Ik lees net dat er alleen maar gelift hoeft te worden voor het Scheivlak???
Wie wil dit de 16e even voordoen, dan ga ik wel met een emmer popcorn langs de kant staan kijken.

Serieus, ik heb tijdens die licentiecursus wel eens op mijn teller gekeken, het kan met een gare Molenaar e30 met ongeveer 145-150km/u op de teller, maar dat is echt redelijk maximaal, als je Slotemaker volgas neemt (wat ook maar net kan met die auto's) kom je met ongeveer 180km/u op het hoogste punt aanstuiteren, insturen gaat met +/- 140km/u (in theorie zou dat toch ook gewoon met 145-150 moeten kunnen, maar dat zal wel het verschil zijn tussen iemand die er voor doorgeleerd heeft en iemand die dat niet gedaan heeft

).
Dan moet je met een E30 325i toch al behoorlijk remmen voor het Scheivlak, dus met de gemiddelde auto die tijdens DF circuitdagen rondrijdt zul je dan nog wel flink wat meer moeten remmen.
Ik zeg het alleen maar voordat iemand de sticky (jaja

) leest en denkt 'mooi, ik remde daar altijd, maar ga in mijn eerste rondje nou eens proberen of het ook volgas kan', want dat gaat dan niet echt goedkomen ben ik bang.
Oh ja, nog een kleine aanvulling: Hugenholz insturen kun je ook vanaf het midden van de baan doen, dat zou nauwelijks langzamer moeten zijn, als ik rij is dat zelfs sneller.
Helemaal naar rechts daar vind ik gewoon niet fijn, er wil nog wel eens een voorwiel blokkeren en als je dan helemaal langs de muur gaan heb je maar erg weinig ruimte over, als je in het midden blijft heb ik het idee dat je veel makkelijker laat kunt remmen en dus uiteindelijk ook wel iets harder kunt gaan. En je wordt in ieder geval niet ingehaald, ook niet onbelangrijk.