Qua looks is het een mooie compacte wagen die lang niet zo veel agressie uitstraalt als op de foto's.De auto waar ik mee gereden heb was een blauw/antraciet kleur (weet niet hoe dat heet bij MB) met 18 '' wielen.Toen de auto naast m'n RS4 stond vond ik die veel ''dikker''.
Het interieur ziet er keurig uit waarbij de 'wow'factor ontbreekt.
Het navi scherm komt uit het dashboard omhoog en ik vind dat rommelig.Wat wel geweldg is is het linguatronic.Je zegt wat je wilt en het word feilloos uitgevoerd.Ook top vond ik de stoelen.Ze zitten prima en houden je goed vast.Qua binnenruimte is het gevoelsmatig zeker niet ruimer dan m'n RS4.De auto komt binnen en buiten heel compact over.
Het rijden:
Als je de motor start komt er een super gave blaf uit de uitlaat.Qua toonhoogte hoger dan de RS maar weer lager dan een M3.De motor was nog warm dus ik kon gelijk op het gas.De accerelatie bij lage toeren(max4,5k) was top.Mede door de automaat die heel vloeiend schakelt en het enorme koppel is de auto bij weinig toeren heel snel.
Als je hem doortrekt is het vergelijkbaar met de RS4 waarbij het wel zo is dat de C ,mede door het koppel, je heel erg 'beetpakt'. Ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven maar dat is m'n beste bewoording ervoor.
Na wat rustig wat landweggetjes gereden te hebben kreeg ik de mogelijkheid om even wat hogere snelheden aan te tippen.Wat er dan gebeurt is helemaal geweldig.Vanaf 160 trekt de auto vele malen harder dan de RS4.Ik denk dat een M5 moeite heeft om zo'n auto 'los'te rijden.Hij blijft echt gaan tot heel hoge snelheden.
Het onderstel vind ik erg hard maar het past wel bij de auto omdat alles heel stevig aanvoelt.gekke dingen heb ik er niet mee gedaan dus ik kan niet vertellen of hij een beetje drift.wel voelt het ondetstel heel stabiel en gevoelsmatig is dit en heel sportieve auto die je wel bij het rijden betrekt.
Wat is mijn mening tov de RS4: Ik ga de RS4 er niet versneld voor inruilen(scheelt weer in de knip

Waarom ruil ik m'n RS4 er niet op in.??
Ik kan het niet precies omschrijven en het is meer een kwestie van emotie maar het gevoel dat ik wat speciaals onder m'n kont heb zoals de RS4 ontbreekt bij deze auto. Waarschijnlijk ben ik heel erg verpest

Waar de auto wel beter in is is de snellere accerelatie met name boven de 160 en het enorme koppel wat wel relaxt rijd.