Bezoekje bij de dealer

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
RVV

Bezoekje bij de dealer

Bericht door RVV » 07 apr 2008, 23:48

Vanochtend moest ik voor een kleinigheid bij de dealer zijn, en tijdens het wachten ben ik het terrein en de showroom wezen afstruinen.

Op de parking viel mijn oog op een Aston Martin DB9 en een Ferrari 599. De Aston kende ik al die had ik al een paar keer gezien, een hele mooie auto, klasse ingetogen en toch een echte sportwagen qua uitstraling. Vlak daarnaast stond de 599. En dat is een auto die echt van een andere orde is. Ik heb geen idee wat deze auto's nieuw kosten, maar de 599 zag er gewoon 2 keer zo duur uit, maar was ook gewoon 2 keer meer auto! Ben niet zo'n Ferrari man maar deze auto maakt in het echt een hele indruk. Hele mooie stylingskenmerken zoals de diffuser die een "echte"'is en geen plakbumper ofzo. Bruut ding. Andre heeft er dacht ik in gereden mischien dat ie daar iets over kan/wil schrijven?

Toen de showroom in, daar stond een witte Z4 M coupe, die kende ik al wel, maar de auto was nu voorzien van CSL wielen een een motorsport striping. Nu ben ik niet zo into de striping, maar bij deze auto was het echt op een mooie manier aangebracht. Van voren naar achteren over de zijkant, doorlopen in de achterkant, precies zoals de BMW motorsport kleuren (3 kleuren). Gelijk even doorgelopen naar de e90 M3 (sedan) op papier/foto's vond ik het de mooiste e9x M3, maar zo in het echt viel die me een een beetje tegen :roll: Omdat de auto de gestrektheid mist van de de coupe, lijken de anabole plaatdelen en spoilers een bbetje teveel op een opgeblazen ballontje. De vierkante verschijning van de e90 word een beetje lief afgerond. Een e90 met M paket vind ik er vele malen beter uitzien als de M3 zelf :oops: En de coupe die hetzelfde optische vet heeft staat het veel beter. Kortom echt warm ben ik niet geworden voor de sedan en da's gek want van de foto's kreeg die echt al mijn credits.

Toen naar boven en verrek een 1 serie cabrio.. een wijvenauto, maar wat voor eentje ! Never nooit zal ik zo'n auto begeren, maar de proporties en de lijnen kloppen helemaal van deze auto, zo op het oog vergeleken met de coupe die 3 auto's verderop stond, en dan valt gewoon op dat de cabrio een veel cleaner ontwerp is, rustig niet zo rommelig als de coupe. Erg mooie auto in zijn klasse. En deze stond er ook nog eens in het wit!

Uiteraard ook nog de mindere BMW broeders bekeken, helaas stond er niks tussen wat mijn aandacht trok als opvolger voor de familie auto.

Voor de Ferrarifappers.. de 599 werd op een auto ambulance geladen en staat er helaas niet meer.

ps niet zeuren om foto's want ik had geen kiekjesschieter bij me :wink:

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 07 apr 2008, 23:54

Die witte Z4 M met die strepen en CSl-velgenberichtte ik laatst ook al over Rico. Dat is een andere dan ie witte die jij bedoeld hoor. Ze hebben namelijk destijds even 2 gehad. 2 witte ja!

Wat betreft de 1-cabrio, ik ben heel erg benieuwd hoe die in het echt is, test zijn veelal erg positief.

Jammer dat de M3 E90 niet zo lekker op je overkwam, ik heb hem nog niet in het echt bekeken, maar vind hem op foto's erg erg fraai. Zal snel ook maar eens gaan kijken om te zien hoe ik hem irl vind.

Metchu

Bericht door Metchu » 08 apr 2008, 00:50

Onbewust bekijk je en analyseer je mooie auto's. Vaak wil je dit dan ook kwijt. Ik snap dan ook precies waarom je dit even hebt geschreven ondanks dat de info die je vermeld totaal niet boeiend is (no offence). Net zoals als je op straat bent een "dikke" auto ziet en de naam opnoemt details opneemt en later zegt ik heb dat en dat gezien :lol: (of heb ik het nu mis?). Het is echt iets dwangmatigs dus :twisted:

als autoliefhebber heb je een drang om mooie auto's goed te analyseren, op te noemen en er dan over te praten

skinnybmw

Bericht door skinnybmw » 08 apr 2008, 01:03

Welke dealer was dat, Rico? Beier?

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 08 apr 2008, 10:07

Duh!
:wink:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 08 apr 2008, 10:19

Dat van die Aston Martin tov de Ferrari kan ik me goed voorstellen. Prachtig hoor zo'n DB-9 of AM V8....maar ik vind ze te gewoontjes op de één of andere manier. Een Aston moet mintens een Vantage zijn...met een uitgesproken uiterlijk. Ferrari's blijven op de één of andere manier iets begeerlijks uitstralen..ze laten je echt kwijlen en eventjes je nek verdraaien.

Nieuwe Bentley Continental GT's en die 4 deurs uitvoering hebben daar ook heel erg veel last van. Ze vallen niet meer op, ze zijn te glad en lijken teveel op een dure New Beetle

RutgerK

Bericht door RutgerK » 08 apr 2008, 10:33

Cadeautip Rico:
- GSM met camera!!!

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 08 apr 2008, 10:56

Die Z4M is gewoon de ultieme coupe, die wagen klopt gewoon. De velgen, de striping die je later altijd kan verwijderen als je het wel gezien hebt. Snap dan ook niet dat hij er al weken staat. Dat koop je toch meteen? :lol: Als voor mij de mogelijkheid er was, dan was hij al lang verkocht. Het lekkere gevoel van de Z4 coupe krijg je vooral wanneer je erin zit, je trekt hem echt aan. En dat trekt mij dan weer aan.

De 599 is gewoon een geweldige Ferrari. Je weet het goed te verwoorden, dat hij 2 maal zo duur lijkt. Dat is hij natuurlijk ook, maar de wagen heeft zo'n bizarre uitstraling. Ben ook niet een Ferrari man, maar de 599 en de 430 vind ik persoonlijk erg geslaagd. In Leeuwarden rijdt een donker grijze, echt helemaal af in mijn ogen!

[img:800:600]http://spots.autogespot.com/files/13_08 ... 5555_2.jpg[/img]

Tristan

Bericht door Tristan » 08 apr 2008, 10:59

599 kan qua pure schoonheid niet tippen aan de DB9. Een 599 verbleekt als hij naast een DBS staat.

RVV

Bericht door RVV » 08 apr 2008, 11:10

RutgerK schreef:Cadeautip Rico:
- GSM met camera!!!
Heb ik joh.. N73.. alleen die was ik vergeten :oops:

Metchu

Bericht door Metchu » 08 apr 2008, 11:11

Rico v Velzen schreef:
RutgerK schreef:Cadeautip Rico:
- GSM met camera!!!
Heb ik joh.. N73.. alleen die was ik vergeten :oops:
ga je (diep) schamen in de hoek :lol:

RVV

Bericht door RVV » 08 apr 2008, 11:12

Tristan schreef:599 kan qua pure schoonheid niet tippen aan de DB9. Een 599 verbleekt als hij naast een DBS staat.

Ze stonden naast mekaar.. verbleken deede de 599 allerminst, alleen al omdit die qua auto veel meer indruk maakt.. Maar de DB9 is wel erg mooi en in balans qua ontwerp..

RVV

Bericht door RVV » 08 apr 2008, 11:13

Metchu ik vergeet hem werkelijk nooit, sterker ik rij er voor terug, alleen had ik nu een tijdsafspraak en daar zat ik aan vast.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 08 apr 2008, 11:58

Rico v Velzen schreef:Metchu ik vergeet hem werkelijk nooit, sterker ik rij er voor terug, alleen had ik nu een tijdsafspraak en daar zat ik aan vast.
Bij De Beier, je hebt toch niet stiekem iets besteld hè? 8)

Kasteel

Bericht door Kasteel » 08 apr 2008, 12:44

@ Steven, voor een 'kleinigheidje' zei Rico, ws een 1 serie dus ;)

De 599 vind ik echt een briljante auto, kon de nieuwere modellen 360/430/612 niet zo overtuigend mooi vinden als enkele van de modellen daarvoor, de 599 vind ik er dan weer echt uitspringen :).

Die witte z4m coupe, echt een gave auto, vond de prijs waar die voor stond (?) ook geen gekke prijs. Iets meer dan een japans 4wd hok ;) en daarmee veel aantrekkelijker qua prijs van ieder ander +300pk hok.

Fernando

Bericht door Fernando » 08 apr 2008, 14:11

Deze stond afgelopen zaterdag bij de HAI in rijnsburg... :D

[img:1280:960]http://img180.imageshack.us/img180/8442/dsc00071os0.jpg[/img]

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 08 apr 2008, 14:19

Zeker besteld door een aannemer. Past goed bij zijn busje.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 08 apr 2008, 15:21

Dennis Cavallino schreef:Zeker besteld door een aannemer. Past goed bij zijn busje.
Rijnsburg, het past ws heel goed bij zijn bloemenwagen :D

Adje ///M3

Bericht door Adje ///M3 » 08 apr 2008, 18:43

Ik kan jullie mededelen dat zo'n 599 werkelijk een juweel van een auto is.
Wat Ferrari over deze auto zegt, klopt ook! Dit is de beste auto die dit merk ooit heeft gemaakt. Heb nog niet veel Ferrari's aan de tand mogen voelen, maar je merkt het al bij het instappen. Stoelen zitten als gegoten, heerlijk stuurwiel, leder met stiksels.... en natuurlijk die mooie rode startknop.

Na de sleutel omgedraait te hebben, en de rode "button" in te houden, klinkt achter je een heerlijke roffel die geproduceerd word door de teruggetunede "Enzo-motor" die in het vooronder ligt.

Rechter flipper ophoog tikken en voet van de rem. De paarden beginnen te lopen. Na enkele km's de auto warm te hebben gereden, kan het gas er wel een beetje op. Snelweg. Een auto voor me die aan het inhalen is, 6e versnelling, auto gaat (EINDELIJK!!!) naar recht, linkse flipper gaat 3x omhoog, kabaal uit de uitlaat waar je bang van word, schoenmaat 44 op het rechtse pedaal en je wordt werkelijk waar afgeschoten.

Had geen idee wat me overkwam. Had wel ervaringen met auto's boven de 300+ pk's maar dit was gewoon niet normaal meer. Combinatie met de snelheid, geluid en het idee dat je in een echte Ferrari rijdt van 4 Ton!! is gewoon onbeschrijfelijk.

Heb nie al te gek gedaan, omdat dit niet mijn auto is natuurlijk. Vraag me af hoe stabiel de auto bij hoge snelheid zal zijn.

gr.

Adje

GTRene

Bericht door GTRene » 08 apr 2008, 19:52

Mazzelkont :lol: aaaaah wil ik ook wel een keer 8)

Peric

Bericht door Peric » 08 apr 2008, 22:19

Adje ///M3 schreef: Heb nie al te gek gedaan, omdat dit niet mijn auto is natuurlijk. Vraag me af hoe stabiel de auto bij hoge snelheid zal zijn.

gr.

Adje
yeah right.... :P

Adje ///M3

Bericht door Adje ///M3 » 08 apr 2008, 22:30

Peric schreef:
Adje ///M3 schreef: Heb nie al te gek gedaan, omdat dit niet mijn auto is natuurlijk. Vraag me af hoe stabiel de auto bij hoge snelheid zal zijn.

gr.

Adje
yeah right.... :P

Zat een volgsysteem in :wink:

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 09 apr 2008, 01:24

Tristan schreef:599 kan qua pure schoonheid niet tippen aan de DB9. Een 599 verbleekt als hij naast een DBS staat.
Die laatste vergelijking heb ik nog niet kunnen maken, maar de DB9 stond ik gisteren in Rotterdam nog naast, dat blijft een schoonheid hoor. Maar ergens doet de 599 mij nog iets meer. Dat vind ik tevens de mooiste Ferrari sinds de F355 en 456GT.

Wat betreft Aston Martin. De DB9 is natuurlijk schitterend en de DBS is in mijn ogen veel mooier. Maar ik moet zeggen dat ik de V8 Vantage ook wel erg goed kan waarderen. Het iets gedrongere uiterlijk komt lekker krachtig over. Dat mag ik wel. De 'oude' Aston's doen het echter ook goed. De Vanquish S uit één van mijn fotoshoots is werkelijk een pareltje. En ook nog eens één van de laatste Aston's uit Newport Pagnell.

Plaats reactie