ff voorstellen; Rich
- Rich
- Berichten: 292
- Lid geworden op: 16 apr 2008, 12:27
- Locatie: Hillegom
ff voorstellen; Rich
Hoi, mijn naam is Richard Ludwig, woon in Hillegom en mijn bouwjaar is 1969. Ik werk bij TomTom in Amsterdam als projectmanager.
Ik ben die andere gozer met zo’n oude Supra die afgelopen zaterdag op CPZ vrijrijden was waar Jeroen het in zijn voorstelrondje over had. Onze suups lijken best wel veel op elkaar, maar er zijn toch ook wel aardig wat verschillen. Mijn Supra komt uit ’91, ik ben de 3e eigenaar en hij is destijds op mijn verjaardag op kenteken gezet, lachen he?
Het lijkt me hier een gezellig forum met de nodige serieuze ondertoon en aangezien we van plan zijn vaker ’t circuit op te gaan leek ons dit wel een mooi forum om ervaringen te delen.
Bij deze mijn verbouw lijstje:
(btw, Jeroen en ik doen al ons verbouw/tuningswerk helemaal zelf, alleen voor apk en banden gaan we naar een garage.)
motor:
1.5jz (1jz kop, 2jz onderblok > 3.0ltr)
Filter: Apexi, custom cold air box
turbo: Sound Performance SP67 67mm .68 hot side
intercooler: HKS S-type
blow off valve: HKS SSQ
uitlaatspruitstuk: Stryder tubular rvs T4 flens
externe wastegate: 50mm met screamer pijp
uitlaat: 3" open, Apexi rvs
alu poulie set
electrische fans: (2x pusher, 1x pull)
brandstofpompen: 2x Walbro GSL392 255ltr/h high pressure (1x in-tank, 1x in-line op een aparte voedingsleiding welke turbodruk geschakeld is)
injectoren: SARD 800cc side feed
brandstofdrukregelaar: Aeromotive, instelbaar, met meter
ecu: Blitz
motormanagement: Greddy Emanage Blue
wideband controller/meter: AEM uego (data feed gaat in de Greddy)
boostcontroller: Apexi AVC-R
en uiteraard de benodigde meters om het een en ander in de gaten te houden
aandrijflijn:
vliegwiel: Fidanza licht gewicht, aluminium
koppeling: Stage 3 sports clutch
custom short shift schakelpook
aandrijfas: aluminium, uit één stuk
differentieel: Torsen
ophanging:
schokbrekers: Koni geel instelbaar
veren: Eibach 35mm verlaging
stabi’s: Suspension Techniques voor & achter
spoor armen achter: LIPP
veerpootbrug: Cusco voor & achter en op subframe
remmen voor: Brembo GT big brake kit
remmen achter: standaard
remleidingen: Goodridge staalomvlochten
RK full poly bushing kit ter vervanging van alle rubbers
voorwielen/banden 17” 8J, 245
achterwielen/banden 17” 9J, 255
Deze set-up heb ik nog niet op de dyno gehad, dat staat wel in de planning, maar ik ben nog niet helemaal klaar met fijn-tunen. Dat bleek afgelopen zaterdag ook; sommige delen van de map zijn nog net ff te rijk, misschien volgende keer ff loggen en wat wijzigingen doorvoeren.
De turbodruk staat nu afgeregeld op 1,2bar, da’s aan de lage/veilige kant, daar zit nog marge in, maar ik wil eerst de fuelmap 100% goed hebben en een knocklight inbouwen voor de turbodruk verder omhoog gaat. Anywayz, met deze druk en op 98 van de pomp heeft ie zo tegen de 400pk op de wielen. De goal is om 500pk op de wielen te krijgen op gewone 98 bezine.
Wat pics:
[IMG:1024:683]http://i137.photobucket.com/albums/q230 ... 008_03.jpg[/img]
[IMG:1024:768]http://i137.photobucket.com/albums/q230 ... G_0004.jpg[/img]
Ik ben die andere gozer met zo’n oude Supra die afgelopen zaterdag op CPZ vrijrijden was waar Jeroen het in zijn voorstelrondje over had. Onze suups lijken best wel veel op elkaar, maar er zijn toch ook wel aardig wat verschillen. Mijn Supra komt uit ’91, ik ben de 3e eigenaar en hij is destijds op mijn verjaardag op kenteken gezet, lachen he?
Het lijkt me hier een gezellig forum met de nodige serieuze ondertoon en aangezien we van plan zijn vaker ’t circuit op te gaan leek ons dit wel een mooi forum om ervaringen te delen.
Bij deze mijn verbouw lijstje:
(btw, Jeroen en ik doen al ons verbouw/tuningswerk helemaal zelf, alleen voor apk en banden gaan we naar een garage.)
motor:
1.5jz (1jz kop, 2jz onderblok > 3.0ltr)
Filter: Apexi, custom cold air box
turbo: Sound Performance SP67 67mm .68 hot side
intercooler: HKS S-type
blow off valve: HKS SSQ
uitlaatspruitstuk: Stryder tubular rvs T4 flens
externe wastegate: 50mm met screamer pijp
uitlaat: 3" open, Apexi rvs
alu poulie set
electrische fans: (2x pusher, 1x pull)
brandstofpompen: 2x Walbro GSL392 255ltr/h high pressure (1x in-tank, 1x in-line op een aparte voedingsleiding welke turbodruk geschakeld is)
injectoren: SARD 800cc side feed
brandstofdrukregelaar: Aeromotive, instelbaar, met meter
ecu: Blitz
motormanagement: Greddy Emanage Blue
wideband controller/meter: AEM uego (data feed gaat in de Greddy)
boostcontroller: Apexi AVC-R
en uiteraard de benodigde meters om het een en ander in de gaten te houden
aandrijflijn:
vliegwiel: Fidanza licht gewicht, aluminium
koppeling: Stage 3 sports clutch
custom short shift schakelpook
aandrijfas: aluminium, uit één stuk
differentieel: Torsen
ophanging:
schokbrekers: Koni geel instelbaar
veren: Eibach 35mm verlaging
stabi’s: Suspension Techniques voor & achter
spoor armen achter: LIPP
veerpootbrug: Cusco voor & achter en op subframe
remmen voor: Brembo GT big brake kit
remmen achter: standaard
remleidingen: Goodridge staalomvlochten
RK full poly bushing kit ter vervanging van alle rubbers
voorwielen/banden 17” 8J, 245
achterwielen/banden 17” 9J, 255
Deze set-up heb ik nog niet op de dyno gehad, dat staat wel in de planning, maar ik ben nog niet helemaal klaar met fijn-tunen. Dat bleek afgelopen zaterdag ook; sommige delen van de map zijn nog net ff te rijk, misschien volgende keer ff loggen en wat wijzigingen doorvoeren.
De turbodruk staat nu afgeregeld op 1,2bar, da’s aan de lage/veilige kant, daar zit nog marge in, maar ik wil eerst de fuelmap 100% goed hebben en een knocklight inbouwen voor de turbodruk verder omhoog gaat. Anywayz, met deze druk en op 98 van de pomp heeft ie zo tegen de 400pk op de wielen. De goal is om 500pk op de wielen te krijgen op gewone 98 bezine.
Wat pics:
[IMG:1024:683]http://i137.photobucket.com/albums/q230 ... 008_03.jpg[/img]
[IMG:1024:768]http://i137.photobucket.com/albums/q230 ... G_0004.jpg[/img]
- Rich
- Berichten: 292
- Lid geworden op: 16 apr 2008, 12:27
- Locatie: Hillegom
- Nutkees
- Berichten: 4293
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
- Auto: Dodge Viper
- Locatie: Middenmeer
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Elmar
- Berichten: 4519
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30
De andere Supra man.
Weet niet of Jeroen je hier al op had gewezen.
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... deo#249614
Weet niet of Jeroen je hier al op had gewezen.
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... deo#249614
- Jeroen van Emmerik
- Berichten: 665
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 17:09
- Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992
- Rich
- Berichten: 292
- Lid geworden op: 16 apr 2008, 12:27
- Locatie: Hillegom
Hoi Kees, een bekende van supras.nlFlatline schreef:leuk man die supras!!!!!
Ook lekker dat er weer wat mensen bij komen met kennis van zaken, helemaal omdat ik zelf straks een 2jz-gte in een datsun ga proppen. Enige ervaring met dergelijke motoren is dan wel fijn.....
Voor de rest een puike wagen hoor!

In een 280 of 240 ofzo?
En nog een bekendeKnot schreef:Welkom!
Je bent ook wel bekend op supra.nl denk ik zo?
1.5JZ setup is niet verkeerd 8)

Thanx man! Die had ik inderdaad al op m'n klaptop gedownload. Top!Elmar schreef:De andere Supra man.
Weet niet of Jeroen je hier al op had gewezen.
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... deo#249614
- Nutkees
- Berichten: 4293
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
- Auto: Dodge Viper
- Locatie: Middenmeer
Hoi Kees, een bekende van supras.nlRich schreef:Flatline schreef:leuk man die supras!!!!!
Ook lekker dat er weer wat mensen bij komen met kennis van zaken, helemaal omdat ik zelf straks een 2jz-gte in een datsun ga proppen. Enige ervaring met dergelijke motoren is dan wel fijn.....
Voor de rest een puike wagen hoor!

In een 280 of 240 ofzo?
In een 260z....
- Rich
- Berichten: 292
- Lid geworden op: 16 apr 2008, 12:27
- Locatie: Hillegom
nou, toch bijna raak!Flatline schreef:Rich schreef:Hoi Kees, een bekende van supras.nlFlatline schreef:leuk man die supras!!!!!
Ook lekker dat er weer wat mensen bij komen met kennis van zaken, helemaal omdat ik zelf straks een 2jz-gte in een datsun ga proppen. Enige ervaring met dergelijke motoren is dan wel fijn.....
Voor de rest een puike wagen hoor!![]()
In een 280 of 240 ofzo?
In een 260z....

- Fietsbel
- Berichten: 448
- Lid geworden op: 19 apr 2007, 18:23
- Locatie: Supra MKiV Boostlogic T61
Heya, welkom 8)Rich schreef:Hoi Kees, een bekende van supras.nlFlatline schreef:leuk man die supras!!!!!
Ook lekker dat er weer wat mensen bij komen met kennis van zaken, helemaal omdat ik zelf straks een 2jz-gte in een datsun ga proppen. Enige ervaring met dergelijke motoren is dan wel fijn.....
Voor de rest een puike wagen hoor!![]()
In een 280 of 240 ofzo?
En nog een bekendeKnot schreef:Welkom!
Je bent ook wel bekend op supra.nl denk ik zo?
1.5JZ setup is niet verkeerd 8)![]()
Thanx man! Die had ik inderdaad al op m'n klaptop gedownload. Top!Elmar schreef:De andere Supra man.
Weet niet of Jeroen je hier al op had gewezen.
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... deo#249614
- Ronald Snijders
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 13 nov 2007, 20:13
- Locatie: Klazienaveen
- Booooh
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: jessedehaan en 2 gasten