Alleen Versnellen rechtvaardigt veel vermogen.
- RVV
Alleen Versnellen rechtvaardigt veel vermogen.
Het enige voordeel van veel vermogen is het versnellen van de auto, toch? Eigenlijk raar dat je voor zoiets ontastbaars zoveel geld over hebt. Eigenlijk zijn alle verschillende motor varianten er alleen maar om je meer te laten betalen voor meer versnelling van de auto. Ultieme geld uit de zak klopperij van de fabrikanten als je er over nadenkt.
- Michel P
Je betaald voor de status die je met de kannonen verwerft.
Stel je eens voor dat je nooit hard rijd en nooit sprintjes trekt, en je bij de BMW dealer een M3 zoals die van jou zou kunnen kopen met een 2l 4cyl. er in omdat je alleen op de looks en het interieur valt! Zou hier een markt voor zijn? Zouden mensen die nu een M3 kopen deze dan nog willen kopen met de 343pk sterke motor........ Je zou bijna zeggen, in NL heb je aan een 2L genoeg, met Koos S. aan in de berm.
Dat was toch min of meer het geval bij de e36 M3, bumpers en skirts van een M3 en het leek op een echte, toch heel veel gedaan, zelfs bij 316i tjes.
Michel
Stel je eens voor dat je nooit hard rijd en nooit sprintjes trekt, en je bij de BMW dealer een M3 zoals die van jou zou kunnen kopen met een 2l 4cyl. er in omdat je alleen op de looks en het interieur valt! Zou hier een markt voor zijn? Zouden mensen die nu een M3 kopen deze dan nog willen kopen met de 343pk sterke motor........ Je zou bijna zeggen, in NL heb je aan een 2L genoeg, met Koos S. aan in de berm.
Dat was toch min of meer het geval bij de e36 M3, bumpers en skirts van een M3 en het leek op een echte, toch heel veel gedaan, zelfs bij 316i tjes.
Michel
- RVV
Michel de markt voor super sportievelingen bestaat altijd bij de gratie van status. Maar wat is nou de meerwaarde van een bv golf 2.0 tov een golf 1.6 ? Hij gaat iets sneller maar sloom is het nog steeds. Ik bedoel dat het status argument dan niet speelt, of juist wel? Of neem nou de tunings markt, waarom een auto chippen? Dat doe je toch alleen voor meer versnelling lijkt me.
- Michel P
Status is het voor 90%. Mijn auto kan .....km/h en is in 5 sec op de 100km/h, mijn auto kost....... Men wil altijd de auto die binnen het budget het meeste heeft. Zie de TDI race, en de populariteit van chippen bij die groep, die overbieden elkaar........ Dit zie je echter in alle prijsklasses ook bij de 50k + en hoger. Hoeveel mensen gebruiken het potentieel vanhun auto, om die meerprijs goed te praten........ Ik ken er een dat is Adje....... er zullen er meer zijn, maar die ken ik niet, of hebben het budget niet. Dat is niet erg, maar daar draaien de fabrikanten op.
Michel
Michel
- Hielke
Het moet inderdaad wel status zijn.
Of mensen zitten heel verschillend in elkaar. Zo kan dan de één heel lang op een bepaalde thrill kicken en de ander niet.
Toen een maat van mij ergens in 1992 een tot 260 pk gechipte '88 Cosworth 2 wd kocht en we na de koop tussen Leeuwarden en Heerenveen op het toen net geopende nieuwe 4 baans stuk gedachteloos 255 km/h aantipten, zei ik hem dat het vanaf toen niets meer uitmaakte of je in een 100, 150 of 200 pk auto zat. De powerkick van de Cosworth kon toch nooit weer benaderd worden. Nu, 14 jaar later, blijkt dat deze uitspraak spot on was, want van powerkicks in een auto is sindsdien nooit meer sprake geweest. En ik heb niet het gevoel dat ik iets mis want in mijn zoektocht naar de lekkere auto's (een zoektocht die op zich al een einddoel is) zoek ik het in hele andere zaken. Zaken die met sturen, balans, gevoel, het speuren naar de ziel van een auto te maken hebben.
Raak je op die powerkick niet uitgekeken en wil je 'm voor weinig centen blijven genieten dan raad ik mensen aan een Hayabusa achtige motorfiets erbij te nemen. Laatste keer dat ik bang was mezelf fysiek in de problemen te brengen was op deze motorfiets. 100-200 in 5 seconden terwijl de helm je als een omgedraaide pispot op je knar ligt te stuiteren en je moeite hebt je aan het stuur vast te houden was niet echt leuk. De adrenalinepomp stond wel lekker te knorren
Of mensen zitten heel verschillend in elkaar. Zo kan dan de één heel lang op een bepaalde thrill kicken en de ander niet.
Toen een maat van mij ergens in 1992 een tot 260 pk gechipte '88 Cosworth 2 wd kocht en we na de koop tussen Leeuwarden en Heerenveen op het toen net geopende nieuwe 4 baans stuk gedachteloos 255 km/h aantipten, zei ik hem dat het vanaf toen niets meer uitmaakte of je in een 100, 150 of 200 pk auto zat. De powerkick van de Cosworth kon toch nooit weer benaderd worden. Nu, 14 jaar later, blijkt dat deze uitspraak spot on was, want van powerkicks in een auto is sindsdien nooit meer sprake geweest. En ik heb niet het gevoel dat ik iets mis want in mijn zoektocht naar de lekkere auto's (een zoektocht die op zich al een einddoel is) zoek ik het in hele andere zaken. Zaken die met sturen, balans, gevoel, het speuren naar de ziel van een auto te maken hebben.
Raak je op die powerkick niet uitgekeken en wil je 'm voor weinig centen blijven genieten dan raad ik mensen aan een Hayabusa achtige motorfiets erbij te nemen. Laatste keer dat ik bang was mezelf fysiek in de problemen te brengen was op deze motorfiets. 100-200 in 5 seconden terwijl de helm je als een omgedraaide pispot op je knar ligt te stuiteren en je moeite hebt je aan het stuur vast te houden was niet echt leuk. De adrenalinepomp stond wel lekker te knorren

-
Om van een 1.4 naar 1.6 edition te gaan haalt allemaal weinig uit. Het gaat toch voor geen meter vooruit. Dat mensen die nieuwe 116i en 318i en underpowerd audi en mercedessen kopen is voor mij onbegrijpelijk.
Zoek je extreme snelheid moet je inderdaad een motor kopen.
Ik heb ooit wel eens in een 116i gereden. Nou daar wordt je gewoon triest van. Met wat opties ben je ook 30k euro kwijt. Je bent compleet van god los als je dat koopt. 99 procent zijn het status kopers. Vreemde ziekte.
Maar je ziet ook dat het hier heerst. Een 130i kan nooit beter zijn dan welk M model ook. Zelfs een aangepaste 130i niet. Nou is het juist mooi, want een anoniem racertje is precies wat ik wil.
De autobladen werken op volle kracht om jou te laten geloven dat de zwaardere motoren altijd beter zijn en dat de AMG M en RS het beste zijn en 99 procent neemt dat zonder nadenken gewoon aan. De winst marges op die modellen zijn mega.
Ik zal misschien ooit weer een M model kopen als er een op basis van de 1 of 2 serie komt. Deze zal scherp geprijsd moeten zijn. Anders ga ik lekker door met de 3.0i.
Sorry dat ik in de bmw hoek aan het lullen ben maar daar weet ik de prijzen van en kan ik goed vergelijken. Z4 mcoupe en 3.0 is een zeer goed voorbeeld. Bijna even snel doordat de 3.0 lichter is. Zet een sper en knap onderstel onder de 3.0 en je hebt voor minder geld een betere sturende auto die marginaal langzamer is op de straights. Maar je mist een ding de STATUS van de dikkere motor en de M badge.
Zoek je extreme snelheid moet je inderdaad een motor kopen.
Ik heb ooit wel eens in een 116i gereden. Nou daar wordt je gewoon triest van. Met wat opties ben je ook 30k euro kwijt. Je bent compleet van god los als je dat koopt. 99 procent zijn het status kopers. Vreemde ziekte.
Maar je ziet ook dat het hier heerst. Een 130i kan nooit beter zijn dan welk M model ook. Zelfs een aangepaste 130i niet. Nou is het juist mooi, want een anoniem racertje is precies wat ik wil.
De autobladen werken op volle kracht om jou te laten geloven dat de zwaardere motoren altijd beter zijn en dat de AMG M en RS het beste zijn en 99 procent neemt dat zonder nadenken gewoon aan. De winst marges op die modellen zijn mega.
Ik zal misschien ooit weer een M model kopen als er een op basis van de 1 of 2 serie komt. Deze zal scherp geprijsd moeten zijn. Anders ga ik lekker door met de 3.0i.
Sorry dat ik in de bmw hoek aan het lullen ben maar daar weet ik de prijzen van en kan ik goed vergelijken. Z4 mcoupe en 3.0 is een zeer goed voorbeeld. Bijna even snel doordat de 3.0 lichter is. Zet een sper en knap onderstel onder de 3.0 en je hebt voor minder geld een betere sturende auto die marginaal langzamer is op de straights. Maar je mist een ding de STATUS van de dikkere motor en de M badge.
- Bert ///M3
Ik vind die hele vergelijk niet op gaan Andre. Want wat heb je als je een E46 M3 pakt, even een set recaro's er in, setje andere remblokken en een Henk Thuis onderstel? Uiteindelijk kan je alles zo snel maken als je zelf wil, maar de meesten willen gewoon zelf niet aan die auto kloten en daar kopen ze een M3 voor.
Dat is dan 2%, de andere 98% wil dat ding alleen maar poetsen en rechtuit branden en is bang voor krassen als het op bochtenwerk aan komt. Dus daar is zo'n auto al helemaal niet aan besteed.
Uiteindelijk is toch "speed is just a matter of money" en als je daar niet zo veel van heb koop je een minder model en als je meer betalen kan koop je een betere.
Zelfde met E36's: Pak een 328i en een E36 M3 3.2L. 328 is wel zo te modden dat je met minimale middelen toch heel dichtbij van de rondetijden van een M3 kan komen. Aanschafprijs is bijna del helft van een M3 3.2L plus dat de onderdelen een stuk goedkoper zijn. Wil je dan die laatste paar sec er af hebben en koop je een M3 dan ben je ook meteen aardig wat centen meer lichter.
Dat is dan 2%, de andere 98% wil dat ding alleen maar poetsen en rechtuit branden en is bang voor krassen als het op bochtenwerk aan komt. Dus daar is zo'n auto al helemaal niet aan besteed.
Uiteindelijk is toch "speed is just a matter of money" en als je daar niet zo veel van heb koop je een minder model en als je meer betalen kan koop je een betere.
Zelfde met E36's: Pak een 328i en een E36 M3 3.2L. 328 is wel zo te modden dat je met minimale middelen toch heel dichtbij van de rondetijden van een M3 kan komen. Aanschafprijs is bijna del helft van een M3 3.2L plus dat de onderdelen een stuk goedkoper zijn. Wil je dan die laatste paar sec er af hebben en koop je een M3 dan ben je ook meteen aardig wat centen meer lichter.
-
bert we gaan even uit van nieuw.
Ik kan wel een m3 betalen maar ik vindt het dan weggegooid geld als ik dan toch nog recaro s intrax onderstel een beter sper diff etc erin moet kwakken. Zelfde geld voor bmw z4 mcoupe die is weer niet klaar.
Jij zit wel goed met een e36 m3. Die kosten nu niet meer de wereld en kan je lekker dat ding updaten. Maar sla nu eens 144.000 gulden stuk op een e36 m3 en begin dan nog eens beetje aan modden. Het probleem is met dat soort auto s dat het mij dus niet naar de zin is in zijn standaard vorm. M3 schokbrekers zijn ook nog fietspompen in vergelijking met mijn onderstel. Een 130i zoals ik hem nu heb is mij meer naar de zin dan een nieuwe standaard m3. Dan nekt die bijtelling over een m3 je ook nog een keer.
Voor mij is er maar 1 auto klaar in zijn standaard vorm das een GT3 RS.
Die bijtelling wil je niet eens weten dan slaap je nooit weer.
Ik kan wel een m3 betalen maar ik vindt het dan weggegooid geld als ik dan toch nog recaro s intrax onderstel een beter sper diff etc erin moet kwakken. Zelfde geld voor bmw z4 mcoupe die is weer niet klaar.
Jij zit wel goed met een e36 m3. Die kosten nu niet meer de wereld en kan je lekker dat ding updaten. Maar sla nu eens 144.000 gulden stuk op een e36 m3 en begin dan nog eens beetje aan modden. Het probleem is met dat soort auto s dat het mij dus niet naar de zin is in zijn standaard vorm. M3 schokbrekers zijn ook nog fietspompen in vergelijking met mijn onderstel. Een 130i zoals ik hem nu heb is mij meer naar de zin dan een nieuwe standaard m3. Dan nekt die bijtelling over een m3 je ook nog een keer.
Voor mij is er maar 1 auto klaar in zijn standaard vorm das een GT3 RS.
Die bijtelling wil je niet eens weten dan slaap je nooit weer.
- Jeroen Watermulder
Je snijdt weer een mooi onderwerp aan Rico. “Het enige voordeel van veel vermogen is het versnellen van de auto, toch?”
Voor een groot deel heb je gelijk. Maar het versnellen van een auto is natuurlijk zo veel meer dan wat het zegt natuurlijk.
Buiten het makkelijker kunnen versnellen van een auto is het ook een stukje comfort. Het niet hoeven, maar wel kunnen principe. Hoeveel dingen hebben we in ons bezit die we niet hoeven te hebben, maar omdat we het kunnen, hebben we ze. We hebben allemaal een DVD-speler. Was er met de beeldkwaliteit van de video niet te leven? Wie is er allemaal in het bezit van een GPS. Kunnen we nu de weg ineens niet meer vinden, maar vroeger wel? En zo kan ik nog wel even door gaan.
En aan een dikke motor kleven nog veel meer leuke dingen dan alleen het versnellen natuurlijk. Voor mij is geluid bijvoorbeeld ook iets heel belangrijks. Dat is een van de redenen dat de 330d de deur uit is gegaan.
Voor mij is driften iets wat ik graag en vaak doe. Dat gaat ook gewoon lekkerder met een bak oempf onder je kont.
En dan zijn er nog een heleboel mensen die even die zwaardere motorvariant kopen omdat dan die sleurhut even wat makkelijker de Alpen in klimt.
Neemt natuurlijk niet weg dat er desalniettemin nog hele kuddes rondrijden met motoren onder de kap die dat nooit gebruiken.
Daarom bestrijd ik juist deze quote van Andre: “Dat mensen die nieuwe 116i en 318i en underpowerd audi en mercedessen kopen is voor mij onbegrijpelijk.”
Dat zijn juist mensen die nadenken en juist niet een dikke motor kopen omdat ze het toch niet nodig hebben. Een 318i loopt 208 en gaat in 10,0 naar de 100. Volgens mij kun je daarmee prima meekomen in het huidige verkeer. Even ter vergelijking. Een 323i uit 1980 doet 190 en in 9,5 naar de 100. Dat was 25 jaar geleden het topmodel.
Waar hebben we het dus over…
Voor een groot deel heb je gelijk. Maar het versnellen van een auto is natuurlijk zo veel meer dan wat het zegt natuurlijk.
Buiten het makkelijker kunnen versnellen van een auto is het ook een stukje comfort. Het niet hoeven, maar wel kunnen principe. Hoeveel dingen hebben we in ons bezit die we niet hoeven te hebben, maar omdat we het kunnen, hebben we ze. We hebben allemaal een DVD-speler. Was er met de beeldkwaliteit van de video niet te leven? Wie is er allemaal in het bezit van een GPS. Kunnen we nu de weg ineens niet meer vinden, maar vroeger wel? En zo kan ik nog wel even door gaan.
En aan een dikke motor kleven nog veel meer leuke dingen dan alleen het versnellen natuurlijk. Voor mij is geluid bijvoorbeeld ook iets heel belangrijks. Dat is een van de redenen dat de 330d de deur uit is gegaan.
Voor mij is driften iets wat ik graag en vaak doe. Dat gaat ook gewoon lekkerder met een bak oempf onder je kont.
En dan zijn er nog een heleboel mensen die even die zwaardere motorvariant kopen omdat dan die sleurhut even wat makkelijker de Alpen in klimt.
Neemt natuurlijk niet weg dat er desalniettemin nog hele kuddes rondrijden met motoren onder de kap die dat nooit gebruiken.
Daarom bestrijd ik juist deze quote van Andre: “Dat mensen die nieuwe 116i en 318i en underpowerd audi en mercedessen kopen is voor mij onbegrijpelijk.”
Dat zijn juist mensen die nadenken en juist niet een dikke motor kopen omdat ze het toch niet nodig hebben. Een 318i loopt 208 en gaat in 10,0 naar de 100. Volgens mij kun je daarmee prima meekomen in het huidige verkeer. Even ter vergelijking. Een 323i uit 1980 doet 190 en in 9,5 naar de 100. Dat was 25 jaar geleden het topmodel.
Waar hebben we het dus over…
- Dennis Cavallino
- Tristan
Ben het ook met Jeroen eens. Normaal gesproken rij ik met mijn 240pk Leon ook woon/werk verkeer, maar gebeurd zelden dat ik alle paarden laat galloperen. Omdat mijn auto nu bij de autoschadebedrijf staat, rij ik nu een aantal dagen in een 1.6 Toledo (100pk), en kan prima mee in het verkeer, en het verbruik ligt beduidend lager, terwijl ik even hard rij. Dus zou best alleen voor het woon/werk een lichte motor of diesel willen rijden, en als ik dan thuis ben, weer lekker uitleven in je "hobby"-auto.
-
Er staat ook voor MIJ onbegrijpelijk.
Ik ga never nooit een sleurhut achter mijn auto hangen. Op vakantie met de auto heb een grote hekel aan. Heb zelfs een hekel aan vele non fun km rijden. Dan zit ik liever op de bijrijders stoel. De ritten van en naar de circuits toe zijn voor mij zware km s:)
De betekenis auto s is voor mij fun racen haaks max thrills. Elke euro die ik aan auto zou besteden die als vervoer dient is voor Dre een euro weggegooid.
Ik ga never nooit een sleurhut achter mijn auto hangen. Op vakantie met de auto heb een grote hekel aan. Heb zelfs een hekel aan vele non fun km rijden. Dan zit ik liever op de bijrijders stoel. De ritten van en naar de circuits toe zijn voor mij zware km s:)
De betekenis auto s is voor mij fun racen haaks max thrills. Elke euro die ik aan auto zou besteden die als vervoer dient is voor Dre een euro weggegooid.
- Jeroen Watermulder
Dan snap je toch juist waarom mensen die lichte motorvariant nemen? Omdat juist die mensen alleen maar van A naar B willen. En dat gaat prima met dat 1.6je onder de kap.Elke euro die ik aan auto zou besteden die als vervoer dient is voor Dre een euro weggegooid.
Maar ik snap wel wat je bedoeld. Waarom een dure koets als een BMW, Mercedes, Audi of vul maar in om je 1.6 als dat ook kan met een betrouwbare Corolla uit 1992 van 2000 euro. Als Dre alleen maar van A naar B kon en verder helemaal niks, dan kocht je het liefst een betrouwbaar hok van 3 euro. (als ze bestonden) En zelfs dan was 3 euro in principe teveel.
Maar gelukkig ben jij een geval apart Dre en zeker niet representatief voor de rest van rijdend Nederland.

-
Ik moet er niet aan denken om naar italie te hobbelen met een auto met de kids achterin in al die vakantie drukte op de snelwegen. Dat wordt dan een stress vakantie ipv relaxen. Ik huur dan liever een vervoers middel lees auto in italie.
ja watermulder je hebt hem door. Liever een 1.6 opel astra dan 1.6 bmw als vervoersmiddel. Maar de meeste mensen nemen die 1.6 bmw net als mijn buren, want dan doen we ook mee. Echt waar verstand van een garnaal. Ze kunnen beter die 5k of meer euro gebruiken om hun hypotheek in te lossen of doe wat leuks met die 5k euro dan altijd krom te gaan liggen voor die kut status.
ja watermulder je hebt hem door. Liever een 1.6 opel astra dan 1.6 bmw als vervoersmiddel. Maar de meeste mensen nemen die 1.6 bmw net als mijn buren, want dan doen we ook mee. Echt waar verstand van een garnaal. Ze kunnen beter die 5k of meer euro gebruiken om hun hypotheek in te lossen of doe wat leuks met die 5k euro dan altijd krom te gaan liggen voor die kut status.
- RVV
Even los van de status, denk dat we daar redelijk doorheen kunnen prikken hiero. Andre weet je nog dat we laatst over een natuurlijke snelheid hadden tijdens het rijden op de ring? Dat je daar altijd geneigd bent om zo dicht mogelijk bij je maximale kunnen te rijden? Datzelfde geld denk ik ook voor versnellen. Je wilt een auto die zo dicht mogelijk aansluit op je max. beleving van versnellen.
-
Uit de dagelijkse kilometers hoef ik geen 'fun' te halen. Dat is tegenwoordig haast niet te doen. Daarom ben ik ook super tevreden met die 147.. absoluut niet snel maar dat boeit niet. Kom wel relax van a-naar-b met climate control, cruise control en een goede radio. Meer is niet nodig, kost alleen maar geld en bijtelling.
- RVV
Ik bedoel een auto die traag aanvoelt irriteert ook. Ik erger me altijd aan de sloomheid van de touring terwijl iemand anders hem heel snel aan vind voelen. De auto matched niet met mijn natuurlijke gevoel voor versnellen. Maar zo zal een F1 coureur een M3 een slome slak vinden. Een 90pk karrenspoor trekker is genoeg als vervoersmiddel maar zuigt ook IRL.
-
Rico je hebt gelijk ik wil in dit soort slome auto s die nul fun bieden ook niet meer rijden. Kijk als je vertegenwoordiger bent tja dan is het heel wat anders dan kan een ford focus opel astra etc het wel doen en moet je rijfun compleet naast je neer leggen.
Het liefst heb ik een gt3 RS en een 130i dre edition in de garage. Maar ja nu de poen nog.
Jij baalt van die touring omdat je een M3 hebt maar daar wil je niet dagelijks in sturen. Dus zit je je te verbijten in die slome touring. Je zou eigenlijk een 130i er naast moeten hebben maar dan zul je zien dat je de 130i na verloop van tijd weer zo gaat waarderen dat misschien de m3 overbodig is en zo blijf je bezig.
Ik blijf lekker 130i dre edition rijden en heel misschien koop ik ooit een m2 coupe als die komt en dat de prijs nog binnen de perken blijft. Komt die niet boeit me eigenlijk ook niet meer. De 130i zoals ik hem nu biedt me meer als genoeg.
Het liefst heb ik een gt3 RS en een 130i dre edition in de garage. Maar ja nu de poen nog.
Jij baalt van die touring omdat je een M3 hebt maar daar wil je niet dagelijks in sturen. Dus zit je je te verbijten in die slome touring. Je zou eigenlijk een 130i er naast moeten hebben maar dan zul je zien dat je de 130i na verloop van tijd weer zo gaat waarderen dat misschien de m3 overbodig is en zo blijf je bezig.

Ik blijf lekker 130i dre edition rijden en heel misschien koop ik ooit een m2 coupe als die komt en dat de prijs nog binnen de perken blijft. Komt die niet boeit me eigenlijk ook niet meer. De 130i zoals ik hem nu biedt me meer als genoeg.
-
Andre schreef:Ik moet er niet aan denken om naar italie te hobbelen met een auto met de kids achterin in al die vakantie drukte op de snelwegen. Dat wordt dan een stress vakantie ipv relaxen. Ik huur dan liever een vervoers middel lees auto in italie.
Weet je wat geld weggooien is? Auto's nieuw kopen en vervolgens na een paar maanden weer de deur wijzen.
Tenzij je natuurlijk wereld-deals kan maken

- Michel P
Dre zal de laatste zijn om dat niet toe te geven Marcel. Het mooie aan Dre is dat hij niet badge geil is, en instaat is een auto los van prijs en status te beoordelen op pure rij eigenschappen. Als er morgen een Kia Rio RWD 300pk edition met sper komt voor 30k, is Dre de eerste die een proefrit aanvraagt. Hij ziet de auto als een stuk gereedschap dat hem plezier dient te verschaffen, niet meer en niet minder. Dat hij in de positie is om een paar euro's stuk te slaan staat daar los van. Zijn verslagen over e fun met een oude e30 325 bijvoorbeeld, maar ook de Civic Type R spreken boekdelen.
Wat we in NL missen is een soort drift/race pretpark. In Japan zijn vele drift tereinen waar je tegen betaling kunt spelen met je auto.
Michel
Wat we in NL missen is een soort drift/race pretpark. In Japan zijn vele drift tereinen waar je tegen betaling kunt spelen met je auto.
Michel
-
Michel Pol schreef: Wat we in NL missen is een soort drift/race pretpark. In Japan zijn vele drift tereinen waar je tegen betaling kunt spelen met je auto.
Michel
Hier krijgen ze al de zenuwen als je zegt dat straks het Vliegveld Valkenburg prima geschikt is om dit soort activiteiten te ondernemen. 8)
-
-
Ik ken Andre en zijn verhalen ook Michel. Ik veroordeel hem ook helemaal niet...sterker nog....als ik de centen zou hebben...zou het bij mij niet veel anders er aan toegaan. De meeste auto's die hij heeft gehad spreken mij ook enorm aan.Michel Pol schreef:Dre zal de laatste zijn om dat niet toe te geven Marcel. Het mooie aan Dre is dat hij niet badge geil is, en instaat is een auto los van prijs en status te beoordelen op pure rij eigenschappen. Als er morgen een Kia Rio RWD 300pk edition met sper komt voor 30k, is Dre de eerste die een proefrit aanvraagt. Hij ziet de auto als een stuk gereedschap dat hem plezier dient te verschaffen, niet meer en niet minder. Dat hij in de positie is om een paar euro's stuk te slaan staat daar los van. Zijn verslagen over e fun met een oude e30 325 bijvoorbeeld, maar ook de Civic Type R spreken boekdelen.
Michel
Ik vind het alleen altijd zo'n flauwekul om mensen die een 316i kopen, eigenlijk als meelopers of iets anders te bestempelen. In financieel slechtere tijden heb ik ook eens een jaar in een witte 4 deurs e30 324d met 3 ton op de teller moeten rijden. En weet je wat.........het was alles behalve straf....want in de basis voelde ik zelfs in dit slome hok BMW bloed stromen. Zoals in andere draadjes al gezegd...BMW rijden...de essentie bestaat uit veel meer dan pure performance.
Hier op de kantoor heeft de huismeester een nette e90 318i gekocht. Ding heeft veel opties en komt qua prijs aardig in de buurt van een kale 130i.
Ik zit met die man altijd over auto's te lullen, en zo kwam de vraag...waarom voor die centen (iets erbij) geen 130i?
Heel simpel...deze kerel vindt dat een BMW minstens 4 deuren heeft en een kofferbak. Maw...een dikke bak in zijn ogen. En reken maar dat hij van iedere km net zoveel geniet als wij dat van onze auto's doen.
- Peter Tunissen
Ja en nee (de oorspronkelijke stelling dan).
Meer vermogen maakt ook dat het steeds moeilijker wordt om hard te gaan met een auto.
Kijk, een 60pk FWDtje kan iedere jan boeren lul wel op de limiet rijden, dat gaat op een gegeven moment vrij makkelijk. Een 600pk RWD zonder tractiecontrole is gewoon niet 10 maar 1000 keer zo moeilijk om echt hard mee te gaan, dat maakt het gewoon aantrekkelijk om veel vermogen te hebben, de uitdaging wordt stukken groter.
Dat fabrikanten hun verschillende vermogens heel mooi uitbuiten ben ik het wel mee eens; ik zou het verschil in kostprijs tussen een 116i en 130i wel eens willen weten, volgens mij zal dat nooit meer dan 1000 of 1500 euro verschil zijn.
Weet je ook meteen waar de grotere marge op zit, maar ja, het wordt er toch wel voor betaald.
Meer vermogen maakt ook dat het steeds moeilijker wordt om hard te gaan met een auto.
Kijk, een 60pk FWDtje kan iedere jan boeren lul wel op de limiet rijden, dat gaat op een gegeven moment vrij makkelijk. Een 600pk RWD zonder tractiecontrole is gewoon niet 10 maar 1000 keer zo moeilijk om echt hard mee te gaan, dat maakt het gewoon aantrekkelijk om veel vermogen te hebben, de uitdaging wordt stukken groter.
Dat fabrikanten hun verschillende vermogens heel mooi uitbuiten ben ik het wel mee eens; ik zou het verschil in kostprijs tussen een 116i en 130i wel eens willen weten, volgens mij zal dat nooit meer dan 1000 of 1500 euro verschil zijn.
Weet je ook meteen waar de grotere marge op zit, maar ja, het wordt er toch wel voor betaald.