Benzineprijs
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Benzineprijs
'Benzineprijs op recordhoogte'
Gepubliceerd op vrijdag 11 april 2008
EINDHOVEN (ANP) - De gemiddelde benzineprijs is naar een nieuw record gestegen. Dat heeft het automobilistencollectief UnitedComsumers vrijdag gemeld.
Volgens de berekeningen van de consumentenvereniging staat de benzineprijs nu op 1,558 euro per liter. De dieselprijs komt op 1,295 euro per liter, aldus UnitedConsumers.
De consumentenclub meldt dat de dieselprijs daarmee nog maar een halve eurocent van de oude recordprijs van 18 maart is verwijderd. ,,Het best zou kunnen dat de benzine dit jaar niet meer onder de 1,50 euro komt en dat de dieselprijs niet meer onder de 1,25 euro per liter komt'', aldus de directeur van het automobilistencollectief Paul van Selms.
Gepubliceerd op vrijdag 11 april 2008
EINDHOVEN (ANP) - De gemiddelde benzineprijs is naar een nieuw record gestegen. Dat heeft het automobilistencollectief UnitedComsumers vrijdag gemeld.
Volgens de berekeningen van de consumentenvereniging staat de benzineprijs nu op 1,558 euro per liter. De dieselprijs komt op 1,295 euro per liter, aldus UnitedConsumers.
De consumentenclub meldt dat de dieselprijs daarmee nog maar een halve eurocent van de oude recordprijs van 18 maart is verwijderd. ,,Het best zou kunnen dat de benzine dit jaar niet meer onder de 1,50 euro komt en dat de dieselprijs niet meer onder de 1,25 euro per liter komt'', aldus de directeur van het automobilistencollectief Paul van Selms.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Dit er gelijk maar even bij;
Beste vrienden
Ik heb dit gekregen van een slimme vriend, trek zelf Uw conclusie.
Minuutje om eens over na te denken....
Voor alle 'melkkoeien' in Europa.....
Eerst een beetje geschiedenis.
In het jaar 2000 na Christus, dus acht jaar geleden.... ;
Kregen we 1 US Dollar voor 1,20 Euro en 1 vat ruwe olie koste toen 60 Dollar.
Dus 1 vat koste 72 Euro.
Aan de pomp betaalde we 0,82 Euro voor 1 liter Diesel.
In het jaar 2008 na Christus, ergens midden Maart, nu dus....
Krijgen we 1 US Dollar voor 0,65 Euro en 1 vat ruwe olie kost nu 110 Dollar.
Dus 1 vat kost 71,50 Euro (Oeps ??!!...)
Aan de pomp betalen we 1,25 Euro voor 1 liter Diesel.......
En nu, mijn beste melkkoeien stel ik me de volgende vraag :
Als een 1 vat ruwe olie nu goedkoper is (in Euro's) als in 2000,
Waarom betalen wij dan 35% meer voor 1 liter Diesel ?????!!!!
Iemand moet hier serieus zijn zakken aan het vullen zijn, dat kan niet anders !
Dus mijn beste 'melkkoeien' blijf braaf verder werken en hou jullie ogen
gesloten, maar de dag komt dat de Dollar terug omhoog gaat en hier wil ik
zelfs niet over spreken wat de gevolgen zullen zijn .....
Stuur dit door aan zoveel mogelijk personen
iedereen moet dit weten en begrijpen.
We zijn mischien 'melkkoeien' maar we zijn niet stom !!!!
Beste vrienden
Dus 1 vat koste 72 Euro.
- Geelhoed
Niet zo'n heel slimme vriend, of wellicht wel maar dan een manipulatieve.
[img:800:585]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/e ... m_Term.png[/img]
[img:454:294]http://www.discursivemonologue.com/wp-c ... ur_nov.png[/img]
$23/vat in 2000. $23 was begin 2000 ongeveer €20.
$110/vat in 03/2008. $110 is nu ongeveer €70.
Een groei van 250% dus.
[img:800:585]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/e ... m_Term.png[/img]
[img:454:294]http://www.discursivemonologue.com/wp-c ... ur_nov.png[/img]
$23/vat in 2000. $23 was begin 2000 ongeveer €20.
$110/vat in 03/2008. $110 is nu ongeveer €70.
Een groei van 250% dus.
- SteV6
- Dennis Cavallino
- GTRene
dat heb ik ook...ook al kost het 2.50 euro gooi ik hem nog vol...zal alleen nog meer denken grrr als ik ergens naar toe ga en altijd aan dat stomme geld denken, maarja niet teveel doen.
Zal nu in NL ook wel weer een zooi worden nu bekend is hoe verzekeringsmaatschappijen anderen oplichten ivm beleggingspolissen! ja ik heb er ook een paar, maar al heel lang geleden zo laag mogelijk gezet, gelukkig niet op m'n huis, maar velen welen blijkt dat dat helemaal niet loopt en dus de verzekeringsmaatschappijen straks over de brug komen en dus weer andere dingen duurder worden? zakke vullers...en geloof me, er komt nog veel meer de komende jaren, veel te danken aan graaiers, net als graaiers van bedrijven, zaken lopen slecht , personeel krijgt geen loonsverhoging en wordt om uren werken gevraagd zonder betaling soms en de top die vaak maar 4 jaar zit gaat er alsnog vandoor met een paar miljoen...echt ze moeten zich diep diep schamen. maarja ik mag me niet te erg opwinden dus 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 10...ff tot tien tellen en.....dat helpt ook niet
Zal nu in NL ook wel weer een zooi worden nu bekend is hoe verzekeringsmaatschappijen anderen oplichten ivm beleggingspolissen! ja ik heb er ook een paar, maar al heel lang geleden zo laag mogelijk gezet, gelukkig niet op m'n huis, maar velen welen blijkt dat dat helemaal niet loopt en dus de verzekeringsmaatschappijen straks over de brug komen en dus weer andere dingen duurder worden? zakke vullers...en geloof me, er komt nog veel meer de komende jaren, veel te danken aan graaiers, net als graaiers van bedrijven, zaken lopen slecht , personeel krijgt geen loonsverhoging en wordt om uren werken gevraagd zonder betaling soms en de top die vaak maar 4 jaar zit gaat er alsnog vandoor met een paar miljoen...echt ze moeten zich diep diep schamen. maarja ik mag me niet te erg opwinden dus 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 10...ff tot tien tellen en.....dat helpt ook niet
- frank de jonge
- Geelhoed
Nee,frank de jonge schreef:70% gaat naar de staatkas toch![]()
[img:720:504]http://img84.imageshack.us/img84/1222/accijnsvv9.png[/img]
- frank de jonge
-
Xave30
Dit las ik laatst op NU.nl bij de reacties.romo schreef:Dit er gelijk maar even bij;
Beste vrienden
Dus 1 vat koste 72 Euro.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
-
HSR
De staat zijn doel is bereikt, dat is duidelijk. Automobilisten stompen af voor de absurde prijzen dus dat probleem is reeds getackeld.
Het is een wetmatigheid dat 3/4de van de benzineprijs die wij aan de pomp betalen naar de staat gaat.
Daarnaast, zolang bedrijven als koninklijke Shell, Exxon e.d. in handen zijn van shareholders zal de ROI na ieder kwartaal hoger moeten zijn, anders is het immers niet interessant om in te investeren. En ondertussen moeten wij meer betalen onder de noemer sustainability. Sustainability is overigens een bijzonder grote ver van mijn bed show voor bedrijven als bovenstaande. Ze maken er zelf een enorme takkezooi van in menig afrikaanse en zuid-amerikaanse landen waar hele volksstammen ziek zijn van giftige gassen, gedumpt afval en lekkende pijpleidingen. Dus laat mij dan al helemaal niet van het weinige geld dat ik heb verdomme betalen voor de meest achterlijke en stompzinnige belastingen zoals fijnstoftax, slurptax en weet ik allemaal.
Het is een wetmatigheid dat 3/4de van de benzineprijs die wij aan de pomp betalen naar de staat gaat.
Daarnaast, zolang bedrijven als koninklijke Shell, Exxon e.d. in handen zijn van shareholders zal de ROI na ieder kwartaal hoger moeten zijn, anders is het immers niet interessant om in te investeren. En ondertussen moeten wij meer betalen onder de noemer sustainability. Sustainability is overigens een bijzonder grote ver van mijn bed show voor bedrijven als bovenstaande. Ze maken er zelf een enorme takkezooi van in menig afrikaanse en zuid-amerikaanse landen waar hele volksstammen ziek zijn van giftige gassen, gedumpt afval en lekkende pijpleidingen. Dus laat mij dan al helemaal niet van het weinige geld dat ik heb verdomme betalen voor de meest achterlijke en stompzinnige belastingen zoals fijnstoftax, slurptax en weet ik allemaal.
- Geelhoed
- Stéphane
Laatst in Venezuela. Daar sla je echt steil achterover van de benzineprijzen. Iets van $0,12 per gallon!
Nu is Venezuela als grote olieproducent misschien niet helemaal representatief, maar als je dit lijstje ziet zie je toch hoe treurig het bij ons gesteld is:
http://money.cnn.com/pf/features/lists/ ... gasprices/
Wij bezetten de treurige toppositie van dit lijstje. En dat is alleen maar omdat de regering inderdaad zo'n groot deel aan BTW, accijns en andere kwartjes op eist.
Kijk naar andere landen binnen Europa zoals Spanje en Zwitserland en daar liggen de prijzen gewoon 30% (!!!) lager.
Dit is een lijstje van 2005, maar als je kijkt naar dit overzicht zie je dat we nog steeds redelijk bovenaan staan:
http://www.eia.doe.gov/emeu/international/gas1.html
Maar als je dan dit lijstje bekijkt zie je dat zowel Noorwegen als Turkije het nog slechter voor elkaar heeft:
http://www.shell.com/home/content/au-en ... _0116.html
Blijft een feit dat de verschillen met andere omringende landen en zeker op globaal niveau significant zijn.
Nu is Venezuela als grote olieproducent misschien niet helemaal representatief, maar als je dit lijstje ziet zie je toch hoe treurig het bij ons gesteld is:
Wij bezetten de treurige toppositie van dit lijstje. En dat is alleen maar omdat de regering inderdaad zo'n groot deel aan BTW, accijns en andere kwartjes op eist.
Kijk naar andere landen binnen Europa zoals Spanje en Zwitserland en daar liggen de prijzen gewoon 30% (!!!) lager.
Dit is een lijstje van 2005, maar als je kijkt naar dit overzicht zie je dat we nog steeds redelijk bovenaan staan:
http://www.eia.doe.gov/emeu/international/gas1.html
Maar als je dan dit lijstje bekijkt zie je dat zowel Noorwegen als Turkije het nog slechter voor elkaar heeft:
http://www.shell.com/home/content/au-en ... _0116.html
Blijft een feit dat de verschillen met andere omringende landen en zeker op globaal niveau significant zijn.
-
HSR
Geelhoed schreef:Nou doe ik zo'n moeite om die bovag propaganda onzin hierboven te weerkleggen met feiten en dan nog zijn er mensen die de debunkte 70% ophogen naar 75%.....hugo schreef: Het is een wetmatigheid dat 3/4de van de benzineprijs die wij aan de pomp betalen naar de staat gaat.
Een accijnsgrafiekje is nu niet echt representatief, me dunkt. Als je immers de belasting een andere noemer geeft dan komt het in een ander grafiekje terecht wat leuke propaganda is maar uiteindelijk cumulatief even hoog uitkomt als voorheen. Zie immers het feit dat wegenbelasting veranderd is naar motorrijtuigenbelasting.
- Geelhoed
Niet representatief? Je hebt het over een percentage, heb ik alle accijnzen gedeeld door dagprijzen en voor je in een ooi grafiek je gezet, is het nog niet goed.
Wil je de accijnscijfers in tabel vorm? Maak wel even onderscheid tussen cent en procent!
[img:816:1005]http://www.geenstijl.nl/archives/images ... keling.jpg[/img]
Wil je de accijnscijfers in tabel vorm? Maak wel even onderscheid tussen cent en procent!
[img:816:1005]http://www.geenstijl.nl/archives/images ... keling.jpg[/img]
- Maus335i
Ondanks dat ik het niet eens ben met de absurde benzineprijzen in Nederland (bijna de duurste ter wereld!!! voor zo'n kikkerlandje) moet je wel eerlijk vergelijken. In Venezuela verdient de gemiddelde inwoner zo'n 1 dollar per dag (dat is 62 eurocent). De benzine moet er wel goedkoop zijn om het uberhaupt bereikbaar te houden, ook al komt het daar uit de grond voor een habbekrats.Stéphane schreef:Laatst in Venezuela. Daar sla je echt steil achterover van de benzineprijzen. Iets van $0,12 per gallon!
De stijgende olieprijs heeft op dit moment meer met speculatie te maken dan met marktontwikkeling. Amerika stevent hard af op een recessie. In een recessieperiode wijken beleggers uit naar zogenoemde "veilige havens". Veilige havens in tegenspoed zijn onder andere olie en goud, omdat dat schaars is en niet zo snel in prijs zal dalen, ook al gaat het slecht met de economie. Door deze enorme vraag schiet de prijs vanzelf omhoog en dat merken wij aan de pomp. De prijs aan de pomp is gerelateerd aan de prijs per vat op diezelfde dag. Voor welke prijs het ingekocht is is niet van belang.
Begin vorige week konden we een mooi verloop van de olieprijs zien. De centrale banken van Europa en Amerika hebben bekend gemaakt steun te willen bieden aan banken die hard lijden onder de kredietcrisis. Dit gaf beleggers vertrouwen en iedereen stoomde massaal weer terug naar de aandelenmarkt. Even werd gedacht dat de kredietcrisis over zou waaien en je zag in een paar dagen tijd olie teruglopen naar 98 dollar. Toen kwamen de eerste kwartaalcijfers van enkele bedrijven die ronduit bedroevend waren en de angst in de markt en over de kredietcrisis keerde weer volledig terug. Deze week zijn er nog enkele slechte cijfers naar buiten gekomen waardoor iedereen weer terug naar olie (en goud) trekt. 112 dollar is genoteert!
Aankomende week komen de kwartaalcijfers van 2 hele grote banken in Amerika. Als deze tegenvallen kan de olie zo naar de 120 dollar doorstijgen. Vallen ze mee, kunnen we weer naar de 100 dollar kijken en misschien lager, omdat er opluchting op de beurzen heerst.
Laten we overigens niet vergeten dat 1 euro inmiddels 1 dollar 58 noteert, waardoor de schade in euro's nog wel meevalt. Inmiddels betaal je voor een vat ruwe olie 110,40.