Hoe hard gaat het met je kilometerstand?
- RVV
Hoe hard gaat het met je kilometerstand?
Boeit het je iets dat je kilometers maakt met je eigen auto ? of hou je het bewust toch binnen de perken ? Ikzelf baal altijd wel een beetje als de kilometers erop vliegen, en dan bedoel ik van die domme vervoers kilometers ipv fun kilometers. Ik heb ook zoiets van dat een maagdelijke kilometerstand het langst het "nieuwe" auto gevoel geeft. veel kilometers is een teken van verval. Mee eens ?
- Kasteel
Vind het ook altijd wel zonde, de normale km's die je met een auto maakt. Pak meestal voor dom van a naar b vervoer gewoon een diesel hiermee, als ik echt alle km's die ik maak met me 'funauto' zou maken, zou ding iets van 35/40k maken, dat vind ik echt te zonde. Ten eerste heb je er minder plezier van en ten tweede gaat het hard achteruit met de waarde, waardoor je ding minder lang houdt.
Kan me er dus wel volledig mee instemmen wat je bedoelt. Denk zelf wel dat ik het minder zou hebben met een 'nieuwe' auto.
Kan me er dus wel volledig mee instemmen wat je bedoelt. Denk zelf wel dat ik het minder zou hebben met een 'nieuwe' auto.
- RVV
Kasteel dat bedoel ik ook. Nu heeft de M3 13000 kilometer gereden, maar ik zou het doodzonde vinden als ik in een jaar 30000/40000 er mee zou rijden. Dan is het gewoon na 2 jaar een auto met hoge kilometerstand. Aan alles merk je gewoon dat een auto een hoge kilomterstand heeft. De touring heeft nu dik 100000 km gereden. Er is niet in gescheurd, netjes bereden etc. En toch links en rechts interieur kraakjes, techniek is gewoon niet meer nieuw. Dat voel je in het rijden. De S3 had het toen ook, van buiten zag ie er nog als nieuw uit, maar met 113000 km op de teller voelde je gewoon aan alle kanten dat de techniek zijn allerbeste tijd had gehad.
Voor iemand anders voelt een auto met 100000 kilometer als nieuw aan, maar die merkt het wel als de auto 200000 kilomter heeft gereden. Dan is het vaak een vaatdoek. Bij wijze van spreke dan.
Voor iemand anders voelt een auto met 100000 kilometer als nieuw aan, maar die merkt het wel als de auto 200000 kilomter heeft gereden. Dan is het vaak een vaatdoek. Bij wijze van spreke dan.
- RVV
Ik kies er nu heel bewust voor om de M3 "te sparen" wat betreft kilometers, juist ook omdat ik geen zin heb in de lange termijn kosten, die toch ook weer aanzienlijk zullen zijn. Pak vaak de touring, die is de 100000 km grens toch al gepasseerd of daar straks 130000/150000 km op zal staan boeit qua waarde toch niet meer zoveel.
-
Ik probeer het een beetje in de perken te houden (ook vanwege afschrijving) alleen lukt het mij niet echt. Laatst moest ik ergens heen en was aan de late kant, tja, dan toch maar de bimmer. Ik probeer vervoer zoveel mogelijk met de Alfa te doen, maar als ze je beide aan staan te kijken op de oprit...
- Dennis Cavallino
Ik reed zo'n 40-65k per jaar, maar nu ga ik woon-werk reduceren en kan ik kiezen uit een aantal auto's voor fun, zakelijk en privé. Ideaal.
Ik rijd nu tijdelijk in een Golf 4 V5 automaat en dat ding maakt echt nooit km's, staat vaak heel lang stil, doordat hij van een oude dame is. Die auto voelt juist daardoor erg gaar aan, terwijl hij juist spik en span zou moeten zijn. Ik koop dus nooit meer een (VAG) auto die van een oud oma'tje is geweest.

Ik rijd nu tijdelijk in een Golf 4 V5 automaat en dat ding maakt echt nooit km's, staat vaak heel lang stil, doordat hij van een oude dame is. Die auto voelt juist daardoor erg gaar aan, terwijl hij juist spik en span zou moeten zijn. Ik koop dus nooit meer een (VAG) auto die van een oud oma'tje is geweest.
- Knot
Dat probleem heb ik dus ook.. .Tom schreef:Ik probeer het een beetje in de perken te houden (ook vanwege afschrijving) alleen lukt het mij niet echt. Laatst moest ik ergens heen en was aan de late kant, tja, dan toch maar de bimmer. Ik probeer vervoer zoveel mogelijk met de Alfa te doen, maar als ze je beide aan staan te kijken op de oprit...

- Maik
- Nero_Serpente
- Stéphane
Met mijn zwarte roadster sinds december inmiddels zo'n 10.000km gereden en met de Brabus sta ik op 38.000 na iets meer dan een jaar. En dan voor de Brabus ook nog 5000km minder omdat ik door mijn whiplash van de zwarte een tijdje weinig heb kunnen doen en zelfs met de trein ben gaan reizen (viel niet eens tegen trouwens
).
Ik let er verder niet zo veel op eigenlijk. Het komt zoals het komt.

Ik let er verder niet zo veel op eigenlijk. Het komt zoals het komt.
- Arthur
- Auto: Nr.51
-
Als je loopt te zeuren over 40d km per jaar, voor de fun. heb je echt een te dure auto onder je kont, en al helemaal als je tegen de garage kosten op ziet, van je auto. Het is een lekker gevoel als, buren en familie bij je omhoog kijken, maar als vrouw en kids moeten boeten voor paps te dure auto, is dat niet goed.
Ondanks dat ik 2x een Evo 9 zo kan aftikken, rij ik nog steeds in een leon cupra r, 3 j oud 130 d km, pak alle track day's mee. Dikke pret met die spaanse meuk.

Ondanks dat ik 2x een Evo 9 zo kan aftikken, rij ik nog steeds in een leon cupra r, 3 j oud 130 d km, pak alle track day's mee. Dikke pret met die spaanse meuk.
- RVV
- Jeroen Watermulder
Ik baal er ook wel van dat het zo snel gaat met de kilometers. Auto is van 4-11-2004 en heb er nu bijna 58.000 op staan.
Zit er nog steeds sterk aan te denken om er een goedkoop dieseltje naast te nemen voor de saaien A naar B tripjes. En dan niet voor de kosten, maar meer om het oplopen van de kilometerstand van de 350Z tegen te gaan.
Zit er nog steeds sterk aan te denken om er een goedkoop dieseltje naast te nemen voor de saaien A naar B tripjes. En dan niet voor de kosten, maar meer om het oplopen van de kilometerstand van de 350Z tegen te gaan.
-
Arthur schreef:Henry Hemmes schreef: Kun je ook 1x doen, houd je genoeg poen over.
Heb 16 jaar in een 2 onder één kap woning gewoond, nu is het tijd voor mijn eigen droomhuis, met rieten kap en veldzicht.
Vandaar dat zij (en hij

Dus ik hou het nog wel even uit zo. 8)
-