40 Inch LCD TV

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Joost H.

Bericht door Joost H. » 14 apr 2008, 23:22

Casper schreef:
partyondude schreef:Zelfde als met top audio, daar worden ook aardig dure en dikke kabels gebruikt.
Audio is analoog, een LCD TV is tegenwoordig digtaal bekabeld. 0=0 1=1 :) Het enige dat belangrijk is, is dat de kabel goed is afgeschermd van verstoringsbronnen, maar dat zit eigenlijk altijd wel goed...
Helaas is het in de praktijk zo dat er nog veeeeeeeeeeeel analoog in gebruik is bij de digitale televisie. 9 van de 10 toetsellen zijn met een RGB scart kabel aangesloten. Dus dan heb je totaan je digitale decoder een digitaal signaal, en vanaf de decoder naar de LCD weer analoog. :roll:
de HD decoders zijn hier een uitzondering op. Deze hebben volgens mij allemaal HDMI 1.2

Casper

Bericht door Casper » 14 apr 2008, 23:37

Bij scart kabels loont het inderdaad wel om goed te investeren in de bekabeling. Mijn HD-decoder heeft inderdaad een HDMI aansluiting. :)

Overigens hoef analoog helemaal niet slecht te zijn, in tegendeel. Alle "oude" films die nu op Blue-ray etc. verkrijgbaar zijn, zijn gewoon gebaseerd op de oude analoge tapes van honderden mb's per seconde :)

wjn

Bericht door wjn » 15 apr 2008, 09:29

Ik heb ook alles digitaal aangesloten (HDMI, Dolby), m.u.v. het beeld van de xbox360. Dat is nog een oud model zonder HDMI uitgang, maar de bijgeleverde (analoge) kabel voldoet ook prima.

Die paar extra tientjes voor de kabels maken op de totaalprijs ook niet veel meer uit. (Verschil tussen 'goedkope' en 'dure' kabels dan.)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet veel verschil zie tussen DVD en BlueRay films, komt ook doordat de DVD speler de DVD's upscaled naar HD formaat.
Ik zie meer verschil tussen oude DVD's (of van TV-series) en nieuwe DVD's.

Wb. Plasma vs LCD, deze LCD is beter dan de Plasma die ik had. Echter ik denk dat nieuwere Plasma schermen nog beter zijn, maar heb daar geen ervaring mee.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 15 apr 2008, 09:48

Casper schreef: 10m DVI->HDMI kabel
Heeft me een moeite gekost om er eentje te vinden bij de plaatselijke detailhandel(had een beetje haast :), op internet had ik ze al voor wehnug gezien). Eigenlijk was ik op zoek naar een 10m HDMI>HDMI kabel, want ik een converter(HDMI>DVI) heb ik nog liggen en dan is dit veelzijdiger. 6 winkels langsgeweest waarvan 2 hem niet hadden, één had er één van 160, 2 andere zaten zo rond de 130(die moesten hem dan overigens wel bestellen). Allemaal met de smoes, dat het voor die lengte wel een goede kabel moest zijn omdat het anders kwaliteitsverlies ging geven("net als bij scart, meneer"). De goedkope hadden ze niet eens(ik had het risico best durven nemen). Ik nog aan die gasten proberen uit te leggen wat digitaal inhoudt en dat het wel een beetje meevalt, maar het mocht niet baten. Laatste hoop was een computerzaak. "HDMI>DVI 10m hebben wij nog wel liggen... ergens" 2 minuten zoeken later: "da's dan €18........" :evil: . En hij doet het perfect.

Casper

Bericht door Casper » 15 apr 2008, 10:05

Mari Oh Oh! schreef:
Casper schreef: 10m DVI->HDMI kabel
Heeft me een moeite gekost om er eentje te vinden bij de plaatselijke detailhandel(had een beetje haast :), op internet had ik ze al voor wehnug gezien). Eigenlijk was ik op zoek naar een 10m HDMI>HDMI kabel, want ik een converter(HDMI>DVI) heb ik nog liggen en dan is dit veelzijdiger. 6 winkels langsgeweest waarvan 2 hem niet hadden, één had er één van 160, 2 andere zaten zo rond de 130(die moesten hem dan overigens wel bestellen). Allemaal met de smoes, dat het voor die lengte wel een goede kabel moest zijn omdat het anders kwaliteitsverlies ging geven("net als bij scart, meneer"). De goedkope hadden ze niet eens(ik had het risico best durven nemen). Ik nog aan die gasten proberen uit te leggen wat digitaal inhoudt en dat het wel een beetje meevalt, maar het mocht niet baten. Laatste hoop was een computerzaak. "HDMI>DVI 10m hebben wij nog wel liggen... ergens" 2 minuten zoeken later: "da's dan €18........" :evil: . En hij doet het perfect.
Heel herkenbaar :D Ik moest er idd 1 van 10m hebben omdat m'n PC een meter of 7 van de TV staat. Eerst even op internet gekeken en daar waren die dingen +/- €35. Maar eigenlijk wilde ik dat ding meteen hebben, dus even langs de Mediamarkt gereden. Hoppa €89.95 :shock: 2 zaken verder niet veel beter. Toen op internet voor €19.95 een 10m kabel gevonden en dat ding doet het echt super 8)

Macboy

Bericht door Macboy » 15 apr 2008, 11:23

Zelf bezig met Philips, de Ambilight versie, is met de Ambilight weken van Philips nu een topaanbieding. Gelet ook op de gebruikerservaringen kan je niet een zekerder koop doen denk ik.

Gijzer

Bericht door Gijzer » 15 apr 2008, 12:59

Macboy schreef:Zelf bezig met Philips, de Ambilight versie, is met de Ambilight weken van Philips nu een topaanbieding. Gelet ook op de gebruikerservaringen kan je niet een zekerder koop doen denk ik.
Ben ik het absoluut niet mee eens. De enige kracht van Philips is het ambilight. Als je dit absoluut wilt hebben dan ontkom je niet aan Philips.

Is het niet nodig dan blijf er van af. Ze zijn veel te duur.

Erik dB

Bericht door Erik dB » 15 apr 2008, 13:48

Wat kost de 42PFL9732 nu Ilija? Ik heb de mijne gekocht vlak vóór de Ambilight actie voor 2100 (incl bezorgen).

Timing was weer prima :roll:
Laatst gewijzigd door Erik dB op 15 apr 2008, 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Macboy

Bericht door Macboy » 15 apr 2008, 13:52

Nou Gijs, op internet verschillen ze dus niet veel van de rest. En ambilight rechtvaardigt ook een iets hogere prijs (wat los staat van de vraag of je het nodig vindt of niet, maar als je het eenmaal hebt, wil je niet meer zonder is mijn ervaring).

Maar ik had het over zekerheid.

Ik zie op kieskeurig dat er bij de Philips apparaten ontzettend veel positieve bijdrages zitten. Dat vind ik belangrijk. Dat gewoon 80 mensen er dik tevreden over zijn.

Dan koop ik liever dat toestel dan een met 8 reviews waarvan er al 2 niet helemaal jofel zijn.

Niets ten nadelen van die andere merken. Techniek is vaak hetzelfde immers (was Sharp niet Philips met andere naam en goedkoper of zo?).

Enfin.

wjn

Bericht door wjn » 15 apr 2008, 16:41

Macboy schreef:Niets ten nadelen van die andere merken. Techniek is vaak hetzelfde immers (was Sharp niet Philips met andere naam en goedkoper of zo?).
Dat denken een hoop mensen ja.

De verschillen zitten voornamelijk in de software (!) en algoritmen die gebruikt worden om het beeld te vormen, en niet zozeer in het LCD/PLASMA paneel.

Shakes

Bericht door Shakes » 15 apr 2008, 18:22

Macboy, over wat voor prijzen hebben we het voor 46"?

Overigens heeft Sony ook een leuke aanbieding. Bij aankoop van een aantal series een 20" gratis erbij. Leuk voor de badkamer.

Nan

Gijzer

Bericht door Gijzer » 15 apr 2008, 18:34

Macboy schreef:Nou Gijs, op internet verschillen ze dus niet veel van de rest. En ambilight rechtvaardigt ook een iets hogere prijs (wat los staat van de vraag of je het nodig vindt of niet, maar als je het eenmaal hebt, wil je niet meer zonder is mijn ervaring).

Maar ik had het over zekerheid.

Ik zie op kieskeurig dat er bij de Philips apparaten ontzettend veel positieve bijdrages zitten. Dat vind ik belangrijk. Dat gewoon 80 mensen er dik tevreden over zijn.

Dan koop ik liever dat toestel dan een met 8 reviews waarvan er al 2 niet helemaal jofel zijn.

Niets ten nadelen van die andere merken. Techniek is vaak hetzelfde immers (was Sharp niet Philips met andere naam en goedkoper of zo?).

Enfin.
Dat kan zo zijn. Feit is wel dat er veel mensen zijn die nog steeds vanuit vroeger een Philips kopen.

Ze maken geen slechte TV's daar gaat het niet om. Alleen is de verhouding beeldkwaliteit / prijs niet in overeenstemming met de concurrentie. Reacties van anderen blijven reacties van anderen. Ik heb ook een mening over een product dat ik koop maar ben niet een persoon die dat ventileert op zo'n soort site.

Waarom rij je trouwens geen Subaru trouwens, deze komen ook steeds bij die autoweek test als beste naar boven. :wink:

MarcF

Bericht door MarcF » 15 apr 2008, 18:45

Macboy schreef:Zelf bezig met Philips, de Ambilight versie, is met de Ambilight weken van Philips nu een topaanbieding. Gelet ook op de gebruikerservaringen kan je niet een zekerder koop doen denk ik.
Ik heb sinds kort ook zo'n Ambilight apparaat, destijds voor aankoop redelijk uitgebreid vergeleken met andere LCD's. Op basis van mijn gebruikerservaringen kan ik alleen maar beamen wat Macboy zegt. Ze zitten qua prijs volgens mij in een wat hogere categorie, echter dat is het mijns inziens dubbel en dwars waard. Zeker als je ook daadwerkelijk gebruik maakt van de volledige HD-ondersteuning e.d.

Ik heb deze: http://www.consumer.philips.com/consume ... FL9632D-10

Als ik dan toch een minpuntje moet noemen zou het het fenomeen "ghosting" zijn, echter is dit volgens mij inherent aan alle LCD tv's en wellicht nog eens niet merkbaar (per persoon verschillend). Overigens kun je het ook verminderen door bepaalde opties uit te zetten.

In beginsel had ik niks met Ambilight, echter is het toch wel een leuke feature die ook echt een toegevoegde waarde biedt.

Ralph Wolf

Bericht door Ralph Wolf » 15 apr 2008, 20:26

Toch maar even op in spelen ;-)

Sony LCD

Indien het 40 inch OF 101 centimeter mag zijn, maar 1 merk Sony.

Kdl40w3000 of de Kdl40w4000 (binnenkort leverbaar)

Philips LCD

dan word het 107 centimeter

42pf9603/9703 (binnenkort leverbaar)

ze zijn wel sterk verschillend,

* Sony rustige chique behuizing w3000
* Sony ingebouwde HD kabeldecoder (niet upc)
* Philips glossy zwart glimmend
* Philips Ingebouwde digitenne decoder

laat je niet verleiden door alleen op de getallen als contrast/miliseconden/helderheid te letten...

Plasma je moet er van houden!

voordeel: er is goedkoop al een redelijk tot goed groot scherm te halen.
beeldkwaliteit is analoog een van de beste, snelste beeld,

Nadeel: steeds minder merken verkopen het, kans op spiegeling in scherm bij lichtinval, iets hoger stroomverbruik, inbranden

merken:

* Pioneer de beste maar de duurste
* Panasonic grote middengroep van basis model tot goed model
* lg/samsung/hitachi overig budget vriendelijk onderkant van de markt

Ik ben wel wat "gekleurd" werk niet bij ik ben toch niet gek! maar bij een "vakzaak".

nog even over kabels, blijft een eeuwige discussie, dus blijft het leuk!

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 15 apr 2008, 21:31

Wat WJN zei, die Sharps zijn in HD vreselijk mooi... en niet duur.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 15 apr 2008, 22:27

Als je voor LCD gaat is de Samsung niet mijn keuze en zoals aangegeven is Samsung wel goed in monitoren voor de PC.
Ik zou voor een Philips of Sharp gaan als ik voor een LCD tv zou gaan, misshien dat Sony ook goed is(meestal wel) maar daar heb ik geen ervaring mee.

Ik heb zelf sinds kort een Pioneer 42inch en bevalt erg goed, maar ja je betaald inderdaad een behoorlijke prijs. Voor ditzelfde geld kon ik van een ander merk een 50inch kopen en geld over houden.
De Pioneer geeft niet alleen zeer goed beeld, maar ziet er naar mijn mening ook zeer gelikt uit.

Een maat van me heeft een Panasonic 42inch plasma en doet het ook zeer goed, zeker gezien de prijs/kwaliteit verhouding.

Joost H.

Bericht door Joost H. » 15 apr 2008, 23:14

Ravin ///M schreef:Wat WJN zei, die Sharps zijn in HD vreselijk mooi... en niet duur.
Mee eens. Sharp bevalt nogsteeds goed.. Testsetupje 1080p

[img:2272:1704]http://www.familiehermens.nl/fotos/Tv/IMG_0911.jpg[/img]

wjn

Bericht door wjn » 16 apr 2008, 08:31

Zelf had ik waarschijnlijk ook Plasma gewild, maar andere argumenten (voornamelijk service) wegen in mijn geval zwaarder.

Vandaar dat we qua prijs/prestatie op Samsung zijn uitgekomen bij een lokale winkel.

Shakes

Bericht door Shakes » 16 apr 2008, 09:52

Ik denk dat deze wellicht wat beter in de smaak valt dan de Samsung LE-46N87BD, de Sharp LC-46 X 20 E.

Qua specs lijkt het aardig op elkaar, Sharp kun je een USB ingooien maar is E100 duurder.

Nandor

Shakes

Bericht door Shakes » 16 apr 2008, 18:32

Morgen nog even naar die fijne Media Markt en s'avonds echt maar eens bestellen. Qua looks en statief neig ik erg naar de Samsung. Sharp is wellicht wat beter.

What to do what to do

Paul

Bericht door Paul » 16 apr 2008, 18:59

Heb net een Samsung 50 inch plasma gekocht.... lekker teeeeveeetje en mooi strak design

Ralph Wolf

Bericht door Ralph Wolf » 16 apr 2008, 19:41

Sharp is op zich niet slecht, vaak standaard garantie van 3 of 5 jaar.

Maar kijk is naar jet menu en de mogelijkheden daarvan, ik vind dat een van de slechtste en traagste menu's van allemaal...

En wat ga je er op kijken? met name films/xbox/ps3 om gewoon tv kijken daar zit onderling een groot verschil in. De een dramatisch op analoog de ander zeer behoorlijk tot goed...

Shakes

Bericht door Shakes » 16 apr 2008, 20:04

Ik kijk zelden tv maar een DVD mag ik graag zien.

Gamen doe ik niet.

Ga zo even een lijstje maken met 46" die in aanmerking komen en dan morgen naar de mediamarkt. Morgenavond bestellen?!

N.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 apr 2008, 20:07

Wat zijn de menigen over?

- Metz

- Loewe

Ralph Wolf

Bericht door Ralph Wolf » 16 apr 2008, 20:11

panasonic plasma 46 inch.

top scherm.

http://www.panasonic.nl/Products_Info.a ... 02|601|4|1

Metz: goed product, wat afwijkend design, je komt het op niet veel plekken tegen.
Loewe: top design, top prijs, slechte importeur, tv zelf gemiddeld tot goed.

Ik kom weer op de 40w4000 van sony, heeft mediatotaal gewonnen vandaag ook nog is!

ps: persoonlijk zou ik nog even wachten, er komt binnen nu en een maand ofzo nog zoveel nieuwe grote schermen!

Plaats reactie