Slalom statistieken

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Slalom statistieken

Bericht door Stéphane » 05 jul 2006, 23:36

Ik kwam dit tegen op een smart-forum. Best leuke statistieken eigenlijk. Zelf nog aangevuld met auto's waarvan ik verwachtte dat ze sneller zouden zijn. Stelt verder eigenlijk misschien niet zo heel veel voor, maar toch wel grappig in deze vergelijking:
Andere Brabusrijder schreef: 18 m Slalom mit SR Brabus - kaum einer ist schneller

--------------------------------------------------------------------------------
Hab gerade mal ein paar Geschwindigkeiten beim 18 m Slalom verglichen ( unter www.track-challenge.com Dort unter Tracktest, Brabus, Smart)

SRC Brabus: 70,3 km/h
M3 E46: 66,4 km/h
Audi RS4: 63,4 km/h
Audi TT 3,2 64,0 km/h
Z3 3,0 62,3 km/h
Z4 2,5 65,3 km/h
Honda 63,1 km/h (S 2000)
Elise 64,5 km/h (2001: 122 PS)
Elise 111R 69,4 km/h (192 PS)
SLK 55AMG 65,8 km/h
Mini 65,2 km/h (Cooper S Works)
Speedster 67,2 km/h (Sauger)
Speedster 67,9 km/h (Turbo)
MR2 62,1 km/h
Wiesmann 65,9 km/h
911 Targa 67,4 km/h (320 PS)
Carrera 997 70,7 km/h
996 GT2 68,9 km/h
Boxster 65,1 km/h
Boxster S 67,1 km/h
Boxster S (2005) 71,1 km/h

Das zeigt und beweist, das kaum ein anderes Fahrzeug bei enger Kurvenfolge hinterherkommt.
Toch wel grappig vergelijkingsmateriaal als je het zo ziet. Doel is om mijn zwarte beter te maken dan de Brabus, wat zeker mogelijk is. Bilstein onderstel voelt nu al beter aan dan het Brabus onderstel namelijk. Onderstel kan veel meer aan dan de auto kan bieden op dit moment.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 jul 2006, 11:41

Ja indrukwekkend, alleen snap ik het nut van de slaom niet zo. Ik bedoel wat zegt het eigenlijk ? Terug vertaald naar de IRL praktijk ?

De laatste keer dat ik met de auto slaom reed was een keer op een circuitmeeting is Assen 2002 ofzo. Maar anders nooit.

Een slaom is ook weer geen korte bochtenwerk vind ik. Tenminste niet het korte bochtenwerk zoals op de openbare weg te vinden is.

Dat een klein lichte auto met laag zwaartepunt snel is op de slaom snap ik ook wel, daar is die slaom niet voor nodig toch ?

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 06 jul 2006, 12:11

De M3CSL haalt ook een dikke 70km/u! :)

Wat ik raar vind aan de testen bij AutoVisie dat ze daar extreem hoog scoren.
Zoals de test van de EVO9 vs S2000, iets van 75km/u voor de EVO en +/-71km/u voor de S2000 :?

Dat die wagens best de hoek om willen geloof ik graag, maar dit is wel heel extreem lijkt me...
Laatst gewijzigd door Erik K. op 06 jul 2006, 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 06 jul 2006, 12:24

Leuke uitslagen inderdaad!
Zeker een kleine/smalle auto is natuurlijk in het voordeel, want relatief wordt de afstand tussen de pylonen dan groter, dus kan die meer snelheid meenemen.

Dit zijn wel testen die op verschillende dagen gehouden zijn of niet?
Andere temperatuur, andere conditie van het wegdek, misschien zelfs een andere rijder (:?:), etc., dat speelt toch allemaal wel een rol en zeker met verschillen van 1 of 2 km/u moet je toch oppassen om daar al te heftige conclusies aan te verbinden.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 jul 2006, 12:26

Dat maakt het ook verwarrend vind ik.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 06 jul 2006, 21:47

Rico v Velzen schreef:Ja indrukwekkend, alleen snap ik het nut van de slaom niet zo. Ik bedoel wat zegt het eigenlijk ? Terug vertaald naar de IRL praktijk ?

De laatste keer dat ik met de auto slaom reed was een keer op een circuitmeeting is Assen 2002 ofzo. Maar anders nooit.

Een slaom is ook weer geen korte bochtenwerk vind ik. Tenminste niet het korte bochtenwerk zoals op de openbare weg te vinden is.

Dat een klein lichte auto met laag zwaartepunt snel is op de slaom snap ik ook wel, daar is die slaom niet voor nodig toch ?
Dit zegt onder andere iets over hoe snel een auto stabiliseerd bij verandering van richting. En dat is nou juist een belangrijk deel van de handling van een auto.

Grappig vandaag ook nog slalom gereden maar was er niet echt goed in, ondaks dat ik toch wel een redelijk onderstel onder de M3 heb. Maar goed 1500 KG tikt ook wel hard aan.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 06 jul 2006, 23:46

@Bert: AV doet vaak langere slalom (Rico: Omslaan doe je maar met de marge ;)) en deze was maar 18m. Afstand tussen pilonnen is dan ook kleiner. De uitslagen komen volgens mij uit AMS en/of Sport Auto.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 07 jul 2006, 08:10

Pfff, de speedster komt er niet heel snel uit he?!
Gelukkig weet ik dat als je er een Projekt-Opel kitje opzet dat hij dan 75km/u haalt. Dit was getest in de Sport Auto een tijdje terug. Op het klein Hockenheimcircuit was alleen een 800pk Gemballa Porsche ietsje sneller 8)
Die Brabus doet het opvallend goed. Het wordt tijd dat ik eens zo'n gebakje aan de tand voel.... Stéphane?

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 07 jul 2006, 19:57

Maik schreef:Het wordt tijd dat ik eens zo'n gebakje aan de tand voel.... Stéphane?
Kunnen we wel een keer doen! Eind juli heb ik meer tijd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten