Die stoelen van de A6 trouwens super
Welke? E200 of 520i ?
- Macboy
- Arthur
- Auto: Nr.51
Laat Volvo daar nu ook bekend om staanallen schreef:Voor een tweedehands cruisewagen zou ik nu zelf bij een 9-5 estate (zonder lady Etna lampen) en een V70 kijken. Representatief, niet te duur en iig bij de 9-5, heerlijke stoelen.
Maar idd, ging ik daar ook naar kijken met de Audi als 3e optie.
Ook een Passat variant met 1.8T motor leek me dan wel wat.
- Dennis Cavallino
Heb de MB aangeklikt, maar zelf zou ik zonder twijfel voor een Saab 9-5 Estate gaan. Erg fijne complete auto's. Zien er lekker tijdloos uit, want ze ogen nog redelijk courant vind ik. E39 vind ik al wat ouderwets en de Mercedes was dat al toen 'ie uitkwam, maar als combi is 'ie wel tijdlozer dan de BMW Touring.
Ik denk dat de 9-5 qua comfort en stuurplezier prima tussen de Benz en BMW past, maar iets lekkerder rijdt dan een Audi A6 (wat ik echt schijtzooi vind).
V70 houd ik zelf niet van. Niets mis mee als Estate, maar ik heb 't een beetje gehad met Volvo.
Ik denk dat de 9-5 qua comfort en stuurplezier prima tussen de Benz en BMW past, maar iets lekkerder rijdt dan een Audi A6 (wat ik echt schijtzooi vind).
V70 houd ik zelf niet van. Niets mis mee als Estate, maar ik heb 't een beetje gehad met Volvo.
- Dennis Cavallino
Saab 9-5 Estate 2.0t voor 11,5k
Er staan er uiteraard veel meer. Goedkoper, duurder, maar deze spreekt mij wel aan. Gewoon netjes, niet teveel km's.
Zelf zou ik meteen op G3 overstappen. Benzine is duur als je privé rijdt.
Dan kom je bij deze auto in dezelfde prijsklasse als de 9-5 hierboven:
9-5 Estate op G3 voor 12k
Dit is meer mijn ding: 9-5 Aero Estate op G3 maar zoiets zou ik in Duitsland halen, scheelt enorm veel geld en je hebt daar kans op veel lagere km-standen. Zoals deze 9-5 Aero Estate op G3: voor <15,5k uit 2000 met lage km-stand
Er staan er uiteraard veel meer. Goedkoper, duurder, maar deze spreekt mij wel aan. Gewoon netjes, niet teveel km's.
Zelf zou ik meteen op G3 overstappen. Benzine is duur als je privé rijdt.
Dan kom je bij deze auto in dezelfde prijsklasse als de 9-5 hierboven:
9-5 Estate op G3 voor 12k
Dit is meer mijn ding: 9-5 Aero Estate op G3 maar zoiets zou ik in Duitsland halen, scheelt enorm veel geld en je hebt daar kans op veel lagere km-standen. Zoals deze 9-5 Aero Estate op G3: voor <15,5k uit 2000 met lage km-stand
- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
Ik denk dat dat allemaal ruim budget overschrijdend is.... De goedkoopste daarvan zit 3K boven wat mijn Audi op moet brengen :idea:
p.s. Wat vind je schijtzooi aan de A6? Het is geen circuitracer, maar ik denk ook niet dat dat de opzet is bij aanschaf van dit segment auto's. En zo beroerd gaat dat hok van mij nou ook weer niet de bocht om
p.s. Wat vind je schijtzooi aan de A6? Het is geen circuitracer, maar ik denk ook niet dat dat de opzet is bij aanschaf van dit segment auto's. En zo beroerd gaat dat hok van mij nou ook weer niet de bocht om
-
HSR
Gewoon een Volvo V/S70 classic of een 850 estate/ sedan aanschaffen. deze heb je voor weinig geld en zijn vaak al uitgerust met een G3 systeem wat feilloos werkt op de volvo 5 cylinders. Daarbij ben je voor heel wat minder klaar en kan je overig geld budgeteren voor onderhoud, iets wat je ten alle tijden mee gaat maken bij oudere premium modellen.
- Niels
- Auto: Prius+
- Femme
De vorige generatie E-klasse vind ik gewoon een lelijk hok. Van de sedan is alleen in een zeer dikke versie iets te maken, de station is niet te helpen. Gemaakt om lijkkisten te vervoeren en dat zie je.
Een 5-serie Touring kan daarentegen nog goed mee als ie er uiterlijk niet totaal onverzorgd uitziet zoals bij oudere auto's helaas vaak het geval is. Er is wel veel verschil in uitstraling tussen de versie van en naar de facelift (door de angel eyes en het heldere glas in de lichtunits).
Een E39 rijdt goed als hij in orde is. Mijn ervaring met een E39 uit '98 is echter wel dat ze qua onderhoudskosten een bodemloze put zijn. Als je het ene probleem opgelost hebt dient het volgende zich weer aan. Alles dat vast zit aan de auto en op een of andere manier onderhevig is aan slijtage kan en zal stuk gaan. Je kunt deze auto's het beste 'op' rijden. Niet te kritisch zijn, niet alles willen herstellen en niet bij de merkdealer komen ivm hoge uurtarieven. De kosten van de onderdelen vind ik eigenlijk nog wel meevallen.
Een 5-serie Touring kan daarentegen nog goed mee als ie er uiterlijk niet totaal onverzorgd uitziet zoals bij oudere auto's helaas vaak het geval is. Er is wel veel verschil in uitstraling tussen de versie van en naar de facelift (door de angel eyes en het heldere glas in de lichtunits).
Een E39 rijdt goed als hij in orde is. Mijn ervaring met een E39 uit '98 is echter wel dat ze qua onderhoudskosten een bodemloze put zijn. Als je het ene probleem opgelost hebt dient het volgende zich weer aan. Alles dat vast zit aan de auto en op een of andere manier onderhevig is aan slijtage kan en zal stuk gaan. Je kunt deze auto's het beste 'op' rijden. Niet te kritisch zijn, niet alles willen herstellen en niet bij de merkdealer komen ivm hoge uurtarieven. De kosten van de onderdelen vind ik eigenlijk nog wel meevallen.
- Geelhoed
- Niels
- Auto: Prius+
Met zo'n ding kun je geeneens stevig doorrijden man
Ik rij met alles (op benzine) nagenoeg 1 op 10
De 2.4 van Audi ken ik wel en verbruikt zeker niet meer dan een Golf 4 2.0
hoeveel kilometers ga je op jaarbasis rijden Geelhoed?
hoeveel kilometers ga je op jaarbasis rijden Geelhoed?
Laatst gewijzigd door Niels op 07 apr 2008, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- Arthur
- Auto: Nr.51
- Casper
Wat vond jij van het benzine verbruik? Ik ben in precies zo'n bak naar de wintersport gereden, en het is echt een ideale reisauto. Lekkere automaat, flinke power, lekkere stoelen en AWD. Maar wát een benzine zuipt dat ding zeg! 1:10 is echt de max als je 85km/u op de cruise control rijdt. In de praktijk kwam het neer op 14L/100km. Dat zijn waardes die ik niet echt bij de auto vind passenArthur schreef:Haha, leuk!
Nou, de vorige V70's waren geen Mondeo's volgens mij.
Ik heb zelf een V70 2.4T (200pk) van 2000 gehad, al wel het model met de "schouders".
Dikke prima, als gezinswagen
Deze:
[img:640:473]http://img394.imageshack.us/img394/6553/pict0467ud4.jpg[/img]
[img:640:473]http://img374.imageshack.us/img374/7259/pict0465jb7.jpg[/img]
-
HSR
Casper schreef:Wat vond jij van het benzine verbruik? Ik ben in precies zo'n bak naar de wintersport gereden, en het is echt een ideale reisauto. Lekkere automaat, flinke power, lekkere stoelen en AWD. Maar wát een benzine zuipt dat ding zeg! 1:10 is echt de max als je 85km/u op de cruise control rijdt. In de praktijk kwam het neer op 14L/100km. Dat zijn waardes die ik niet echt bij de auto vind passenArthur schreef:Haha, leuk!
Nou, de vorige V70's waren geen Mondeo's volgens mij.
Ik heb zelf een V70 2.4T (200pk) van 2000 gehad, al wel het model met de "schouders".
Dikke prima, als gezinswagen
Deze:
[img:640:473]http://img394.imageshack.us/img394/6553/pict0467ud4.jpg[/img]
[img:640:473]http://img374.imageshack.us/img374/7259/pict0465jb7.jpg[/img]
14L/100km, dan heb je vol bepakt en bezakt en erg hard gereden.