Bremen eerste Duitse deelstaat met snelheidsbeperking
-
Bremen eerste Duitse deelstaat met snelheidsbeperking
De Duitse deelstaat Bremen heeft een primeurtje. Het is namelijk de eerste deelstaat die een algemene snelheidsbeperking invoert op de snelwegen. Vanaf vandaag mag er in de deelstaat niet harder gereden worden dan 120 km/u. Dat hiermee afbreuk gedaan wordt aan het Duitse erfgoed, daar zitten de sociaal-democraten en Groenen die een coalitie vormen in het bestuur van de deelstaat, totaal niet mee.
De maatregel is genomen om de luchtvervuiling te beperken, aldus deelstaatminister van milieu Rainer Loske. Het gevoerde beleid staat haaks op uitspraken van Bondskanselier Angela Merkel die faliekant tegen een snelheidsbeperking is. Goed nieuws is dat Bremen de kleinste deelstaat van Duitsland is en er slechts zestig kilometer autosnelweg doorheen loopt. Je bent er bij die snelheid na een half uurtje weer doorheen en dan kan het gas er weer op.
(bron) Autoblog.nl
De maatregel is genomen om de luchtvervuiling te beperken, aldus deelstaatminister van milieu Rainer Loske. Het gevoerde beleid staat haaks op uitspraken van Bondskanselier Angela Merkel die faliekant tegen een snelheidsbeperking is. Goed nieuws is dat Bremen de kleinste deelstaat van Duitsland is en er slechts zestig kilometer autosnelweg doorheen loopt. Je bent er bij die snelheid na een half uurtje weer doorheen en dan kan het gas er weer op.
(bron) Autoblog.nl
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- wjn
De noordkant is één grote bouwput, daar is 120 een 200% verbetering
Ik zou me er geen zorgen over maken, rond Keulen / Ruhrgebied zijn er veel meer km's snelheidsbeperking.
(En je mag tenminste nog 120, ipv. de idiote 80 die ze hier soms hanteren.)
Als je wilt knallen kan dat ook goed tussen Magdeburg en Berlijn. Mooie rechte 3 baans stukken zonder snelheidsbeperking (tenminste als het niet te druk is, anders geven de borden erboven de max. snelheid aan).

Ik zou me er geen zorgen over maken, rond Keulen / Ruhrgebied zijn er veel meer km's snelheidsbeperking.
(En je mag tenminste nog 120, ipv. de idiote 80 die ze hier soms hanteren.)
Als je wilt knallen kan dat ook goed tussen Magdeburg en Berlijn. Mooie rechte 3 baans stukken zonder snelheidsbeperking (tenminste als het niet te druk is, anders geven de borden erboven de max. snelheid aan).
Laatst gewijzigd door wjn op 09 apr 2008, 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- Roman
Wat een bullshit zeg.
Om luchtvervuiling te beperken, dus als de mensen daar minder hard gaan rijden dan word alles in een klap beter? Vergeten we het andere 4/5e deel van de wereld maar even die de boel nog even 500% harder aan het vervuilen is en gaan we lekker even mieren neuken over een snelheids beperking...
Wat een onzin.
Om luchtvervuiling te beperken, dus als de mensen daar minder hard gaan rijden dan word alles in een klap beter? Vergeten we het andere 4/5e deel van de wereld maar even die de boel nog even 500% harder aan het vervuilen is en gaan we lekker even mieren neuken over een snelheids beperking...
Wat een onzin.
- Ravin ///M
Bremen, de kleinste deelstaat van Du:
[img:250:341]http://www.duitsland-info.nl/afbeelding ... bremen.jpg[/img]
omringd door de deelstaat NederSaksen:
[img:250:341]http://www.duitsland-info.nl/afbeelding ... saksen.jpg[/img]
.
Om de luchtvervuiiling te beperken. Want de lucht van Bremen blijft in Bremen. Sukkels.
[img:250:341]http://www.duitsland-info.nl/afbeelding ... bremen.jpg[/img]
omringd door de deelstaat NederSaksen:
[img:250:341]http://www.duitsland-info.nl/afbeelding ... saksen.jpg[/img]
.
Om de luchtvervuiiling te beperken. Want de lucht van Bremen blijft in Bremen. Sukkels.
-
- Macboy
- MartijnGizmo
280 heb ik nooit gehaald, maar het is wel het stuk waar ik voor het eerst 200+ reed op m'n 19de. 8)partyondude schreef:Kan zijn, maar de 1 die daar loopt leent zich uitstekend om hard overheen te knallen.
Vooral het 3 baans gedeelte langs Bremen heb ik wekelijks met 280 km p/u op zondagavond/nacht gebruikt, geweldig
- Macboy
-
-
Ik denk dat het nog heeeel lang gaat duren voordat er een algemene snelheids limiet komt in Duitsland... Het zal een hele harde klap zijn voor de duitse auto industrie en alle sportwagen fabriekenkanten. Veel mensen kopen een snelle auto om er onderandere in Duitsland mee te kunnen knallen..
Bovendien doen heel veel Duitse autofabriekanten snelheidstests op de autobahn. Er worden vanuit Amerika zelfs speciale reizen naar de autobahn georganiseerd!
Bovendien doen heel veel Duitse autofabriekanten snelheidstests op de autobahn. Er worden vanuit Amerika zelfs speciale reizen naar de autobahn georganiseerd!
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Blijft vet 8)Martijn Koevoets schreef:280 heb ik nooit gehaald, maar het is wel het stuk waar ik voor het eerst 200+ reed op m'n 19de. 8)partyondude schreef:Kan zijn, maar de 1 die daar loopt leent zich uitstekend om hard overheen te knallen.
Vooral het 3 baans gedeelte langs Bremen heb ik wekelijks met 280 km p/u op zondagavond/nacht gebruikt, geweldig