Naar aanleiding van de (mogelijk tijdelijke) Wiesmann rage vroeg ik mij af hoeveel mensen deze auto zouden willen bezitten in plaats van een Porsche GT3.
Vandaar even deze poll.
Kiest u maar (kleuren e.d. uiteraard vrijblijvend):
Maar ik denk dat ik voor de exclusiviteit van de Wiesmann ga. Het maximale potentieel van beide auto's is er op de openbare weg toch niet zonder risico's uit te halen.
Dus waarschijnlijk dan liever de V8 sound van de MF4 8)
En toen ging de wekker en werd SteV6 wreed gewekt uit zijn dagdromerij
Laatst gewijzigd door SteV6 op 07 apr 2008, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
De Wiesmann Coupe heeft mooiere lijnen, en het front is wat fraaier dan de Roadster. Toch vind ik dat zo'n Wiesmann beter tot z'n recht komen als roadster, lekker laag bij de grond, dikke motor erin, dat moet qua beleving wel super zijn.
Wiesmann Roadster: ja
Wiesmann Coupe: ondanks dat ie prachtig is; nee, dan de GT3
GT3. Niet bij Wiesmann geweest, maar ik heb al wel een aantal malen een Wiesmann gezien in het echt. Fraaie auto, dat zeker, maar ik vind het toch teveel retro, te gezocht in details. Technisch spreekt de porker mij ook meer aan.
Maar dat komt meer voort uit het feit dat ik liever rij in een auto die niet veel voorkomt.
( ja ik weet hoe veel A4 Avants er rondrijden , echter niet in mijn kleur 8) )
GT3 8) Alhoewel ik een Wiesmann errug mooi vind eb dan met name de dichte. Een GT3 verkies ik nu eenmaal boven alles Een bezoekje aan de fabriek kan je misschien (ben er niet geweest) nog even laten twijfelen. Ziet er goed uit en het merk heeft absoluut zijn charme gecombineerd met uitstekende kwaliteit. Ik vind het een beetje een Duitse TVR alleen dan iets minder extreem maar wel beter gebouwd. Alleen die jongensdroom hè
Ik kies voor de Wiesmann GT een geweldige all rounder waarmee je overal gezien kan worden en ook veel DF fun bied zonder altijd te moeten racen zoals in de GT3
de GT3 vooral de laatste is natuurlijk een uber track/road tool, maar voor NL te weinig bruikbaar en als enige auto (in mijn geval) niet all round genoeg, maar blijft top en zou er een tijdje mee willen rijden, maar bv een wiesmann GT is there to keep zeg maar.
Trouwens zijn die nieuwe typ velgen op die wiesmann ook van O.Z. ? ik heb ze vaker gezien...staan hem goed met die brede velgranden.
Wiesmann/TVR/Morgan doen me allemaal niet zoveel. Enige van de "kleine" merken die ik gaaf vind is Ascari, maar dan heb je het weer over heel andere bedragen.
GT3, ben geen interieur fapper, kan de klasieke lijnen van de Wiesmann GT erg waarderen, maar de GT3 is voor mij DE auto qua sportwagen, komt niets bij in de buurt.
Puur op gevoel: de Wiesmann.
Maar de GT3 is in mijn ogen wel de meest begeerlijke Porker van dit moment.
Lastige keus dus, maar de meter slaat wel door naar de Wiesmann.
De Porsche is mij toch een beetje te veel massaproduct, je kijkt er nauwelijks naar om.
Da's bij de Wiesmann GT wel anders!