335 D
-
335 D
hij komt de 335 D.
word net gebeld door de dealer de 335 d is leverbaar vanaf september.
286 pk / 580 nm/ 0-100 6,2 sec
zit nu heel erg te twijfelen !!!
wat zal ik doen???
een 335 d touring/sedan bestellen met sport pakket in een donkere kleur met terracotta leer,of gewoon in de 535d blijven rijden??
word net gebeld door de dealer de 335 d is leverbaar vanaf september.
286 pk / 580 nm/ 0-100 6,2 sec
zit nu heel erg te twijfelen !!!
wat zal ik doen???
een 335 d touring/sedan bestellen met sport pakket in een donkere kleur met terracotta leer,of gewoon in de 535d blijven rijden??
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
DAs wel waar, maar ik heb wel eens sprintje ook bij >200km/h plus gedaan op de 31 in Duitsland, die diesels kunnnen dat toch meer dan aardig bijsloffen, althans ik dacht met de M3 wel even te kunnen knallen, dat doet ie ook wel, alleen die fuc....ing diesels blijven toch echt wel in de buurt hoor, waarvoor hulde!
- Downforce Dennis
Romo,
ik wil je toch even tegenspreken in dat vergelijk tussen diesel en benzinemotoren. Persoonlijk zou ik een x35i nooit met een x35d vergelijken. Allemaal mooi en wel dat koppel en dat vermogen maar de manier waarop, daar wringt het voor mij. Rust een benzinemotor van hetzelfde caliber uit met een variabele turbo + intercooler, dan heb je een vergelijk...
Atmo benzine vs atmo diesel, klaar...
Diesel is en blijft voor tractoren en vrachtwagens...
IMHO he, niettemin dat ik een 535d en een 335d brute bakken vind. Maar de charme en de agiliteit van een auto met benzinemotor zal een diesel nooit kunnen evenaren. Blokken zijn een pak zwaarder, en de sound is ruk...
Een M3 en een 335d vergelijken vind ik dus onzin.
no offence op niemand, maar misschien kan iemand het tegendeel bewijzen en me kan overtuigen?
ik wil je toch even tegenspreken in dat vergelijk tussen diesel en benzinemotoren. Persoonlijk zou ik een x35i nooit met een x35d vergelijken. Allemaal mooi en wel dat koppel en dat vermogen maar de manier waarop, daar wringt het voor mij. Rust een benzinemotor van hetzelfde caliber uit met een variabele turbo + intercooler, dan heb je een vergelijk...
Atmo benzine vs atmo diesel, klaar...
Diesel is en blijft voor tractoren en vrachtwagens...
IMHO he, niettemin dat ik een 535d en een 335d brute bakken vind. Maar de charme en de agiliteit van een auto met benzinemotor zal een diesel nooit kunnen evenaren. Blokken zijn een pak zwaarder, en de sound is ruk...
Een M3 en een 335d vergelijken vind ik dus onzin.
no offence op niemand, maar misschien kan iemand het tegendeel bewijzen en me kan overtuigen?
- Arthur
- Auto: Nr.51
-
- Auto: Fun Damn Mentally
- romo
- RVV
22 jaar geleden ofzo de 524td 115 pk IEDEREEN was onder de indruk, beter en sneller kon haast niet voor een diesel.
6 jaar geleden ofzo de 330d 184pk IEDEREEN was onder de indruk, beter en sneller kon haast niet voor een diesel.
Nu heb je een 335d 286pk, IEDEREEN is onder de indruk beter en sneller kan haast niet door een diesel.
WAT's next ?
350 pk, 400 pk over een paar jaar ?
6 jaar geleden ofzo de 330d 184pk IEDEREEN was onder de indruk, beter en sneller kon haast niet voor een diesel.
Nu heb je een 335d 286pk, IEDEREEN is onder de indruk beter en sneller kan haast niet door een diesel.
WAT's next ?
350 pk, 400 pk over een paar jaar ?
- RVV
Ik zie eerlijk gezegd niet echt het voordeel van een 286pk diesel. Oke ik snap best dat het leuk is om een hele snelle auto te hebben, maar dan zijn er toch ook betere benzine alternatieven ?
Ik vond voor alledag de 120d met 163pk al snel genoeg aanvoelen. Een diesel is toch een economische motor ? volgas een 335d op zijn staart trappen is volgens mij ook niet meer voordelig.
Ik vond voor alledag de 120d met 163pk al snel genoeg aanvoelen. Een diesel is toch een economische motor ? volgas een 335d op zijn staart trappen is volgens mij ook niet meer voordelig.
-
Rico, ik denk dat EEN grote verschil is met een even zwaarvermogende benzine motor, dat je ook relatief zuinig kan rijden als het moet.
En het is maar net wat je wil. De een vindt die bult koppel die moeiteloos bij 2000 rpm opgebracht wordt schitterend, de ander wil een benzinemotor hoog in de toeren jagen.
Persoonlijk vind ik een bult koppel bij 5-serie en groter eigenlijk beter bij de auto passen. Automaatje erbij. Lekker met de trein, om het met Hielke te zeggen.
En het is maar net wat je wil. De een vindt die bult koppel die moeiteloos bij 2000 rpm opgebracht wordt schitterend, de ander wil een benzinemotor hoog in de toeren jagen.
Persoonlijk vind ik een bult koppel bij 5-serie en groter eigenlijk beter bij de auto passen. Automaatje erbij. Lekker met de trein, om het met Hielke te zeggen.

- RVV
stefan van der burgh schreef:Rico, ik denk dat EEN grote verschil is met een even zwaarvermogende benzine motor, dat je ook relatief zuinig kan rijden als het moet.
Stefan over dat zuinige rijden, daar ben ik niet van overtuigd, dan koop je geen 335d maar is een 330d met ook 231pk veel verstandiger, of in het geval van een 5 serie kun je zelfs een 2,5 liter diesel 6 in lijn nemen.
En wat betreft het koppel veel kracht onderin, maakt het voor de snelheidsbeleving niet veel uit of je een 330d hebt of een 335d, beide auto's voelen heel snel aan vanaf 2000 toeren. Op papier zal de 335d een stukje sneller zijn maar dat is IRL nauwelijks merkbaar denk ik. Het landschap gaat wat sneller aan je voorbij.
Ik vind het prima dat BMW met zulke voorruit strevende dieseltechniek komt, en de diesel liefhebbers zullen smullen van het idee om 286pk in een middenklasser te hebben, maar zeg nou zelf heeft een 3 liter diesel meer dan 230pk nodig ? koppel is er altijd genoeg en daar koop je uiteindelijk toch een diesel voor.
Dan blijf ik erbij dat als je veel vermogen wilt hebben beter een dikke benzine kunt kiezen en desnoods een 335i wil je binnen dezelfe club blijven.
-
- romo
Ach, irl hangt het gewoon af van de hoeveelheid pecunia`s die je hebt c.q. wil besteden c.q. hoeveel consumptief krediet je kan opnemen, hoeveel km je rijdt, heb je en lease bak enz enz
Wat ik hoop; moge de benzine motor ook nog eens zo`n revolutie meemaken! Dus directe benzine, piezo gestuurde, -inspuiting, turbo`s, noem maar op.
Gaat toch wel een beetje die kant op, kleine motoren, met veel power, om maar aan de emisie eisen te voldoen, VW 1,4 met 170 PK geloof ik, what`s next?
Wat ik hoop; moge de benzine motor ook nog eens zo`n revolutie meemaken! Dus directe benzine, piezo gestuurde, -inspuiting, turbo`s, noem maar op.
Gaat toch wel een beetje die kant op, kleine motoren, met veel power, om maar aan de emisie eisen te voldoen, VW 1,4 met 170 PK geloof ik, what`s next?
- Downforce Dennis
die VW is wel turbo'ed dacht ik he?
kijk eens naar al die aftermarket turbo boys... www.projekt-e36.de haalt 450pk uit een 2.5l M50 blokkie en rijdt er elke dag mee naar zijn werk en terug...
Het gewicht van een dieselmotor zal altijd in zijn nadeel blijven spelen. En hoogtoerig zal ie ook nooit worden omwille van de meertraps inspuiting...
kijk eens naar al die aftermarket turbo boys... www.projekt-e36.de haalt 450pk uit een 2.5l M50 blokkie en rijdt er elke dag mee naar zijn werk en terug...
Het gewicht van een dieselmotor zal altijd in zijn nadeel blijven spelen. En hoogtoerig zal ie ook nooit worden omwille van de meertraps inspuiting...
- markk
Als je goedkoop wilt rijden moet je een Fiat Panda diesel nemen. Wil je leuk speelgoed dan kom je op BMW M spul, Porsche's, EVO's, etc. uit.
Rest is oefenloos compromis spul en het net niet. Relatief zuinig, toch redelijk sportief, snel, maar ook comfi genoeg als lange afstand reiswagen. Leuk allemaal maar het blijven compromissen.
Mark.
Rest is oefenloos compromis spul en het net niet. Relatief zuinig, toch redelijk sportief, snel, maar ook comfi genoeg als lange afstand reiswagen. Leuk allemaal maar het blijven compromissen.
Mark.