EVO: IS-F vs e92 M3

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Tom

Bericht door Tom » 21 apr 2008, 15:30

Eens met Marcel.

De meeste onderdelen die je bij autostyle besteld zorgen voor een mooiere afwerking... die IS-F uitlaatmethode zou op een knakenbak als een oude kadett gsi nog cheapass ogen :D

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 21 apr 2008, 15:47

De de "uitlaten" van de LS'en (460 en 600h) zijn hetzelfde hoor :lol:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 21 apr 2008, 15:49

Helaas Marcel... Zijn zijn iig enthousiast! 8)

Vwb die uitlaten...Ik neem aan dat je niet dagelijks op je knieen achter de auto gaat zitten?!

[img:800:625]http://www.autospies.com/images/users/X ... hausts.jpg[/img]

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 21 apr 2008, 16:22

"I need a child with a laptop who deletes that pleep from my computer" :lol: Briljant! Hij is echt geirriteerd :lol:

Geen verkeerde auto hoor zo'n Lexus en je moet BMW wel heel erg overwaarderen om er straal aan voorbij te lopen :P

leonard

Bericht door leonard » 21 apr 2008, 16:39

Ferdinand schreef:
romo schreef:Verschil in bijtelling M3 vs 335i redelijk loaded

M3 €1400 per maand
335i € 930 per maand

Aanzienlijk verschil, maar het gaat om het principe; ik wil niet extra dokken over iets waar ik al belasting over betaald heb. Meer is er niet van.
^ Wat een raar verhaal zeg? Dit wist je toch een jaar geleden ook al, en de jaren daarvoor toch ook? En dan is dat nu plotseling een reden om de auto niet te nemen? Had je accountant je verteld dat er voor een E92 M3 Variomatic geen bijtelling nodig was, misschien?...

Vind ik ook een raar verhaal romo

ik heb nog een optie voor je: Hou je huidige M3 gewoon aan en rij daar privé mee.Als het geld toch geen probleem is (zoals je schrijft) neem dan de nieuwe M3 gewoon zakelijk.

doe ik ook :lol:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 21 apr 2008, 16:55

Topper die IS-F! prijs? :lol:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 21 apr 2008, 20:04

Vind ik ook een raar verhaal romo

ik heb nog een optie voor je: Hou je huidige M3 gewoon aan en rij daar privé mee.Als het geld toch geen probleem is (zoals je schrijft) neem dan de nieuwe M3 gewoon zakelijk.

doe ik ook
Zie mijn uitleg op de vorige bladzijde.

Die optie heb ik overwogen, is het niet geworden omdat;

1 Een verschrikkelijke km administratie, de acountant heeft het ten sterkste ontraden omdat het (te) veel gedoe is en mn omdat de fiscus steeds beter instaat blijkt te controleren of er geen misbruik van gemaakt zou worden. ( en ik geef je op een briefje dat ik dat zou doen met zo`kar :lol: )

2 Ik wil juist ook niet zakelijk kunnen genieten van zo`n auto. Die opmerking is ook door meerderen hier gepost en is IMO absoluut terecht. Dat doe ik dus momenteel ook met de E46, ik wil er gewoon altijd en overal in kunnen rijden zonder het idee dat ik het moet gaan splitsen, daar koop ik zo`n kar dus niet voor.

Het is allemaal voor mij niet moeilijk, de Nederlandse staat maakt het moeilijk, zoniet onmogelijk van zo`n kar te genieten.
De beslissing is me echt dit weekeinde door de ziel gegaan, dat geef ik grif toe. Maar de fiscus krijgt van mij zo al genoeg, daar komt geen cent meer bij.

M-bitious

Bericht door M-bitious » 21 apr 2008, 20:25

Ik hoop dat er zo min mogelijk mensen de M3 E92 kopen, blijf ik lekker exclusief :wink: Feit blijft als je een fijne coupe wilt hebben, en je hoeft je niet te druk te maken om de knikkers, de M3 gewoon een topauto is. Ik geniet er elke keer van. Waarom zou ik dan een 335 kopen? Het is ook te makkelijk om zowel de 335 als de M3 vol te laden. Breng eerst de 335 kwa uitrusting op het niveau van de M3, dan wordt het verschil weer kleiner. De eerste Mercedes die mijn belangstelling heeft, moet nog worden ontworpen. (no offence). De Lexus moet zijn restwaarde ook nog bewijzen.

leonard

Bericht door leonard » 21 apr 2008, 21:53

M-bitious schreef:). De Lexus moet zijn restwaarde ook nog bewijzen.

daar heb je wel een punt!!

Als je er eenmaal 1 hebt kom je nooit meer bij lexus vandaan.Zij zijn,denk ik, de enigste die nog een fatsoenlijke inruilprijs geven.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 21 apr 2008, 22:14

Over de restwaarde van de IS-F is het natuurlijk nog speculeren, maar de gangbare modellen zijn zeer waardevast als je de diverse occasionsite's bekijkt.
Een vergelijkbare E90 325i en IS250 doen niet veel voor elkaar onder.

M-bitious

Bericht door M-bitious » 21 apr 2008, 22:40

Maar dit is een niche markt, met competitie van de gevestigde orde. Ik denk niet dat Lexus dat redt.

Davy MR2DRIFT

Bericht door Davy MR2DRIFT » 22 apr 2008, 03:25

Als de Lexus hetzelfde niveau qua inruilwaarde heeft als alle andere japanse sportauto's, dan zit het wel goed. Supra, NSX, RX-7.

Maik

Bericht door Maik » 22 apr 2008, 08:51

romo schreef:Een 335i redelijk vol; € 80-85K

Een E92 M3 zoals ik het voor ogen HAD; €125K ( is ook redelijk vol)

Een keer dat bedrag ophoesten...........................makkelijk dan stond ie gisteren al bij me op de stoep. Maar die f.cking bijtelling maakt dat DF verwordt tot DT ( Driving Tears).......................laat maar

Het is werkelijk te absurd dat dit verschil met onze buurlanden zo groot is dankzij onze profiterende overheid.
Ik snap je verhaal nog steeds niet Romo, je hebt de mogelijkheid om het ding zo cash te kopen, dan is hij toch prive van jou? Dan hoef je toch geen bijtelling meer te betalen? Mis ik nou iets?

Maik

Bericht door Maik » 22 apr 2008, 08:52

dubbel :evil:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 22 apr 2008, 08:54

Inderdaad M-Bitious, een M3 moet je je kunnen permitteren. En niet iedereen kan dat.

Voor Romo:
De feiten over de fiscale regelgeving (www.belastingdienst.nl) van een auto vd zaak zijn al bekend vanaf (zo ongeveer) de Hoekse - en Kabeljauwse twisten; dus die neem je mee, vanaf het eerste moment, bij een koopoverweging van nieuwe E92 M3. Of je nu ondernemer bent met een BV, ZZP-er of in loondienst; alles is daarover bekend. Niemand gelooft hier 'het broodje aap' verhaal dat deze wetgeving vlak voor de de koop, als een plotselinge verassing, is gekomen. In dergelijke gevallen is de koop natuurlijk nooit een serieuze oveweging geweest, maar wèl een serieuze jongensdroom.

Het maakt natuurlijk niet uit Romo dat voor jou de M3 er niet komt, zie mijn opening. Bovendien, is voor DF plezier, een M3 helemaal niet nodig. Maar je moet groot worden. Hou geen rare verhalen op over 'mijn situatie, en de fiscus die mij pakt..'. Daar bewijs je jezelf geen dienst mee, maar ook zeker niet je vrienden hier op het DF. Wij zijn niet gek.

Ferdinand

M-bitious

Bericht door M-bitious » 22 apr 2008, 08:59

Davy MR2DRIFT schreef:Als de Lexus hetzelfde niveau qua inruilwaarde heeft als alle andere japanse sportauto's, dan zit het wel goed. Supra, NSX, RX-7.
Maar dat is nou precies wat de Lexus niet is, een sportauto.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 22 apr 2008, 09:01

Ga het verder niet toelichten, dat heb ik meer dan voldoende gedaan.

Ferdi...............je moet mijn post beter lezen, verder niet zo neerbuigend doen..................

romo

Bericht door romo » 22 apr 2008, 09:06

Maik schreef:
romo schreef:Een 335i redelijk vol; € 80-85K

Een E92 M3 zoals ik het voor ogen HAD; €125K ( is ook redelijk vol)

Een keer dat bedrag ophoesten...........................makkelijk dan stond ie gisteren al bij me op de stoep. Maar die f.cking bijtelling maakt dat DF verwordt tot DT ( Driving Tears).......................laat maar

Het is werkelijk te absurd dat dit verschil met onze buurlanden zo groot is dankzij onze profiterende overheid.
Ik snap je verhaal nog steeds niet Romo, je hebt de mogelijkheid om het ding zo cash te kopen, dan is hij toch prive van jou? Dan hoef je toch geen bijtelling meer te betalen? Mis ik nou iets?
Ja, je mist iets.

Prive heb ik dat geld niet, zakelijk wel.

Daarme is het dus altijd een bijtellings verhaal.

M-bitious

Bericht door M-bitious » 22 apr 2008, 09:10

Als het geld er zakelijk gemakkelijk is, kun je overwegen een winstuitkering te nemen, en de auto in prive te kopen. Uiteraard moet je wel de autoprijs naar bruto omrekenen.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 22 apr 2008, 09:19

Al die posten gelezen van jou over jouw bijzondere situatie (= mij volstrekt onduidelijk) en de belastingdienst. Maar dat maakt je verhaal van kwaad tot erger. Ik doe niet neerbuigend, maar je moet ons geen verhalen op de mouw spelden. Jij(!) doet neerbuigend.

Wanneer jij serieus hebt overwogen om een auto zakelijk te gaan rijden, met een nieuwwaarde van Euro 125.000(!!!!), ga je 'als ondernemer' natuurlijk direct uitzoeken wat daarvan de fiscale gevolgen zijn. Overigens doen mensen dat ook die in loondienst werken, wanneer zij een auto van de zaak mogen rijden. Voordat zij een leaseauto kiezen, overwegen zij de financiële gevolgen.

Dus. Mensen rijden dergelijke auto's zoals een E92 M3 natuurlijk privé. Net zoals ik (ook ondernemer) de 135i privé rijdt. Je verhaal snijdt geen hout, en dat weet jezelf ook. En meerdere mensen reageren daarop Romo, niet alleen ik. Het gevoel dat ik er bij heb, is dat er van alles niet klopt. Het kan te maken hebben met je manier van uitdrukken, manier van formuleren, maar mij bekruipt een vreemd gevoel.

Laat ik er hopelijk naast zitten Romo, en dan trek je een lange neus naar me. Ik ken je niet, bedoel het ook niet persoonlijk en boosaardig, alleen jouw presentatie op dit punt is uiterst merkwaardig.

Ik lees net de post van M-Bitious. Tuurlijk kun je jezelf een winstuitkering geven (ben je DGA?), en daarvan die auto kopen. Dat kan als die middelen in je bedrijf zitten. Maar dat is toch niet nieuw? Je hebt er toch met je accountant over gesproken????

romo

Bericht door romo » 22 apr 2008, 09:33

Ik heb alle gevolgen overwogen, ik heb een keuze gemaakt. Alle opties had ik nadrukkelijk opengehouden, heeft iedereen ook kunnen lezen.

Verder heeft het geen zin dit publiekelijk te gaan bespreken.

Back on topic lijkt me.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 22 apr 2008, 09:42

Ja precies, maak je er maar zo van af. Wie is er begonnen met dit publiekelijk te maken? Wie komt uiteindelijk met een uitgebreide (wel 5 á 6 posten) over een of andere fiscale uiteenzetting over het annuleren van de koop. Jij toch?, Jij maakt het aan ons openbaar, niet wij zijn daarover begonnen. En nu reageren wij er op, en dan kunnen we beter 'on topic' gaan. Romo, dit is allemaal zeer merkwaardig. Wie is hier nu neerbuigend?

romo

Bericht door romo » 22 apr 2008, 09:50

Wist dat je zo zou reageren; wat is makkelijker?

- Volhouden dat je de ding koopt

- Op een forum aangeven dat je er van af ziet

Dat ik hier aangeef dat ik er van af zie lijkt me open en eerlijk. Is volledig in overeenstemming met alles wat ik over dit onderwerp eerder gepost heb ( Ik had iets van 5 mogelijke opties aangegeven)

Ferdinant , met respect, maar ik ben je geen verdere verklaring schuldig lijkt me.

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 22 apr 2008, 09:57

Lijkt me behoorlijk grof om iemands privé situatie hier in twijfel te trekken Ferdinand. Vraag Romo anders even om zijn laatste rekeningafschriften, ben je in 1x bij.
Ik ben niet echt blij met het verloop van dit topic. Heel dat gelöl heeft geen hol te maken met een IS-F of M3. Hell, het heeft helemaal niets meer met een auto te maken!

En ik kan Frank alleen maar gelijk geven, hopelijk koopt iedereen hier zo'n 135i ding om met de stroom mee te lopen. Koop ik me wel een e90 M3 volgend jaar. Dan wordt het toch nog een cult car...

Inruilprijs van een Lexus zit gewoon goed, en dat gaat bij de IS-F niet anders zijn. Lexus houdt zijn inruilprijzen artificieel hoog, BMW heeft dat ook een tijdje gedaan. Maar door verzadiging van de markt was dit niet meer mogelijk.

maar, Een IS-F (standaard fully loaded) gaat voor dezelfde prijs als een stdrd M3 en een stuk goedkoper dan een Stdrd C63 of RS4. Als hier toch zo op de centjes wordt gekeken, waarom wordt dat niet in beschouwing genomen?
Hier rijden monsters rond met zo'n 18000 pk op 600kg(gesproken waardes) van imho veel teveel geld. Maar xenon? tuttut hoho...
Take this into account en je x35itje kan zomaar eens in IS-F priceranges komen.

En zoals Frank zegt, als je een M3 niet wilt of kunt betalen is het afzeiken van zo'n auto vreselijk kansloos. Ik ben het trouwens ook lichtelijk beu dat alles (muv 1 model) hier ergo wordt afgezeikt als boot, veel te duur of die andere is toch 10x beter. Kan me nog jongens herrinneren hier die een krapuleuze hekel hadden aan de GTT jongens omdat die indertijd stoere verhalen rondbazuinden over dure sportwagens die snot werden gereden door taartscheppen op wielen.
Wat gebeurt hier nu? think again lad's...

Macboy

Bericht door Macboy » 22 apr 2008, 09:57

Romo, de reden dat mensen vraagtekens plaatsen is omdat je natuurlijk beetje kort door de bocht bent mbt je huidige conclusie.

Niemand kan ik jouw portemonne kijken en je hoeft je op dit forum ook zeker niet te verantwoorden, maar je moet je aan de andere kant dan ook niet gaan verbazen als mensen die vraagtekens gaan plaatsen bij je (korte) opmerkingen. Je bent immers al maanden een keuze aan het overwegen en dan is nu je conclusie dat je het niet doet vanwege de bijtelling.

Daarbij denk ik dan: je hoeft toch geen tutti lampioni 335i te nemen? Je kunt toch ook een Robin-edition nemen met goed metaal, airco en radio en sportstoelen?

Dan ben je voor 55k klaar en is de bijtelling nog geen 500 per maand. Chippie erin en je hebt 350pk.

@Dennis: ik lees je frustratie, maar weet dus wel dat je voor 55k ook een super 335i kunt rijden als je gewoon de essentiele opties neemt. Je krijgt er dan veel voor terug.

50k verschil t.o.v. de M3 of de IS-F is dan natuurlijk mega veel :shock: en dat verschil is in Belgie natuurlijk minder.

Daarom denk ik dat de 335i meer bestaansrecht heeft in NL dan in Belgie, alwaar ik eerder zou overwegen om dat beetje meer uit te geven.
Laatst gewijzigd door Macboy op 22 apr 2008, 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie