Gereden:997 Porsche Carrera 4S Cabrio

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gebruikersavatar
Francisco
Berichten: 535
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Francisco » 19 apr 2008, 12:16

robin

cijfertjes over acceleratie van 80 naar 120 in zijn vier zijn voor poetsers die niet willen schakellen. Ga dan voor dikke V8 of diesel. Neem een cigaar en zet de stoel lekker achterover.

Roeren in die bak zal je. pffff 80? dan zit je al bijna in de toerenbegrenzer in 2 en 120 haal je makkelijk in 3.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5442
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Bericht door Kasteel » 19 apr 2008, 12:27

Rico v Velzen schreef:Vind een ton euro's voor een 3 jaar oude 997 toch ook serieus veel geld hoor.
Een net 3 jaar oude auto met 56k op de klok met een nieuwwaarde van +/- 145k lijkt mij een ton gewoon een schappelijke VRAAGprijs voor :).

Wat ik me echter afvraag, waarom heeft bijna geen enkele Porsche die optionele sportstoelen (niet de gt3 kuipen, maar die 'normale' sportstoelen), zijn die dingen bij aanschaf zo ongelofelijk duur?

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 19 apr 2008, 13:23

Francisco schreef:robin

cijfertjes over acceleratie van 80 naar 120 in zijn vier zijn voor poetsers die niet willen schakellen. Ga dan voor dikke V8 of diesel. Neem een cigaar en zet de stoel lekker achterover.

Roeren in die bak zal je. pffff 80? dan zit je al bijna in de toerenbegrenzer in 2 en 120 haal je makkelijk in 3.
Mee eens Francisco, maar je wil ook de dagelijkse bruikbaarheid he. De A7/A6/A10 is geen Nordschleife bij mijn weten, LOL. Heb er wel zin an. Ben wel 997 minded geworden nu ik me er meer en meer in verdiep. Weet zelfs interieurverschillen tussen afzonderlijke uitvoeringen een beetje. :oops:

Heb in verschillende 911s mogen rijden en dat heeft mij tot aan een 996 C2 nooit een ECHT superwowdeteringhaleluja gevoel gegeven. We zullen zien.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 19 apr 2008, 13:55

Dat ding moet ivm de TT veel en veel te hard werken......................das niets voor jou.................................al die toeren man das zo 2001 of zo :wink:

Wouter81
Berichten: 9423
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 19 apr 2008, 15:18

Misschien is een R8 met V12 TDI iets voor Robin, lekker veel koppel bij 1200 rpm. :wink:

Ben benieuwd naar je 997 ervaringen. Wel ff digicam meenemen. :)

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 19 apr 2008, 15:22

Ik wil toeren en kracht. Ik ga met een '130i instelling' 997 proefrijden(dat is een lekkere kar en toch atmo en netjes bij de les)Een 130i is niet massaal(997 ook niet) en heeft niet enorm veel pk's(997 ook niet) maar voelt toch fris op het gas aan. 8)

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 19 apr 2008, 16:14

Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen Robin. Met een beetje geluk ben ik je echter nog een weekje voor voor mijn ritje met een 997 C2S. Heb nog in geen enkele 911 zelf gereden, dus heb wat dat betreft geen vergelijkingsmateriaal. Mijn enige Porsche ervaring is een 968 en een 914 (:P).

Gebruikersavatar
Francisco
Berichten: 535
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Francisco » 19 apr 2008, 16:59

997 Carrera S technical data
Performance
Max speed 293 km/h
0-100 km/h 4.6 seconds
0-160 km/h 10.7 seconds
0-200 km/h 16.0 seconds
Quarter mile 12.4 seconds

Engine
Power 355 ps
Torque 400 Nm
Mass 1420 kilograms (3124 lbs)

Robin. Sinds wanneer is 400 NM te weinig koppel voor dagelijks rijden en hier en daar 'lazy overtaking'.

Maar goed als je TT gewend bent zal dat ook minder voelen. Ik ben benieuwd naar je bevindingen.

Gebruikersavatar
Francisco
Berichten: 535
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Francisco » 19 apr 2008, 17:08

niet verkeerde tijden ook.

31. BMW M3 CSL (E46) 1:13.5 ´03 360 / 1385 "Sport Auto"
32. Aston Martin DBS 1:13.5 ´07 517 / 1695 Sport Auto
33. Dodge Viper SRT-10 1:13.7 ´05 506 / 1546 "Sport Auto"
34. Mercedes CLK 63 Black Series 1:13.8 ´07 507 / 1760 Sport Auto
35. Porsche 993 GT2 1:14,2 ´95 436 / 1295 Sportauto
36. Ford GT 1:14.1 ´04 550 / 1538 "Sport Auto"
37. Donkervoort D8 180R 1:14.1 ´01 240 / 675 Sport Auto
38. Chevrolet Corvette Coupe 6.2 C6 1:14.1 ´08 436 / 1498 sportauto
39. TVR Tuscan MK2 1:14.2 ´03 350 / 1100 Sport Auto
40. Porsche 997 Carrera S 1:14.3 ´04 355 / 1420 "Sport Auto"
41. BMW M3 (E92) 1:14.3 ´07 420 / 1619 sportauto
42. BMW M6 1:14.4 ´05 507 / 1710 "Sport Auto"
43. Porsche 993 Turbo (3.6) 1:14.4 ´95 408 / 1502 Sportauto
44. Lamborghini Diablo GT 1:14.4 ´99 570 / 1530 Sport Auto
45. Mercedes SLK 55 AMG Black Series 1:14.4 ´06 400 / 1506 Sport Auto
46. Honda NSX-R 1:14.6 ´02 280 / 1270 Sportauto
47. Porsche 996 Turbo 1:14.6 ´00 420 / 1540 Sport Auto
48. Ferrari 575 Maranello 1:14.7 ´02 540 / 1730 "Sport Auto"
49. Chevrolet Corvette C6 1:14.8 ´04 400 / 1470 "Sport Auto"
50. Aston Martin V8 Vantage 1:14.8 ´05 380 / 1630 Sport Auto
51. Lotus Exige MK1 1:14.8 ´00 179 / 780 Sport Auto
52. Lotus Exige S 1:14.8 ´05 222 / 935 Sport Auto
53. Chevrolet Corvette C5 Z06 1:14.9 ´03 385 / 1430 Sportauto
54. Porsche 996 GT3 early 1:14.9 ´99 360 / 1350 Sport Auto
55. Callaway C12 1:15.0 ´99 440 / 1480 Sport Auto
56. Wiesmann Roadster MF3 SMG 1:15.0 ´ 344 / 1225 Sport Auto
57. Ferrari 360 Modena 1:15.1 ´99 400 / 1390 Sport Auto
58. BMW M3 Sedan (E90) 1:15.2 ´07 420 / 1680 sportauto
59. Mercedes C 63 AMG 1:15.2 ´07 457 / 1829 sportauto
60. Ferrari F355 1:15.3 ´95 380 / 1350 "Sport Auto"
61. Lotus Esprit Sport 350 1:15.3 ´99 354 / 1324 Sport Auto
62. Lotus Exige 240R 1:15.4 ´05 243 / 930 "Sport Auto"
63. Audi RS4 (B7) 1:15.4 ´05 420 / 1720 Sport Auto
64. Mercedes SLK 55 AMG Black Series 1:15.4 ´06 400 / 1506 Sportauto
65. BMW M3 (E92) 1:15.40 ´07 420 / 1619 sport auto
66. Porsche Cayman S 1:15.5 ´05 295 / 1340 sportauto

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 19 apr 2008, 17:45

Wat me in die lijst vooral opvalt is dat de 997 C2S gewoon 3 tiende sneller is dan een 996 Turbo !!

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 19 apr 2008, 20:41

Francisco schreef:997 Carrera S technical data
Performance
Max speed 293 km/h
0-100 km/h 4.6 seconds
0-160 km/h 10.7 seconds
0-200 km/h 16.0 seconds
Quarter mile 12.4 seconds

Engine
Power 355 ps
Torque 400 Nm
Mass 1420 kilograms (3124 lbs)

Robin. Sinds wanneer is 400 NM te weinig koppel voor dagelijks rijden en hier en daar 'lazy overtaking'.

Maar goed als je TT gewend bent zal dat ook minder voelen. Ik ben benieuwd naar je bevindingen.

De vraag is natuurlijk waneer die 400NM geleverd worden. De 35i TT heeft al 400NM bij 1300 RPM............................dan is de Porker nog lang niet wakker...................................

Gebruikersavatar
Francisco
Berichten: 535
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Francisco » 19 apr 2008, 20:54

qwestie van smaak dus. geef mij maar top end power.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Bericht door Rupie » 20 apr 2008, 08:14

Cijfers spreken voor zich, daar heb je geen turbo (of twee) voor nodig.

[img:814:725]http://img405.imageshack.us/img405/282/4svs335iol3.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 20 apr 2008, 10:06

Mark Nauta schreef:Wat me in die lijst vooral opvalt is dat de 997 C2S gewoon 3 tiende sneller is dan een 996 Turbo !!
Wat mij dan ook opvalt is dat hij net zo snel is als de E92 M3... Valt mij eerlijk gezegd iets tegen van de C2S... Bij mij komt dan eigenlijk weer de vraag op: stond die M3 op semi's en de Porsche op straatbandjes? Of is die M3 toch zo gek nog niet (qua rondetijden, DF is een heel ander verhaal)?

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 20 apr 2008, 10:24

Ziet er goed uit. In het boekje zeggen ze van de Carrera S dat ie van 80-120 in z'n 4 in 6,1 gaat. Een 335i doet dat in 5,3. Dus ik ging van het Porsche boekje uit. In die vergelijking'grafiek'doet ie erin z'n 4 maar 4,7 ofzo over....??? Des te beter, maar het Porscheboekje zegt wat anders. Desalniettemin koop ik theoretisch blind eeen 997S en laat een E90/92 M3 mooi staan. Zo ver ben ik nu wel.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 20 apr 2008, 11:02

Ik ook moet ik toegeven. En ik ben niet echt kapot van Porkers.

Is de Boxster nou de betere rijmachine dan de 911? Uitgezonderd GT3/2/RS etc en wellicht turbo?

N.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 20 apr 2008, 12:12

Porsche is altijd al bescheiden geweest over de prestaties van de auto's.
Dat is bij andere fabrikanten wel anders :!:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 apr 2008, 13:53

Zou ik ook doe, een Porker kopen, ware het niet dat het naar mijn smaak te veel opvalt..........................

Voor de rest helemaal goed.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 20 apr 2008, 16:38

WOW......ja ja.....WOW !!!! .....

Vandaag op pad geweest met het Porsche Forum. Ik was mee als fotograaf tijdens een rit rondom Rotterdam. Wat is die omgeving eigenlijk mooi zeg! Maar dat even terzijde.

Ik reed heel de dag mee met de trotse eigenaar van 2 Porsche's. Een 996 Turbo en een zeldzame Cayman Porsche Design Edition 1. Eerste deel van de rit in de 996 Turbo gereden en na de lunch gewisseld met zijn vrouw in de Cayman.

Allereerst de Turbo. Ik denk dat ik werkelijk nog nooit in zo'n schofterig snelle auto heb gereden. 540pk en een trekkracht van hier tot Tokyo. Wat een power. Iedere keer weer draait je maag gewoon om van de acceleratie. Heb nog nooit zoiets ervaren!! De auto was uitgevoerd in een donkergrijze kleur met velgen in dezelfde kleur, verder was het interieur geheel rood leer. Zelfs de spijltjes van de luchtroosters waren voorzien van leer.

Na de Lunch dus in de Cayman. Deze was voorzien van een Supersprint uitlaat systeem, wat niet alleen 15 kilo scheelt, maar ook een enorm geluid produceert. Iets meer vermogen hierdoor, wat hem brengt op ongeveer 330pk. Ik wil iedereen die zegt dat de Cayman geen sportauto is heel hard uitlachen bij deze, want een GT3 kan het hier wel eens heel benauwd van krijgen ook hoor. Fantastische acceleratie!! Deze auto was ook nog eens, als één van de enige Caymans, zo niet de enige, van PCCB, de keramische remmen van Porsche. Dat is dus echt hard remmen kan ik je vertellen!! Diep onder de indruk.

Al met al heb ik dus een onwijs gave dag gehad. Leuk momentje was ook toen we Porsche Centrum Rotterdam verlieten en net de snelweg opdraaide, dat ons vol accelererend een Carrera GT voorbij kwam. Deze was ook even aanwezig, maar reed helaas de toerrit niet mee.

Foto's zal ik nog even toevoegen later, eerst even wat drinken en op adem komen, want er is wel sportief gereden vandaag ;).

Voor de foto's misbruik ik dit topic even, of is er nog een ander Porsche topic??

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 20 apr 2008, 17:59

Mark=Mazzelpik

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 20 apr 2008, 21:31

Mathieu schreef:Mark=Mazzelpik
Ik prijs me ook gelukkig ;).

Hier mijn vervoer van vandaag.

996 TT - 540pk
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/pf/MPN_6333copy.jpg[/img]
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/pf/MPN_6336copy.jpg[/img]

Cayman S Porsche Desgin Edition 1 - 330pk
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/pf/MPN_6344copy.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 20 apr 2008, 21:51

Mooi, Mark!

Als je foto's hebt van een blauw/groene 993 C2S houd ik me aanbevolen. Die is van mijn oom en die is ook actief op het forum volgens mij.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 20 apr 2008, 22:05

Die Cayman is gaaf zeg!

996 turbo in Londen meegemaakt. Gaat hard, dat was het eigenlijk wel.

N.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 20 apr 2008, 22:45

Inderdaad mooi cayman 8) en die andere Porsche bruut.
Je wordt helemaal verpest zo Mark :lol:

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 20 apr 2008, 22:56

Hoezo is Mark verpest? Over een twee jaar veel foto's gemaakt, M3 inruilen op een leuke Porker. Ik volg je niet Rene? :lol:

Maar dat interieur van die 996 TT is.. uhm.. ja.. apart zeg maar. CGT is ziek natuurlijk!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kocheler, Majestic-12 [Bot] en 18 gasten