EVO: IS-F vs e92 M3

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 22 apr 2008, 23:36

Robin schreef:Weten jullie nog hoe 'jullie'de E90/92 M3 V8 totaal degeneraliseerden met te zwaar en te grote 8 cylinder, te duur, dikke baffer en dat kon en dat mocht niet want een M3 MOET EN ZAL een 6 cylinder in lijn hebben da's historisch(of hysterisch? LOL) bepaald(E30 M3 had een 4 pitter...)

En nu zijn het 'dezelfden'die de E90/92 M3 ophemelen en 'mij' van gezeik en heiligschennis etc betichten, terwijl IK het altijd opnam voor die E90/92 M3, maar er na een PROEFRIT anders over denk.

En dat mag blijkbaar niet....

C63 dat is 'm.

en een M5/6 bood geen emotie...
uiteraard doel je natuurlijk een beetje op mij, geef niks :wink:

Even voor alle duidelijkheid, Ik kijk nog netzo tegen de e90/e92 M3 aan als toen, zeg maar een jaar geleden, nog steeds vind ik een V8 onzin (imho), nog steeds vind ik hem veel te zwaar en nog steeds vind ik hem veel te duur. Ik heb met Frank meegereden, en afgezien van het feit dat ik het een mooie auto vind en in zijn uitvoering klopt het plaatje ook nog een keer als een bus (imho) mis ik het branieachtige van een e46 M3. Het gevoel dat je in een sportauto rijd zoals de e46 M3 ook al is die helemaal niet. Daarom is de V8, vind ik MEDE vanwege de 6 in lijn screamer niet echt als voordeel spreken tov de e9. M3 daarmee wil ik absoluut niet impliceren dat een e46 M3 de betere M3 is. Zeker op ee meeste fronten vind ik de e9. M3 een evolutionaire vooruitgang.

Dus in zoverre denk ik er echt niet anders over.. Wel het verhaal M is marketing, allemaal te duur betaald, goedkopere alternatieven zijn netzo goed zoniet beter dan de M3 V8.. daar denk ik gewoon het mijne over.. Want al ben ik geen schumacher ik voel dondersgoed wel de verschillen tussen een M en een non M. En nu word gebracht dat een M zijn geld niet meer waard is omdat een non M beter is (te maken met een paar goodies) dus serveren we de M divisie maar gewoon af...

en dan en dan..... een AMG .. want dat is dan wel goed.. met een automaat en zonder sper :? Ik bedoel te zeggen dat out the box een C AMG ook niet voldoet.. een automaat zuigt per definitie in een sportieve beul.

Ik denk over de C63 AMG eigenlijk hetzelfde als over de e90 M3/RS4/IS-F.. Allemaal hele goede en complete auto's die je niet koopt omdat ze het beste zijn wat er op de markt is, maar omdat je dat type auto zoekt die aansluit op je manier van leven (life style)... goedkope alternatieven zijn van alle tijden.. in mijn geval staat een e90/92 niet op het verlanglijstje maar een C63 AMG al helemaal niet..

Maar als ik toch onder dwang moest kiezen, dan maar datgene waarmee ik het meest mee heb en dan kies ik de M.

Dat vooral jou Robin de e90 M3 relatief is tegengevallen kan ik best begrijpen.. de 335i is gewoon een heel goed en compleet product en daarmee blijf je gewoon bewust/onbewust alles mee vergelijken.

Maar een M is altijd al (te) duur geweest.. mijn eigen kar koste ook bijna een ton nieuw.. zie jij het er van af ? Ik in ieder geval niet.. en toch waren al die nieuwkopers bereid om het te betalen...

Omdat het een M is...

Tom
Berichten: 22258
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 23 apr 2008, 00:04

Rico v Velzen schreef: Maar een M is altijd al (te) duur geweest.. mijn eigen kar koste ook bijna een ton nieuw.. zie jij het er van af ? Ik in ieder geval niet.. en toch waren al die nieuwkopers bereid om het te betalen...

Omdat het een M is...
Nouja, te duur, valt mee, maar de prijzen in Nederland zijn wel pittig. In Duitsland betaal je 42k voor een 335i sedan en 65k voor een M3 sedan. En dan is de M nog eens completer ook (neem aan dat de M standaard wat meer opties heeft die je nog wel op je non-M moet schroeven zoals sportstoelen en setje velgen). Hier betaal je 53k voor een 335i of 95k voor een M3 zoals hier in Nederland. In Duitsland scheelt het een kwart, hier is dat dus de helft meer. Prijs met de E46 is sowieso 23k gestegen, ook veel lijkt me? De 996 Carrera en de 997 Carrera schelen 'maar' 11k.

Bij de E46 moest je wel want als je veel vermogen wilde kwam je automatisch bij de M3 uit (83k kaal). Nu heb je ook 306pk voor 53k. Niet dat het vermogen alles zegt maar als ik voor de keuze stond zou ik ook wel even nadenken of het die M wel waard is (al ben ik zeker fan van hoogtoerig en schreeuwerig karakter!)... maarja, als je dan ook zo'n speciaal gevoel mist zoals Robin... al is het subjectief.... tja.

Vraag mij af hoe de verkopen gaan, denk dat het in het buitenland gewoon lekker zal lopen want die liefhebbers zullen de meerprijs (die te overzien is) graag neertellen. Hier in Nederland naaien ze je best als je toch een beetje op de centen let en ziet wat de 335i te bieden heeft. Denk dat Frank wat dat betreft wel wat aparts rijd voor nederlandse begrippen. Vind het wel wat zeggen als Robin, Andre, Rico en romo (die ongetwijfeld serieuze kanshebbers waren voor de nieuwe M3 en de centen ervoor hebben) niet voor de nieuwe M gaan.

Als ik voor de keuze stond zou ik gaan kijken voor iets aparters, 110-120k, daar heb je ook een zeer leuke Cayman S (met sper/tuning/opties) of gebruikte 997 voor.

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 23 apr 2008, 08:46

Precies Tom. Rico ik begrijp je punt. Een nieuwe van wat performance goodies voorziene E90 335i met die stoeltjes etc zal een keer 70/75 mille kosten. Dan heb je een 'dikkere' 335i in mijn ogen. Ok niet fully loaded, maar toch. Dan de 117k kostende E90 M3. Zit 42k tussen in Nederland.

Theoretisch, of ik het doe is punt 2, meer een idee hoe je door NEDERLAND & M genaaid wordt:
Een chip kost 2500, een sperdiff ook. 19"/performance stoelen/M interieur zitten al in de 335i verwerkt en ziet er dus ook 'sportief'van binnen uit. Andere schokdempers 2500,-

7500 erbij op en je hebt voor dik 80k euro een auto die een E90 M3 het snot voor de ogen rijdt op 'n Q car manier.Nog steeds een boel centjes. WEL WEER MAKKELIJKER IN DE VERZEKERING en alarmsytemen. En ik weet dat je dat er niet voor terugkrijgt bij inruil maar je moest eerst ook 117k in je buidel tasten. 37k euro verschil. Je snapt me wel. Dat M gevoel is bij mij foetsie hier in Nederland. Ja over 2 jaar staat zo'n ding voor 55k euro, dán is 't leuk(er) zo'n M.

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Bericht door M-bitious » 23 apr 2008, 09:16

Hoe kom je op 117k? Een niet fully loaded 335 vs. een fully loaded M3???

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 23 apr 2008, 09:51

Dat M gevoel is bij mij foetsie hier in Nederland. Ja over 2 jaar staat zo'n ding voor 55k euro, dán is 't leuk(er) zo'n M.

Dat is denk ik wel zo'n beetje de kern van de zaak waar al deze auto's. ook de AMG RS en mischien nog wel meer de IS-F mee (gaan) kampen.

De afschrijving is gewoon buitenproportioneel en ontneemt ook bij mij alle lust om zo'n ding nieuw te kopen.

Vooral als je je realiseert hoe goed dit soort auto's zijn en vooral blijven. De eerste 5 a 7 jaar (120000 a 140000) km slijt er gewoon niks. (even mijn eigen touring ervaring als referentie)

Mijn eigen auto heeft nu 42000 km gereden, precies 3 jaar oud en voelt in alles gewoon nog brandneu aan (daarom gaat ie ook niet weg). Een e90 M3 voelt over 3 jaar ook nog brandneu aan.. en dan kopen voor 50000 euro... dan valt alles weer op zijn financiële plek.

Alleen moeten ze nu wel voldoende nieuw worden gekocht anders is er dan te weinig aanbod :lol:

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Bericht door M-bitious » 23 apr 2008, 09:55

"t is niet te hopen dat na 2 jaar meer dan 50% weg is. Bij de M6 lag dat op zo'n 35% over 2 jaar. 50% na 3 jaar lijkt me redelijker.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 23 apr 2008, 09:57

M-bitious schreef:Hoe kom je op 117k? Een niet fully loaded 335 vs. een fully loaded M3???
Slurptax misschien?

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 23 apr 2008, 09:59

Die M waarin ik reed was redelijk fully loaded M-Bitious(al zag je dat er niet aan af) Voor 75k heb je ook een redelijk fully loaded 335i hoor.

En dat ding kostte 117k en is van nov 07, half jaar oud, nu 90 mille. Even voor de beeldvorming hebben we 't over april 2010(2 jaar later dus) en zal ie wel op 55k ofzo staan(dan 3 bouwjaren oud) Als ik er 5 mille ofzo naast zit, sorry.

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Bericht door M-bitious » 23 apr 2008, 09:59

Peter Tunissen schreef:
M-bitious schreef:Hoe kom je op 117k? Een niet fully loaded 335 vs. een fully loaded M3???
Slurptax misschien?
Volgens mij kost een M3 E90 rond de 94-95k.

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 23 apr 2008, 09:59

M-bitious schreef:
Peter Tunissen schreef:
M-bitious schreef:Hoe kom je op 117k? Een niet fully loaded 335 vs. een fully loaded M3???
Slurptax misschien?
Volgens mij kost een M3 E90 rond de 94-95k.
Ja een kale. Jullie preken voor eigen parochie zie ik wel weer. Dat ding waar ik in reed was 117k euro...

zucht.

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Bericht door M-bitious » 23 apr 2008, 10:05

Hoe zo "zucht"??? Jij zit toch appels en peren te vergelijken. Je neemt een niet fully loaded 335 en zet die tegenover een M3 met volle bak. breng de 335 op het niveau van de M3, kom je op ca. 70.000. Dan kost de M3 ongeveer 25k meer. Appels met appels graag.

Lees net je andere post: Die november 2007 wordt niet per 1 januari 2008 als een vol jaar gezien. BMW kijkt wel degelijk naar de maand waarin hij op naam is gesteld. Anders zou het verschil tussen een dec 07 en jan 08 belachelijk groot worden. En een detail, volgens mij is de grootste velgmaat af-fabriek voor de 335, 18 inch.
Laatst gewijzigd door M-bitious op 23 apr 2008, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 apr 2008, 10:10

Ongeveer het zelfde uitrustings niveau, ingevuld zo als ik het wilde....

335i coupe; €82,5 K
M3 coupe; €125 K

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Bericht door M-bitious » 23 apr 2008, 10:13

Ah we gaan nu weer naar de coupe, ik zat nog in de sedan E90

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 apr 2008, 10:14

En een detail, volgens mij is de grootste velgmaat af-fabriek voor de 335, 18 inch.
Das niet correct; er kan af fabriek 19"onder; 2 keuzes; de 5 spaaks, of die van het m pakket

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 apr 2008, 10:14

M-bitious schreef:Ah we gaan nu weer naar de coupe, ik zat nog in de sedan E90
Ik preek even voor eigen parochie :lol:

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Bericht door M-bitious » 23 apr 2008, 10:15

Wel, want ik was met de sedan bezig. Op de coupe kan wel 19 inch.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 apr 2008, 10:18

Je hebt gelijk.............................wat raar eigenlijk :?

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 23 apr 2008, 10:33

Op de sedan 335i kan wel 19"als dat de kwestie is.

Over prijzen, een 95 k kostende M3 e90 is 'kaal' want waar ik in reed kostte 117k. Een kale 335i sedan kost 54k ofzo. Klap daar 25k aan rommel bij op om een 'vol'te krijgen. Da's 80k euro. Ik blijf met een gat van 37k euro zitten jongens....

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Bericht door M-bitious » 23 apr 2008, 12:22

Robin schreef:Op de sedan 335i kan wel 19"als dat de kwestie is.

Over prijzen, een 95 k kostende M3 e90 is 'kaal' want waar ik in reed kostte 117k. Een kale 335i sedan kost 54k ofzo. Klap daar 25k aan rommel bij op om een 'vol'te krijgen. Da's 80k euro. Ik blijf met een gat van 37k euro zitten jongens....
Dat zie ik dus niet, want je hebt een M3 voor 95k helemaal nieuw, dan is het gat 15k. Die 117k was een occassion die nu 90k waard is. Op de sedan kan ook 20 inch, maar niet af-fabriek.

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 23 apr 2008, 12:39

Ik zie op een M3 van 117k ook amper 't verschil met mijn auto van binnen, dus ik snap je wel. Maar de M3 waarin ik reed was 117k euro en geen 95k euro...

Mijn auto gechipped en beschokdemperd en be-lsd-d zou 70k kosten. Daar staat dan een kale M3 tegenover met een unikleur, ook geen leder en geen xenon/geen satnav op 'gewoon' 18". En dan zou er dus nog steeds 25k tussen zitten met zo'n ERG kale M die je imho ALTIJD moet voorzien van 19", een metaalkleur en leder/satnav...

Het prijsverschil in D= 45k(335i) en 65k(M3 E90) 20mille kaal(stond er per 1/1/08 een M3 voor m'n deur)
In NL =54k(335i) en 95k(E90M3) 40 mille kaal(want ik WIL xenon, en metallic en leder en satnav, M-Bitous heb jij dat niet op je M dan?)

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Bericht door M-bitious » 23 apr 2008, 12:45

Robin schreef:Ik zie op een M3 van 117k ook amper 't verschil met mijn auto van binnen, dus ik snap je wel. Maar de M3 waarin ik reed was 117k euro en geen 95k euro...

Mijn auto gechipped en beschokdemperd en be-lsd-d zou 70k kosten. Daar staat dan een kale M3 tegenover met een unikleur, ook geen leder en geen xenon/geen satnav op 'gewoon' 18". En dan zou er dus nog steeds 25k tussen zitten met zo'n ERG kale M die je imho ALTIJD moet voorzien van 19", een metaalkleur en leder/satnav...
Standaard zit er leer, xenon, metallic lak, elektr. stoelen en navigatie in. De M3 is al behoorlijk compleet. Voor 95k hoef kom je niets tekort. En je vorige post was de 335, 80k, dus 15k verschil.

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 23 apr 2008, 12:47

Nee, niet op de E90M3, M Bitious, daar bega je waarschijnlijk de denkfout.

wat kost jouw M3 E92 dan buiten die tuning? (gezocht op BMWNL: Aha die begint bij 106 ofzo, da's 't verschil natuurlijk met die opties)

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Bericht door M-bitious » 23 apr 2008, 12:56

Robin schreef:Nee, niet op de E90M3, M Bitious, daar bega je waarschijnlijk de denkfout.

wat kost jouw M3 E92 dan buiten die tuning? (gezocht op BMWNL: Aha die begint bij 106 ofzo, da's 't verschil natuurlijk met die opties)
Daar heb je gelijk in. Was er eigenlijk van uit gegaan dat de beide M3's gelijk waren uitgerust. Dan is ook het prijsverschil tussen coupe en sedan verklaard :lol: Ik heb 99,5k betaald (vlak voor de slurptax) en zo'n 15k aan fabrieksopties.

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 23 apr 2008, 14:03

:lol: We zijn eruit.

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Bericht door M-bitious » 23 apr 2008, 14:04

Ik wel, jij hebt nog steeds geen M3 :mrgreen:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bleu_dust, Google [Bot] en 30 gasten