Audi A5 3.2 FSI quattro - nu met pics!
- Macboy
Heb je inmiddels betere pics? Leek me ook logischer om hier verder te praten over het verbruik 1:8. Heb je al met de dealer besproken?Daniel schreef:Nouja, pics dan maar...het is helaas nogal donker in onze parkeergarage, betere komen nog wel als het a) beter weer is buiten en b) ik er tijd voor heb
En je had het over s-line exterieur. Ik vond de binnenkant met s-line juist meer onder handen genomen dan de buitenkant. Misschien heb je betere pics inmiddels om het s-line exterieur pakket beter te laten zien? Ik zie er eigenlijk niets aan t.o.v. de gewone buitenkant.
- Daniel
Auto is inmiddels weer schoon én het is mooi weer, misschien dat ik er deze week aan toe kom om nieuwe foto's te maken.
Voordelen:
- Vlot, lekkere roffel bij de 3.2 FSI. De 3.0 diesel voelt minder snel maar is in de praktijk nauwelijks langzamer
- Quattro-systeem biedt bakken met grip, ding is nauwelijks uit het spoor te brengen
- Schitterend afgewerkt interieur
- Goede ergonomie
- B&O-systeem klinkt fantastisch
- Met S-line en grote wielen zeer dik uiterlijk, naar mijn mening de mooiste coupé in deze klasse. Met name het front is erg dik.
- Redelijk zeldzaam, je ziet hem weinig
Nadelen
- Niet bijster zuinig, ik doe gemiddeld 1 op 7,5
- S-line onderstel i.c.m. sportstoelen maakt wat te hard naar mijn smaak, 't is echt geen GT. Het onderstel zelf kan lange oneffenheden zoals drempels goed verwerken maar korte hobbels maken hem stuiterig. De sportstoelen zijn bovendien erg hard dus daar hoef je niet veel soelaas van te verwachten. Wel veel steun.
- Opties zijn nogal prijzig (met name S-line-pakket)
Voordelen:
- Vlot, lekkere roffel bij de 3.2 FSI. De 3.0 diesel voelt minder snel maar is in de praktijk nauwelijks langzamer
- Quattro-systeem biedt bakken met grip, ding is nauwelijks uit het spoor te brengen
- Schitterend afgewerkt interieur
- Goede ergonomie
- B&O-systeem klinkt fantastisch
- Met S-line en grote wielen zeer dik uiterlijk, naar mijn mening de mooiste coupé in deze klasse. Met name het front is erg dik.
- Redelijk zeldzaam, je ziet hem weinig
Nadelen
- Niet bijster zuinig, ik doe gemiddeld 1 op 7,5
- S-line onderstel i.c.m. sportstoelen maakt wat te hard naar mijn smaak, 't is echt geen GT. Het onderstel zelf kan lange oneffenheden zoals drempels goed verwerken maar korte hobbels maken hem stuiterig. De sportstoelen zijn bovendien erg hard dus daar hoef je niet veel soelaas van te verwachten. Wel veel steun.
- Opties zijn nogal prijzig (met name S-line-pakket)
- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Klinkt, en ziet eruit als een fantastische auto Daniel!
Dat zeldzame ben ik alleen niet met je eens, je ziet ze hier echt zeer regelmatig rijden. Vaker al dan bijvoorbeeld E92's.
Edit: Ligt er natuurlijk aan waarmee je ze vergelijkt, in vergelijking met de 4 deurs 3-series of A4 zie je ze natuurlijk weinig.
Dat zeldzame ben ik alleen niet met je eens, je ziet ze hier echt zeer regelmatig rijden. Vaker al dan bijvoorbeeld E92's.
Edit: Ligt er natuurlijk aan waarmee je ze vergelijkt, in vergelijking met de 4 deurs 3-series of A4 zie je ze natuurlijk weinig.
- frank de jonge
- Niels
- Auto: Prius+
- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Tja die lui hebben wel een zootje rondrijden. Toch rijden er in Assen ook uitzonderlijk veel. Ach ja, daar zit Century ook.Niels schreef:Dat zijn demo's van Century natuurlijkJurjen van Rhee schreef:
Dat zeldzame ben ik alleen niet met je eens, je ziet ze hier echt zeer regelmatig rijden. Vaker al dan bijvoorbeeld E92's.Geeft geen reeel beeld

Vind de A5 trouwens IRL zeker een erg mooie auto, terwijl ik er op de fotp's niets aan vond.
- Daniel
Ik heb inderdaad het interieur- en exterieurpakket. ProLine moet je sowieso niet laten liggen, die meerprijs haal je er wel uit. De xenon-verlichting moet je natuurlijk wel hebben, anders heb je die fijne LED-dagrijverlichting niet.Tristan schreef:@Daniel: Jij hebt S-line interieur- en exterieurpakket? Ondanks de prijs wel een must op de A5 (op veel Audi's). En natuurlijk het pro-line pakket.
Hoe ervaar jij de half leer/alcantara? Ik ben erg bang voor slijtage met alcantara.
Zo te zien zit de zonwering achter inmiddels ook in de ProLine, dat is bij mijn auto nog niet zo. Niet dat je het echt nodig hebt, maar scheelt toch weer 500 euro.
Over de slijtage van het alcantara kan ik weinig zeggen, met pas 4400 km op de teller. Het ziet er nu in ieder geval nog als nieuw uit. Het komt op mij als vrij stevig materiaal over, ik denk niet dat het zomaar echt lelijk wordt. De combinatie vind ik persoonlijk voor een sportieve auto nog wat beter dan volleder, ook al mis ik in de kou de stoelverwarming wel (leasebudget was op)
Net nog even tussen de bedrijven door een paar foto's gemaakt:
[img:800:404]http://tweakers.net/ext/f/xUcljtAfLRpFD ... V/full.jpg[/img]
[img:800:600]http://tweakers.net/ext/f/lOOgA0bHETlw2 ... F/full.jpg[/img]
[img:800:600]http://tweakers.net/ext/f/Jy0158YyNc2ZV ... y/full.jpg[/img]
[img:800:600]http://tweakers.net/ext/f/qg1pIg3VKHN19 ... H/full.jpg[/img]
[img:751:600]http://tweakers.net/ext/f/hW3hubFYnSfIo ... v/full.jpg[/img]
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Daniel
19" kan hij inderdaad makkelijk hebben, maar dat kreeg ik niet meer in het budget gefrommeld en hij zou er nóg stuiteriger van worden. Ik vind dit mooi zat 
Op deze zie je nog iets meer van het interieur: ik heb de zwart pianolak-inleg genomen, wat imho echt het mooist is. Die zilveren alu-imitatie ziet er niet uit en het notenhoutachtige spul past niet bij de auto. Verder heb ik de zilveren stiksels gekozen, dat springt er lekker uit.
[img:800:600]http://tweakers.net/ext/f/hLKhqopJ0fTC3 ... d/full.jpg[/img]

Op deze zie je nog iets meer van het interieur: ik heb de zwart pianolak-inleg genomen, wat imho echt het mooist is. Die zilveren alu-imitatie ziet er niet uit en het notenhoutachtige spul past niet bij de auto. Verder heb ik de zilveren stiksels gekozen, dat springt er lekker uit.
[img:800:600]http://tweakers.net/ext/f/hLKhqopJ0fTC3 ... d/full.jpg[/img]
- Sjoerd
Alcantara bij mijn A4 (recaro stoelen) heeft nog geen slijtage ondervonden de laatste 2 jaar en 67k bij mij. Daarvoor ook niet wat goed is, omdat mijn auto een paar maanden in de showroom heeft gestaan (veel in -en uitstappen). Stoelverwarming geen seconde gemist trouwens. (flinke scheet laten does the trick
)
Mbt A4/A5; ik zou hem bestellen met een pro line pakket met sportstoelen, sportstuur, zwarte hemel en s line onderstel. S line exterieur onderscheid zich niet zo gek veel als bv M-sport pakket of S line exterieur op een A6. S line pakket zelf vind ik erg duur.
Ik vind de auto trouwens zoiezo schofterig duur; laatst een offerte voor 80k (incluis driving select etc.). Kan je ook een leuk aangekleden 535d van rijden!

Mbt A4/A5; ik zou hem bestellen met een pro line pakket met sportstoelen, sportstuur, zwarte hemel en s line onderstel. S line exterieur onderscheid zich niet zo gek veel als bv M-sport pakket of S line exterieur op een A6. S line pakket zelf vind ik erg duur.
Ik vind de auto trouwens zoiezo schofterig duur; laatst een offerte voor 80k (incluis driving select etc.). Kan je ook een leuk aangekleden 535d van rijden!
- Daniel
Ja, prijzig is ie wel...een E92 335i komt over het algemeen gunstiger uit qua prijs. De mijne is 77 mille (na inbouw telefoon eigenlijk 79500) en dan heb ik buiten de dingen die er eigenlijk echt bij horen (ProLine, S-line, navi) geen gekke dingen genomen. Als je er leer in plakt, Drive Select, grotere velgen, zonnedakje en nog allerlei gekke andere gizmo's ga je vol enthousiasme naar de 85k. Da's toch wel veel geld voor zo'n auto 

- Joop
Prachtige wagen blijft het...
Overigens na de opmerking van Femme: de A5 blijft nog wel een zeldzame verschijning op de NL'se wegen. Ik zie de A4 al vaker rondrijden dan de A5 waar de A4 op gebaseerd is, maar goed E92 3er coupe en A5's zullen nooit op iedere straathoek te zien zijn hier in NL; daarom blijft een auto als de e46 coupe er ook nog lekker actueel uitzien
.
Overigens na de opmerking van Femme: de A5 blijft nog wel een zeldzame verschijning op de NL'se wegen. Ik zie de A4 al vaker rondrijden dan de A5 waar de A4 op gebaseerd is, maar goed E92 3er coupe en A5's zullen nooit op iedere straathoek te zien zijn hier in NL; daarom blijft een auto als de e46 coupe er ook nog lekker actueel uitzien