Contrast NL <> D

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
duifjes.com

Contrast NL <> D

Bericht door duifjes.com » 15 apr 2008, 16:47

Vandaag bij de post een CJIB brief een klant had een huurauto mee en wordt nu verdacht van een MISDRIJF omdat hij of zij 116 heeft gereden waar je 80 mag...

Ik lees de brief nog een keer "verdacht van een misdrijf" ?????????? deed me weer even met beide benen op de grond nav. afgelopen zondag A31

Joop

Bericht door Joop » 15 apr 2008, 16:51

Leuk hè Nederland...

...alles en iedereen reageert altijd zo heerlijk overtrokken...

GTRene

Bericht door GTRene » 15 apr 2008, 16:52

Is toch eigenlijk te gek voor woorden, en weet je, ze zeggen dan hier een misdrijf, vervolgens zegt diezelfde persoon, ga dan in Duitsland hard rijden daar mag je zo hard je kan...dan denk ik, maar je zegt dat het een misdrijf is maar stelt vervolgens voor het daar te doen???

mensen denk na voor je wat zegt denk ik dan wel eens, tis te belachelijk voor woorden dat ze dat hier zo noemen, ik zeg af laten drukken in de krant en opsturen naar SBS6 :idea:

noem het dan een zwaardere regel, want dat is het, een regel...voor 1972? mocht je in NL ook zo hard ie kon :lol:

Tristan

Bericht door Tristan » 15 apr 2008, 16:56

Haha..wat moet een Corvette met 300+ km/u in NL wel niet zijn....

Seriemoordenaar? :lol:

Knot

Bericht door Knot » 15 apr 2008, 17:07

Tsja, inmiddels is het wel duidelijk toch.. je kunt 10x beter iemand omleggen en zeggen dat je ontoerekeningsvatbaar was dan dat je 40km/u te hard rijdt!

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 15 apr 2008, 17:11

ik schaam me soms in NL geboren te zijn...

Tom

Bericht door Tom » 15 apr 2008, 17:17

uit CBR topic
Tom schreef: - Weer even met de neus op de feiten gedrukt dat de Nederlandse politie kut is, wat een baggerland leven we. Als je hier 190 rijd dan staat er op de voorpagina's "Levensgevaarlijke hardrijder rijd asociaal over de A2", nieuws, wegmisbruikers, heel het circus halen ze tevoorschijn. Daar kom je met 300+ voorbij blaffen en die agenten vinden het prachtig. En dat een half uurtje van Nederland. Hoezo een contrast.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 15 apr 2008, 17:24

Tom schreef:uit CBR topic
Tom schreef: - Weer even met de neus op de feiten gedrukt dat de Nederlandse politie kut is, wat een baggerland leven we. Als je hier 190 rijd dan staat er op de voorpagina's "Levensgevaarlijke hardrijder rijd asociaal over de A2", nieuws, wegmisbruikers, heel het circus halen ze tevoorschijn. Daar kom je met 300+ voorbij blaffen en die agenten vinden het prachtig. En dat een half uurtje van Nederland. Hoezo een contrast.
En dan riep Koos Spee een keer in Wegmisbruikers toen die krullekop begon over snelheidslimieten opheffen dat 'we' niet in een bananenrepubliek leven...gvd 3 kwartier rijden van hier kun je 300+, mongolen.

Of bedoelde hij Autobahnahnenrepublik :wink:

Joost H.

Bericht door Joost H. » 15 apr 2008, 17:30

Gisteren werd ik aangehouden omdat ik over de dijk terug naar huis reed. ( enigste leuke weg hier in de buurt )
Was alleen bestemmings verkeer. Hele preek ( het was een wat oudere agent met een enorm grote snor voor de beeldvorming ), ondertussen pink ik het as van mijn sigaret buiten het raam af, dat was voor hem de druppel.
Mijnheer het is verboden as af te tikken buiten u raam. Ja maar er zit geen asbak in mijn auto blablabla.

Hoppaa 60€.

VLA

Bericht door VLA » 15 apr 2008, 17:56

joosth schreef:Gisteren werd ik aangehouden omdat ik over de dijk terug naar huis reed. ( enigste leuke weg hier in de buurt )
Was alleen bestemmings verkeer. Hele preek ( het was een wat oudere agent met een enorm grote snor voor de beeldvorming ), ondertussen pink ik het as van mijn sigaret buiten het raam af, dat was voor hem de druppel.
Mijnheer het is verboden as af te tikken buiten u raam. Ja maar er zit geen asbak in mijn auto blablabla.

Hoppaa 60€.
Hoezo mag je geen as af tikken buiten het raam dan ? Dat mag je toch ook als je gewoon op straat loopt ?

Shakes

Bericht door Shakes » 15 apr 2008, 18:38

Of bedoelde hij Autobahnahnenrepublik
ROFL

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 15 apr 2008, 19:31

joosth schreef:Gisteren werd ik aangehouden omdat ik over de dijk terug naar huis reed. ( enigste leuke weg hier in de buurt )

Hoppaa 60€.
Burgerlijke ongehoorzaamheid jegens een agent of niet maar ik ZWEER het je toch dat ik hem gevraagd had om het in zijn regelboekje op te zoeken en bij een vernederende negatieve conclusie van zijn kant hem vriendelijk goeiedag gewenst had en het gas in getrapt zou hebben :evil: Betuttelende respecthengelende knuffelaar dat het is, denkt hij nou werkelijk dat hij op zo'n autoritaire hufterige manier vadertje kan spelen tegenover een burger die hij niet eens kent of tot dan toe nog niet eens gezien had, en dat jij hetgeen hij opdreunt niet weet of kent??

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 15 apr 2008, 19:33

Wat ik nog het ergst vind is dat Spee en zijn kornuiten er ook nog in slagen het heersende moraal langzaam aan te tasten. Ik heb sterk het idee dat hard rijden (al is dat maar 80 op een 60 weg...) door een steeds groter deel van de bevolking als asociaal wordt ervaren. De publieke opinie raakt steeds meer aangetast. Zulke familieleden heb ik ook (van die geitenwollensokken) die nooit harder dan 115 km/u rijden. Ik schep er altijd een duivels genoegen in hen te vertellen dat ik ook wel eens 299 km/u op de Autobahn heb gereden of 288 op een snelweg in de buurt. Daar kunnen ze zich uiteraard geen enkele voorstelling bij maken en ze vinden dit zonder uitzondering natuurlijk compleet geschift en gestoord. :)

Maar goed. Toen ik ooit ben gepakt met 210 km/u (op een verlaten A7, in de avonduren) en m'n RBW een tijdje kwijt was, toen ben ik zelfs bedreigd in het dorp waar ik toen woonde. Die meneer had het in de krant gelezen (en wist via via al dat ik het was). Als ik ooit zo bij hem in de buurt zou rijden waardoor zijn kinderen in gevaar zouden komen, dan zou hij me komen opzoeken om me een lesje te leren. :?:

Wie is hier nou gek? :roll:

Joy

Bericht door Joy » 15 apr 2008, 20:01

Dat is inderdaad zo Wouter. Veel Nederlanders hebben de mentaliteit om te (ver)oordelen en vingertje te wijzen naar mensen die buiten de strakke richtlijnen van het leven komen.
De pest is dat een stukje knallen op een dijk meteen van die boze blikken en flink nakijken oplevert. Daardoor krijg je zelf steeds minder zin om eens los te gaan omdat er altijd wel iemand in de buurt is die zich weer ergert. Het grote nadeel van een hoop mensen op een klein stukje aarde denk ik...

Kasteel

Bericht door Kasteel » 15 apr 2008, 20:05

Contrast? Heb je al eens een bekeuring van 36 te hard in Duitsland ontvangen op een weg waar je 80 mag? Zitten ze daar ook niet echt op te springen hoor en als je staande wordt gehouden wordt je ook afgezeken alsof je een oude vrouw hebt verkr8..

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 15 apr 2008, 20:12

Kasteel je mist het punt....tuurlijk weet ik dat en als je 130 rijdt waar je 100 mag ook etc. Maar na afgelopen zondag heb ik respect voor Derrick en niet voor de Nederlandse politie.

Niall

Bericht door Niall » 16 apr 2008, 08:23

Laatst ook zo een brief dat de TT niet WA verzekerd was en als we binnen x dagen niet geregeld hadden de Gestapo op bezoek zou komen. Bleek fout van de verzekering te zijn, die waren het vergeten door te geven :roll:

Geelhoed

Re: Contrast NL <> D

Bericht door Geelhoed » 16 apr 2008, 09:14

duifjes.com schreef:Vandaag bij de post een CJIB brief een klant had een huurauto mee en wordt nu verdacht van een MISDRIJF omdat hij of zij 116 heeft gereden waar je 80 mag...
A31
Misdrijf? Dat is een snelheidsovertreding niet hoor.
Zelfs artikel 5 is geen misdrijf.

Artikel 6 t/m 9 wel, plus nog de artikelen die in 176 staan.

Er is dus nog weel wat meer aan de hand.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 16 apr 2008, 09:30

Nog even een vraagje voor een willekeurige jurist hier, bij invordering van het rijbewijs wordt bij wegmisbruikers altijd gezegd dat de officier gaat beslissen of je h3et terugkrijgt of niet. Mar lees ik dan artilek 164 van de WVW:

Daaruit lees ik dat je heb dus altijd terugkrijgt als je minder dan 70 te snel reed, of zit ik nou mis?
1. Op de eerste vordering van de in artikel 159, onderdelen a en b, bedoelde personen is de bestuurder van een motorrijtuig, tegen wie door een van die personen proces-verbaal wordt opgemaakt ter zake van overtreding van een bij of krachtens deze wet vastgesteld voorschrift, verplicht tot overgifte van het hem afgegeven rijbewijs dan wel het hem door het daartoe bevoegde gezag buiten Nederland afgegeven rijbewijs en, indien hem daar een internationaal rijbewijs is afgegeven, dat bewijs.

2. De in het eerste lid bedoelde vordering wordt gedaan in geval van overtreding van:

a. artikel 8, indien bij een onderzoek als bedoeld in het tweede lid, van die bepaling blijkt of, bij ontbreken van een dergelijk onderzoek, een ernstig vermoeden bestaat dat het alcoholgehalte van de adem van de bestuurder hoger is dan 570 microgram alcohol per liter uitgeademde lucht, onderscheidenlijk het alcoholgehalte van het bloed van de bestuurder hoger blijkt te zijn dan 1,3 milligram alcohol per millimeter bloed;

b. artikel 8, indien bij een onderzoek als bedoeld in het derde lid van die bepaling blijkt of, bij het ontbreken van een dergelijk onderzoek, een ernstig vermoeden bestaat dat het alcoholgehalte van de adem van de bestuurder hoger is dan 350 microgram alcohol per liter uitgeademde lucht, onderscheidenlijk het alcoholgehalte van het bloed van de bestuurder hoger blijkt te zijn dan 0,8 milligram alcohol per milliliter bloed;

c. artikel 163, tweede, zesde, achtste of negende lid.

d. overschrijding van een krachtens deze wet vastgestelde maximumsnelheid met vijftig kilometer of meer door een bestuurder van een motorrijtuig anders dan een bromfiets, ingeval van staandehouding van de bestuurder;

e. overschrijding van een krachtens deze wet vastgestelde maximumsnelheid met dertig kilometer of meer door een bestuurder van een
bromfiets, in geval van staandehouding van de bestuurder.

3. De in het eerste lid bedoelde vordering kan worden gedaan indien door de overtreding de veiligheid op de weg ernstig in gevaar is gebracht.

4. De ingevorderde bewijzen worden tegelijk met het proces-verbaal onverwijld opgezonden aan de officier van justitie. De officier van justitie
is bevoegd de ingevorderde bewijzen onder zich te houden totdat de rechterlijke uitspraak in kracht van gewijsde is gegaan
of, indien bij de
uitspraak de bestuurder de bevoegdheid tot het besturen van motorrijtuig onvoorwaardelijk is ontzegd, tot het tijdstip waarop de ontzegging is
verstreken, indien:

a. bij het in het tweede lid, onderdeel a, bedoelde onderzoek is gebleken of, bij ontbreken van een dergelijk onderzoek, een ernstig vermoeden bestaat dat het alcoholgehalte van de adem van de bestuurder hoger was dan 785 microgram alcohol per liter uitgeademde lucht, onderscheidenlijk het alcoholgehalte van het bloed van de bestuurder hoger blijkt te zijn dan 1,8 milligram alcohol per milliliter bloed;

b. bij het tweede lid, onderdeel b, bedoelde onderzoek is gebleken of, bij ontbreken van een dergelijk onderzoek, een ernstig vermoeden bestaat dat het alcoholgehalte van de adem van de bestuurder hoger was dan 570 microgram alcohol per liter uitgeademde lucht, onderscheidenlijk het alcoholgehalte van het bloed van de bestuurder hoger blijkt te zijn dan 1,3 milligram alcohol per milliliter bloed;

c. de maximumsnelheid met 70 kilometer of meer is overschreden, door een bestuurder van een motorrijtuig anders dan een bromfiets;

d. indien de maximumsnelheid met dertig kilometer of meer is overschreden door een bestuurder van een bromfiets, dan wel

e. op grond van andere feiten of omstandigheden ernstig rekening moet worden gehouden met de mogelijkheid dat de bestuurder opnieuw
een feit als bedoeld in het tweede of derde lid zal begaan.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 16 apr 2008, 09:37

Nee, want kijk ook even onder punt e.
Als je dus al een grote snelheidsoverschrijding achter je naam hebt staan, mag de OvJ je rijbewijs ook inhouden als je tussen de 50 en 70km/u te hard hebt gereden.

Maar normaal gesproken krijg je hem sowieso altijd wel terug en moet de rechter er verder over beslissen, de gevallen dat een OvJ je rijbewijs inhoudt zijn echt zeer zeldzame uitzonderingen (meerdere keren dronken achter het stuur vandaan geplukt worden, ongeluk met ernstige afloop veroorzaken etc.).

Michel P

Bericht door Michel P » 16 apr 2008, 09:38

duifjes.com schreef:Kasteel je mist het punt....tuurlijk weet ik dat en als je 130 rijdt waar je 100 mag ook etc. Maar na afgelopen zondag heb ik respect voor Derrick en niet voor de Nederlandse politie.
+1

Michel

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 16 apr 2008, 10:21

duifjes.com schreef:Kasteel je mist het punt....
Ik had hier anders al een glimlach op mijn gezicht :lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 16 apr 2008, 10:29

Michel Pol schreef:
duifjes.com schreef:Kasteel je mist het punt....tuurlijk weet ik dat en als je 130 rijdt waar je 100 mag ook etc. Maar na afgelopen zondag heb ik respect voor Derrick en niet voor de Nederlandse politie.
+1

Michel
Inderdaad...plus nog 1 hier 8) respect, immers wat halen ze op hun hals, stel dat er wat mis ging...dus klasse.

Plaats reactie