Kasteel schreef:hugo schreef:Kasteel schreef:
Dat optisch tunen van een diesel heeft te maken met wegenbelasting nav motorinhoud/vermogen oid.
Zelfs een goede goedgekeurde kooi kan behoorlijk gevaarlijk zijn zonder overige veiligheidsmaatregelen (helm/gordels/stoel). Een beetje schuimrubber om de buizen gaat daar ook niet genoeg tegen helpen..
Ik ben het daar eigenlijk niet mee eens. Goede kennis van mij en Pescatore is overleden bij een autoongeluk omdat de A stijl inklapte en dus ernstig zijn hoofd beschadigde. Met een rolkooi was die A-stijl niet ingeklapt en misschien zou ie met zijn hoofd tegen de rolbeugel komen. De vraag is dan wat minder letsel zou geven. volledige A stijl op je gedrukt krijgen of met je hoofd tegen een, beschermde, beugel stoten?
Er staat ook KAN

, ik kan me tig situaties bedenken waarin het veiliger zou zijn, dito met gordels..
Als je deze filmpjes ziet:
http://www.isaacdirect.com/images/Video/SFIBoth.mpg
http://www.biesheuvel.nl/movie/hans_synchron.mpeg
Dan kan je jezelf wel bedenken dat een rolkooi niet echt veilig is op straat zonder helm. Zelfs met goede 6 punts gordels is een helm enz gewoon echt nodig want je loopt echt veel kans de kooidelen te raken.
In het verhaal van hugo, je kan het nooit met zekerheid zeggen natuurlijk, maar als je al zo crashed dat je auto over de kop gaat dan had hij met een rolkooi waarschijnlijk evengoed harstikke dood geweest.
Ik ben in principe een groot voorstander van goede kooien, stoelen gordels enz, maar dan wel in een raceauto, niet in een straatauto. Met de huidige veiligheidssystemen ben je gewoon veel beter af als je het standaard houd.