EVO: IS-F vs e92 M3

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 22 apr 2008, 09:58

Ik vind de Lexus ook niet bepaald een sportauto. Imago en emotie zijn zo´n beetje de belangrijkste aankoop argumenten voor dit soort auto´s, en al is de IS beter dan de gehele gevestigde orde bij mekaar.. hij moet tegen het imago van van de gevestige orde opboksen en dat is een hele zware klus.


Voorbeeldje, je kunt een Seiko kopen van 3000 euro maar ook een IWC of een Rolex.. wat is de keuze..

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 22 apr 2008, 10:00

Het geluid van de IS-F is in elk geval porno Rico, superstoere zware en diepe brom !!

Wat geluid betreft:

C63 op 1
IS-F op 2
M3 op 3

Indien je van hoogtoerige geluidjes houdt (wie niet), dan is het natuurlijk net andersom :)

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Bericht door Downforce Dennis » 22 apr 2008, 10:10

Rico v Velzen schreef:Ik vind de Lexus ook niet bepaald een sportauto. Imago en emotie zijn zo´n beetje de belangrijkste aankoop argumenten voor dit soort auto´s, en al is de IS beter dan de gehele gevestigde orde bij mekaar.. hij moet tegen het imago van van de gevestige orde opboksen en dat is een hele zware klus.


Voorbeeldje, je kunt een Seiko kopen van 3000 euro maar ook een IWC of een Rolex.. wat is de keuze..
eindelijk, thx voor de zinnige bijdrage collega classic-driver!

Credit en imago moet je verdienen. En in mijn ogen kan de IS-F dat wel. Feit dat ie nu "best of the rest" is en dat iedereen die ermee rijdt enorme ogen trekt mbt de prestaties van deze wagen is natuurlijk al een overwinning op zich. Vergeet niet, Lexus komt van 0 he. Ze hebben nooit een performance saloon, laat staan sportwagen gemaakt. Ze hadden een 60+ imago. Rustig, beheerst, excellent en exclusief. Uit het niets gooien ze een auto op de markt die, al is het maar door zijn fake uitlaten, voor ophef zorgt in de performance saloon klassen tussen de gevestigde waarden. De e30 M3 is zo ook ooit begonnen, net zoals de supra en de skyline. Zeg nooit nooit, en volgens mij kan de Lexus serieus CO2 en koolstofdioxiden over de schnitzels en bratwürsten strooien.

btw rico,
Verhuis naar BE binnen een paar jaar man, dan kunnen we samen op O-platen (oldtimerkenteken) rijden voor 60 euro per jaar. :!:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 22 apr 2008, 10:15

De Japanners zijn natuurlijk niet gek, zetten ze wat in de markt dan is het ook goed natuurlijk.


Verder kan ik me vinden in een hoop van de bijdrages van Dennis..

Je kunt wel de aankoop van een e90 M3-IS/C AMG kapot rationaliseren omdat de .35i zo goed is het feit blijft dat het toch een centenkwestie is. MEt een miljoen op de bank boeit me persoonlijk geen reet of een e90 M3 50K duurder is dan een 335i. En nog minder boeit me het verschil in die paar tienden verschil in de tijden.


Wat boeit is hoe goed het gevoel is bij de aanschaf van zo´n auto.. Mijn laatste financiele aderlating was de e46 M3 daar heb ik echt serieus veel prive geld op stuk geslagen. Nu staat die 2 jaar op de stoep en ik heb er geen spijt van gehad. Ondanks dat ik een 130i ervoor weg deed waar ik nog lang niet op was uitgekeken. Want was het niet diezelfde 130i die zo goed was dat een e46 M3 niet meer nodig was :?: Tijdens de CBR heb ik nog even in de 130i van Arthur gereden, ik was benieuwd of ik de 130i na 2 jaar nog netzo goed als toen, en ik zeg ja.. MAARR ik zeg er gelijk bij dat de e46 M3 veel meer auto is, veel meer beleving bied, snelheidssensatie, performance het totaal plaatje is echt zoveel beter dan de 130i.

Diezelfde verhouding kun je ook projecteren op de 135i-335i vs de e90 M3 en consorten.. de feel good factor van die laatsten en de beleving die je er bij hebt zijn gewoon van een andere orde. Als paket is de 135-335i een prima auto, maar ze missen iets essentieels die dit soort aankopen rechtvaardigen en dat is emotie imho.

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 22 apr 2008, 10:19

verschil is er zeker, hetzij niet van die orde om in NEDERLAND 50k op stuk te slaan, dan veel en veel liever bijv een 997S, da's ECHT een andere auto dan een E90/92 die ook met 4 cylinders gebracht worden.

De RS4 van Leonard was veel meer complete 'emotie'dan de E90 M3 bij mij opriep omdat ik zelf zo'n ding al vanaf 2005 rij...I know. Wat Dennis wel aanhaalt betr die GTT boys, goed punt, mee eens, inderdaad...

edit: Aan de andere kant maak ik dat met de 335i ook mee met een 'klasse lager'(Leons en Golf GTI's bijv) die ook 'sneller'zijn en dat voor een lagere prijs. Kun je natuurlijk aan de gang blijven, Dennis.
Laatst gewijzigd door Robin op 22 apr 2008, 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 22 apr 2008, 10:21

Ik denk dat het hoe dan ook een onwijs compliment is voor Lexus dat ze de andere heren hebben bijgehaald.

We zijn denk ik tegenwoordig op het tijdperk gekomen dat er eigenlijk geen verliezer is aan te wijzen.

IS-F, RS4, C63 AMG, M3

Voor ieder wat wils. En das nu het mooie: vrije keuze voor de markt gebaseerd op eigen voorkeur.

Een slechte auto is er niet. Een Mercedes is tegenwoordig in AMG vorm harder dan de concurrentie (niet slim, maar goed).

En Lexus, als buitenbeentje, doet gewoon volop mee !

Dit is toch geweldig voor alle autogekken :)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 22 apr 2008, 11:20

--------------------------------------------------------------------------------
verschil is er zeker, hetzij niet van die orde om in NEDERLAND 50k op stuk te slaan, dan veel en veel liever bijv een 997S, da's ECHT een andere auto dan een E90/92 die ook met 4 cylinders gebracht worden.

Ja inderdaad Robin, maar past het hele gezin dan in die 997S ?


Het feit dat het 2 zitters zijn is voor mij de belangrijkste reden dat ze gewoon nicht im frage zijn.


Een 997S is conceptueel totaal anders totaal onvergelijkbaar met de bovenstaande vier in Macboys post.

Voor 75000 euro koop je ook een 2e hands GT3, ik bedoel zo blijf je gewoon aan de gang..

En die 50K meerprijs is die M3 echt wel waard tov de 335i, niet voor jou en voor mij omdat de stap te groot is om op te hoesten en als zal het wel net kunnnen dan kunnnen we de afschrijving niet opbrengen.. Maar voor genoeg mensen is 50K sigarettengeld.

Ander voorbeeld, stel jij moet kiezen uit een Suzuki Swift van 10000 euro helemaal kaal... of een full loaded voor 20000 euro.. Je kunt bij wijze van spreke wel 3 kopen die full loaded zijn.

Is die Swift van 20000 euro zijn geld waard of is die veel te duur tov die van 10000 euro :?: Natuurlijk is die zijn geld waard omdat je de poen er makkelijk voor hebt.. maar 95% van de Swift kopers gaat voor die van 10000 euro omdat die van 20000 euro veel te duur is voor het gebodene.


Diezelfde discussie zitten we hier nou ook te voeren..Mensen die ee poen ergens niet voor hebben vinden het alternatief altijd een betere koop dan het origineel. Kapot beargumenteerd met ratio.

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 22 apr 2008, 11:40

Klopt Rico, inderdaad. Maar voor die 50/60 mille zou IK dan waarschijnlijk gaan voor een C63, maar dát mag ik hier blijkbaar niet zeggen, heiligschennis, M3 is beter zus en zo bladiebla. De C63 heeft 'alles'wat ik wil, performance, 4 deuren en een mooi model. Dat geldt ook voor de IS-F(vind ik) en de M3 ook(mooi ding hoor). Ik wil méér performance voor alledag dan de E90 M3 mij bood. Dat roep ik al 1000x man! En dat heeft de ISF en de C63 hopelijk wel voorelkaar voor die dikke meerprijs(997s heb ik't al niet meer over ivm zitplaatsen)

Ik rij nu anderhalf jaar met een 335i, best prima etc. Ik reed een half uur met een E90 M3, ook prima, lekkerder, mooier, inderdaad, maar niet een wereld van verschil, dat hoop ik met een C63 /IS F wél mee te maken, dat vind ik niet kapotrationaliseren, maar gewoon 'weer eens wat anders dan een superdikke 3 serie met een 8 cylinder die voor mij wel 1 liter méér Hubraum had mogen hebben'. :lol:

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 22 apr 2008, 11:44

Weten jullie nog hoe 'jullie'de E90/92 M3 V8 totaal degeneraliseerden met te zwaar en te grote 8 cylinder, te duur, dikke baffer en dat kon en dat mocht niet want een M3 MOET EN ZAL een 6 cylinder in lijn hebben da's historisch(of hysterisch? LOL) bepaald(E30 M3 had een 4 pitter...)

En nu zijn het 'dezelfden'die de E90/92 M3 ophemelen en 'mij' van gezeik en heiligschennis etc betichten, terwijl IK het altijd opnam voor die E90/92 M3, maar er na een PROEFRIT anders over denk.

En dat mag blijkbaar niet....

C63 dat is 'm.

en een M5/6 bood geen emotie...

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Bericht door M-bitious » 22 apr 2008, 11:52

Je hoeft en kunt je keuze niet verdedigen. Als jij een C63 wil dan is dat prima toch!

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 22 apr 2008, 11:52

inderdaad. :D

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Bericht door Downforce Dennis » 22 apr 2008, 11:53

Ik heb nooit gezegd dat de C63 een strontkar is Robin.
Integendeel zelfs.
Ik vond gewoon de argumenten tegen de M3 lachwekkend. Dus let op, niet jouw argumenten, maar de argumenten algemeen.

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 22 apr 2008, 11:55

ok.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 22 apr 2008, 12:27

C 63 dus................................ik wil wel een keer mee rijden :lol:

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Bericht door Downforce Dennis » 22 apr 2008, 12:35

C63 met drexler sperrgerät lijkt me wel lachen. Zelfde geldt voor IS-F trouwens. Wie gaat de eerste zijn? :lol:

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 22 apr 2008, 12:38

romo schreef:C 63 dus................................ik wil wel een keer mee rijden :lol:
Dat gele ding met die letters op het dak(optie) en die blauwe platen(optie) is geen probleem Romo? 3,50 euro per gereden kilometer ex BTW.

:lol:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 22 apr 2008, 13:16

Het betoog van Dennis (als niet NL-er) is wel verhelderend, hij kwalificiteert de M3 in absolute zin t.o.v. de *35i en voor wat dat betreft heeft hij gelijk. Als NL-er blijft echter dat financiele gat onmiskenbaar als een paal boven water staan. Onoverkomenlijk voor een hoop mensen en terecht. Ik hoop ook zeker dat er des te meer 130i's en 135i verkocht gaan worden! Is goed voor de tweedehands markt waarin ik shop :lol:

Ontopic: wat de restwaarde van de Lexus is uiteindelijk vind ik een beetje onzin. Als voorbeeld de CS van Rico, in 2005 90K en nu drie jaar later gaat zo'n ding gewoon voor 45K in de boeken (verkoop wat meer, inruil ook want verrekend met marge van de te kopen auto enz.). Zo'n ding rijden vanaf nieuw kost echt serieus geld en of je nu 10K meer of minder afschrijft in een jaar of 4 tijd daar lig je niet wakker van in dit segment. Doe je dat wel dan moet je een Porsche nemen :wink:

Dit soort auto's koop je toch niet rationeel, het is emotie of marketing whatever..Kan de Lexus daarin meegaan dat is de vraag en ik denk dat het antwoord ja is :D Het ding oogt bruut en klinkt bruut 8) Op de vraag of de Lexus er genoeg ik kan meegaan..vooralsnog denk ik van niet maar willen ze meedoen dan moeten ze toch een keer de eerste stap zetten en indruk maken.

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Bericht door M-bitious » 22 apr 2008, 13:23

Het is op zich al moeilijk om een auto van merk x in te ruilen op een auto van merk y, en ik verwacht dat dit bij de Lexus een nog groter probleem wordt. Ik kreeg toen ik mijn M3 E46 ging inruilen op een M6 of een vantage V8, bij Aston Martin mooi 15 duizend minder, en is het de M6 geworden. Ik kan heus wel extra 15 aftikken, maar het is buiten proportie. Een verschil van 5 kan ik mee leven. Maar de tijd zal het leren wat de Lexus betreft. Ik houd het op een nee.

Laat ik één misverstand uit de wereld helpen, geld hebben betekent niet dat je er mee gooit. Cor koopt uiteindelijk ook geen ZR1 en ik heb ook de Vantage laten staan. Zelfde geldt voor mij ook voor de Audi R8, gewoon te duur, terwijl ik me er best een kan veroorloven.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 22 apr 2008, 13:55

Laat ik één misverstand uit de wereld helpen, geld hebben betekent niet dat je er mee gooit. Cor koopt uiteindelijk ook geen ZR1 en ik heb ook de Vantage laten staan. Zelfde geldt voor mij ook voor de Audi R8, gewoon te duur, terwijl ik me er best een kan veroorloven.

Daar kan ik dus helemaal achter staan, ik gooi het niet weg, en de fiscus hoeft ook niet meer te hebben..........................

Tom
Berichten: 22258
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 22 apr 2008, 14:08

romo je huidige M3 rijd je dus prive?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 22 apr 2008, 19:29

Tom schreef:romo je huidige M3 rijd je dus prive?

yep

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 22 apr 2008, 21:35

Jongens 1 ding moet me wel ff in dat hele bijtellings verhaal van het hart


ALS je zo'n auto nieuw overweegt en ALS je het geld privé zou hebben is het ALTIJD verstandiger hem zakelijk te kopen.Tel de kosten van afschrijving/brandstof/onderhoud/verzekering maar op en vergelijk dat met het bijtellings bedrag. :? :? Dus het verhaal van romo snap ik niet zo!!

Ik weet niet hoe oud z'n M3 nu is maar ik denk dat die auto op jaarbasis hem hetzelfde of meer kost dan de bijtelling van een nieuwe M3.

volgens mij zijn er al div. draadjes met rekenvoorbeelden hier op dit gezellige forum :wink: :P :P

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 22 apr 2008, 21:44

Niet alleen het afschrijvingsverhaal, maar ook het feit als je hem prive betaald, hoeveel belasting heb je dan al niet afgedragen om uberhaupt dat geld te kunnen besteden... :shock:

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 22 apr 2008, 21:50

Elmar schreef:Niet alleen het afschrijvingsverhaal, maar ook het feit als je hem prive betaald, hoeveel belasting heb je dan al niet afgedragen om uberhaupt dat geld te kunnen besteden... :shock:

ja die was ik nog ff vergeten. :shock: :shock:

voor een M3 van 125k heb je waarschijnlijk 250k uit je zaak gehaald. dussssss............... gewoon zakelijk kopen of 10 jaar blijven rijden.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 22 apr 2008, 23:14

Er zijn natuurlijk meerdere manieren om aan privegeld te komen, erfenis.. lijfrente uitkeringen, gokwinsten, lotterij winnen.. bonusuitkeringen, schadevergoeding uitkeringen, overwaarde huis ten gelden brengen etc etc..

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kocheler, Majestic-12 [Bot] en 14 gasten