Ik zoek een originele..de 3.5 heb ik al maar die gaat de verkoop in.Nandor schreef:http://www.turnermotorsport.com/
Distributie M3 US
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 29 mar 2008, 17:44
Vandaag weer de auto laten uitlezen. Lmm is dus kapoet...hij loopt de hele tijd in het noodprogramma. Heeft nu de fouten gewist en loopt weer in het hoofdprogramma, maar over ca 10km zal die toch weer in het noodprogramma gaan. Lmm gaf de hele tijd fouten aan, de reden waarom ik vermogen verloor en waarom de auto zoveel benzine lustte is dus duidelijk.
Dan de 2e fout. Het airco relais. De airco deed het dan weer wel en dan weer niet. Er moet dus een nieuw aircocompressortje in en een nieuw relais. Zo'n compressortje was behoorlijk aan de prijs maargoed, moet wel ijskoude airco hebben in de zomer.
Toen ging hij luisteren waar dat geschuur/geratel vandaan kwam. Hij kon zo direct niks horen en vond de motor juist erg stil en soepel lopen. Maar ik bleef erbij dat ik iets hoorde wat niet zo zou moeten zijn.
Hij heeft toen zijn doktersoortje (of hoe je het ook noemt) gepakt en daarmee alles in de motorruimte geïnspecteerd.
Heeft bij de Vanos geluisterd, bij de kettingspanners echt overal. Nergens maakte hij zo'n schurend/ratelend geluid.
Toen ging hij verder zoeken en kwam uit bij de aircocompressor. Daaruit hoorde hij duidelijk een vreemd geluid komen. Ik heb toen zelf ook geluisterd en je hoorde duidelijk dat daar een vreemd geluid uit kwam (bij de vanos en spanners was het echt compleet stil). Zeer waarschijnlijk is dit dus de oorzaak van het vreemde geluid.
Hij heeft toen de riem van de airco afgehaald om te kijken of hij nog steeds geluid maakte (want nu werkt het compressortje dus niet meer).
Heel vreemd dat ik nu ook nog een beetje dat geluid hoor...dus ik wil ergens anders nog heen voor een second opinion. Evt haal ik zelf zon doktersding en ga ik alles naluisteren op alle mogelijke toerengebieden.
Ikzelf blijf toch neigen naar de spanners (onderste).
Dan de 2e fout. Het airco relais. De airco deed het dan weer wel en dan weer niet. Er moet dus een nieuw aircocompressortje in en een nieuw relais. Zo'n compressortje was behoorlijk aan de prijs maargoed, moet wel ijskoude airco hebben in de zomer.
Toen ging hij luisteren waar dat geschuur/geratel vandaan kwam. Hij kon zo direct niks horen en vond de motor juist erg stil en soepel lopen. Maar ik bleef erbij dat ik iets hoorde wat niet zo zou moeten zijn.
Hij heeft toen zijn doktersoortje (of hoe je het ook noemt) gepakt en daarmee alles in de motorruimte geïnspecteerd.
Heeft bij de Vanos geluisterd, bij de kettingspanners echt overal. Nergens maakte hij zo'n schurend/ratelend geluid.
Toen ging hij verder zoeken en kwam uit bij de aircocompressor. Daaruit hoorde hij duidelijk een vreemd geluid komen. Ik heb toen zelf ook geluisterd en je hoorde duidelijk dat daar een vreemd geluid uit kwam (bij de vanos en spanners was het echt compleet stil). Zeer waarschijnlijk is dit dus de oorzaak van het vreemde geluid.
Hij heeft toen de riem van de airco afgehaald om te kijken of hij nog steeds geluid maakte (want nu werkt het compressortje dus niet meer).
Heel vreemd dat ik nu ook nog een beetje dat geluid hoor...dus ik wil ergens anders nog heen voor een second opinion. Evt haal ik zelf zon doktersding en ga ik alles naluisteren op alle mogelijke toerengebieden.
Ikzelf blijf toch neigen naar de spanners (onderste).
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 29 mar 2008, 17:44
Tja...gelukkig is de motor zelf helemaal in orde. Beetje jammer dat er een paar dingen aan vervanging toe zijn maargoed. Dat neem ik voor lief. Lmm en airco-relais vervangen dan is hij weer tip-top in orde. De kettingspanners laat ik ergens anders nakijken, want het vreemde geluidje hoor ik nog steeds en weet bijna zeker dat het van de onderste spanner afkomt. Die onderste spanner heb ik al thuis liggen, dus is een kwestie van oude eruit en nieuwe erin.
Laatst gewijzigd door 1995 M3 op 14 apr 2008, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 4 gasten