Even een updeet mijner zijds.
Sommige forummers weten dat ik mijzelf beloofd had, als ik aangenomen zou worden bij mijn Engelse stage plek, ik weer een circuit hok zou gaan kopen.
Nu heb ik een hele fraaie E34 525i 24v op het oog en ik kan daarvoor een hele sloot leuke goodies kopen voor een zeer acceptabel bedrag. Ik heb van Dick H. en Dennis S. al te horen gekregen wat een geweldig goede basis de E34 is. Echter hoor ik ook veelal dat een E34 eigenlijk helemaal niks is.
Dus ik dacht hier nog even wat informatie te winnen. Ikzelf ben voor 90% om, om het wel te doen. Mede omdat ik heel veel M5 goodies voor weinig kan krijgen. Budget en financien zijn dus geen speler in deze.
Ik zal het meeste rijden op CPZ en nurburgring alsook op de betere backroads.
Porsche draadje staat in offtopic.
BMW E34 als circuitbrander
-
BMW E34 als circuitbrander
Laatst gewijzigd door HSR op 26 apr 2008, 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- Stéphane
- Niels
- Auto: Prius+
- Paskal
- Auto: meerdere
Heb idd ook zo'n circuit-apparaat in de vorm van een 525 24v. Vandaag weer eens van stal gehaald om morgen uit te laten op de Ring. Ff een nieuwe radiateur erin gezet en nu kan ie weer vooruit. Uiteraard even proef gereden na zo'n tijd lang stilstaan, maar het blijft genieten met die wagen. De balans is echt heerlijk ook al zit er geen supersportief onderstel onder (Bilstein B8 + Apex-veren).
[img::]http://www.ring-world.nl/Foto's/Mijn%20 ... e/bmw5.jpg[/img]
In combi met een kortere bak en het beperktere gewicht door de compleet lege auto gaat het toch wel lekker vooruit. Rij er niks langzamer mee op de Ring als met de 205 16V met 155 paardjes. Rij er nu zelf 2 jaarkes mee op de Ring en dat bevalt uitermate goed. Tot op heden geen stukken gehad muv de radiateur en daardoor kost het Ringen ook niet de wereld.
Desondanks staat ie wel te koop want in plaats van beide e34's (de 535 gaat er dus ook uit) gaat er wat anders komen.
[img::]http://www.ring-world.nl/Foto's/Mijn%20 ... e/bmw5.jpg[/img]
In combi met een kortere bak en het beperktere gewicht door de compleet lege auto gaat het toch wel lekker vooruit. Rij er niks langzamer mee op de Ring als met de 205 16V met 155 paardjes. Rij er nu zelf 2 jaarkes mee op de Ring en dat bevalt uitermate goed. Tot op heden geen stukken gehad muv de radiateur en daardoor kost het Ringen ook niet de wereld.
Desondanks staat ie wel te koop want in plaats van beide e34's (de 535 gaat er dus ook uit) gaat er wat anders komen.