Mercedes E280 Benzine wil niet meer dan 5000 toeren maken?

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Mercedes E280 Benzine wil niet meer dan 5000 toeren maken?

Bericht door Roman » 05 apr 2008, 11:50

Ik reed gisteren in m'n vaders auto omdat die van mij bij de garage overnacht dit weekend.

En nu weet ik dat hij altijd heel rustig rijd en nooit veel toeren maakt, ik ging met motor op goede temperatuur vol op het gas staan en bij 5000 toeren hield het op. Motor wou niet doortrekken tot rood.

Iemand enig idee waarom? En volgens mij knalde de uitlaat een klein beetje daarna bij gas los...

Auto is uit 2001, E280 Avantgarde.

Vreemd :?

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente

Bericht door SteV6 » 05 apr 2008, 12:02

Ben je vergeten om CDI te typen achter 280 :roll: ?

Maar even serieus, uitgaande dat het een benzine is, heb je wat meer info over het gevoel bij 5000 rpm?
Kreeg je het "ik rij tegen een muur" gevoel of juist een heel zacht "ik raak buiten adem" gevoel van de motor?
En in welke versnelling, of is het een automaat?

SteV6

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 05 apr 2008, 12:23

SteV6 schreef:Ben je vergeten om CDI te typen achter 280 :roll: ?

Maar even serieus, uitgaande dat het een benzine is, heb je wat meer info over het gevoel bij 5000 rpm?
Kreeg je het "ik rij tegen een muur" gevoel of juist een heel zacht "ik raak buiten adem" gevoel van de motor?
En in welke versnelling, of is het een automaat?

SteV6
Nee geen CDI :wink: Benzine zoals ik zei.

Het is niet bepaald een muur waar je tegen rijd qua gevoel maar meer het gevoel de motor raakt buiten adem.
Ik reed deze auto een tijdje terug en toen was het geen probleem om tot minstens 6000 te geraken.
Het is een automaat waar ik had em in z'n 2 staan toen ik gisteren vol op het gas ging. Het voelde ook iets langzaamer als ik had verwacht.

Gebruikersavatar
Pescatore
Berichten: 1336
Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
Locatie: 053

Bericht door Pescatore » 05 apr 2008, 17:21

Oliepeil al bekeken? Heb wel eens meegemaakt dat een auto op een soortgelijke manier inhield omdat het oliepeil op het onderste streepje stond :?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 05 apr 2008, 17:25

z'n pa is zo zuinig die heeft dat befaamde rij zuinig hout blokje onder het gaspedaal zitten, of hij dacht ik leen hem aan m'n zoon uit dus geef ik de sleutel tot meer vermogen niet mee :lol:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43118
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 05 apr 2008, 17:29

Katalysator los in de "pijp"?
Dus weerstand?
Heb ik ook eens gehad met een vorige auto.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40199
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 05 apr 2008, 17:58

Kunnen maar op 1 manier diagnose stellen.. FILMPJUH!!! ;)

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente

Bericht door SteV6 » 05 apr 2008, 18:10

- Muizennest in de snorkel van het luchtfilter of het luchtfilterhuis zelf ...
- Kapotte AFM
- Vervuilde injectoren
- Noodloopprogramma

SteV6

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40199
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 05 apr 2008, 18:14

Noodloop is idd een goeie tip!

En als je de automaat van de winterstand haalt, loopt ie dan wel naar 6000? ;)

Gebruikersavatar
Remy
Berichten: 724
Lid geworden op: 22 mar 2006, 11:20

Bericht door Remy » 05 apr 2008, 19:09

Dynamo oid. Of iets van een bobine.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 05 apr 2008, 21:10

Dynamo staat er los van, bobine is goed of stuk. Nooit een beetje goed.

Gewoon morgen nog eens proberen :D En anders ff luchtfilter, bougies en benzine filter vervangen en dan nog eens. Enne sportstand inschakelen maar dat had je waarschijnlijk al gedaan :wink:

Ik verdenk de bougies tenzij de auto lang heeft stilgestaan.

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 08 apr 2008, 11:50

Nog een keer erin gereden, de auto slaat als je redelijk op het rem pedaal gaat staan af als je tot stilstand komt. En start dan doodleuk 20 a 30 minuten niet.

Heb dat gehad gisteren voor een stoplicht, stond daar een half uur stil, mazzel dat het 2 banen per rij richting was. Maar dan nog presteerden mensen het om achter mij (met knipperlichten aan natuurlijk) stil te gaan staan om dan te toeteren en te vloeken dat ik door moet rijden... EIKELS :roll:

Schijnt die auto wel vaker te doen werd mij verteld, soms slaat ie af en wil ie 20 minuten niet starten, daarna gewoon wel weer.

Nog steeds houd de motor in bij 5000 en wil er niet voorbij. 1 keer heb ie het gedaan maar de volgende versnelling was het bij 5000 weer hetzelfde liedje.

Wat mij ook opviel was dat hij net zo "backfired" als mijn suzuki dat soms doet. Bij volgas en bij 5000 toeren hoorde ik em lichtjes knallen en pruttelen.

Kan niet goed zijn. Donderdag ochtend afspraak bij de Mercedes dealert hier, ben benieuwd wat die vind.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 08 apr 2008, 19:07

Benzine pomp denk ik. Niet willen starten zijn dan hoogst waarschijnlijk luchtbellen in het systeem. Iets anders kan ik van deze klachten gecombineerd niets anders maken.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10871
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 08 apr 2008, 19:16

Wij hebben eens een Volvo 740 gehad die sloeg soms ook ineens af. En dan kon je 'm 5 minuten niet aan de praat krijgen. Er was een sensor kapot maar welke het nou was...

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10871
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 08 apr 2008, 19:24

Watertemperatuursensor schiet me te binnen.

Benzinepomprelais schijnt bij Mercedes ook nog eens kapot te gaan.

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 08 apr 2008, 22:06

Op basis van dat laatste: Geen of te weinig brandstof. Pomp defect, filter verstopt, vacuum zuigen o.i.d.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 08 apr 2008, 22:42

dat ding moet duidelijk doorgemeten worden...ergens een storing die die weer doorstuurt naar de computer en zo zich aanpast en verkeerd leest? anyway lijkt me een storing van elektronica :roll:

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 08 apr 2008, 23:55

GTRene schreef:dat ding moet duidelijk doorgemeten worden...ergens een storing die die weer doorstuurt naar de computer en zo zich aanpast en verkeerd leest? anyway lijkt me een storing van elektronica :roll:
Met respect, maar veel garage's maken dezelfde fout. Auto binnen, aan de storingskast, die geeft wat aan, dat wordt vervangen, probleem blijft.
Oorzaak is dan iets "ouderwets" wat de storingsmelding veroorzaakt.

(In mijn specifieke geval, een losgeschoten turbodrukslang waardoor de MAF verkeerde waarden aangaf.)

aapje
Berichten: 185
Lid geworden op: 18 dec 2007, 14:46

Bericht door aapje » 08 apr 2008, 23:59

wjn schreef:
GTRene schreef:dat ding moet duidelijk doorgemeten worden...ergens een storing die die weer doorstuurt naar de computer en zo zich aanpast en verkeerd leest? anyway lijkt me een storing van elektronica :roll:
Met respect, maar veel garage's maken dezelfde fout. Auto binnen, aan de storingskast, die geeft wat aan, dat wordt vervangen, probleem blijft.
Oorzaak is dan iets "ouderwets" wat de storingsmelding veroorzaakt.

(In mijn specifieke geval, een losgeschoten turbodrukslang waardoor de MAF verkeerde waarden aangaf.)
Een foutmelding hoeft uiteraard niet te betekenen dat dat onderdeel defect is maar geeft wel meer inzicht in waar er wat fout wordt gemeten. De oorzaak daarvan is natuurlijk een ander verhaal ;)

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 09 apr 2008, 00:18

@aapje; Klopt wel idd, zou ook een indicatie moeten zijn. Maar de ervaring die ik heb is dat het voor waar wordt aangenomen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 09 apr 2008, 10:34

wjn schreef:@aapje; Klopt wel idd, zou ook een indicatie moeten zijn. Maar de ervaring die ik heb is dat het voor waar wordt aangenomen.
dat zeker, hebben ze bij een M coupe van mij gedaan...en niet 1 x wel 3x ik zei ja stop maar, je ziet toch dat het wat anders moet zijn dan! grrr koste me veel geld aan tijd, bah...in plaats dat ze dan bepaalde dingen nagingen, en ik had helemaal geen probleem alles liep goed alleen iets met Co niet goed, maar er moest ergens een storing in de computer zitten waarschijnlijk omdat die auto een ongeluk heeft gehad , en die computer stuurde dat naar een ventiel die goed was maar werd allemaal vervangen en toen nog hetzelfde probleem echt waar ik denk wat zijn jullie lui dom geworden zeg, vroeger was diezelfde monteur best goed, nu helemaal vertrouwens op de computer.
Maar als eerste indicatie kan het helpen en wie weet.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten