Ferdi's ACS chip draad
- Sperdy
Beste Tom,
Het verhaal om Sander S. ken ik niet Tom. Klaarbijkelijk ligt er iets gevoelig vanuit een verleden? Is het zo iets? Dat begrijp ik nu. Ik heb een ontzettend leuke dag gehad op het laatste DF Zandvoort dagje, toen nog in mijn Works.
De reacties van de twee BMW, van het oude model, M3 pubers: Dennis de Pennis en Romio zijn werkelijk buiten iedere proportie. En ja, dit is voor het eerst dat ik ook persoonlijk ben naar Dennis en Romo, en terecht zeg. Alleen omdat ik nog niet kan melden dat er een offcieel Wiener Schnitsel chippie in zit. Ik heb geen moment overwogen om daarover iets te vertellen, het is niet eens issue. Doet er echt helemaal niet toe. Lees ik met verbazing vanmiddag allerlei aantijgingen naar mij toe in deze draad. Hoor ik van Wouter81 dat er maar een ban moet komen.
En ik zit me nog te verdedigen ook zeg.
Echt, dat gaat veel te ver en deze wijze van omgaan past ook helemaal niet bij mij.
Ferdinand
Het verhaal om Sander S. ken ik niet Tom. Klaarbijkelijk ligt er iets gevoelig vanuit een verleden? Is het zo iets? Dat begrijp ik nu. Ik heb een ontzettend leuke dag gehad op het laatste DF Zandvoort dagje, toen nog in mijn Works.
De reacties van de twee BMW, van het oude model, M3 pubers: Dennis de Pennis en Romio zijn werkelijk buiten iedere proportie. En ja, dit is voor het eerst dat ik ook persoonlijk ben naar Dennis en Romo, en terecht zeg. Alleen omdat ik nog niet kan melden dat er een offcieel Wiener Schnitsel chippie in zit. Ik heb geen moment overwogen om daarover iets te vertellen, het is niet eens issue. Doet er echt helemaal niet toe. Lees ik met verbazing vanmiddag allerlei aantijgingen naar mij toe in deze draad. Hoor ik van Wouter81 dat er maar een ban moet komen.
En ik zit me nog te verdedigen ook zeg.
Echt, dat gaat veel te ver en deze wijze van omgaan past ook helemaal niet bij mij.
Ferdinand
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Maakt mij niet uit of je wel of niet gebanned wordt. Ik begrijp alleen niet waarom een volwassen iemand zulke fabeltjes verzint
, je hebt misschien die Sander S. geschiedenis niet meegekregen maar ik begrijp werkelijk waar niet wat de lol is in zulke verhaaltjes op te hangen. Ik vind ook dat zoiets het forum schaadt. Ik kom hier bijzonder graag, vanwege het niveau en de kennis van de mensen hier. Er zijn zat autofora en -sites maar 9 op de 10 is puberaal van niveau. Dat is wat mij hier zo bevalt, het hoge niveau (met natuurlijk zo nu en dan een geintje). Door dit soort nepdiscussies wordt het aardig onderuit gehaald. Op een gegeven moment weet je niet meer wat je nou wel of niet moet geloven.
Maar goed, dat zal wel aan mij liggen.

Maar goed, dat zal wel aan mij liggen.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
-
Ik vind die felle reacties helemaal niet vreemd,vanaf de eerste tot de laatste post stoor ik me aan het overdreven,kwijlerige,onvolwassen commentaar over "the almighty 135i"...
Deze leugen dr overheen is gewoon niet goed te praten,en Fer benoem de felle reacties maar alsof ik/wij iets te compenseren hebben etc etc maar ik denk dat jij iets te compenseren hebt.
Je bent geloof ik 45,gedraag je daarnaar en verschuil dit kinderlijke gedrag niet achter een soort van "ikmaggraagstekenenklotenopditforum" mentaliteit....en wbt je opmerking dat men nu eindelijk iets te pakken heeft en fel gaat ageren,juist ik heb me redelijk gedragen terwijl ik dr zwaar aan ergerde nu dat ik merk dat erg veel mede forummers zich zwaar aan je taalgebruik/gedrag storen wil ik dit ook naar buiten ventileren.
Deze leugen dr overheen is gewoon niet goed te praten,en Fer benoem de felle reacties maar alsof ik/wij iets te compenseren hebben etc etc maar ik denk dat jij iets te compenseren hebt.
Je bent geloof ik 45,gedraag je daarnaar en verschuil dit kinderlijke gedrag niet achter een soort van "ikmaggraagstekenenklotenopditforum" mentaliteit....en wbt je opmerking dat men nu eindelijk iets te pakken heeft en fel gaat ageren,juist ik heb me redelijk gedragen terwijl ik dr zwaar aan ergerde nu dat ik merk dat erg veel mede forummers zich zwaar aan je taalgebruik/gedrag storen wil ik dit ook naar buiten ventileren.
- Sperdy
Beste Marc,Marc RS4 schreef:Ik vind die felle reacties helemaal niet vreemd,vanaf de eerste tot de laatste post stoor ik me aan het overdreven,kwijlerige,onvolwassen commentaar over "the almighty 135i"...
Wat is er allemaal aan de hand? En waarom slaan die wat overtrokken verhaaltjes van mij over mijn kleine BMW autootje, om naar een negatief beeld over mijn persoon? Lees mijn verhalen echt met een korrel zout. En Marc, als het je niet aan spreekt, lach er om en lees het gewoon niet.
Het is toch prima dat ik lekker, en smeuïg, met wat leuke en wat aangedikte zinnen en wat overdreven woorden en beschrijvingen, met heel veel zelfspot ook, de wat rare aneqdotes opschrijf van mij BMW-tje. Ik vind het leuk om die verhalen te schrijven, te zoeken naar nieuwe woorden. Steeds weer een andere sfeer te geven aan een verhaal, aan een post.
Maar, ik luister natuurlijk wel en misschien heb je hier ook wel een belangrijk punt. Ik denk ook dat ik niet de die-hard DF-er ben, en dat ik, met mijn relativerende kijk, ook op mijzelf, toch niet helemaal aansluit bij de DF-ers. Een echte hardcore autoliefhebber ben ik niet, wel een gemiddelde consument.
Laten we de strijdbijl begraven. Dit zeg ik ook naar Dennis en Romo. Wat een hetze, ik heb helemaal niets tegen jullie, vanzelfsprekend niet. Maar ik ben mij te weinig bewust van de effecten van mijn bijdragen hierop het DF. Misschien dat het inderdaad beter is dat ik mij wat minder vaak meldt.
Vele groeten, Ferdinand
-
- Auto: Fun Damn Mentally
GEEN GEIN:Rico v Velzen schreef:Even weer on topic.. is de tuning voor de 335i wel gewoon leverbaar ?
En zoja wat is dan het verschil tussen die tuning en die van de 135i ?
Is toch dezelfde motor ?
Vandaag kreeg ik dit mailtje:
364pk en 512Nm. Ik zie na m'n korte vakantie wel even, staat een auto klaar voor een proefrit blijkbaar.Chiptuning voor de BMW 335i, BLOEDSNEL!!! Kom hem testen bij Ziptuning !
2008-04-11
Ziptuning heeft een software programma ontwikkkeld om de BMW 335i te tunen in het motormanagement. De software aanpassing is een enorme verbetering en zal de BMW V8 wel eens kunnen verslaan. Koppel neemt toe met 112Nm toe, wat een enorm verschil is. Het vermogen neemt met 58pk toe. Het koppel komt na de tuning bij een lager toerental, namelijk 2900 toeren.
Topsnelheid is niet meer begrensd op 250.
300 is goed mogelijk als je maar genoeg ruimte hebt.
Bij normaal gebruik neemt het brandstofverbruik af met -0.72 op 100 kilometer.
Deze tuning is te testen bij Ziptuning, u kunt een testrit maken met onze 335i getuned. Dan kunt u zelf ervaren wat een gruwelijk KANON deze 3 serie word na tuning, SNELLER dan de M3 V8!
Rijervaringen van Ziptuning klanten:
Beste ziptuning, Vorige week heb ik mijn bmw 335 bij jullie laten tunen, Ik heb netjes 300 km rustig aan gedaan en daarna heb ik het gaspendaal helemaal gevloerd, ik wist niet wat ik meemaakte. Je voelt vooral bij tussenacceleraties dat de auto zo veel sneller is geworden. Op de snelweg na een trajectcontrole kon een Porsche mij niet bijhouden....
Beste Ziptuning, Jullie hebben afgelopen week mijn 335i Coupe getuned. En ik heb er inmiddels 700 km mee gereden, maar wat een verschil. Ik kan er geen woorden voor vinden. Het is nu gewoon een super raket....
Bekijk gegevens van de Chiptuning Bmw 335i »
Bel voor meer informatie met 030 238 75 75
-
Allereerst wil ik even kwijt dat ik het wel van de nodige moed vind getuigen dat Ferdinand zich nu niet verstopt.
Verder geeft hij inmiddels volmondig toe dat hij nog geen AC Schnitzer chip heeft maar die gaat er dus wel komen.
Dat gezegd hebbende, mis ik echter wel zijn formele verontschuldiging aan de andere forumbezoekers voor de ontstane commotie en zie ik in plaats daarvan wel een uitgebreide poging om zijn handelwijze te relativeren en te bagatelliseren.
En omdat Ferdinand blijkbaar in het geheel niet op de hoogte is van het Sander S. verhaal (dat is door het Modteam dan ook zeer grondig opgeruimd) en daarnaast blijkbaar onderschat dat hij sommige subtiel bedoelde overdrijvingen, steken onder water en verbale uitdagingen op het internet nooit zo over kan brengen als hij het in zijn hoofd bedoelde (internet is daarvoor echt te plat) gaat dit verhaal jammer genoeg niet tot een snel en alsnog gelukkig einde komen.
Ik hoop dan ook dat deze discussie alsnog op een bevredigende manier tot een goed einde kan worden gebracht en dat het nemen van 'strafmaatregelen' door het Modteam niet nodig zal blijken te zijn.
Op een persoonlijke noot wil ik dit nog even kwijt:
Ferdinand, je hebt inmiddels hopelijk wel door dat er hier niet alleen maar doorsnee autoliefhebbers zitten, maar ook een behoorlijk aantal mensen die bijzonder fanatiek zijn in hun beleveing van alles wat met (vooral snelle) auto's te maken heeft.
Die vinden het niet fijn als iemand zegt dat hij in Duitsland een tuningchip in zijn auto heeft laten inbouwen wat een sloot geld gekost heeft, wat dan achteraf gewoon niet waar blijkt te zijn.
Dat je dat later nog wel gaat laten doen is dan van geen belang meer, wat telt is dat je het vertrouwen van die mensen beschaamd hebt.
En als je dan weet dat Sander S. dat ook deed maar dan nog vele malen erger tot het verzinnen van een eigen bedrijf en een overname van een BMW dealerbedrijf aan toe, dan kun je misschien begrijpen waarom dat hier zo gevoelig ligt.
Een grapje maken of op bepaalde in de planning staande zaken vooruit lopen mag, zolang je zelf tijdig en heel duidelijk laat weten dat het niet waar is wat je tot dan gezegd hebt of dat het zover nog niet is.
Maar een grapje maken en daaruit volgend andere mensen al uitdagend en een beetje pestend het gevoel geven dat je meer bent dan hun alleen maar omdat jij iets aparts hebt terwijl dat helemaal niet zo is, gaat dan helemaal niet goed vallen als uitkomt dat je gelogen hebt, zeker niet als je los daarvan ook nog laat weten dat je twijfelt aan andermans integriteit.
Dit is hopelijk voor jou een goede leerschool geweest waarvan je achteraf kunt zeggen dat je het niet nog eens zo zou doen.
Maar als je gewoon stug vol blijft houden dat het allemaal best wel meeviel en dat iedereen hier maar tegen een geintje moet kunnen, dan onderschat je de ernst van de situatie en is het inderdaad misschien maar beter dat je je hier voorlopig niet meer zo vaak laat zien zoals je zelf al aangaf.
Verder geeft hij inmiddels volmondig toe dat hij nog geen AC Schnitzer chip heeft maar die gaat er dus wel komen.
Dat gezegd hebbende, mis ik echter wel zijn formele verontschuldiging aan de andere forumbezoekers voor de ontstane commotie en zie ik in plaats daarvan wel een uitgebreide poging om zijn handelwijze te relativeren en te bagatelliseren.
En omdat Ferdinand blijkbaar in het geheel niet op de hoogte is van het Sander S. verhaal (dat is door het Modteam dan ook zeer grondig opgeruimd) en daarnaast blijkbaar onderschat dat hij sommige subtiel bedoelde overdrijvingen, steken onder water en verbale uitdagingen op het internet nooit zo over kan brengen als hij het in zijn hoofd bedoelde (internet is daarvoor echt te plat) gaat dit verhaal jammer genoeg niet tot een snel en alsnog gelukkig einde komen.
Ik hoop dan ook dat deze discussie alsnog op een bevredigende manier tot een goed einde kan worden gebracht en dat het nemen van 'strafmaatregelen' door het Modteam niet nodig zal blijken te zijn.
Op een persoonlijke noot wil ik dit nog even kwijt:
Ferdinand, je hebt inmiddels hopelijk wel door dat er hier niet alleen maar doorsnee autoliefhebbers zitten, maar ook een behoorlijk aantal mensen die bijzonder fanatiek zijn in hun beleveing van alles wat met (vooral snelle) auto's te maken heeft.
Die vinden het niet fijn als iemand zegt dat hij in Duitsland een tuningchip in zijn auto heeft laten inbouwen wat een sloot geld gekost heeft, wat dan achteraf gewoon niet waar blijkt te zijn.
Dat je dat later nog wel gaat laten doen is dan van geen belang meer, wat telt is dat je het vertrouwen van die mensen beschaamd hebt.
En als je dan weet dat Sander S. dat ook deed maar dan nog vele malen erger tot het verzinnen van een eigen bedrijf en een overname van een BMW dealerbedrijf aan toe, dan kun je misschien begrijpen waarom dat hier zo gevoelig ligt.
Een grapje maken of op bepaalde in de planning staande zaken vooruit lopen mag, zolang je zelf tijdig en heel duidelijk laat weten dat het niet waar is wat je tot dan gezegd hebt of dat het zover nog niet is.
Maar een grapje maken en daaruit volgend andere mensen al uitdagend en een beetje pestend het gevoel geven dat je meer bent dan hun alleen maar omdat jij iets aparts hebt terwijl dat helemaal niet zo is, gaat dan helemaal niet goed vallen als uitkomt dat je gelogen hebt, zeker niet als je los daarvan ook nog laat weten dat je twijfelt aan andermans integriteit.
Dit is hopelijk voor jou een goede leerschool geweest waarvan je achteraf kunt zeggen dat je het niet nog eens zo zou doen.
Maar als je gewoon stug vol blijft houden dat het allemaal best wel meeviel en dat iedereen hier maar tegen een geintje moet kunnen, dan onderschat je de ernst van de situatie en is het inderdaad misschien maar beter dat je je hier voorlopig niet meer zo vaak laat zien zoals je zelf al aangaf.
- Downforce Dennis
-
GtRene @ PC SjipskoperMisschien dat het inderdaad beter is dat ik mij wat minder vaak meldt.

Chip of niet het is een kek bakkie. Het was leuker geweest als je het op 1 april had gepost.
Kan me er verder niet druk om maken. Vind de bijdragen van jou over het algemeen prima trouwens.
& Fokking hell ik moet ook een 135 met chip tzt.
N.
-
leonard schreef:@ Dexter
Je hebt het weer D-F waardig omschreven!!!
Wat mij betreft, aanpakken die dromers/fantasten!!!!!!
[IMG:400:278]http://i171.photobucket.com/albums/u298 ... i/King.jpg[/img]
Inderdaad Nandor.

-
-
Re: 135i ACS
Ferdinand schreef:
En daar stond ze. Net zo mooi als voorheen, alsof er niets gebeurd was. Maar dat was er wel: 'she's the devil in disguise...'. Instappen, kijken, nee.. alles is hetzelfde. Ding in die gleuf (vind dat nog steeds een raar ding) en startknop en, aan.. Beetje gas, en o, ze klinkt wel wat brutaler zeg? Ietsje, maar wel waarneembaar. En daar ging ik..
Het rijden in met 360pk (en ruim 500NM) is alsof je in een achtbaan zit. De rijbeleving is vreemdgenoeg heel sterk verwand aan de 300pk versie, alleen is alles een enorme stap meer. Eigenlijk, zeg ik je eerlijk, was mijn eerste indruk dat het iets te veel van het goede was (maar nu vind ik het wel leuk). Accelereren gaat nog harder, voor je gevoel veel harder en directer. De auto is ook gemener geworden. Ik weet niet of dat gevoel ook echt iets zegt over de werkelijke versnelling. Maar vanaf pakweg 3000 tpm, krijg je een extra klap in je rug, die de standaard 135i niet heeft. Met grote klappen stormt ze naar de 220, 240, 50, 260, 270 ... toen durfde ik niet meer, maar het blok was helemaal niet in ademnood. In iedere versnelling, op elk gewenst moment, is er vermogen. Veel vermogen en exreem veel trekkracht.
Wat de standaard 135i al heeft, maar nu nog veel meer, is het grote gemak waarmee die klappen maakt naar absurde snelheden. De versnelling van 160km/u naar 180km/u is gelijk aan die van 230km/u naar 250km/u. Misschien zijn jullie dat gewend hier op het forum, maar ik niet.
...
????
Ik snap er niks meer van.
Als je het zo kan omschrijven en het is niet waar????? Wat ben je dan????...............
-
+1 voor Nandor,
Ferdinand z'n manier van praten over zijn 135i vond ik eigenlijk wel grappig. Zoals hij al eerder in een post had geschreven...'ik ben een groot kind' en zo las ik zijn posts ook iedere keer.
Vind het jammer dat evt gelogen zou zijn. Wat ik minstens zo gênant vind, is de manier waarop getackeld wordt en een aantal forumleden als hyena's er bovenop springen.
Ik vind het allemaal weinig stijlvol tov elkaar.
Ferdinand z'n manier van praten over zijn 135i vond ik eigenlijk wel grappig. Zoals hij al eerder in een post had geschreven...'ik ben een groot kind' en zo las ik zijn posts ook iedere keer.
Vind het jammer dat evt gelogen zou zijn. Wat ik minstens zo gênant vind, is de manier waarop getackeld wordt en een aantal forumleden als hyena's er bovenop springen.
-
Ja, weinig stijlvol maar een draadje bewust vol liegen getuigd m.i. nu ook niet echt van mutualistisch respect.Marcel van Meerbeek schreef:+1 voor Nandor,