EVO: IS-F vs e92 M3
-
- Auto: M3P, 130i
- Macboy
Romo, voor de 335i zal het toch minder zijn? Alhoewel, je ging vast niet voor de basis versie.
Tja, als je hem enkel zakelijk rijdt hoef je geen bijtelling te betalen, daar hoeft je accountant geen moeilijk constructie voor te verzinnen
Ik twijfel er niet aan dat de meeste mensen die de bodykit als lelijk bestempelen (op de foto's zag het er ook gewoon lelijk uit, vond ik ook) hem in het echt toch wel mooi vinden.
En die nepuitlaten, tja, aan de ene kant mee eens, maar aan de andere kant ziet het er wel mooi uit. Vorm boven functie? Sinds ik erachter ben gekomen dat de Bentley van EUR 380.000,= ook nepuitlaten heeft maakt het mij niet meer uit
en die laat je er om die reden ook niet voor staan als je het geld hebt !
wacht maar tot je hem ziet IRL
Ik zeg niet dat dit bij jou het geval is. Ik weet niet of je een auto op voorhand afschrijft. Maar doe je dit wel, waar natuurlijk niets mis mee is, dan getuigt dit van bekrompenheid.
Als jij 4 deuren en een automaat niets vindt en om die reden een C63 laat staan, dan is dit niet "op voorhand afschrijven" maar juist beargumenteerd links laten liggen.
Maar áls je het op voorhand afschrijft, is het gewoon bekrompen.
Maar buiten dat zou het toch niet slim zijn als je hem niet zou proefrijden en overwegen, puur en alleen omdat je geen topcoureur bent die alles uit de auto sleept ? Misschien biedt die auto wel de rijderssensatie die jij zoekt in een auto. You never know.
Daarom is proefrijden gewoon veel verstandiger

Tja, als je hem enkel zakelijk rijdt hoef je geen bijtelling te betalen, daar hoeft je accountant geen moeilijk constructie voor te verzinnen

Vraagje: hem je hem ook in het echt gezien? Absoluut een beauty en een aandachtstrekker in het echt. Geloof me: dat is om zijn looks en niet om zijn lelijkheid.Wouter81 schreef:Zeker een prestatie, als de IS-F de M3, RS4 en C63 benadert of zelf voorbijstreeft. Het is alleen jammer dat het ding er niet uitziet. Veel te overdreven bodykit en het toppunt vind ik die nepuitlaten achter waarvan een deel compleet loos is.
Het oog wil ook wat, vandaar dat ik nooit voor de Lexus zou kiezen, hoe goed het ding ook rijdt.
Ik twijfel er niet aan dat de meeste mensen die de bodykit als lelijk bestempelen (op de foto's zag het er ook gewoon lelijk uit, vond ik ook) hem in het echt toch wel mooi vinden.
En die nepuitlaten, tja, aan de ene kant mee eens, maar aan de andere kant ziet het er wel mooi uit. Vorm boven functie? Sinds ik erachter ben gekomen dat de Bentley van EUR 380.000,= ook nepuitlaten heeft maakt het mij niet meer uit

Ik denk het dus nietTom schreef:ik moet de IS-F nog zien IRL maar ik denk dat ik de standaard IS mooier vind.

Romo, sorry, maar je hebt mij duidelijk verkeerd begrepen, althans niet goed gelezen. Het enige dat ik hierboven zeg is dat indien je een auto op voorhand afschrijft, dit van bekrompenheid getuigt.romo schreef:Beetje kort door de bocht;Macboy schreef:Ik zou in allemaal rijden en geen enkele auto op voorhand afschrijven. Dat getuigt van bekrompenheid Romo.
(...) Bekrompen is slechts de bovenstaande conclusie, no offence
Het zou de mens sieren niet een andermans plezier danwel keuzes te willen veroordelen.........................
Ik zeg niet dat dit bij jou het geval is. Ik weet niet of je een auto op voorhand afschrijft. Maar doe je dit wel, waar natuurlijk niets mis mee is, dan getuigt dit van bekrompenheid.
Als jij 4 deuren en een automaat niets vindt en om die reden een C63 laat staan, dan is dit niet "op voorhand afschrijven" maar juist beargumenteerd links laten liggen.
Maar áls je het op voorhand afschrijft, is het gewoon bekrompen.
Laten we hier nu niet doen alsof bekrompenheid iets schandaligs is. Zeker bij auto's mag je best bekrompen zijn. Ga het niet ontkennen, maar ga ook niet doen alsof het iets ergs is. Jij vindt hem overigens minder mooi, dat is natuurlijk een valide reden.Arthur schreef:Mocht ik in de markt zijn voor deze auto's dan liet ik die Lexus ook links liggen. Ben toch geen topcoureur die alles uit de auto sleept en vind die auto minder mooi dan de rest. Daarom valt hij bij voorbaat al af. Mag toch?
Maar buiten dat zou het toch niet slim zijn als je hem niet zou proefrijden en overwegen, puur en alleen omdat je geen topcoureur bent die alles uit de auto sleept ? Misschien biedt die auto wel de rijderssensatie die jij zoekt in een auto. You never know.
Daarom is proefrijden gewoon veel verstandiger

There's no substitute for cubic inches Rico ...Rico v Velzen schreef:Ik snap romo en ik snap Robin.. wat ik niet snap is de overkill aan vermogen en hubraum in auto's als een e9. M3 en C klasse.. die laatste is natuurlijk helemaal bizar.. 6.2 motor in een middenklassertje..
Mirror mirror on the wall ....Robin schreef:Eerst was voor M3 rijdend DF de E9x M3 de grote boeman, V8 te zwaar, mag niet, verschrikkelijk lomp en nu wordt de E9x M3 hier verdedigd als ware het Fort Knox, terwijl er eerst met afschuw over gesproken werd in M land...
Lekker stelletje hier.

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Downforce Dennis
1 ding is zeker, voor commotie zorgen kan de IS-F
wat een discussie. En weer zie ik hier die verrükte 135i voorbijkomen.
Nu ga ik ook eens heel eerlijk zijn. Ik heb gereden met de meeste van de voorbijkomende auto's (IS-F, e92 M3 en 335i).
Het laatste wat in mij opkomt is dat die 335i ook maar een beetje kan rieken aan de (gevoelsmatige maybe) kwaliteiten van de eerder genoemden.
Allemaal leuk en fijn die 3 liter twinturbo reihensechser. Ik geef toe, soepeler kan het niet worden. Maar de beleving en intensiteit van zo'n föhn vergelijken met hoogtoerige of erg koppelrijke V8 is gewoon absurt.
Alweer eindigt dit draadje in M3 bashing omdat jullie regering maatregelen en bijtellingen hanteerd. Ook zie ik hier meer en meer draadjes passeren over groene en slurptax vrije auto's. Nog even en we kunnen de hele zaak hier omdopen tot hybrid-fun.com.
135, 335 is iets heel fijns als dagelijkse auto. Maar als iets wilt kopen om als 2de auto te gebruiken voor funkm's met bruikbaarheid te behouden en je moet niet op een cent kijken loop je die x35i dingen straal voorbij. Bij mijn dealer hebben 3 335i's gestaan die zijn ingeruild voor e9x M3's. Hij heeft zelf al aangegeven dat de nieuwe M3 een schot in de roos is. De verkoper daar, die tevens piloot is in de Belcar en endurance races, heeft er ook eentje gekocht zonder haardrogers. André heeft kennis van zaken, maar die kerel zeker ook en hij laat die x35i dingen mooi voor wat ze zijn.
Ondertussen ben ik zo ziek van andre's en Ferdinand's 135i opscheppraktijken dat ik stont begin te braken als ik er één irl zie. Face it, 1 serie coupe's zijn lelijke auto's. Zelf mijn GF en Moeder die niks met DF of snelle auto's te maken hebben vinden het een miskleun. Als je dan een auto moet kiezen voor FUN factor ga ik voor een EVO X met 10k en bruikbaarheid (4deuren en koffer) in m'n zak. Dus eigenlijk slaat die 135i op niks...
Vergelijking met C63 vind ik echt grooooote onzin. M3 is een boot maar een 140 kg zwaardere tank met een pk/liter factor van een daihatsjoe cuore is plots een beul van een bak. Ook is de M3 te duur maar voor zo'n pantzer met een ster op willen de heren de meerprijs wel betalen? Lulkoek, als ik dan toch anti M3 was kocht ik een IS-F. Heb je tenminste geen gerebadgede taxi (jaja, nu doe ik eens mee met de cliché's) met een Actros motor.

Nu ga ik ook eens heel eerlijk zijn. Ik heb gereden met de meeste van de voorbijkomende auto's (IS-F, e92 M3 en 335i).
Het laatste wat in mij opkomt is dat die 335i ook maar een beetje kan rieken aan de (gevoelsmatige maybe) kwaliteiten van de eerder genoemden.
Allemaal leuk en fijn die 3 liter twinturbo reihensechser. Ik geef toe, soepeler kan het niet worden. Maar de beleving en intensiteit van zo'n föhn vergelijken met hoogtoerige of erg koppelrijke V8 is gewoon absurt.
Alweer eindigt dit draadje in M3 bashing omdat jullie regering maatregelen en bijtellingen hanteerd. Ook zie ik hier meer en meer draadjes passeren over groene en slurptax vrije auto's. Nog even en we kunnen de hele zaak hier omdopen tot hybrid-fun.com.
135, 335 is iets heel fijns als dagelijkse auto. Maar als iets wilt kopen om als 2de auto te gebruiken voor funkm's met bruikbaarheid te behouden en je moet niet op een cent kijken loop je die x35i dingen straal voorbij. Bij mijn dealer hebben 3 335i's gestaan die zijn ingeruild voor e9x M3's. Hij heeft zelf al aangegeven dat de nieuwe M3 een schot in de roos is. De verkoper daar, die tevens piloot is in de Belcar en endurance races, heeft er ook eentje gekocht zonder haardrogers. André heeft kennis van zaken, maar die kerel zeker ook en hij laat die x35i dingen mooi voor wat ze zijn.
Ondertussen ben ik zo ziek van andre's en Ferdinand's 135i opscheppraktijken dat ik stont begin te braken als ik er één irl zie. Face it, 1 serie coupe's zijn lelijke auto's. Zelf mijn GF en Moeder die niks met DF of snelle auto's te maken hebben vinden het een miskleun. Als je dan een auto moet kiezen voor FUN factor ga ik voor een EVO X met 10k en bruikbaarheid (4deuren en koffer) in m'n zak. Dus eigenlijk slaat die 135i op niks...
Vergelijking met C63 vind ik echt grooooote onzin. M3 is een boot maar een 140 kg zwaardere tank met een pk/liter factor van een daihatsjoe cuore is plots een beul van een bak. Ook is de M3 te duur maar voor zo'n pantzer met een ster op willen de heren de meerprijs wel betalen? Lulkoek, als ik dan toch anti M3 was kocht ik een IS-F. Heb je tenminste geen gerebadgede taxi (jaja, nu doe ik eens mee met de cliché's) met een Actros motor.
- Bert ///M3

Niet op een cent kijken is 1, maar in Belgie is het verschil tussen een 335i sedan en een M3 sedan zo'n 25.000 euro. In Nederland is het verschil zo'n 50.000 euro.
In Belgie kan je voor 70K die M3 sedan meenemen (catalogusprijs) en dat is ook wat je voor een 335i neertelt in NL met wat opties.
Niet dat dat de auto's verschillend maakt maar uiteindelijk komt alles terug bij het geld wat je er voor neertelt. In Belgie zal men dus ook eerder geneigd zijn om een 335i op een M3 in te ruilen als hier, denk ik.
-
Dennis Schroyen schreef:1 ding is zeker, voor commotie zorgen kan de IS-F![]()

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Een 335i redelijk vol; € 80-85K
Een E92 M3 zoals ik het voor ogen HAD; €125K ( is ook redelijk vol)
Een keer dat bedrag ophoesten...........................makkelijk dan stond ie gisteren al bij me op de stoep. Maar die f.cking bijtelling maakt dat DF verwordt tot DT ( Driving Tears).......................laat maar
Het is werkelijk te absurd dat dit verschil met onze buurlanden zo groot is dankzij onze profiterende overheid.
Een keer dat bedrag ophoesten...........................makkelijk dan stond ie gisteren al bij me op de stoep. Maar die f.cking bijtelling maakt dat DF verwordt tot DT ( Driving Tears).......................laat maar
Het is werkelijk te absurd dat dit verschil met onze buurlanden zo groot is dankzij onze profiterende overheid.
- Downforce Dennis
akkoord en ik snap jullie, maar WHY OH WHY probeert er iemand hier dan te beweren dat de x35i BETER is dan een M3. Bijtelling, slurptax en andere funfactoren mbt jullie overheid heeft niets te maken met de kwaliteiten van de auto op zich IMHO.romo schreef:Een 335i redelijk vol; € 80-85K
TAX-Fun.com?
-
- Auto: Fun Damn Mentally
50 mille euro verschil in Nederland laat mij geen M3 kopen die maar 'n beetje beter is dan de kar die ik nu rij. 25mille waarschijnlijk wel. Buiten romo's bijtellingsshit inderdaad. ik betaal 50k euro voor 'n auto die inderdaad een prachtige V8 heeft, primas prestaties, (tienden van) seconden sneller is naar verschillende snelheden, dikker eruitziet etc etc.
50k is veel en ook veel teveel voor het verschil. Period. Ik snap Dennis, want die woont in B.
Ik zie het zo: Niet iedereen heeft 5/6/7 mille voor een dikke Zwitserse klok (over) en haalt een mooie Oris of Seiko voor 1000 euro, perfect, wie doet je wat. Die andere klokken zijn echtniet 4.5.6x zo goed....en ik kan 't weten.Sukkel die ik ben.
50k is veel en ook veel teveel voor het verschil. Period. Ik snap Dennis, want die woont in B.
Ik zie het zo: Niet iedereen heeft 5/6/7 mille voor een dikke Zwitserse klok (over) en haalt een mooie Oris of Seiko voor 1000 euro, perfect, wie doet je wat. Die andere klokken zijn echtniet 4.5.6x zo goed....en ik kan 't weten.Sukkel die ik ben.

-
Staat trouwens een rijverslag van de IS-F in de huidige GTO. Volgend nummer wordt een triotest met de M3 en C63.
Volgens Sandor v, Es heeft de IS-F een geweldige airbox à la CSL.
http://uk.youtube.com/watch?v=75Tnh4bo-Fw
Volgens Sandor v, Es heeft de IS-F een geweldige airbox à la CSL.
http://uk.youtube.com/watch?v=75Tnh4bo-Fw
-
-
-
-
De Veyron heeft zelfs Fake uitlaten... Lijkt een "VAG" kwaaltje te zijn, de A8 W12, Pheaton hebben er ook last vanMacboy schreef:
En die nepuitlaten, tja, aan de ene kant mee eens, maar aan de andere kant ziet het er wel mooi uit. Vorm boven functie? Sinds ik erachter ben gekomen dat de Bentley van EUR 380.000,= ook nepuitlaten heeft maakt het mij niet meer uiten die laat je er om die reden ook niet voor staan als je het geld hebt !

- Sperdy
^ Wat een raar verhaal zeg? Dit wist je toch een jaar geleden ook al, en de jaren daarvoor toch ook? En dan is dat nu plotseling een reden om de auto niet te nemen? Had je accountant je verteld dat er voor een E92 M3 Variomatic geen bijtelling nodig was, misschien? Enfin, Romo kom je ook de 16e mei op het DF dag op Zandvoort met je huidige M3? Vast wel, of kun je niet? Ik kom ook met de 135i.romo schreef:Verschil in bijtelling M3 vs 335i redelijk loaded
M3 €1400 per maand
335i € 930 per maand
Aanzienlijk verschil, maar het gaat om het principe; ik wil niet extra dokken over iets waar ik al belasting over betaald heb. Meer is er niet van.
Even terzijde. Maar ik geniet op dit moment van een heerlijke Schwartzwalderkirscheraumtorte mit Sahne, weil mein 135i onder handen wordt genomen door de Duitse grundliche. Ik spring regelmatig voor de webcam AC Schnitzer (lol), maar sta ik al op de site...?
Beste mensen, tot nadere berichten...
- Bert ///M3
Welk merk niet. Op een E46 M3 en een E90 M3 zijn die 4 uitlaatpijpen ook niet voor de functionaliteit.indobesar schreef:De Veyron heeft zelfs Fake uitlaten... Lijkt een "VAG" kwaaltje te zijn, de A8 W12, Pheaton hebben er ook last vanMacboy schreef:
En die nepuitlaten, tja, aan de ene kant mee eens, maar aan de andere kant ziet het er wel mooi uit. Vorm boven functie? Sinds ik erachter ben gekomen dat de Bentley van EUR 380.000,= ook nepuitlaten heeft maakt het mij niet meer uiten die laat je er om die reden ook niet voor staan als je het geld hebt !
-
Daar zijn zij het met je over eens....Dennis Schroyen schreef:1 ding is zeker, voor commotie zorgen kan de IS-F![]()
http://uk.youtube.com/watch?v=nD9B_T6jxYM
Man,...

- romo
Geen raar verhaal, want dat wist ik natuurlijk wel, we hebben andere opties onderzocht, die bleken niet te kunnen voor mijn situatie, bleef uiteindelijk alleen de zakelijke variant over, incluis bijtelling.^ Wat een raar verhaal zeg? Dit wist je toch een jaar geleden ook al, en de jaren daarvoor toch ook? En dan is dat nu plotseling een reden om de auto niet te nemen? Had je accountant je verteld dat er voor een E92 M3 Variomatic geen bijtelling nodig was, misschien
Hoe graag ik die auto ook wil, geloof me, das heel erg graag, maar ik laat me niet opnieuw door de fiscus pakken, dan is voor mij de lol er af qua DF
Het was een forse strijd tussen ratio en emotie....................de ratio heeft het gewonnen, maar die heeft wel overuren moeten draaien................
- romo
Daarbij komt ook nog;
1 jaar geleden; bijtelling 22%, dit jaar 25%, volgend jaar...........?? Wie het weet mag het zeggen..................de overheid is niet de meest betrouwbare handels partner om het maar even eufemistisch uit te drukken..................
Ik heb in het verleden ook al geroepen alle opties open te houden, waaronder ook het aanhouden van mijn huidige M3 ( die ik dus prive rijd).....ik heb even geen zin/tijd om dat op te zoeken................anyway; het staat wel ergens
1 jaar geleden; bijtelling 22%, dit jaar 25%, volgend jaar...........?? Wie het weet mag het zeggen..................de overheid is niet de meest betrouwbare handels partner om het maar even eufemistisch uit te drukken..................
Ik heb in het verleden ook al geroepen alle opties open te houden, waaronder ook het aanhouden van mijn huidige M3 ( die ik dus prive rijd).....ik heb even geen zin/tijd om dat op te zoeken................anyway; het staat wel ergens
-
Je hebt fake uitlaatpijpen en je hebt fake uitlaatpijpen...
Dit is wel heel erg fake

[img:800:529]http://www.autospies.com/images/users/X ... hausts.jpg[/img]
Dit is wel heel erg fake

[img:800:529]http://www.autospies.com/images/users/X ... hausts.jpg[/img]
-
Spreek je een beetje Tagalog Ion?indobesar schreef:Daar zijn zij het met je over eens....Dennis Schroyen schreef:1 ding is zeker, voor commotie zorgen kan de IS-F![]()
http://uk.youtube.com/watch?v=nD9B_T6jxYM
Man,...![]()