Is voor 't geld volgens mij een prima bak!
Onze 3e Saab alweer, dit keer een 900 Classic.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Ik moet eerst even overleggen. Want deze schuit past niet op de parkeerplek van de Daf. En dat betekent dat 't parkeren een probleem kan worden bij huis. Maar dat hoor ik straks.
De Daf moet een paar weken weg ivm opknappen en dan heb ik sowieso een auto nodig. Deze Saab beviel mij destijds heel erg goed en ik vond hem erg mooi. En alle opties zitten erop die ik wil. Ideaal.
Destijds had ik hem als tijdelijk vervoer toen de 535 een lekke kop had.
De Daf moet een paar weken weg ivm opknappen en dan heb ik sowieso een auto nodig. Deze Saab beviel mij destijds heel erg goed en ik vond hem erg mooi. En alle opties zitten erop die ik wil. Ideaal.
Destijds had ik hem als tijdelijk vervoer toen de 535 een lekke kop had.
- Casper
- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
- Locatie: Amsterdam
Ik zal je eerlijk zeggen dat ik bijna begin te overwegen mijn €300 bak (Xantia) die op zijn laatste benen loopt vervroegd de deur uit te doen, en eens een kijkje te nemen bij deze karakter-bak. (Nooit van mezelf gedacht dat ik ooit intresse zou tonen in een Saab)
Maar ik wacht even netjes op m'n beurt
Laat even weten wat het is geworden 
Maar ik wacht even netjes op m'n beurt
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Desmond Prins
- Berichten: 362
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 20:40
- Locatie: Vaassen
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
No worries.
Ben nu even aan het regelen dat de parkeerplek die ik zou opzeggen per 1 juli toch gewoon blijf behouden en dat ik dan een andere opzeg. Luxeprobleem, maar anders past 't echt niet en krijg ik weer allemaal boze briefjes van mijn buurman onder de ruitenwisser dat ie er niet uit kan met zijn waggiewaggie.
Back on topic. De 900 krijgt vandaag eindelijk de brandstofpomp. Ik had echt geen zin om zelf die LPG tank te verwijderen.
Roderic bedankt voor je hulp! NOT :twisted:
Ben nu even aan het regelen dat de parkeerplek die ik zou opzeggen per 1 juli toch gewoon blijf behouden en dat ik dan een andere opzeg. Luxeprobleem, maar anders past 't echt niet en krijg ik weer allemaal boze briefjes van mijn buurman onder de ruitenwisser dat ie er niet uit kan met zijn waggiewaggie.
Back on topic. De 900 krijgt vandaag eindelijk de brandstofpomp. Ik had echt geen zin om zelf die LPG tank te verwijderen.
Roderic bedankt voor je hulp! NOT :twisted:
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Ben daarstraks gebeld door de garage (pluspunt 1!).
Mijn zelf van de sloop meegenomen brandstofpompje (pluspunt 2! want daar deden ze niet moeilijk over, ze maakten zich alleen zorgen of ik er niet teveel voor betaald had, wat pluspunt 3 is) paste helaas niet.
Dus wat stelden ze voor?
Nee, ze stelden niet voor om snel een dure nieuwe brandstofpomp te halen bij Saab, of ergens anders. Nee, ze stelden voor om alles terug te plaatsen, maar dan dat ze in die bodemplaat onder de LPG tank een stuk zouden uitzagen en met een scharnier zou ik dan zelf de brandstofpomp makkelijk kunnen vervangen.
Fantastisch meedenken! Prijs voor dit alles vandaag is niet duur, paar tientjes.
Haal 'm zo op en dan opzoek naar een brandstofpompje die wel past. Maar wat een service en meedenken. Geen afzetterij zoals je weleens bij de 'betere garagebedrijven' meemaakt. Even reclame maken mag daarom wel denk ik: http://www.apkdenhaag.nl/
Mijn zelf van de sloop meegenomen brandstofpompje (pluspunt 2! want daar deden ze niet moeilijk over, ze maakten zich alleen zorgen of ik er niet teveel voor betaald had, wat pluspunt 3 is) paste helaas niet.
Dus wat stelden ze voor?
Nee, ze stelden niet voor om snel een dure nieuwe brandstofpomp te halen bij Saab, of ergens anders. Nee, ze stelden voor om alles terug te plaatsen, maar dan dat ze in die bodemplaat onder de LPG tank een stuk zouden uitzagen en met een scharnier zou ik dan zelf de brandstofpomp makkelijk kunnen vervangen.
Fantastisch meedenken! Prijs voor dit alles vandaag is niet duur, paar tientjes.
Haal 'm zo op en dan opzoek naar een brandstofpompje die wel past. Maar wat een service en meedenken. Geen afzetterij zoals je weleens bij de 'betere garagebedrijven' meemaakt. Even reclame maken mag daarom wel denk ik: http://www.apkdenhaag.nl/
- Desmond Prins
- Berichten: 362
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 20:40
- Locatie: Vaassen
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Saab 900 onderhoud:
De afgelopen tijd haperde de 900 wat als we wegreden vanuit stilstand rond de 2000 toeren. Eerst alleen op LPG. Later ook op benzine. Toen begon 't irritant te worden. Dus direct (dure platinum) bougies vervangen. Tevens een bobine, bougiekabels, rotor, verdelerkap en injectorreiniger gehaald. De injectorreiniger scheelde veel bij het benzinestottere, maar op gas bleef er een gestotter zo nu en dan. Gisteren eindigde die irritatie in een flinke backfire toen ik van benzine overschakelde op gas.
Luchtfilterbehuizing was afgescheurd en de klemmetjes lagen her en der in de motorruimte.
Goeie klap dus, maar zowel ik als GF konden er niet om lachen, want we waren op weg naar Nandor's housewarming.
Uurtje op de wegenwacht gewacht en die heeft 't luchtfilterhuis met ducttape vastgeplakt (had ik zelf ook kunnen doen...). Er was tevens een slang losgeschoten. Dus de slang ook vastgezet, en toen konden we weer terug naar huis.
Vandaag naar m'n sleutelruimte gereden en daar de bobine en de rest gewisseld. Bougies nog even gechecked en een slang ingekort die poreus was (zat aangesloten op luchtinlaattraject, mogelijk de boosdoener). En verrek hij doet het nu beter dan de afgelopen maanden! Ontstekingscomputer heb ik ook gereset.
Onderdelen waren relatief prijzig, maar het scheelt aanzienlijk in arbeidsloon zo zelf klussen (met een beetje hulp van de wegenwacht). Nu nog een nieuwe luchtfilterbehuizing scoren. Daarna even olie + filter wisselen (auto is over 1000km toe aan z'n beurt).
Afgelopen maanden is ook de voorruit vervangen, met nieuwe ruitenwissers. Door de oude zag ik werkelijk niets meer, levensgevaarlijk. De benzinepomp is ook gewisseld. Nog een heel gedoe om de ring los te krijgen waarmee de pomp vastzit op de tank.
Ik heb nu sinds de eerste (kleine) backfire alleen een ABS storing. Mogelijk dat ik nog wat vacuum slangetjes moet nalopen. Zekeringen e.d. zijn allemaal prima. Maar goed, als dat alles is.
Kortom, na een half jaar en bijna 15.000 km zijn we nog steeds blij met de Saab. Laat de benzineprijzen maar stijgen...
De afgelopen tijd haperde de 900 wat als we wegreden vanuit stilstand rond de 2000 toeren. Eerst alleen op LPG. Later ook op benzine. Toen begon 't irritant te worden. Dus direct (dure platinum) bougies vervangen. Tevens een bobine, bougiekabels, rotor, verdelerkap en injectorreiniger gehaald. De injectorreiniger scheelde veel bij het benzinestottere, maar op gas bleef er een gestotter zo nu en dan. Gisteren eindigde die irritatie in een flinke backfire toen ik van benzine overschakelde op gas.
Luchtfilterbehuizing was afgescheurd en de klemmetjes lagen her en der in de motorruimte.
Uurtje op de wegenwacht gewacht en die heeft 't luchtfilterhuis met ducttape vastgeplakt (had ik zelf ook kunnen doen...). Er was tevens een slang losgeschoten. Dus de slang ook vastgezet, en toen konden we weer terug naar huis.
Vandaag naar m'n sleutelruimte gereden en daar de bobine en de rest gewisseld. Bougies nog even gechecked en een slang ingekort die poreus was (zat aangesloten op luchtinlaattraject, mogelijk de boosdoener). En verrek hij doet het nu beter dan de afgelopen maanden! Ontstekingscomputer heb ik ook gereset.
Onderdelen waren relatief prijzig, maar het scheelt aanzienlijk in arbeidsloon zo zelf klussen (met een beetje hulp van de wegenwacht). Nu nog een nieuwe luchtfilterbehuizing scoren. Daarna even olie + filter wisselen (auto is over 1000km toe aan z'n beurt).
Afgelopen maanden is ook de voorruit vervangen, met nieuwe ruitenwissers. Door de oude zag ik werkelijk niets meer, levensgevaarlijk. De benzinepomp is ook gewisseld. Nog een heel gedoe om de ring los te krijgen waarmee de pomp vastzit op de tank.
Ik heb nu sinds de eerste (kleine) backfire alleen een ABS storing. Mogelijk dat ik nog wat vacuum slangetjes moet nalopen. Zekeringen e.d. zijn allemaal prima. Maar goed, als dat alles is.
Kortom, na een half jaar en bijna 15.000 km zijn we nog steeds blij met de Saab. Laat de benzineprijzen maar stijgen...
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Onze 3e Saab alweer, dit keer een 900 Classic.
Beetje onzin om op dit rijdersforum een nieuw draadje aan te maken voor een good old Saab, maar we hebben er nu dus 2:

-
indobesar
- Berichten: 9986
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Onze 3e Saab alweer, dit keer een 900 Classic.
Vertel er eens meer over.
Waarom, hoe, wat, waar, etc?
Waarom, hoe, wat, waar, etc?
- Niels
- Berichten: 22550
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Onze 3e Saab alweer, dit keer een 900 Classic.
Mooi man
Dit model vind ik het gaafst 
- Paskal
- Berichten: 3846
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Onze 3e Saab alweer, dit keer een 900 Classic.
Zoals bij de buren ook al gezegd: leuke bak !!
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Onze 3e Saab alweer, dit keer een 900 Classic.
Waarom: Ik had een auto nodig voor mezelf. Ik had een shortlistje en ben gaan zoeken de afgelopen weken. Bovenaan de shortlist stond een zwarte 900 T16, gevolgd door een 9000 2.3 turbo handbak (CSE), gevolgd door een gewone 900. Verder keek ik o.a. naar de 944 Turbo van Alain (zie verkoopdraadje), erg mooie bak, maar wel aan de bovenkant van mijn budget. Leek me niet verstandig na een paar dagen dubben. Helaas, want anders had ik 'm direct gekocht. Alfa 75 heb ik ook naar gekeken, net als E30 325 Tourings. Vind tegenwoordig nog maar een goede...indobesar schreef:Vertel er eens meer over.
Waarom, hoe, wat, waar, etc?
Hoe: ik was een tijdje aan 't kijken naar leuke goedkope (500-5000 euro) auto's. Uiteindelijk zag ik deze op marktplaats na het bekijken van een aantal auto's die ik heb laten staan omdat ze niet goed waren.
Wat: Saab 900 2.0i 8v 3 deurs uit 1990 met open dakje en sunburst velgen (meer opties heeft 'ie niet, haha). Knap interieur, mooie strakke koets zonder al teveel schade en roest, onder de huid heeft 'ie wat liefde nodig. (Hele) grote beurt, beetje laswerk aan de binnenkant van de deuren (saab kwaal), en verder is 't natuurlijk maar afwachten.
Waar: Hij stond in Z'meer, lekker dichtbij. Gevonden via Marktplaats dus, voor "weinag". Eerst even een dagje klussen in mijn werkplaats, dan door naar de apk. Ik heb er zin an.
Zo goed?
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Onze 3e Saab alweer, dit keer een 900 Classic.
Tijdloos is het zwart! Jamer dat de fiscaal vriendelijke regeling op de schop gaat, anders was het zakelijk leuk te rijden.
MIchel
MIchel
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Onze 3e Saab alweer, dit keer een 900 Classic.
Het voordeel van kunnen dubben? Eventuele spijt zou bij mij komen na de aanschaf van een 944 Turbo denk ik.
Een 900 vind ik zelf ook mooie wagens. Maar dan vooral de Aero versies.
Een 900 vind ik zelf ook mooie wagens. Maar dan vooral de Aero versies.
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: Onze 3e Saab alweer, dit keer een 900 Classic.
Als tiener vond ik de 900 een afschuwelijke auto en tegenwoordig zou ik er een willen hebben. Daarom keek ik op het Saab forum en kwam ik jouw topic ook tegen.
Veel plezier ermee.
Ook een interessante?:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2" onclick="window.open(this.href);return false;
Veel plezier ermee.
Ook een interessante?:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2" onclick="window.open(this.href);return false;
-
indobesar
- Berichten: 9986
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Onze 3e Saab alweer, dit keer een 900 Classic.
Verhaal zoals we van ej gewend zijn Dennis.
Er staat een E30 325i Touring van een mede-forummer te koop. Zo op de foto's een mooi ding.
Er staat een E30 325i Touring van een mede-forummer te koop. Zo op de foto's een mooi ding.
-
HSR
- Berichten: 5549
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: Onze 3e Saab alweer, dit keer een 900 Classic.
Mooie bak, Dennis. Saab 900 3deurs is 'je van het' ! Kwa koets onvoorstelbaar mooi.
Als ik mij ook niet vergis was de turbo-loze 16V 4cyl. ook heel erg zuinig. Je zou moeite moeten doen om em onder de 1 op 10 te krijgen. Hoe het met de 8V zit weet ik niet.
Als ik mij ook niet vergis was de turbo-loze 16V 4cyl. ook heel erg zuinig. Je zou moeite moeten doen om em onder de 1 op 10 te krijgen. Hoe het met de 8V zit weet ik niet.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Onze 3e Saab alweer, dit keer een 900 Classic.
Met de 8v weet ik 't ook niet, ik verwacht dat 'ie gewoon 1:10 a 1:11 loopt.
De 16v rijdt op benzine met gemak 1:13, zowel in de 9000 als in de 900 die wij nu hebben. Op lpg is 't een ander verhaal, maar dat is logisch.
Ik vind 't ook één van de allermooiste lijnen als je hem als silhouette zou tekenen. Die lange lage kont maakt 't af, terwijl ik normaal een hoge kont, zoals de Alfa 75, erg mooi vind. Dit is zo'n ontzettend klassiek voorbeeld van mooi door eenvoud, en in de (zwarte) 3 deurs versie komt 't veel beter over dan bij de grijze 5 deurs vind ik.
De 16v rijdt op benzine met gemak 1:13, zowel in de 9000 als in de 900 die wij nu hebben. Op lpg is 't een ander verhaal, maar dat is logisch.
Ik vind 't ook één van de allermooiste lijnen als je hem als silhouette zou tekenen. Die lange lage kont maakt 't af, terwijl ik normaal een hoge kont, zoals de Alfa 75, erg mooi vind. Dit is zo'n ontzettend klassiek voorbeeld van mooi door eenvoud, en in de (zwarte) 3 deurs versie komt 't veel beter over dan bij de grijze 5 deurs vind ik.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] en 14 gasten
