moeten doen.
-
Aernoudt
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Probeer dit eens, dan weet je niet wat je meemaakt... http://www.sp12.com/Wouter81 schreef:Nooit niet met zulke brute auto's (mee)gereden. Wel op 2 wielen dit meegemaakt. Weet nog dat ik voor het eerst op een GSX-R1000 K5 stapte. Zo'n 190 PK bij 170 KG zeg maar en een eerste versnelling die tot 167 km/u ging.
Toen ik daar gas mee gas was het echt 'godverdomme tering jantjes jezus christus, wat gaat dit hard'.
Zelfde had ik bij een ZX10R, de eerste. Die was echt bruut ook. Weet nog dat op de Autobahn bij 280+ het voorwiel loskwam over een hobbel.Was wel een spannende motor om op te rijden.
Bouwen je Kawasaki ZX12 om (lichter, betere wegligging, en: veel meer PK's
Stuurt ook nog eens opmerkelijk licht (voor zo'n grote motor; veel beter dan de standaard ZX12, die best een beetje log was/is)
- Joy
- Berichten: 10905
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Mooi beschreven André. Dat gevoel krijg ik ook alleen bij auto's met een historie. Dat je aan alles voelt dat er een niveau is behaald dat zeldzaam is, gefinetuned door de opgebouwde kennis en race-ervaring decennia lang. Wat dat betreft heeft Porsche ook weinig tot geen concurrenten die eenzelfde historie op tafel kunnen leggen.
Mijn enige kippenvel moment kreeg ik bij het horen van een begin jaren 90 formule 1 Ferrari V12 tussen de duinen van Zandvoort. Pure muziek wat daar uit kwam.
Mijn enige kippenvel moment kreeg ik bij het horen van een begin jaren 90 formule 1 Ferrari V12 tussen de duinen van Zandvoort. Pure muziek wat daar uit kwam.
-
Robin
- Berichten: 56572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Qua rijden zal het wel tegenvallen, maar wat is ie moooooi!
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lnudwh3hfitv
[img:640:480]http://pic.autoscout24.net/images-big/8 ... 875001.jpg[/img]
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lnudwh3hfitv
[img:640:480]http://pic.autoscout24.net/images-big/8 ... 875001.jpg[/img]
- Geelhoed
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51
Voor de mensen met zwak hart:
[img:1600:1200]http://www.motorvision.es/salonb2005/fo ... iusbis.JPG[/img]
[img:1600:1200]http://www.motorvision.es/salonb2005/fo ... iusbis.JPG[/img]
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Past prima bij jou Geelhoed, net zo bijzonder als jijGeelhoed schreef:Voor de mensen met zwak hart:
[img:1600:1200]http://www.motorvision.es/salonb2005/fo ... iusbis.JPG[/img]
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Het komt zelden voor dat ik kippenvel krijg van een auto die gewoon stilstaat, en waarvan de motor ook niet eens aan is. Dus puur op het oog. Ik denk dat het me nu 2 keer is overkomen.
De eerste keer was bij het zien van onderstaande Ferrari 250 GTO. Nietsvermoedend liep ik door het bos bij Paleis Noordeinde omdat daar een half uurtje later een grote groep Ferrari's zou arriveren. Ik loop dus daar door het bos om een beetje de tijd te doden, zie ik helemaal verlaten midden in het bos deze geweldige exoot staan. Was echt een bizar moment.
De tweede keer was toen ik afgelopen januari bij Harry Bootsma was en ik de bijna geheel gerestaureerde DB5 zag staan. Zo verschrikkelijk mooi!! Die auto klopt gewoon helemaal, daarnaast staat de bordeaux rode kleur ook nog eens geweldig. Is ie bijna klaar Harry??
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/photo/ferrari25 ... 0gto-1.jpg[/img]
De eerste keer was bij het zien van onderstaande Ferrari 250 GTO. Nietsvermoedend liep ik door het bos bij Paleis Noordeinde omdat daar een half uurtje later een grote groep Ferrari's zou arriveren. Ik loop dus daar door het bos om een beetje de tijd te doden, zie ik helemaal verlaten midden in het bos deze geweldige exoot staan. Was echt een bizar moment.
De tweede keer was toen ik afgelopen januari bij Harry Bootsma was en ik de bijna geheel gerestaureerde DB5 zag staan. Zo verschrikkelijk mooi!! Die auto klopt gewoon helemaal, daarnaast staat de bordeaux rode kleur ook nog eens geweldig. Is ie bijna klaar Harry??
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/photo/ferrari25 ... 0gto-1.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Mark Nauta op 20 mei 2008, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Peter van den Berg
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 11 apr 2008, 13:03
- Locatie: Het Noorden
-
M@rcel
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Maar één keer in mijn leven echt goed van slag geweest van een auto..
Bij BMW NL in Rijswijk stond ik oog in oog met een Mc Laren F1, een zilvergrijze.
Zoals je leven aan je voorbij kan flitsen...zo schoten alle beelden op tv, testverslagen in de magazines van deze uber-supersportwagen door mijn kop heen. het idee dat ik de duurste, meest omstreden en besproken supersportwagen van de afgelopen jaren kon aanraken en van binnen mocht bekijken. Minuten lang bleef ik naar de geopende motorklep kijken. iedereen sprak erover...bizarre opstelling van de stoelen, bladgoud aan de binnekant van de motorklep, speciale koffers voor de compartimenten aan de zijkant...alles was anders bij deze auto.
Later op de Nordchleife nog een fel blauwe Macca gezien....ding ging gewoon tijdens de TF de baan op
There is a God!!!!
Bij BMW NL in Rijswijk stond ik oog in oog met een Mc Laren F1, een zilvergrijze.
Zoals je leven aan je voorbij kan flitsen...zo schoten alle beelden op tv, testverslagen in de magazines van deze uber-supersportwagen door mijn kop heen. het idee dat ik de duurste, meest omstreden en besproken supersportwagen van de afgelopen jaren kon aanraken en van binnen mocht bekijken. Minuten lang bleef ik naar de geopende motorklep kijken. iedereen sprak erover...bizarre opstelling van de stoelen, bladgoud aan de binnekant van de motorklep, speciale koffers voor de compartimenten aan de zijkant...alles was anders bij deze auto.
Later op de Nordchleife nog een fel blauwe Macca gezien....ding ging gewoon tijdens de TF de baan op
There is a God!!!!
-
Thomas H
- Berichten: 683
- Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45
3 keer
Eerste keer: Toen ik voor het eerst op de parkeerplaats vol gas ging in de mini(dit gevoel blijf ik hebben
)
2de keer: Meegereden met een Mitshubishi EVO 6 Makinen, damn, wat een vermogen zat daarin.
3de keer: Afgelopen vrijdag, in een Masarati Quattroporte, wat een geluid! (zowel van binnen als van buiten
Toch fijn om een oom te hebben die veel mensen kent met dikke auto's, hij gaat waarschijnlijk ook een keer meerijden met een Carrera GT! Helemaal super!
Eerste keer: Toen ik voor het eerst op de parkeerplaats vol gas ging in de mini(dit gevoel blijf ik hebben
2de keer: Meegereden met een Mitshubishi EVO 6 Makinen, damn, wat een vermogen zat daarin.
3de keer: Afgelopen vrijdag, in een Masarati Quattroporte, wat een geluid! (zowel van binnen als van buiten
Toch fijn om een oom te hebben die veel mensen kent met dikke auto's, hij gaat waarschijnlijk ook een keer meerijden met een Carrera GT! Helemaal super!
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
In het begin kreeg ik van vrij veel auto's een warm gevoel. Vooral Italiaanse auto's zoals de Alfa 75 TS. Tot ik mocht rijden en meerijden in een Lamborghini Jalpa. Daar kon jarenlang weinig tegenop, tot een rit in een Westfield met Hayabusa turbo op Assen, de eigenaar naast me had nog niet zo hard gedurft, en in de bochten ging ik niet eens echt hard, bang als ik was om dat ding af te schrijven. Echt angstaanjagend ten opzichte van veel andere 7's. Als iemand me nu vraagt om weer in zo'n ding te stappen moet ik daar eerst goed over nadenken. Pas na het uitstappen kreeg ik tijd om na te denken wat er was gebeurd en waar mijn cursisten waren die achter me moesten volgen, maar het niet bij hadden kunnen benen met hun iets langzamere sigaren. 
Toen dacht ik dat mijn hart alleen nog harder kon gaan kloppen van een snellere auto, snellere/engere rit, zoals je vaak in Tougé filmpjes ziet.
Maar nee, de hartkloppingen kwamen toen Ruud en ik een rally hadden gewonnen en als prijs een weekend lang een Alfa 2600 Spider mochten lenen van de sponsor Sam van Lingen, omdat we de Brera niet wilden. Toen ik 's avonds thuis kwam, de auto op mijn plekje neerzette. Heel de nacht amper kon slapen, de volgende ochtend de trap af liep en daar die Alfa zag staan, terwijl ik met de sleutels in mijn hand speelde en een smile kreeg van oor tot oor, toen sloeg mijn hart echt over.
Het weer was prachtig en ik deed de kap naar beneden. Startte de auto en genoot even van het moment dat er iemand in het park keek naar me en een duimpje opstak. Ik reed onder ons huis vandaan de straat op en de eerste zonnestralen kwamen op mijn kop. Het was nog vroeg, en fris, maar ik had het warm. We hebben dat weekend heerlijk gereden over de veluwe, door Tholen en ik heb echt de auto goed leren kennen en met veel dank op maandagochtend teruggebracht naar Fred van Lingen. Echt hard hebben we niet gereden, de kicks kwamen meer uit de algehele beleving, dan uit de snelheid. Met klassiekers heb ik dat sowieso snel, vooral bijzondere exemplaren. Met nieuwe auto's heb ik dat niet/nauwelijks, maar zo nu en dan zit er ook wel wat leuks tussen.
Toen dacht ik dat mijn hart alleen nog harder kon gaan kloppen van een snellere auto, snellere/engere rit, zoals je vaak in Tougé filmpjes ziet.
Maar nee, de hartkloppingen kwamen toen Ruud en ik een rally hadden gewonnen en als prijs een weekend lang een Alfa 2600 Spider mochten lenen van de sponsor Sam van Lingen, omdat we de Brera niet wilden. Toen ik 's avonds thuis kwam, de auto op mijn plekje neerzette. Heel de nacht amper kon slapen, de volgende ochtend de trap af liep en daar die Alfa zag staan, terwijl ik met de sleutels in mijn hand speelde en een smile kreeg van oor tot oor, toen sloeg mijn hart echt over.
Het weer was prachtig en ik deed de kap naar beneden. Startte de auto en genoot even van het moment dat er iemand in het park keek naar me en een duimpje opstak. Ik reed onder ons huis vandaan de straat op en de eerste zonnestralen kwamen op mijn kop. Het was nog vroeg, en fris, maar ik had het warm. We hebben dat weekend heerlijk gereden over de veluwe, door Tholen en ik heb echt de auto goed leren kennen en met veel dank op maandagochtend teruggebracht naar Fred van Lingen. Echt hard hebben we niet gereden, de kicks kwamen meer uit de algehele beleving, dan uit de snelheid. Met klassiekers heb ik dat sowieso snel, vooral bijzondere exemplaren. Met nieuwe auto's heb ik dat niet/nauwelijks, maar zo nu en dan zit er ook wel wat leuks tussen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Marc Sierra en 18 gasten
