Ferdi's ACS chip draad
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Ferdi's ACS chip draad
Beste brothers in crime,
Robin heeft ze zojuist beiden gereden (geen 135i maar 335i geloof ik) en lees zijn verslagje in het draadje over de E93M3. Zijn bevindingen komen sterk overeen met die, zojuist door mij geciteerde, Amerikaan. Alleen Robin is nog wat directer, geloof ik.
Nog 13 nachtjes slapen:
- Wiener Schnitsel chippie
Nog 24 nachtjes slapen:
- PP inlaatje
- PP uitlaatje
- PP verlaging
- PP diffuser
Nog 25 nachtjes slapen:
- 'Ferdinand rijdt 135i in de prak..kon niet met het vermogen overweg..'
Denk dat het zo ongeveer gaat gebeuren, ik zal het Char eens vragen.
He, wat is het leven toch zwaar.
Robin heeft ze zojuist beiden gereden (geen 135i maar 335i geloof ik) en lees zijn verslagje in het draadje over de E93M3. Zijn bevindingen komen sterk overeen met die, zojuist door mij geciteerde, Amerikaan. Alleen Robin is nog wat directer, geloof ik.
Nog 13 nachtjes slapen:
- Wiener Schnitsel chippie
Nog 24 nachtjes slapen:
- PP inlaatje
- PP uitlaatje
- PP verlaging
- PP diffuser
Nog 25 nachtjes slapen:
- 'Ferdinand rijdt 135i in de prak..kon niet met het vermogen overweg..'
Denk dat het zo ongeveer gaat gebeuren, ik zal het Char eens vragen.
He, wat is het leven toch zwaar.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
ha macboy, ja, voorlopig wel. He, er valt net een mooie brief van van het CJIB op mijn deurmat. Eens kijken (Ferdinand maakt paarse CJIB enveloppe open, en leest) 'he, gelukkig, er is geen bedrag genoemd! yes (Ferdinand leest door...
) 'O, Officier van Justitie bepaalt de hoogte van uw boete'... Kan 'ome agent' dat tegenwoordig niet dan? looser
edit: .otver (piep): ik moet voorkomen. Arrondissement Delft, woooohaaaaaaa (of toch huilen).

edit: .otver (piep): ik moet voorkomen. Arrondissement Delft, woooohaaaaaaa (of toch huilen).
Laatst gewijzigd door Sperdy op 08 apr 2008, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Rete duur! En ik ben ook een beetje bang dat ze te hard zijn. Maar bovenal, een echte race-rijder ben ik helemaal niet. En mijn huidige stoelen zijn echt helemaal super (beter dan de Recaro uit mijn Works), met van die prachtige opblaas lendesteunen (gewoon standaard op een 135i Executive!!, heb ik eigenlijk wel de Executive, of vergis ik me nu, enfin. Ik dacht, nee, die stoelen, wel prachtig maar is toch niets voor mij.Roman schreef:Niet gegaan voor die mooie PP stoelen?
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Ha die MacBoy.
De absolute prijzen van de PP, ik weet niet wat anderen rekenen. Dus of de PP prijzen relatief hooh/laag zijn kan ik niets over zeggen. Om de prijzen is het mij ook niet te doen, eerlijk gezegd. Dat nieuwe originele onderdelen wat kunnen kosten, is me wel duidelijk en schrik ik niet van.
Maar wat blijft er voor nog aan de strijkstok hangen dan vwb. de PP?
Ik wilde hebben:
- inlaat
- uitlaat
- diffuser
- verlaging
Omdat de uitlaat vervalt (= gelijk aan mijn huidige uitlaat) vervalt de diffuser. Wat voor mij overblijft is:
- PP inlaat (medio augustus 2008, doe ik waarschijnlijk toch wel)
- PP verlaging (Euro 1.980,-, doe ik zeker)
Dit is nog te overzien vind ik.
Maar, wat is die 135i met M pakket toch een bargain
, als je ziet wat je er allemaal voor krijgt: de prachtige aluminium 6 zuiger-remklauw remmen, top stoelen, prachtige 18" LM velgen het volledige M pakket er bij met dus de PP uitlaat(!) er al onder (zei het met geluidsdempende sierstukken, aldus BMW DenHaag). Moet je eens kijken wat allemaal moet betalen om dit achteraf op je auto te schroeven...
@Martijn,
Ja, ik had Xenon moeten doen, vanwege het absoluut betere licht. Ik zeg je wel, ik rij al twee maanden zonder en dat is ook prima. nb. ik geef niets om ringetjes en kraaltjes in koplampen.
De absolute prijzen van de PP, ik weet niet wat anderen rekenen. Dus of de PP prijzen relatief hooh/laag zijn kan ik niets over zeggen. Om de prijzen is het mij ook niet te doen, eerlijk gezegd. Dat nieuwe originele onderdelen wat kunnen kosten, is me wel duidelijk en schrik ik niet van.
Maar wat blijft er voor nog aan de strijkstok hangen dan vwb. de PP?
Ik wilde hebben:
- inlaat
- uitlaat
- diffuser
- verlaging
Omdat de uitlaat vervalt (= gelijk aan mijn huidige uitlaat) vervalt de diffuser. Wat voor mij overblijft is:
- PP inlaat (medio augustus 2008, doe ik waarschijnlijk toch wel)
- PP verlaging (Euro 1.980,-, doe ik zeker)
Dit is nog te overzien vind ik.
Maar, wat is die 135i met M pakket toch een bargain

@Martijn,
Ja, ik had Xenon moeten doen, vanwege het absoluut betere licht. Ik zeg je wel, ik rij al twee maanden zonder en dat is ook prima. nb. ik geef niets om ringetjes en kraaltjes in koplampen.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
135i ACS
Voor wie het weten wil, anders skip je maar door.
Zojuist ben ik terug van een een dagje Aachen, hin und zuruck. Of beter gezegd, mijn 135i Coupe heeft mij getransporteerd van West naar Oost, en terug. De terugreis ging aanmerkelijk sneller. Sterker, ik beweer dat mijn 135i eerder terug was in Delft, dan ikzelf. Maar daarover later meer...
Allereerst: een Schnitseltje kopen in deze winkel is ein Freude. Ik dacht dat BMW haar klantgerichtheid top voor elkaar had (hebben ze ook, met de altijd even lieve ontvangstdames) maar het kan dus beter. Uiterst vriendelijk en met de égards van een ster, werd ikzelf en mijn metgezelling begeleid naar de ontvangstkamer, en daarna, de operatiezaal. Nadat ik haar, met brok in de keel, moest afstaan aan de vakkundige (zo bleek later) monteurs, trok ik mijzelf terug in de grote wachtkamer. Alwaar ik, zij het onrustig en met innerlijke ongeduld, moest wachten op het verlossende woord, dat ook uiteindelijk kwam von dem artst: 'Herr Hinloopen, alles ist klar, sie hatte es gutt gemacht, wir sind zurfrieden und Sie können probefahren".
En daar stond ze. Net zo mooi als voorheen, alsof er niets gebeurd was. Maar dat was er wel: 'she's the devil in disguise...'. Instappen, kijken, nee.. alles is hetzelfde. Ding in die gleuf (vind dat nog steeds een raar ding) en startknop en, aan.. Beetje gas, en o, ze klinkt wel wat brutaler zeg? Ietsje, maar wel waarneembaar. En daar ging ik..
Het rijden in met 360pk (en ruim 500NM) is alsof je in een achtbaan zit. De rijbeleving is vreemdgenoeg heel sterk verwand aan de 300pk versie, alleen is alles een enorme stap meer. Eigenlijk, zeg ik je eerlijk, was mijn eerste indruk dat het iets te veel van het goede was (maar nu vind ik het wel leuk). Accelereren gaat nog harder, voor je gevoel veel harder en directer. De auto is ook gemener geworden. Ik weet niet of dat gevoel ook echt iets zegt over de werkelijke versnelling. Maar vanaf pakweg 3000 tpm, krijg je een extra klap in je rug, die de standaard 135i niet heeft. Met grote klappen stormt ze naar de 220, 240, 50, 260, 270 ... toen durfde ik niet meer, maar het blok was helemaal niet in ademnood. In iedere versnelling, op elk gewenst moment, is er vermogen. Veel vermogen en exreem veel trekkracht.
Wat de standaard 135i al heeft, maar nu nog veel meer, is het grote gemak waarmee die klappen maakt naar absurde snelheden. De versnelling van 160km/u naar 180km/u is gelijk aan die van 230km/u naar 250km/u. Misschien zijn jullie dat gewend hier op het forum, maar ik niet.
Kortom, is het leuk? jaaaa! Is het nodig? Nee,, eeeh, jaaaa, heel erg nodig. Ik zou zeggen: Alle menschen werden brüder, im 135i ASC.
P.S. Voor Hielke: LOL, maar ik heb nog steeds geen grafiek. Ik ben de eerste volgens Schnitsel met deze tuning, pas over een maand of zo komen ze er echt mee in de markt, dan ist alles dabei. Enfin, ik denk dat ik die maand niet vol maak, want ik ben dan mijn rijbewijs kwijt...
Zojuist ben ik terug van een een dagje Aachen, hin und zuruck. Of beter gezegd, mijn 135i Coupe heeft mij getransporteerd van West naar Oost, en terug. De terugreis ging aanmerkelijk sneller. Sterker, ik beweer dat mijn 135i eerder terug was in Delft, dan ikzelf. Maar daarover later meer...
Allereerst: een Schnitseltje kopen in deze winkel is ein Freude. Ik dacht dat BMW haar klantgerichtheid top voor elkaar had (hebben ze ook, met de altijd even lieve ontvangstdames) maar het kan dus beter. Uiterst vriendelijk en met de égards van een ster, werd ikzelf en mijn metgezelling begeleid naar de ontvangstkamer, en daarna, de operatiezaal. Nadat ik haar, met brok in de keel, moest afstaan aan de vakkundige (zo bleek later) monteurs, trok ik mijzelf terug in de grote wachtkamer. Alwaar ik, zij het onrustig en met innerlijke ongeduld, moest wachten op het verlossende woord, dat ook uiteindelijk kwam von dem artst: 'Herr Hinloopen, alles ist klar, sie hatte es gutt gemacht, wir sind zurfrieden und Sie können probefahren".
En daar stond ze. Net zo mooi als voorheen, alsof er niets gebeurd was. Maar dat was er wel: 'she's the devil in disguise...'. Instappen, kijken, nee.. alles is hetzelfde. Ding in die gleuf (vind dat nog steeds een raar ding) en startknop en, aan.. Beetje gas, en o, ze klinkt wel wat brutaler zeg? Ietsje, maar wel waarneembaar. En daar ging ik..
Het rijden in met 360pk (en ruim 500NM) is alsof je in een achtbaan zit. De rijbeleving is vreemdgenoeg heel sterk verwand aan de 300pk versie, alleen is alles een enorme stap meer. Eigenlijk, zeg ik je eerlijk, was mijn eerste indruk dat het iets te veel van het goede was (maar nu vind ik het wel leuk). Accelereren gaat nog harder, voor je gevoel veel harder en directer. De auto is ook gemener geworden. Ik weet niet of dat gevoel ook echt iets zegt over de werkelijke versnelling. Maar vanaf pakweg 3000 tpm, krijg je een extra klap in je rug, die de standaard 135i niet heeft. Met grote klappen stormt ze naar de 220, 240, 50, 260, 270 ... toen durfde ik niet meer, maar het blok was helemaal niet in ademnood. In iedere versnelling, op elk gewenst moment, is er vermogen. Veel vermogen en exreem veel trekkracht.
Wat de standaard 135i al heeft, maar nu nog veel meer, is het grote gemak waarmee die klappen maakt naar absurde snelheden. De versnelling van 160km/u naar 180km/u is gelijk aan die van 230km/u naar 250km/u. Misschien zijn jullie dat gewend hier op het forum, maar ik niet.
Kortom, is het leuk? jaaaa! Is het nodig? Nee,, eeeh, jaaaa, heel erg nodig. Ik zou zeggen: Alle menschen werden brüder, im 135i ASC.
P.S. Voor Hielke: LOL, maar ik heb nog steeds geen grafiek. Ik ben de eerste volgens Schnitsel met deze tuning, pas over een maand of zo komen ze er echt mee in de markt, dan ist alles dabei. Enfin, ik denk dat ik die maand niet vol maak, want ik ben dan mijn rijbewijs kwijt...
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
@Ferdinand, geweldig te lezen, gefeliciteerd kerel...ben benieuwd naar de testen standaard en AC, maar zo'n extra power is echt geweldig, ik weet dat nog van de vele turbo auto's die ik ook had, je moet dan eerst wennen omdat het ineens zo'n sleurmonster wordt en de snelheden zo snel oplopen, maar als je gewend bent wil je niet meer zonder, altijd je rollercoaster onder je voet, en niet in de lange wachtrij hoeven te staan bij de pretparken 

- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: 135i ACS
Is niet erg. Datalogging en analyse kunnen we mooi in een direct vergelijk tussen de 135i's doen.Ferdinand schreef: P.S. Voor Hielke: LOL, maar ik heb nog steeds geen grafiek. Ik ben de eerste volgens Schnitsel met deze tuning, pas over een maand of zo komen ze er echt mee in de markt, dan ist alles dabei. Enfin, ik denk dat ik die maand niet vol maak, want ik ben dan mijn rijbewijs kwijt...
Klinkt allemaal goed in ieder geval Ferdinand. Ben heel benieuwd.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Jawel, maar ik heb geen uitdraai gevraagd (om eerlijk te zijn, typisch iets voor mij). Ik heb ook geen wiebelend filmpje van twee gierende achterwielen op een deegrol om vervolgens daarna snel te hollen naar een pc-scherm met onleesbare cijfers over peekaa's.Christoph schreef:Heeft hij daar niet op de bank gestaan? Geen uitdraai niks?
Ja, jullie treffen mij in ieder geval op 16 mei as op de DF Zandvoort. Ik ga zeker niet met die 135i racen, dat vind ik zonde want ik ben een waardeloze coureur en rijd dat 135i-lel zo tegen de vangrail.
O ja, hier staat iets over die ASC tuning 360pk in een 335i (=135i) uit 2008.
http://www.ac-schnitzer.de/fileadmin/me ... _Coupe.PDF.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Leuk verslag, maar 1 ding snap ik niet, heel de wereld .35i addicts roept aan de hand van allerlei uitdraaien op banken, die .35i heeft standaard wel 330 à 340pk.. En volgens Snitzel heeft die gewoon standaard 306pk.
55pk voor 2700 euro lijkt een koopje, maar als de realiteit is dat het maar tussen 36 á 26pk zijn dan vind ik die 2700 wel erg veel geld.
Heeft iedereen het dan gewoon mis en heeft ide .35i gewoon 306pk
: Of word hier hier wederom weer aan alle kanten gegoocheld met cijfers die altijd in het voordeel worden uitgelegd
:
Blijft vage materie hoor
55pk voor 2700 euro lijkt een koopje, maar als de realiteit is dat het maar tussen 36 á 26pk zijn dan vind ik die 2700 wel erg veel geld.
Heeft iedereen het dan gewoon mis en heeft ide .35i gewoon 306pk


Blijft vage materie hoor

- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
zoals gezegd zijn die 360 PK, piekpk's. Is trouwens bij alle tuners zo. GEMIDDELD zal deze motor 340 pk aan de krukas leveren in ACS vorm. Warmte is vooral bij turbomotoren een erg bepalende factor ivm vermogen. De 306 pk is een BMW meetwaarde en die is gerelativeerd over verschillende testcondities. Constructeurs mogen niet zomaar waardes opgeven.Rico v Velzen schreef:Leuk verslag, maar 1 ding snap ik niet, heel de wereld .35i addicts roept aan de hand van allerlei uitdraaien op banken, die .35i heeft standaard wel 330 à 340pk.. En volgens Snitzel heeft die gewoon standaard 306pk.
55pk voor 2700 euro lijkt een koopje, maar als de realiteit is dat het maar tussen 36 á 26pk zijn dan vind ik die 2700 wel erg veel geld.
Heeft iedereen het dan gewoon mis en heeft ide .35i gewoon 306pk: Of word hier hier wederom weer aan alle kanten gegoocheld met cijfers die altijd in het voordeel worden uitgelegd
:
Blijft vage materie hoor
Het chippen in dit geval is voornamelijk de turbodruk verhogen. Turbolag wordt dan iets groter maar vooral de punch zoals ferdinand beschrijft is te wijten aan een brute verhoging van de turbodruk. Nadelen hiervan zijn de bekende turbobetrouwbaarheidsproblemen en warmteafvoer. Als je de warmte van de 2 turbo's (die in x35i vorm trouwens erg dicht bij elkaar staan) niet goed krijgt afgevoerd bestaat de kans dat je na 5 of 6 runs of zwaar circuitgebruik na een tijdje nog 280 pk over hebt. Chiptunen is leuk. Maar de winst blijft zonder turbo en I/C aanpassingen beperkt in het gebruik en ik stel de betrouwbaarheid in vraag.
Ik denk dat de ervaren turbo adepten (Karel?) het hier wel met me eens zijn. Allemaal leuk en wel die piekpk's, maar rond de NS gaat die ACS no way sneller zijn dan een stock 135i. Trust me, been there done that...
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Tsja. Maar aan de andere kant zou ik ook denken dat een respectabel tuner ala ACS niet zomaar zijn naam te grabbel gooit door stiekem minder PK's te leveren. Het is geen chipboer die uit een garagebox opereeerd zeg maar.
Aan de andere kant wel apart dat er geen vermogens uitdraai bij zit. Voor 3000 euro mag je dat toch wel verwachten lijkt mij.
Aan de andere kant wel apart dat er geen vermogens uitdraai bij zit. Voor 3000 euro mag je dat toch wel verwachten lijkt mij.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Kocheler, Majestic-12 [Bot] en 12 gasten