EVO: IS-F vs e92 M3

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Downforce Dennis

EVO: IS-F vs e92 M3

Bericht door Downforce Dennis » 18 apr 2008, 12:57

Kom net terug uit de U.K. en heb even de Evo meegepikt met als hoogtepunt het eerder vernoemde draadje van de Porsche 997 GT2 vergeleken met 3 andere technische hoogstandjes van Stuttgart's finest.
Wat me ook erg interesseerde was het artikel van de M3 vs IS-F test. Binnen Toyota wordt de IS-F opgehemeld tot en met dus wou ik wel eens weten van de professionele redacteurs hoe zij de IS-F zien ivm zijn concurrenten.

De uitkomst is erg verrassend. De M3 is en blijft toch nog altijd de benchmark maar wordt meer dan ooit bedreigt door zijn concurenten.
De conclusie die mij nog meer verraste was dat de IS-F "the best of the rest" is.
RS4 en C63 kunnen de boekjes toe doen, de IS-F is de betere stuurauto op de M3 na.
Begrijp me niet verkeerd, ik wil helemaal niet pro IS-F overkomen want ik vind het ding echt hondslelijk en wegens herhaaldelijke frustrerende opmerkingen over IS-F vs M3 van collega's WEIGER ik ten zeerste in de markt te zijn voor een sports saloon uit het land van de rijstkakkende zon. Kwestie van principes!
Toch vind ik dit een erg sterke prestatie, en wat ik me afvraag:
Hier lopen zoveel C63, RS4 en M3 draadjes, maar ik heb hier nog niemand zien schrijven dat hij eventueel een IS-F zou overwegen?
Of durven de heren er niet voor uitkomen?
Natuurlijk weet ik dat een 135i rondjes rond die 4 auto's samen draait en dat ze die wagens beter benoemen met de prefix "USS" maar dat wil ik nu even niet horen. hier zijn genoeg heren die in de markt zijn voor zulke wagens, waarom wordt die oude lullenbak niet in de shortlist opgenomen?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 18 apr 2008, 13:03

Als de M3 nog de benchmark is heb ik m'n twijfels over de IS-F de C63 en de RS4. En over de EVO journalisten :lol:

IS-F vind ik stoer, C63 stoerder, RS4 eleganter en een E90/92 M3 veel te duur.
C63 it is...in my dreams. :wink:

Macboy

Bericht door Macboy » 18 apr 2008, 13:22

Dennis, er is best veel over deze auto geschreven hoor :)

http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=2899

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 18 apr 2008, 13:23

Robin schreef:Als de M3 nog de benchmark is heb ik m'n twijfels over de IS-F de C63 en de RS4. En over de EVO journalisten :lol:

IS-F vind ik stoer, C63 stoerder, RS4 eleganter en een E90/92 M3 veel te duur.
C63 it is...in my dreams. :wink:
Met respect; maar sinds waneer ben jij een fan van een automaat?

C63 zeker snel, maar een buitengewone prestatie met een 6.2 liter kan ik het niet vinden, verder ontloopt het mekaar niet veel, dus als je een M3 te duur vind, dan ook een C63/RS4 for that matter....................dreams idd :wink:

Robin

Bericht door Robin » 18 apr 2008, 13:30

Ik ben misschien geen fan van een automaat, accoord, maar die neem ik voor lief met het prestatiepotentieel van de C63 tov de M3, anytime, romo.

IS-F is stoer en kwaliteit.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 18 apr 2008, 13:32

Robin schreef:Ik ben misschien geen fan van een automaat, accoord, maar die neem ik voor lief met het prestatiepotentieel van de C63 tov de M3, anytime, romo.

IS-F is stoer en kwaliteit.

Rechtuitbrander :wink:

RVV

Bericht door RVV » 18 apr 2008, 13:44

Hier lopen zoveel C63, RS4 en M3 draadjes, maar ik heb hier nog niemand zien schrijven dat hij eventueel een IS-F zou overwegen?
Of durven de heren er niet voor uitkomen?
Goed punt inderdaad, onbekend maakt onbemind is het toch ?

leonard

Bericht door leonard » 18 apr 2008, 14:10

Rico v Velzen schreef:[

Goed punt inderdaad, onbekend maakt onbemind is het toch ?
Ik denk dat dat klopt.Ik zou een potentiele kandidaat kunnen zijn maar eerlijk gezegd vind ik de IS veel minder bijzonder dan bijv. een C63/RS4. Zoals ik al eerder schreef mis ik dat ook bij een M3 maar dat is nu even niet de discussie. :wink:

Macboy

Bericht door Macboy » 18 apr 2008, 15:16

Ik zou in allemaal rijden en geen enkele auto op voorhand afschrijven. Dat getuigt van bekrompenheid Romo.

Volgens mij hebben daar minder mensen last van dan gedacht. Ik denk dat iedereen die dat geld heeft met alle plezier een uur zou willen sturen in de 4 modellen, alvorens een keuze te maken. Dus de C63, de M3, de RS4 en de IS-F.

Als zelfs Robin liever een C63 heeft (volkomen terecht imho) dan vraag ik mij oprecht af op welke wijze je de ondergewaardheidspoll van BMW kan verklaren

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 18 apr 2008, 15:24

Zeker een prestatie, als de IS-F de M3, RS4 en C63 benadert of zelf voorbijstreeft. Het is alleen jammer dat het ding er niet uitziet. Veel te overdreven bodykit en het toppunt vind ik die nepuitlaten achter waarvan een deel compleet loos is.

Het oog wil ook wat, vandaar dat ik nooit voor de Lexus zou kiezen, hoe goed het ding ook rijdt.

Zonder ooit in één ervan te hebben gereden ging ik toch voor de M3. Niet dat die perfect is, vind het ding alleen al veel te groot en te log (vorige week bij de Beier even bij een E90 M3 staan kijken) maar die handbak en hoogtoerige V8, dat trekt me wel. Vind de C63 ook fantastisch alleen die automaat lijkt me toch iets minder en ik vind de prestatie om dat vermogen te halen wat minder. Met 6.2 liter 457 PK halen is niet bijster knap, dan heb ik meer respect voor BMW die meer dan 100 pk per liter uit dat blok haalt. Dan heb ik echt het idee om in een technologisch hoogstandje te rijden, bovendien ben ik niet heel erg fan van dat donkere V8 nascar geluid van een C63. Het is absoluut indrukwekkend maar hoogtoerig gejank geeft me veel meer het racy-idee.

De RS4 is ook fantastisch maar het model is alweer wat ouder, ben zeer benieuwd naar de nieuwe RS4. Zal ook wel over de 450 PK gaan denk ik zo (gezien de nieuwe RS6).

Tom

Bericht door Tom » 18 apr 2008, 15:28

Wouter81 schreef:Zeker een prestatie, als de IS-F de M3, RS4 en C63 benadert of zelf voorbijstreeft. Het is alleen jammer dat het ding er niet uitziet. Veel te overdreven bodykit en het toppunt vind ik die nepuitlaten achter waarvan een deel compleet loos is.

Het oog wil ook wat, vandaar dat ik nooit voor de Lexus zou kiezen, hoe goed het ding ook rijdt.
Helemaal mee eens, beetje uitbundig uiterlijk mag wel maar bij de IS-F vind ik het niet geslaagd. AMG is ook erg dik qua uiterlijk maar wel op een mooie manier. Net zoals de M en RS.

Nu stond er hier vanochtend een IS in het zwart met mooie/dikke velgen... supermooi... ik moet de IS-F nog zien IRL maar ik denk dat ik de standaard IS mooier vind.

Rivanov
Auto: '25 Tesla Model Y Juniper

Bericht door Rivanov » 18 apr 2008, 16:19

TopGear heeft in de nieuwste editie ook een test met de IS-F, C63 AMG, RS4 en de E92 M3.

Robin

Bericht door Robin » 18 apr 2008, 16:22

Wouter81 schreef:Met 6.2 liter 457 PK halen is niet bijster knap, dan heb ik meer respect voor BMW die meer dan 100 pk per liter uit dat blok haalt. Dan heb ik echt het idee om in een technologisch hoogstandje te rijden,
Nee maar 't werkt wél!(aldus de cijfers)en dat doet 't niet helemaal bij de 4.0 HIJGTEK V8 van M...die aanvoelt als 350pk, nou mooi 'boekjespraat'noem ik dat... :(

Over 2 weken rijden in een 997, dás beter 8)

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 18 apr 2008, 16:33

Idd. Aantal pks per liter is leuk, maar dat zijn slechts cijfertjes. Bij twee blokken met hetzelfde vermogen, waarbij één een liter groter is, maar ook 100Nm meer koppel heeft (vrij gebruikelijk) dan kies ik de laatste (even zonder rekening te houden met het verbruik).

Aan knappe techniek alleen heb je niks.

leonard

Bericht door leonard » 18 apr 2008, 16:35

Mari Oh Oh! schreef:Idd. Aantal pks per liter is leuk, maar dat zijn slechts cijfertjes. Bij twee blokken met hetzelfde vermogen, waarbij één een liter groter is, maar ook 100Nm meer koppel heeft (vrij gebruikelijk) dan kies ik de laatste (even zonder rekening te houden met het verbruik).

Aan knappe techniek alleen heb je niks.
eens

C63 rijd top!! Met name het enrme koppel rijd geweldig!!

romo

Bericht door romo » 18 apr 2008, 21:11

Macboy schreef:Ik zou in allemaal rijden en geen enkele auto op voorhand afschrijven. Dat getuigt van bekrompenheid Romo.

Volgens mij hebben daar minder mensen last van dan gedacht. Ik denk dat iedereen die dat geld heeft met alle plezier een uur zou willen sturen in de 4 modellen, alvorens een keuze te maken. Dus de C63, de M3, de RS4 en de IS-F.

Als zelfs Robin liever een C63 heeft (volkomen terecht imho) dan vraag ik mij oprecht af op welke wijze je de ondergewaardheidspoll van BMW kan verklaren

Beetje kort door de bocht;

1 Ik heb respect voor alle auto`s uit dit segment, waarvan ik letterlijk heb gezecht dat ze even goed danwel even slecht zijn. Een keuze voor 1 van deze mastodonten heeft niets met cijfers te maken. Immers prijs, prestatie, dat zijn nagenoeg de zelfde cijfers. Dus kies je op andere gronden.

2 Tevens heb ik aangegeven niet een auto met 4 portieren te willen, dat is in mijn ( MIJN dus) beleving incongruent met een sportieve uitstraling.

Bekrompen is slechts de bovenstaande conclusie, no offence :wink:

Het zou de mens sieren niet een andermans plezier danwel keuzes te willen veroordelen.........................

romo

Bericht door romo » 18 apr 2008, 21:20

Robin schreef:
Wouter81 schreef:Met 6.2 liter 457 PK halen is niet bijster knap, dan heb ik meer respect voor BMW die meer dan 100 pk per liter uit dat blok haalt. Dan heb ik echt het idee om in een technologisch hoogstandje te rijden,
Nee maar 't werkt wél!(aldus de cijfers)en dat doet 't niet helemaal bij de 4.0 HIJGTEK V8 van M...die aanvoelt als 350pk, nou mooi 'boekjespraat'noem ik dat... :(

Niet dat ik iets moet/wil verdedigen; let`s stick to facts..................

1 Ik heb je de Dyno`s persoonlijk hier laten zien, niets aanvoelen als 350 PK

2 Een M3 gaat sneller over het circuit dan een C63 ( remind Top Gear?)

3 Een C63 is een kleine 200 kg ( lees; TWEE HONDERD KG) zwaarder. De draadjes uit het verleden aangaande de alsmaar toenemende massa van onze heilige koeien was zeker volledig arbitrair.................

4 Een C63 bezit een ras echte automaat ( wie waren daar ook altijd op tegen?)

Nou duidelijk lijkt me zo....................................(waarbij ik je keuze respecteer, maar niet overeenkomt met wat je in het verleden gepostuleerd hebt, of heet dat voortschrijdend inzicht? :wink: )
Laatst gewijzigd door romo op 18 apr 2008, 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Snipe

Bericht door Snipe » 18 apr 2008, 21:54

Rivanov schreef:TopGear heeft in de nieuwste editie ook een test met de IS-F, C63 AMG, RS4 en de E92 M3.
Dat is correct. De conclusie daarvan luidt als volgt:
"Dus: wie wint? Nou, na veel overleg, eindeloos in herhaling vallen en na talloze liters cider luidt het antwoord: niemand. We hebben geen winnaar in dit kwartet."
In aansluiting daarop volgen wat plus- en minpunten, waarna de slotzin volgt. "Dus daar heb je de Lexus. Fantastische, opwindende, beetje gekke Lexus. Ook hij heeft gebreken. Hij is niet geschikt voor liefhebbers van hardcore. Juist om die reden voel ik me tot 'm aangetrokken. Aangetrokken door technologie en aangetrokken door zijn exclusiviteit - want er komen niet al te veel exemplaren naar Europa."

In het kader van 'wordt BMW overschat op DF' nog even het volgende citaat uit de test: "De M3 is de beste allrounder".

leonard

Bericht door leonard » 18 apr 2008, 22:02

Hee romo Wat een dure taal sla jij uit man.Nou heb ik niet zoveel geleerd dus kan je voortaan niet gewoon in ABN schrijven? :wink: :wink:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 18 apr 2008, 22:43

Dennis, uit principe koop ik nooit een nieuwe.....1 a 1,5 jaar wachten en hij staat voor de deur....althans ik heb er nooit mee gereden...nog niet :-)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 19 apr 2008, 01:10

Natuurlijk is de M3 de beste :D Daar hoef je toch niet eens voor te testen :lol: Sowiezo snap ik die tests met BMW's nooit, eigelijk moet je gewoon beginnen met het testen van "the best of the rest" :P

HSR

Bericht door HSR » 19 apr 2008, 02:18

Het is sowieso een kuttest want er had ook een 135i bij moeten zitten, dan had je pas wat te vergelijken!!!

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 19 apr 2008, 03:17

Macboy schreef:Ik zou in allemaal rijden en geen enkele auto op voorhand afschrijven. Dat getuigt van bekrompenheid Romo.

Het begint te vervelen, Macboy :wink:
Niet iedereen is zoals jij. Mocht ik in de markt zijn voor deze auto's dan liet ik die Lexus ook links liggen. Ben toch geen topcoureur die alles uit de auto sleept en vind die auto minder mooi dan de rest. Daarom valt hij bij voorbaat al af. Mag toch? En dat mogen anderen toch ook? Niet alles is zoals jij het vindt :wink:
En dat je dat BMW draadje niet aanspreekt is nu ook wel duidelijk :wink:

Robin

Bericht door Robin » 19 apr 2008, 08:14

romo schreef:
Robin schreef:

Niet dat ik iets moet/wil verdedigen; let`s stick to facts..................

1 Ik heb je de Dyno`s persoonlijk hier laten zien, niets aanvoelen als 350 PK

2 Een M3 gaat sneller over het circuit dan een C63 ( remind Top Gear?)

3 Een C63 is een kleine 200 kg ( lees; TWEE HONDERD KG) zwaarder. De draadjes uit het verleden aangaande de alsmaar toenemende massa van onze heilige koeien was zeker volledig arbitrair.................

4 Een C63 bezit een ras echte automaat ( wie waren daar ook altijd op tegen?)

Nou duidelijk lijkt me zo....................................(waarbij ik je keuze respecteer, maar niet overeenkomt met wat je in het verleden gepostuleerd hebt, of heet dat voortschrijdend inzicht? :wink: )

Ja let's stick to FACTS voor de verandering, romo, komt ie:
Een motor die 8100rpm MOET draaien om er DAN PAS in dit geval 420pk met moeite uit te persen heeft bijv bij 6500/7000rpm 'maar'350pk(heb hier geen grafiek) dus ik had moeten zeggen in de praktijk, sorry en dan voelt ie als 350pk want dan heeft ie ook 'maar' 350pk(bij 6500 ofzo, je snapt me wel.) Duidelijk lijkt mij. Dat we daar geen misverstanden meer over hebben.

Volgende. Ik heb hier de nieuwe sportauto voor m'n neus.
Kleiner Kurs Hockenheim
BMW E90 M3: 1.15,2
Merc C63 AMG: 1.15,2
Duitsers zijn niet zo punctueel, daar heb je gelijk in, ik zou Topgear inderdaad meer aanbevelen ofzo. :lol:
De lateral G's van de M en bochtsnelheden zijn wél weer tikkie beter, maar op het rechte stuk met 184kmh gemeten of 194kmh gemeten(met dien verstande dat de M dus sneller was in de bocht voor dat rechte stuk , 2kmh to be precise) geeft ook wel weer iets aan. Een hele boel imho.

Nummer 3, een volgetankte M3 E90 weegt 1648kg een volgetankte C63 1772kg dat maakt 124kg en is inderdaad een kleine 200kilo, klopt.
Beide te zwaar voor circuitwerk anyway, maar voor alledag gaat de M3 nu alvast met de eer strijken, dat zie je aan de cijfers :lol:

De vierde:
Ja inderdaad een C63 bezit een automaat en een M3 een motor die niet echt bij de les is in 't dagelijks verkeer streep ik dat wel tegen elkaar weg, ok?(relatief, we hebben het hier niet over 320i's en dat soort karren, we hebben het hier over MOTORSPORT GEWELD aan de prijs te zien)

Tja en dan de vormgeving, ik vind een E90 M3 mooi, een C63 mooier(tikkie), dat ie 4 deuren heeft is lullig, ECHTE sportiviteit haal je immers ook maar met 4 of 6 cylinders en zeker niet met 8 of 10 of 12 en echte sportiviteit zijn hoge toeren en geen turbo toestanden, dus inderdaad 2 deuren teveel om ze sportief te noemen.Klopt.

Conclusie? IS F(eerst nog ff rijden) :lol: :wink:

Shakes

Bericht door Shakes » 19 apr 2008, 08:25

Zo'n 6.3 juweeltje is toch waar het om draait?

Wil je rondetijden haal je een CSL en een E36 waar je nog 30 k tegenaan gooit om hem te preparen. Bye bye CSL, M3 en AMG. Uiteindelijk draait het om wat je naast de motor mooi vind. Ik vind de nieuwe M3 gewoon lelijk. De IS-F heeft prachtige Halfords uitlaten.......en dus blijft de C over. Gewoon een prachtbak IMO.

Ieder z'n ding verder. Feit is dat de concurrentie steeds sterker aan het worden is en BMW daar IMO maar weinig tegenover zet. Stond gister naast een 650, nou nou nou wat een sportieve BMW zeg. M'n M3 van 10 jaar oud maakt daar met enige moeite gehakt van.

BMW is de weg gewoon ontzettend kwijt.

135 Coupe any day of the week trouwens, dat is dan wel weer de shizzle.

Alles IMO voor onze Gekwetste BMW=GOD followers.

Plaats reactie